Манипулативното представяне на комунизма в учебниците не било случайно

Скандалът показа проблем с процедурата по одобряване, каза просветният министър

Обратно в новината

Коментари - Манипулативното представяне на комунизма в учебниците не било случайно | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

. Социални дейности може да провежда само богатата държава, а богата държава се прави от богати граждани, а не от тези разчитащи на социалните мероприятия. Социалистическа държава, В ТОЧНИЯТ СМИСЪЛ НА ДУМАТА, няма и не е имало, това е една фикция в стил Оруел. Нашето НРБ си беше с еднолично корпоративно-тоталитарно управление. Нормалният път е гражданите на богатата държава чрез данъците си да обезпечават социалната дейност на държавата и по този начин да създават условия за просперитет на цялото общество. При тоталитарните държави подходът е по-друг. Независимо дали тази държава се титулува социалистическа..., народно-демократична..., народна република... гражданите се обират от властта, като им се дават средства колкото да преживеят и контролирано възпроизвеждат. С окрадените пари тоталитарната държава финансира своята социална политика. За да реализира тази си дейност се разчита на огромен идеологически апарат за овладяване съзнанието на масите, а за по-коравите глави и на огромен репресивен апарат в началните етапи. След пречупването на населението, репресивният апарат се реорганизира. Премахва се системата на трудови лагери, като този акт се завоалира под някаква форма на борба с култа на личността или грижи на партията за ....... Възприемат се по-меки методи за контрол, като се набляга на скритите форми. Ограбването демотивира хората да работи за благото на обществото, а започват да търсят други алтернативи като част-пром , незаконна емиграция , черна борса, корупция и т.н., което води до тотално икономическо изоставане и крах на системата.

" Освен формално съответствие, би трябвало да искаме този учебник да възпитава в определени отношения", поясни Вълчев".... И този човек има наглостта да говори за академична свобода?! Та той казва в прав текст, че науката не е само за да се учим, но и да ни бъдат промивани мозъците! И къде тук е академичната свобода, къде е научното безпристрастие, правото на учещите, сами да оценят ФАКТИТЕ и да си изградят свое мнение? Ах не, науката трябва да е метреса на политиката, да се "употребява" за пропагандни цели, за да не би хората да почнат да мислят с главите си! Ами не се чудете, че си отглеждате лумпени и "неолиберали", те са си ваша креатура.

режим ,който идва на власт с дебели ЛЪЖИ за убийствата и кръвта по ръцете си. с цел да мами и краде обществото чрез системен терор и диктат . след като режимът е обявен за ПРЕСТЪПЕН ,защо няма осъдени .да не би бай тошо да е убивал лично ,а знаем ,че беше марионетката като хиляди други .чрез неговото дело престъпниците си измиха ръцете,за да се пишат на уж демократи .а убитите и преследваните не са важни ,така ли ?

Драги добричлия опитайте се в къщи да напишете същия коментар но все едно сте гражданин на Германия след втората светов на войно и сменете комунизъм с фашизъм. Дано разберете, че няма разлика между двата режима. Kато ученик ме накараха да пиша за разликата между фашизма и комунизма. Пиша аз с разделителна черта-Лагери-то и при двете системи ги има. Бре да му се невиди Автоцензура-и вдвата режима. Ниска престъпност-да и при двата режима лошите са в затвор или лагер. Работа-и при двата режима има, даже ако не работиш те търси кварталния. Почивки за работниците-тая демагогия е характерна и за двата режима.. И така нататък.. Можем да продължим с гласуване на избори 98 % но да не досаждам. Още като дете се запитах-ами тогава къде е разликата? Разлика няма и затова трябва някой да разобличи демагогията ,че при комунизма всичко е било цветя и рози .Никой не знаеше за рагерите,за убитите без съд и присъда не се говореше,за един виц за вожда Живков отиваш в затвора. След работа задължително оставаш на политпросвета. Искаш не искаш-това е! Като кандидатстваш за работа попълваш бланка,че нямаш роднини на запад. Мен ме разтакаваха със месеци затова,че на опашка за книги (Сега да си видял опашка за нещо изобщо? )като ме попитаха коя книга са пуснали, казах че чакам за втория том на речите на Живков. Веднага дойдоха от районното и се почна ... Та така-при комунизма беше добре само за тия,дето не можеха да мислят или се бяха примирили някак със системата , искаха само да преживеят. Това си беше тоталитарна държава която беше готова да убие всяко инакомислие и то с показна жестокост. Тия неща трябва да се кажат на подрастващите В противен случай можете така да хвалите и фашизма

"... Kато ученик ме накараха да пиша за разликата между фашизма и комунизма ..." Хайде драги, фантазирайте си по малко. Комунизъм никога не е имало, а социализъм. И откъде по времето на социализма сте знаели за съществуването на лагери?

