Няма да забраняваме вноса на дизелови автомобили

Подобна стъпка нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС, каза Нено Димов

Обратно в новината

Коментари - Няма да забраняваме вноса на дизелови автомобили | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Как да го забраните, нали мошениците, като вас ще са на загуба?

Така и аз ще кажа, когато съм некомпетентен и дупедавец. Крушата не пада по-далеч от тиквата.

Тоя министър направо сш е за оставка. И това е министър на околната среда. Ми да внасяме още по-големи дръгели. То и прегледите на коли са ташак работа......

И един катализатор на повече от 150000км ако не се махне пак изхвърля финни прахови частици защото му свършва живота

Ако е фалшименто съм съгласен, даже може и толкова да не изкара:-)) Щото имах и имам Тойоти на по 350 000 мили, и макар, че не подлежат на тест за емисии където живея, съм карал техника на прегледа да провери и газовете.Но нищо не изкарва, въпреки че ги пробва на всякакви режими.Нито димност, нито газове над нормите.С оригинални катализатори са били всичките.

Ако комунизма беше икономика на дефицита то при капитализма трябва да се консумира. Дори това да значи да се консумира самоцелно

Кофтито е, че по темата се изказват доста хора без да вземат предвид няколко важни неща, а може и умишлено да ги пропускат. От техническа гледна точка: Какво означава нова кола?До колко години една кола се води нова и защо това е така?Кога за една кола завършва срока на разработване и колко е дълъг след това е срока на нормална експлоатация, преди да я обявим за износена? Какви реални принципни промени са въведени в ДВГ, които правят една 5г кола в пъти по ефективна от една 20г? Каква е разликата в поддръжката на една кола на 5 и една на 20 години с оглед на това, да мине безпроблемно техн. преглед?И за кого тази поддръжка е по-ефективна с оглед изминати километри? Нека производителите започнат да обявяват емисиите отделени за производството на всеки модел и на тази база да се пресмята замърсяването на природата.Защото при ел колите ще трябва да се включат производството на батерии и електричеството от централи за зареждането им. Най-ефективното използване на ресурси е, когато колата се използва максимално дълго, а не да се сменя на 5-7 г.Защото при производството и се отделят голямо количество емисии.Сменяйки я често, допринасяме за замърсяването. Лично за мен цялата кампания е резултат от борбата за пазари, клиенти и пари.Всеки гледа да те хване за клиент и да те дои като дойна крава.А в последните 20 години не са въведени никакви революционни технологии подобряващи работата на двг с вътрешно горене с повече от 5 процента.Повечето производители за да влязат в все по-затягащите се еконорми, увеличиха обемите на двигателите и намалиха числата на дифовете с резултат леко намалиха разхода. Системите за контрол на емисиите си останах същите. Ако една кола на 15 и повече години се диагностицира лесно с тестер за 50лв и подмяната на повредена част може да се извърши от всеки със средни умения по механика, с колите на по-малко от 5-10 г насам положението е различно.Трябват на разположение сложни стендове и софтуер, най-малкото да се изчистят даже съобщенията за дължими периодични поддръжки, да не говорим за кодовете за технически проблеми или за специализираните инструменти необходими за извършване на ремонта. Накратко, при капитализма борбата е за кинти.Вие си избирате дали да ги давате, вярвайки на управляващи които са в сговор с платени от бизнеса законотворци.А правят всичко това под мотото за вашето добруване!

Всичко е вярно, но трябва да те допълня. Когато някой таралясник кара пред теб и пуши като комин въобще не се замислям нова ли е или стара колата. Особено в тези задръствания ми се усмърдява душата. И тогава се сещам за мързеливите и некомпетентни чиновници като този Димов.

На 100% съгласен! Бричките, нови или стари трябва да се поддържат технически изправни, а годишните прегледи да са реални. А за такива пушещи дрънгели, все едно нови или стари, щото ги има и нови, като го спрат на пътя и му пъхнат отзад сондата, покаже ли димност и газове над нормата, стикера от прегледа се сваля, прас един червен стикер и не го ли оправи до 30 дена, яка глоба.

Това ли ни е проблемът?????????????????