Прав си, тоя горния, лъже, та си глава кине (както казват по народному)

Вълчев подчерта,че "академичната свобода не е абсолютна,особено когато става дума за писане на учебници,които трябва да съответстват на учебна програма,в която се намира проекция на целите на образованието"-а така!-Напълно кореспондира с "не съм специалист по учебници"-Тогава за какви проекции и цели е "думата",за какви пет лева-за кило домати ли? Точно академичната свобода трябва да бъде абсолютна точно за учебниците. Така е в САЩ,така е в Русия,така е в Китай, дори така е в Англия-думата е за абсолютната свобода в учебниците,а не за рецензурата и цензурата в средствата за масова информация и дезинформация.Неслучайно се търсят различни гледни точки,чрез повече на брой учебници и субективен избор на преподавателите по удачност-друг е въпроса,че така не се прави академична свобода,а се избира между свобода и салам.Множеството учебнициса,като политическите партии у нас.В крайна сметка академичната истина е една и борбата е тя да бъде вкарана в конюнктурата на "проекцията на целите в образованието"!Кой ли не се изгаври с българското образование?! Чудно ми е,ако не е таланта на българските деца,какво щеше да е нивото на апологетите на антикомунистическата проекция министри наобразованието,на които като на неспециалисти им е нужен сигнал,за да си прочетат учебниците и щото не могат да ги напишат ръсят абсолютно свободни академични простотии -политика-служба тика!

Комунизмът е признат за престъпен със закон. Дори и само от тази гледна точка разказът за този период трябво да формира отрицателно отношение към него сред подрастващите. Относно коментарите, че историята трябва да поднася факти. Така е, затова е важен подборът на фактите, в това е умението на съставителите! Същото се отнася за фашизма, за който също трябва да се подберат фактите, чрез които да се формира отрицателно отношение към него. По същия начин се подбират фактите за всяко едно събитие, с цел формиране на отношение. Учебниците по история са с ограничен капацитет и естествено не могат да се публикуват всички факти, а и не е необходимо да се познават те от децата! Целта е те да имат отношение към събитието!

Комунизмът е признат за престъпен със закон.??? КОЙ ГО ПРИЗНА, МА?

Много правилен въпрос. И отговорът е : това го "признаха" стотина мухльовци, подлоги и блюдолизци, наречени неизвестно защо "депутати". Абсолютни боклуци !!!

правилно поне след СТО години. По документи. Бърза се за извличане на дивиденти и то от комунисти, бивши на БКП и агенти, бивши на ДС. Много е ясно, че за едни е бил добър комунизмът/т. нар. Развито социалистическо общество/вижте Паси, Цветанов, Борисов, Кремтодорова и т. нататък списъкът е поне милион членове на БКП, които са в днешния политически спектър като дори и станали антикомунисти?! Интересът клати феса! Да се смеем ли или да плачем, продължаваме напред!

Тези неща да иде в Брюксел и на площада да ги извика и да се разбере, че се борим безспир с проклетия комунизъм и, че не му прощаваме и ще го гоним до дупка и, че и некой лев ако дадат е добре дошло! А то сега ни имат за комунисти и носталгици, а не е така- тук много хора са готови да се борят- само трябва условия да се създадат.

Интересно, че левите защитници на комунизма изтъкват довода, че е нужно вре е за преосмисляне на периода. Обаче при оценката за преди ВСВ не са чакали и един ден , за да пишат за фашизЪма

Манипулативното представяне на комунизма в учебниците не било случайно?! Махнете си мръсните ръчички от българското образование бе, случайници! По всеки предмет трябва да има по 1 учебник, написан от колектив от специалисти, и учебни помагала за специализираните паралелки. Престанете с експериментите с учениците! ... Как е възможно министър, който не е историк по образование, да се вслушва в пишман журналист с оскубани вежди и женствена прическа, храненик на немски фондации, и да дава оценки на съдържанието на учебниците?!

И как един учебник ще бъде не манипулативен ? Не е ли по-добре да имаме много, различни учебници до които децата да имат досът. И поне някои от децата да се научат да мислят и да зададат истински важните въпроси на своя учител "Ама в този другия учебник пише друго. Кое е вярно? Защо учим от този учебник? Как знаем кое е вярно? и т.н."

Ох, дърти комунисте, боли ли рек*ума? Колкото и да плюете по Христо Христов, той говори изцяло с факти! Вече онова време мина и сте принудени да се съобразявате с тях, така че сам знаеш - лапай и се потапяй!

Не знам за какво е спора. И по времето на комунизма и сега е едно и също - все населението търси решения от държавата. А държавата не може да реши техните проблеми (а и не иска). Единствената разлика е, че вместо да се избиват тези, които се опитват да правят нещо, сега те се рекетират и оплюват. Не е проблема кой седи на стола на управника, проблема е, че има такъв стол (или колко е висок този стол).

Че какво му беше лошото на комунизма - яж, лежи и дебелей !

яж, когато ти "пуснат" в магазина, лежи когато ти кажат и чак тогава дебелей.

"... комунизмът е представен манипулативно като нещо нормално без достатъчно акцент върху мрачните страни на режима ..." Ей че лошо бе през комунизма! Нямаше мутри, наркотици, нямаше крайпътни проститутки, но затова пък имаше истински стопаджийки, при това с минижупи по тогавашната мода. Всеки имаше работа, даже и циганите, всички ходеха на училище, всички си държаха ключовете под изтривалките и ги даваха на съседите си когато отиваха на почивка. Болниците и поликлиниките спретнати, без олющени стени, пълни с млади доктори и мед сестри. И бяхме 9 милиона. При демокрацията обаче си имаме изобилие от блага като мутри, проститутки, наркотици, кражби, убийства, безработица. Всеки си е блиндирал външната врата и за нищо на света не би дал ключа на съседа си. И лудите даже не смеят да си държат ключовете под изтривалките. Болниците са като долни вертепи, с малко персонал на предпенсионна възраст. И сме вече 6 милиона, с изобилие от пустеещи домове в градовете и цели села с ни един жител. Хвала на такава демокрация!

Гиди маймунке малка, скачаща по гъдулката на козяците! Нищо, идва времето, в което пак ще се сетиш какво е пишело в по-старите учебници по история. Господарите от глобалната шайка е време да се стягат за дълга почивка.

еврейски конгрес ще решат сле колко години ще закрият Бг .ще пратим нашто соломонче там ,за да ни донесе новината .

превърнаха в маймуни,овце,прасета,кокошки ...пишат ви учебниците,защото вие нямате право дори да си ги напишете и издадете .

за министър на образованието , който е имало в БГ до момента! само като му видиш физиономията ти иде да му фраснеш един...

Задачата на историята е да представя фактите ХРОНОЛОГИЧНО! Затова е и НАУКА! Формирането на мнение НЕ Е ЗАДАЧА НА ИСТОРИЯТА! И, в тази връзка, кога в учебниците по история ще се появят фактите за двете национални катастрофи, концлагерите, убийствата и репресиите срещу лекари, учите.ли, издатели, журналисти и писатели, банкерския произвол, политическото безхаберие и бедстващите 80% от българското население през периода 1922 - 1939 година?

България е била в челната десетка на Европа по икономически показатели. Далеч пред всичките си балкански съседи и по-развита от една Белгия например.

И днес сме в челната тройка... например по размер на външния дълг спрямо БВП, размер на външния дълг на глава от населението, годишен ръст на БВП, процент собствени жилища на глава от населението... Ама по други сме все в дъното на класацията. История - ФАКТИ!

С ПЪРВОТО МЯСТО В ООН ЗА НАЙ-БЪРЗО ИЗЧЕЗВАЩА ДЪРЖАВА ОТ КАРТАТА НА СВЕТА... Що не са гордееш.. Щото идола ти не го споменува ли?

Много хора не знаят, че през периода 1934-1944 е било забранено да се говорят езици различни от български, а глобата в определен момент е била 200 лева. Не знам доколко се е спазвал този закон, но съм чувал че стари хора /нямам предвид само турци, тогава е имало повече малцинства/, които не знаели български били принудени да мълчат на обществени места.

Всъщност никой не знае, този факт не се споменава никъде.