ми то и самолетите ни не са...

Българина най го е страх от две неща. Да не настине, и да не се мине. Като му кажеш купи си нова кола първото което ти отговаря е : - Да не съм луд. Още като я изкараш от магазина и цената и е паднала с трийсет процента. " Като че ли като си купиш салам цената му се увеличава като го изкараш от магазина. Вярно е. Доходите на повечето българи са толкова ниски че не стигат за нормален живот какво остава за нова кола. Има обаче една прослойка, и тя съвсем не е толкова малка която все пак може да си позволи автомобил от по-нисък ценови клас. При добро желание нов автомобил може да се купи и за под двайсет хиляди лева, но много хора предпочитат да дадат същите пари за десет годишно БМВ. Няма да споря с тях. Съгласен съм че едно осем годишно запазено БМВ е по-добро от нова Дачия. Тук е мястото на държавата. Вместо данъка на стария таралясник да е в пъти по-нисък от този за нова кола може да се премине в другата крайност и първите пет години новата Дачия да е освободена от данък. Това ще я направи предпочитана за много хора. Сега електро автомобилите паркират безплатно в синя зона. Ами направете колите до пет години да паркират ако не безплатно, то поне на половин цена. Свалете за тях цените на застраховките. Все пак ас по-надежни, следователно по нискорискови. С една дума стимулирайте хората да купуват нови коли, а не ги наказвайте когато купуват стари. Това е по-правилният път.

Данък МПС е данък собственост. Ти какво пердлагаш - да се освободят от данък богатите и да се увеличи данъка на бедните.

Доста хора не могат да дадат повече от 2000-3000 лева за кола, а колата им трябва. Това отчиташ ли го? 20000 лева за кола е недостижима мечта за поне 80% от българите.

Еми като не можеш да си я позволиш, не караш някоя подвижна димка, ами като на запад качваш се на колело, рейс... Що да им трябва? Щото 90% ги мързи и не искат да слязат от колата ли? Или щото за да иде на 2 км от тях на работа чака в задръстването 30 мин?

и за какво толкова им трябва, особено в рамките на града? Като не можеш да дадеш повече от 2000 за кола - ползваш градски транспорт.

Ако подобна стъпка нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали, защо забраниха каруците в София? Аргумента е абсолютно несъстоятелен. Същите хора, стоки, услуги и капитали могат да се придвижват и с автомобили отговарящи на съвременните еко стандарти.

Достатъчно е просто да се забрани вноса на автомобили на възраст над 10 години. Едновременно с това да се увеличи данъка на автомобилите, реално изпускащи по-големи количества финни прахови частици. Полицията да направи един рейд по обявите "Премахват катализатори и филтри" и да им друсне по 10 бона. Пунктовете за технически прегледи просто да връщат всички селски тарикати, махнали катализаторите си. ..и готово! Толкова е просто, само топки да имаш да го направиш, защото на Ганьо не му пука, че се трови, пука му за трошката му, на която е продал катализатора, за да си купи фолио за стъклата.

Забраняват вноса на колите над 10 години и автопарка остарява с още 5-10 години. Това сме го виждали в някои държави, които го направиха. Вместо да си смени 15-20 годишната кола с 12-15 годишна, човека продължава още много години да си кара старата кола и тя става 20-40 годишна. Картализатори - тук големият проблем са кражбите на катализатори, а не премахването им, както си мислиш. Имам лош опит с това - откраднаха ми три катализатора за 2 месеца. Замърсяването - в България замърсяването от колите е пренебрежимо малко. Делът на автомобилите в замърсяването с фини прахови частици през зимата е под половин процент.

Само една дума - лъжеш.

Смешна работа. По-чистият дизелов автомобил искат да го ограничават и да се купуват по-замърсяващите бензинови автомобили. Основното е въглеродния двуокис, т.е. бензиновите, а за България замърсяването с азотни оксиди е пренебрежинмо малко, за разлика от някои градове в Германия например.

за горенето на масло от стари дизелови автомобили, за присадките в маслата какво съдържат? "Чисти" дизелови автомобили!?