Същата тази „тоталитарна“ личност два пъти подаде оставка като премиер. Бай Тошо колко пъти подаде оставка? Имаше ли изобщо възможност за избор на алтернатива на бай Тошо и БКП? А това, че при комунизма щяло да се набляга на духовния живот, изби рибата. Я да дефинираш „духовния живот“ при комунизма с конкретни параметри и показатели. Какво точно ще духаме? Супата? Що се отнася до материалната база, нали щеше да има за всички по много? Даже беше дефинирано така: „От всеки според възможностите, всекиму според потребностите“. И още, другарю Драган, ще разкажете ли как на два пъти другарите от БКП искаха да направят България съветска република, тоест окончателно да ни лишат от суверенитет? То не че имахме на практика такъв, де. каквото кажеше СССР, това правехме по света и у нас. Последно, другарю Драган, ще разкажете ли на младите, как 16-тите (може под 16 имате предвид, че щяхме да станем 16-та република на СССР) фалираха три пъти България? Началото на 60-те, средата на 70-те и края на 80-те?

“…АЗ не съм способен на страдание. В това отношение съм голям егоист. В смисъл, такъв АЗ гледам така да подредя, че на МЕН да ми е угодно в живота. Така да подредя нещата, че да ми е добре на МЕН…” За макиажната кръв на Орлите.. Пияния режисьор на събитието, Футболните агитки.. Кръвното, патриарха, мюфтията.. Приш първата остаФка.. Що не напишеш нещо? Може и за обръщението му към "умните и Ентелегентните" - "Изтеглих си хората и останахте една шепа протестиращи на жълтите павета" да добавиш.. Пък за една фабрика в Крайморие, отнет лиценз от бухалковия период на застрахователния бизнес, затвора Панкрац, ШВЕЙЦАРСКИ ДОКЛАД и т.н да споменуваш..

Каквото им да им пълнят главите на младите сега в България, ще дойде Видовден и те ще разберат, че няма по- срамен период за страната като прехода към демокрация. Пълен провал, върнахме се във феодализма. Геноцид! Корупция, Тоталитаризъм! Неграмотност! Болен народ без зъби! Една улица не можем да ремонтираме. Съдебна система-провал. Армия стадо с пет самолета. Кошмар. Пример как се затрива една просперираща държава.

Вижте Китай, завиждайте на най-силната икономика в света и манипулирайте за акцент върху мрачните страни на комузма в БГ.

китайци !а тук евреи и техни подчинени .помисли,кой и за какво работи !

Същите тези критици на комунизма ореваха света за инвазията в Чехословакия, траеща около месе-цдва и в съответствие с подписани договорни взаимоотношения във Варшавския договор, но мълчат за присъствието на наши войски повече от 10 години в Кмбоджа и Афганистан. Чии интереси защитават и за какво загиват български войници?

"Една от задачите на историята е да формираме отношение на децата към света, в който живеем." Това преведено означава: "Да се промият мозъците на децата в подходяща за нас посока!"

че Бг е окупирана от ИЗвънземните през 1944 ,които трябва да си тръгнат оттук ,вместо да ни пишат законите .

Отбелязвам само, че драскащите тук плиткоумни шамантури с гравирани сърп и чук на челата, имат удоволствието да сеят заразата си точно поради свободата, която не съществуваше при комунизма. Очевидно, изтъкваните от тях предимства на тоталитарния режим предполагат ТЕ да са на власт и да посочват на всички други, инакомислещи, правилния път, посредством манипулации и безумни репресии. Нали така, другари?

"...плиткоумни шамантури с гравирани сърп и чук на челата..." Там ни е грешката, че мислим "другарите" за такива, а те не са или поне върхушката им. Такива са гласуващите за тях дебилни плебеи. "Другарете" са добре образовани, добре материално осигурени и добре познаващи истинската история. Добре знаещи, че "робите" не трябва да знаят истината, за да не им отнемата привилегията на охолният господарски живот. И преди и сега има привилигировани и плебеи в България. Преди привилигированите бяха висшите комунисти окупирали милиция, съдилища, прокуратура и армия. Сега привилигированите са повече: евродепутати и чиновници, висши гербаджии, бесепари, депесари, "патеиоти", "демократи", чиновници, полицаи, съдии, прокурори и бизнесмени... Военните постепенно биват изхвърляни от привилегиите. "Робите" трябва да бъдат държани такива: чрез манипулации, обещания, невежество, разделяне/на социалисти, гербаджии, демократи, либерали...русофили и русофоби/, мизерни заплати колкото да не умрат от глад и банкови и лихварски кредити, „песнионна“ и „здравна“ система. И правосъдие, в което законите за робите и госодарите са различни. "Роба" не може да осъди "господар".

Какви черни дни през комунизма бе, сега са черните дни, сега е диктатура на бесния капитализъм, децата ни са съблазнявани от всички пороци на всеки ъгъл, баби и дядовци остаряват в самота и нищета, болници и училища са потънали в дългове, цигани пребиват полицаи и възрастни хора, банките грабят до смърт, а народа е по-плиткоумен от всякога...

така възрастните сега, бяха умни тогава, а сега са плиткоумни бе другар?

Трябва да пише как България беше опасана с три реда телена ограда с ток по нея и как на границата убиваха всички, желаещи да избягат от комунистическия рай.

Да напишат също , че тази същата ограда не допускаше всякаква сволач да влиза в България и да прави каквото си поиска без да сме я канили официално !

Като дете по комунизма съм пътувал в чужбина всяка година. Сега не съм пътувал в чужбина от над 15 години. ;) Не си и падам по пътувания.

Или си бил червен паразит, партиен другар или ченге от ДС. Само те можеха да пътуват в чужбина, особено в капиталистическите държави.

Казах като дете. Какъв партизанин очакваш не знам? И не съм казавал в капиталистическите държави. Горният се е изказал все едно не сме имали авиолинии. Сигурно е трябвало да се посочи защо отиваш там, както питат американците защо пристигаш там и целта на посощението. Но и преди не съм се занимавал с това. Веднага след прехода като дете ни даваха и някакви пластмасови оранжеви джобчета дето се слагат на врата, да си държиш документи, като летях сам със самолет.

Ако са ни чакали с хляб и сол, защо на гръцка територия по границата имаше минни полета?

"Ние трябва да възпитаме днешните деца в отношение към диктатурата, например. Диктатурите от 20-и век може би няма да се случат в същата форма....". Ташки си праи, тоя "капацитет", наречен министър, електорате. Първо, комунизъма, никога не е бил и състоял се у нашенско. Второ, говори за възпитание на децата в отношение към диктатурата.. Прав е диктатурата, сега в пишман демокрацията, става нежно , безшумно.. И значи ли , примерно че публично ще посочи на децата, как се избират изпълнителите на обществени поръчки, нежничко - диктатурно, случайно, неслучайно, все приятелски другарчета с фирми? И още "демократично" случващи се неща в нашата декорация...

Ами по време на оспорвания период България е била на 16 място в Европа... Сега - последна на де що има класации на Евростат.. Е!!! Има две изключения - ДВЕ ПЪРВИ МЕСТА държи.. По КОРУПЦИЯ И СМЪРТНОСТ НА НАСЕЛЕНИЕТО... Нещо повече.. ВЕЧЕ СМЕ ПЪРВИ И В КЛАСАЦИЯ НА ООН!!! ЗА НАЙ-БЪРЗО ИЗЧЕЗВАЩАТА ДЪРЖАВА ОТ КАРТАТА НА СВЕТА!!! Ами това са непостигани висоти от режима на бай Тошо.. При това той 33 години трупа дълг.. А ний само за една петилетка - 2010-2015-та го отвяхме по натрупването на дълг.. А и само за още една петилетка - го изпапкахме и дълга..

Спокойно, Япония и Южна Корея са по-зле от нас! И друг път съм казвал - не всички животни се размножават добре в плен. А обаразованието е най-добрия контрацептив. У нас на образованието му теглиха балтията, така че новата генерация, ако не са я кастрирали достатъчно добре химически, може да успее да навакса, ако не - ще помогнат римлянито и емигрантито, но като ги гледам младежите как се развиват - мисля, че ще се справят.

история ще напишат всичко ,но истината няма да присъства . 100 години цио.ни.стка колония . един интелигентен човек го беше написал на паметника в софия . ако това не се напише ,пъзела няма да се получи .но явно е,че нямаме право да назоваваме истинските неща според нашите окупатори .

В момента младите виждат на живо какво е диктатура ама с примес на мутризация така че не се напъвайте да сравнявате сегашното с миналото, защото миналото на малкия пръст на сегашното не може да стъпи по извръщения и геноцд, Проблема ви е че искате да накарате младите да не вярват на това що им казват родители и по възрастни за онова време, ама докато живелите през този период са живи няма как да го постигнете...

Че миналото постила на настоящето, а настоящето на бъдещето. А управляващите са си все същите, просто средставата и пропагандата са с малко по-различен уклон. И всеки има своя истина.

но зависи ,от това колко искаш да я проумееш и да я използваш за добро или зло .Българина не проумява ,което в крайна сметка ще му изяде всичко ,което има !тези,които сме спасили преди 75 год.мислят само как да ни довършат .а бб и радев вече спят с кипи ...

Точно това е проблема! При сравнението се вижда къде какво е постигнато и построено. Затова на децата които не знаят каква е била действителността, ще им подготвим една измислена минала действителност. След това ще сравняваме измислицата със днешната действителност и ще казваме колко много по-добре сме сега! Елементарно и ефективно!