Класическо олицетворение на българин...100% карал дизел и сега От девет извора вода ще носиш. Защо след като цял свят ти казва, че дизелът не е по-чист от бензина, ти знаеш повече?

Вервайте ми , дизела е чистъ, щот бът Пеко от околнътъ кръчмъ ми каза че е тъкъ

Навсякъде по света продължават да си карат старите автомобили, само за някои в България те се оказват проблем, макар че проблем няма. Миналият месец бях в Италия и там един толкова стар опел видях, че просто не беше истина. В България толкова стари и раздрънкани коли не се движат.

Да, ама Опелът е бил бензинов, а тук иде реч за нафтовите печки!

Дам, може, ама не е внесен 2019. И освен това, в Милано например не влиза нищо под евро 2, догодина 3 и така...

Защо пишете без да знаете?! Влезте на някой сайт и вижте какво е замърсяването на въздуха примерно в София по часове и по различни замърсители. Убедете се сами, че няма наднормно замърсяване и замърсяването е доста под допустимите норми. Единствено през зимата заради отоплението има замърсяване с фини прахови частици, но не и от автомобилите.

Супер е въздуха в София! Уникален! Не вярвам аз на никой дето ми говори че бил мръсен. Манипулация! Европа тя съм я изръчкал, нема такъв ладен въздух.

Какво да се уведомявам по сайтовете, като се разходя по някой по-голям булевард или улица - та то едвам се диша. Особено в час пик в задръстванията.

Толкова ли не можете просто да им вдигнете Еко-Таксата на 2000 лева на тези стари бракми. Например: Евро 0/1 - 4000 лева Евро 2 - 3000 лева Евро 3 - 2000 лева

Толкова ли не можете просто да им вдигнете Еко-Таксата и тя на 2000 лева на тези стари бракми -

Малко е. Направо на 20000 да я вдигнат. И само деби.лите дето не могат да си направят елементарна сметка и крадците на едро да могат да карат коли.

Колко пари е взел Нено Димов че да говори такива глупости ?

Ей, съсипаха я тая държава...

Обичам мириса на ЛОБИ и запотен министър рано сутрин!

Единственият нормален начин да изчезнат старите цапащи коли е да се качи стандарта на живот ,което няма да стане в българия. Най простия електрически мотор има вероятно 70/ 80 КПД срещу по малко от половината при двг с вътрешно горене. Тоест това което се случва днес е ,че хората живеят в енергиен разгул и вероятно фосилните горива са на приключване. Вероятно това е основната причина за внезапното лансиране на електрическите автомобили.

ОК - махаме ДВГ-тата и се качваме на електромобили. А, ток, за 2 милиона и нещо превозни средства, откъде?!? Атомна централа не можем да построим, капацитетът за ВЕЦ-ове е изчерпан, ВЕИ имат смешно малък дял и са с непостоянна производителност... Остава май само да вдигнем още 5-6-10 ТЕЦ-а... И в София ще е чистичко с ел-мобилчетата, ама където ще са ТЕЦ-овете - жална им майка. И, горното се отнася за цялата Европа (и най-вече за Германия, където АЕЦ са забранени със закон). И, познайте дали токът за Западна Европа няма да се произвежда именно в ТЕЦ-ове у нас и в Румъния, за да и им е свежо и приятно на западняците.

Тока за двата милиона и горница превозни средства ще дойде от същото място където идва и енергията за конвенционалните превозни средства. Разликата ще е в това ,че общия разход на енергия ще спадне заради по ефикасното използване при ел двигателите. Това е неизбежно за да можем да оцелеем още известно време.