Коректното наименование на предмета би следвало да е "Официална хипотеза за историята на България". Историята не е математика. Изключително важно е всеки един да знае, че историята, която сме учили, историята, която учат децата е субективно мнение на учени, които субективно са преценили доколко точни са изворите, които ползват. Това е проблем не само за нас, а като цяло на Балканите. По време на създаване на съвременните нации в рамките на осмаската империя всеки един на Балканите си създава една фалшива история като натоварва средновековни владетели с някакви разбирания от 18-19-ти , та и 20 век. И разбира се до ден днешен всеки твърди, че неговата фалшива история е истинска. За мен истината за средновековието е , че Византия е великата империя, Константинопол е великия град и всеки един балкански владетел се е опитвал да подражава на най-доброто и ако има как да стане Император на Римската империя. И държавите не са били еднонационални, въобще не са съществували нации като такива.

Нещо подобно на днешният Европейски съюз или Руската федерация. Различни народи поробени от един център Брюксел/Париж или Берлин/ или Москва.

Не си прав изобщо! Хипотезата е обосновано твърдение лежащо на непълни данни и подлежащо на проверка и доказване. Това което се предлага е просто да бъдат премахнати неудобните факти. Така че вместо хипотеза е редно историята която се предлага да се нарече: Митове и легенди за историята!

Навремето се смеехме, когато другарят бай Тошо разправяше, че сме построили две Българии. Не беше прав. Четири! Една разрушиха, една окрадоха, една разпродадоха, последната дооглозгват…

Г-н министъра за пореден път коментира учебниците и прави впечатление невярната терминология, която използва. Преди всичко „комунизъм“ в България не е имало, нито пък някъде другаде по света. Комунизмът е бъдещото състояние на човешкото общество, което ще има за основа преди всичко високата духовност на хората. Такава на този етап от истирическото развитие на цивилизацията няма. Министърът явно има пред вид социализма. Този обществено-политически строй бил заклеймен като тоталитарен. Бих възприел донякъде подобно твърдение, ако министърът е в състояние да обясни какъв е настоящият строй, създаден от една партия и още по-точно от една личност. Но той няма да обясни, защото е част от него и не му изнася. Та социализмът видете ли, бил характеризиран манипулативно, според министъра. Да де, ама според повечето българи това не е така. Създаденото при „лошия“ социализъм е послужило като добра база за отглеждането на поколението, от което е министъра и до сега се ползва от това същото поколение (макар и по различен начин). Оказва се обаче, че това поколение не оценява правилно онова, което му е предоставено. То има „празноти“ в морала, не търси обективни оценки за историята, а набляга на политическите такива. Тогава съвсем наложителен става въпросът: Как ще се възпитават днешните деца, като ще им се представи една изопачена историческа истина. Но г-н министър, ако я караме така, утре на власт ще дойде някоя друга партия. И тя ли трябва да се захване с пренаписване на учебниците според собствените си политически възгледи?

Комунизъм е икономически термин. Това е една от 5-те форми за разпределение на добавената стойност: робовладелска, феодална, капиталистическа, комунистическа и т. нар. "антична" (днешен аналог е самонает). Всички форми съществуват едновременно във всяка икономическа формация /държава в момента, с различно съотношение една спрямо друга. Това което си написал са идеологически тъпизми без конкретен смисъл.

по герберски - ни чул ни видял. Само да си изкараме мандата. Майната му на това на какво учим подрастващите, важно е учебния процес да върви без критики ако може. А за диктатурата направо бръкна в зад...а на ментора си бат Боце. ГЕРБ доколкото знам е тип лидерска партия, а там без т.н. диктатура не може. Бочко до доказва всеки ден на принципа за ножа и хляба. Няма ред, правила и закони - има само ББ Великийй !

Посредствен нещастник, набеден за министър! Като останалите гробарски калинки! ОТВРАТ !

разбрах ,че по-лицемерно и противно същество на тоя свят е само дявола ! ползата от тях е еднаква !

Истински историци(не тези които пишат учебници) казват , че от едно събитие трябва да минат 100г за да може да бъде оценено обективно ! Да не говорим , че все оше има документи от ВСВ които са засекретени и преди 2045 няма да бъдат разсекретени ! Тогава какво говорим за след това !!!

от евр.произход ли .още не са минали 100г. от холокоста,а вече ни продъниха ушите .

Един човек преди години казваше: "тоз бил такъв, онзи онакъв. Абе ти ми кажи фактите, изводите сам ще си направя". А рдакция ХСЗ на българското ради имаше едно предаване "От два ъгъла". Основната идея на предаването беше "От един ъгъл нещата изглеждат наред, от друг обратно. Затова ъглите на гледане се менят многократно". От ученбик, който трябва да те настрои на дадена вълна, каквато е угодна някому, няма голяма полза. Трябва учебник, който да те кара да мислиш и да си правиш заключенията сам.

Ами това съвсем не е случайно

Защо министъра на образованието трябва да одобрява учебниците? Та както казва той не може да ги прочете всичките. Министъра има други много по поважни задачи. Не може да свърши и това. Трябва да има комисии, които да одобряват учебници и те да носят отговорност. Сега кой нои отговорност, дори не казаха името на манпулатора написъл лъжлив учебник. Ак ое авторски колектив да им кажат имената на всичките мошенници и на издателството. Не може издателство да издава учебник и да не носи отговорност за това.

Добре, че е сегашната пропаганда, да разбера колко зле съм живял първите си 21 години. Щото аз нещо не забелязах такива неща тогава.

на село в ТКЗС-то...там се крадеше безогледно, та затуй ти е било хубавко

Нямах достъп до ТКЗС. Градско чедо съм с баща математик и дядо грънчар.

А другият ти дядо и той ли е "гражданин". България е аграрна страна до 1945г., 90% от населението са селяни. След това комунистите я правят "индустиална"

не е невероятно заради изкуствения интелект и информационните технологии през 21-ви век да се появят дигитални диктатури --- Точно това е екзистенциалният смисъл в създаването на ИИ - диктатура, но този път "обективна" и "независима" ... която обаче пак има "началник" - програмиста, а на него му плаща световният КОЙ!

Вълчев, а ти не подлежиш дори и на превъзпитание!

Понеже още не сте измислили друга по-дебилна форма на превъзпитание

Нямате ли си работа, че се занимавате с небивалици. Има историци и нека те да решават какво да има в учебниците. Лилков, Христов и Келбечева /соросоиди/ не са хората, които ще решавата за учебниците. А най малкото и финансиста Вълчев. Смешен плач и нищо повече. Да не забравяме, че най големия фалит на държавата се случи през 1989 година. Преди тази година държавата се развиваше. Народът построи любимата ни България. А след 1989 започна тоталната разруха.

Живееш в някаква си твоя реалност....

Само слепец може да не направи разлика между това което е било преди и сега. Само слепец може да каже че сега за 30 години е направено повече отколкото за толкова след войната. Само слепец и платен трол може да обяснява, как да живееш по начина по който се живее днес е мечтаното.

ама реалност, нали ? За съжаление !

Най-големият фалит на България стана януари-март 1997 г., заплати и пенсия бяха по $10-$15 месечно. Ама откъде да знаеш, може би тогава си бил на синекурна длъжност в някое българско посолство зад граница. Относно добре вървелите неща преди 1990 г. Казвам умишлено 1990 г., а не 1989 г защото режима започна да пада едва месец преди края 1989 г.. И реално символични промени започнаха по-късно 1990 г. дори 1991 г.. И веднага спряха с връщането на властта отново на БСП с помоща на ДПС. Имам предвид правителството на Любен Беров/правителството на Мултигруп/. И така до началото 1997 г., когато държавата буквално катастрофира. Та относно България преди 1990 г. комуснитическият режим остави една провалено лицемерно общество, каквото в по малка степен продължаваме да бъдем и днес. Същевременно и икономически фалирала държава с над $10-$11 милярда долара външен дълг и неработеща икономика. Дори храната се внасяше отвън, както са внасяли комунистите и преди 1990 г. не са го крили от народа.

Ама и храната ли се е внасяла отвън? А сега как е? Кризата настъпи по времето на Виденов, и то по други причини, не от недостиг на храни. И вие бяхте зле тогава, Сорос май не плащаше на тролове, пък и нямаше компютри...

Сега храната се внася отвън, не защото няма кой да я прозивежда у нас. А защото "мастити бизнесмени" вносители умишлено подтискат и системно унищожават дребните селскостопански прозиводители. За да могат да печелят от вноса. Това става с "подкрепа" на "Земеделското министерство" и Народното събрание/партиите и депуаттите/. Дълги 20 годни най-преоритетен селскостопански сектор беше тютюнопроизводствато, а зеленчукопроизводството биваше унищожавано. Питали ли сте се защо? Поинтересувайте се кой беше доскорошният собственик на фалиралията вече Булгартабак и ще разберете отговора. Също така се поинтересувайте за коя партия гласуваха получаващите държавни субсидии тютюнопроизводители. И ще откриете връзката между партията и бившият вече собственик на българският тютюнев гигант.