@Pepiuk - аха, от същото място, значи. А, това, че колата, като я спреш, двигателят и не работи (и това, за личните автомобили е над 50% от времето), но централата работи 24/7/365 - да му мисли някой друг? КПД-то е моментен фактор, в голямата картинка ще трябва да се пресмятат "тон емисии за година работа". Никой не повдига и въпроса с фактора "утилизация на използваните батерии" - енергия за утилизация, място на складиране на отровните отпадъци, които не могат да се използват отново, изграждане на инфраструктура за горното и т.н. Не мога да давам линкове, но статията може лесно да се намери - само за САЩ ще е необходима инвестиция от 2.5 ТРИЛИОНА долара за утилизация на използваните акумулатори, ако САМО 60% от автопарка бъде заменен с електромобили. Ясно е, че никой няма да извади такива пари от джоба си, за нещо, от което НЯМА печалба. РезИлтатът ще бъде аналогичен на този с ядрените отпадъци - ще ги изнасят в страни от Третия свят, докато може, .... а после ще върнат дизелите, "спасявайки човечеството", с разработените междувременно технологии за драстично намаляване на емисиите. Ама междувременно ще са прилапани едни парички от ел-мобилчетата, в този им вид.

За автомобили ли е - питай българина, той знае всичко, че и малко повече дори! За справка чети по-надолу и по-нагоре!!! Ама кви сте ми умнички бе, еййй, мушмороченца!

То и от самолети...геополитика, енергетика, финанси...абе, кажи тема дето не я знаят. Особено тея дето са 60+, там е на академично ниво.

Проблемът е ГТП-та, те просто са фиктивни. Аз виждам всеки ден по-улиците коли и бусове под 10 г да пушат с черен гъст дим, кой ги пусна по улиците? Кой ги категоризира като технически изправни? Кой ги контролира ?

Евро 4-5 какво стана с присъдите на WW - измама в такъв мащаб защо се размина - защото германия я прави ли?

Определено няма нужда от забрани, а от истинска ЕКО такса събирана от държавата.Например 1500лв, за автомобил с евро 3.500лв за такъв с евро 4.За евро 1 и 2 дума да не става.

Още е пълно с Голф 2-3-4, виждат се лади и жигули без евро стандарт изобщо... Всякакви автомобили по-стари от 10-12 години трябва да изчезнат от пътищата.

Всякакви човеци над 65 трябва просто да изчезнат... И тъжно и страшно е, че има такива като теб. Аз имам шкода от 1971г. в движение. 38 коня. Без евро-"стандарт".

Имах впредвид НОВ внос а не стари и вече налични дрънгели.

Изкупухме всички отпадъци на Западна Европа. Проблема обачен е във фиктивното преминаване на Годишен Технически Преглед, ако там затегнат контрола, ще се променят и автомобилите по пътищата.

Бих добавил, че трябва и контрол от КАТ с мобилни измервателни станции, който мерят в реално време без да се спира автомобила.

Според мен трябва да забрани вноса на нова автомобили. Само ни объркват бизнеса рейш ли...

истината е, че "нормите" дори по ЕВРО 4,5 и 6 се покриват на стенд, а в реални условия нещата са коренно различни. Нали затова винят Вагените, а съм сигурен че ВСИЧКИ фирми правят това нарушение и колата "разбира" че е на стенд. Обаче едно реално замерване на състава на изгорелите газове при движение например в София би струвало колкото повечето коли.....Това е.

Защо няма чист въздух? - Защото предпочитаме колата да е 10+ годишен Мерцедес, БМВ..., вместо 3-4 годишно Пежо, Опел, Фиат. - Защото плюем и мачкаме колоездачите, наглеци, как ще се придвижват по-вързо в града от мен, няма да търси къде да пракира, няма да плаща данъци... - Защото еко министърът е по-загрижен за някакви малки лобита дето внасят коли втора ръка (сега с изхвърлянето на дизелите, за да стабилизират малко лавино-падащите цени на дизелите, някои ще направят много пари) отколкото за околната среда и умникът вместо да говори за чист въздух, говори за движения на стоки и капитали, които нито е дочел, нито разбрал - Защото от години се тъпчем по "елитните" квартали, където не остана едно трънче, пък за дърво да не говорим Абе, просто казано, селска държава.

Не трябва да се забранява вноса, а да се въведе внос-такса 1000 лева, заплащани незабавно при внос. Реално газ и бензин е по-безредно отколкото дизел и мазут.

Абе, вносът нека си е разрешен. Вие забранете движението с нафтови печки по българските пътища! Дизелът е гориво за кораби, трактори и самолети!

Яяяяяя, б* тоя самолет на дизел... Туй ще е някое БМВ ниско-летящо

Разликата между керосин и автомобилен дизел е почти незабележима.

...реактивни, може би?

Няма? ОК. Печелете от старите боклуци на Западна Европа, които ги изхвърлят вече години наред насам. Защо трябва да се мисли за бъдещето? За децата? За НАШАТА околна среда (наша си е... на територията ни, не ни е виновен някой друг). Тия хора нямат грам акъл, страшни дебили, нагли, нискоинтелигентни и недоразвити.

Да забранят първоначалната регистрация на тези автомобили! Тоя министър какво се прави на много прилежен. Сложен е там да намери решение, а не да обяснява какво не може да направи. Доста автокъщи ще извият на умряло, но колите им са основно от морги, така че като ги върнат за старо желязо или продадат на части, ще компенсират!

Е ква забрана бре!?! Все едно да има забрана на бунището да се фърля боклук. Ега го у министъру!

Начи, аз съм БГ баровец. Куих си дизел от Германия 2-ра ръка. Щото евтин, баце, нещо ги изхвърлят от там. Изкярих бая, че на старичко го зех (абе далавера си беше от сякъде), пък ся ко, тука искали чист въздух. Ай сиктир, за ко сам ги дал тея пари, за гъзария или за чиС въздух? Мене въздух не ми требе, като ме видят другите пААтрони, тоз ми е въздуха.

и ка ще забраните като големите концерни произвеждат яко и те са ви шефове?

Мне, големите конценрни не произвеждат стари дизели.

Не било компютри, а компоти, и нямало да ги изнасяме, а внасяме. Екстра.

Карам си аз в колоната и един с издухан дизел се мушва пред мене с кълба дим. Набивам кучките, за да направя дистанция 100-150м. Е няма да си цапам бялата риза и дробчетете де и почва едно свирене с клаксони зад мен. Щото е непрекъсната и няма как да ме изпреварят.

Коли без катализатор да се спират от движение!!!

Супер като идея, но … проблем е че ги крадат поголовно, за да ги предават за мед.

Аз лично съм 3 катализатора назад.... и вече и на двете коли в семейството няма катализатори... опитах, не става, крадат ги... сега с резонаторното гърненце е перфе.... Българската нация не е готова да диша чист въздух.... трябва време докато културата се повиши... А за дизелите няма нужда да ме ограничавате, аз сам съм се ограничил...

А ограждането на държавните плажове от частни охранители и огради не е ограничаване? Тоя чете законите както дявола евангелието. Или както му наредят господарите мутри.

В правителствата в които поне малко мозък е забранен вноса на стари автонобили и разрешено да се внасят стари автомобили само за резервни части ! А тези тук ми говорят за Евро 4 ! Те в Германия говорят вече за забрана на всичко различно на Евро 6 да се движи дори по магистралите ! За големите градове вече е факт !

Всеки с поне малко мозък е разбрал, че във всички държави, в които забраниха вноса на стари автомобили, автопарка остарява допълнително.

Оставка! Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!Оставка!

Цял свят се отказва от старите дизели, защото вредата върху човешкото здраве е безспорно доказана, но не и българинът. Той е друга работа, по-важно е да ходи сутрин от Банишора до околовръсното с 20 годишния дизел, отколкото децата му да са здрави. Ако му го кажеш, започва да философства, "електрическите коли замърсявали повече"... Как бе, Ганьо? Къде? С какво? Прост народ та даже жалък. Вместо малко да гледа какво правят хората навън, той си копае и копае... Нищо, че в България имаме най-замърсения въздух по градовете от цяла Европа.

Ах какво благородно възмущение, ах недей. В София средната възраст на автомобилите е 10,5 години. Евро 5 е от 2009-2010 година, а Евро 4 е от 2005-2006 година. На практика коли в София под Евро 4 няма, освен приходящите от провинцията, където средната възраст на автомобилите е над 22 години. Има сайтове за чистотата на въздуха в градовете в Европа и София е един от градовете с най-чист въздух и това е заради автомобилите, които в София са по-малко и се използват много по-малко. Само през зимата заради отоплението въздуха във всички населени места в България е силно замърсен.