За учебниците не знам, не съм ги чел, но статията определено е манипулативна, тъй като "комунизъм" нито в България, нито където и да е по света е имало до сега.

"Градяха" го от БКП Знаеш ли какво означава К-то по средата?

Точно, градяха го, но не го съградиха и поради това не го е имало. Защо в учебници по история ще пишат за нещо, което никога не е било си остава загадка.

го определяш ?като евр.окупация ли ?може и да си прав !

Тоталитаризъм. Би било много по-точно от лъжливото комунизъм.

Но за сметка на това е имало доста комунисти. Не само в СССР но у нас. Комунисти, които се пребоядисаха на социалисти. Защо ли? Вероятно, защото ги е срам от това, което са правили истинските комунистите от 1917 до 1990 г. в Европа. А и сега в Северна Корея, Венецуела и Куба. Висшите български комунсити се превърнаха в олигарси социалисти бизнесмени. Как само звучи мултимилионер-социалист. Примери много Бенчо Бенчев, Герги Гергов...жената на Станишев. На мен ми звучи като изедник капитлист представящ себе си като менте социалист. Жалко, че глсуващите "червени" дебилиете не могат да мислят самостоятелно. И да се почещат по кухите кратуни. Да се запитат възможно ли е това? Един и същи човек да е едновременно мултимилионер и политик социалист. Не ли лъжец и лицемер един тъкъв менте социалист.

Тези за които пишеш те са като хамелеони, сменят окраската си при всяка смяна на властта. След като сега живеем в демократично общество е редно да ги наречем демократи. :-)

Манипулативното представяне е от хора като този! Исторята трябва да се учи сурово като факти, без емоционално отношение и политизиране. След като го политизират, значи не са дорасли. Този по-времето когато пада Тодор Живков е бил примерно на 14 години и не може да разправя от гледна точка на възрастен. А говорят все едно самите са преживели някакъв терор. Освен това през ВСВ се избиват над 50 милиона, но сега същите са съюзници в ЕС. И не се е хванал Макрон Меркел за косата и и крещи, че са нацисти. ;) И интересно какви се явяват бившете членове на БКП като Борисов? Ако режима е бил престъпен, те престъпници ли са? Странно е да се самоопределиш за престъпник. ;) Освен това ако пишем история за герберизма, каква ли би била тя? Примерно за "хората факли", как от щастие само за периода 18 февруари 2013г- до 20 март 2013г. (31 дни - февруари е кратък) са се самозапалили 6 човека от които 5 почиват, това пред президенство, кметство на стадион и така нататък. Как по негово време взирвяват автобус на летище Сарафово. Как в село Хитрино при влаков инцидент загиват 7 и още 29 са ранени. Как е залято село Бисер, от язовир към военните, където умрели 10 човека. Сега как ще ограби всички българи с покупката за Ф-16 и ни ощетява с поне някой милиард лева. Как му се разминава онова с гранатомета, а други полицаи ги осъждат при недоказан умисъл. Ами за годините му в Ипон. Където негов шеф на клон в Димитровград, заедно с още един служител застреляли конкурент с 5 куршума.

Аиде да не изброявам трагедиите от комунизма ,че няма да ми стигне деня.Я прочети само за язовира(хвосторанилище) над Враца колко души загиват и тогава пиши.

какво внушаваш - да забравим колко народ се издави от преляли и скъсани язовири последните само 10 г. безхаберно демократично управление ? Потърси тук някъде има коментар как само за месец са се САМОЗАПАЛИЛИ 5 души благодарение на ДЕМОКРАЦИЯТА. А тя ни е "налазила" само от 30 години !! Чакайте продължение ! Ай, сус !!

Това е така, но е половината истина. Защо разбирате за това от обществени организации и учители, а не от служителите в министерството, които одобряват? - защото такова е качеството на служителите ви. Защо издателите пишат такива учебници? - Защото са пълни с ДС елементи от горе до долу. Каквито и правила да им сложите, те пак ще ви говорят за предимствата на комунизма. Съжалявам ви, че трябва да излизате и да давате такива интервюта.

Дааааа, ама по бай тошево време нямахме проблеми с интернета......

и на какви GSM-и цъкахме от морето на Халкидики, ееех...спомени незабравими

Все едно в момента сме сред топ местата по позитивни показатели в света...