Ах, как се изАхка :) Сладур. Та, викаш, в София автомибилите по-малко и въздуха по чист? От къде? Шанхай не е в Европа! А в София въздуха не е по-чист от нито един от градовете в Европа. Иначе е ся карам, гледам ги тея нови и модерни коли, абе скоро ние ще изнасяме към Германия, Белгия, Холандия, Дания. Около мен таман е ся сичко е 2020 +

Е кял файда като на Е6 им слагат стоп-старт-еко система дето кибичат по светофари, стопове и опашки на КПП-та с която трошат стартери и акумулатори пък не се отказвате от карбюратори и издухани ПАФ филтри и катализатори.

Аз пък си мислих че висенето по КПП-тата в българско след 2007 е ограничение на свободното движение на хора, ама вие си каканижите бръщолевици.

естествено,ние сме в ЕС ,не за даспазваме правила и да се развиваме ,а вие да богатеете.Няма такава държава.Винаги на опашката след събитията .С такива малоумницикато този и нанков и всички останали не помръдваме.Престъпници."Ограничавал......дъра бъра.Прос.ак.

Данък МПС е данък собственост, но това явно не се знае, вкл. и от депутатите Сега с последните промени този данък се вдигна за по-голямата част от автомобилите и падна в пъти за мощните нови коли на мафиотите. На практика с промяната в данъка, държавата спря да стимулира използването на по-малко мощни коли (до 100 к.с. вкл.), които замърсяват и по-малко.

СЕГА ДЪРЖАВАТА СТИМУЛИРА КАРАНЕТО НА НОВИКОЛИ ,КОИТО СА МНОГО ПОЧИСТИ ОТ СТРАРИТЕ. И КАК ЕДНАПОМЛАКОМОЩНА ЗАМЪСЯВА ПО МАЛКО АКО ГОРИ ПОВЕЧЕ И ВСИЧКО И Е ИЗБУШЕНО?!?

Това му викаш стимулиране за новите коли, нали!

В доста западноевропейски градове, вече са забранени дизеловите автомобили. Старите коли, които се внасят в Бг, са доста износени и често без катализатор. По този повод задушливата воня, която изхвърлят, трови не само атмосферата, а и хората и най-вече децата. Българина обича да го тровят - с газове, с храни, с радиация. Не му пука, а после - имало лоши болести ....

А СТАРИТЕ ДИЗЕЛИ!

карам дизел с евро 6В няма град в който да не ме пускат в Европа! Спрели са кошниците ви!

Никъде не са забранени дизеловите автомобили.

Хората на Запад отдавна карат хибриди, а ние им караме таратайките, които не издържат еко теста в сервизите им. 20 години сме назад - и с автопарка, и с много други неща.

На тоя някой ще му обясни ли, че електромобилите в този им вид (литиево-йонни батерии + електричество от въглища) замърсяват многократно повече!!! А нещо за старите бензини да кажете??? Нима от тях излиза балкански въздух??? Някой, ако е стоял поне малко до работещ стар бензин знае, че изгорелите му газове далеч не са само CO2, както се опитват да ни втълпят!!! Направо си мирише на отрова около него, и не се разсейва в продължение на поне 5-10 мин!!! Така, че стига вече със спекулациите!!! И бензина и дизела са вредни!!! Вместо да се чудите какви санкции да налагате, просто увеличете доходите на хората осезаемо и те сами ще си купят по-нови автомобили!!!

Ако ми удвоят доходите - със сигурност няма да си купя автомобил. Нима не е ясно? Ти да не караш газифицирана кола та си врекнал, че бензин,дизел и електрика били замърсяващи. Щото вашите бомби са много екологични, особено като ходите на шишман газаджии да ви преправят уредбата. вие сте опасни за останалите участници и трябва да ви сложат още такси. Сигурен съм, че ще ви сложат, понеже държавката е алчна и трябва да има за още евтини апартаменти парички. ;)

В същност на дизел съм! :) И подкрепям тезата срещу газовите бомби, поставяни от самоуки майстори!!! Газ единствено, ако е фабрична!

Да го дишаш и ти с Фъндъчката.

Екоминистър е това , ей!