Кресненци искат магистрала през дефилето

Жителите на община Кресна не подкрепиха предложения вариант за изграждането на лот 3.2 на магистрала “Струма“ в Кресненския пролом, предаде БНР.

Обратно в новината

Коментари - Кресненци искат магистрала през дефилето | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

то хора не останаха в държавата, а тез пак издевателстват за разни буболечки...

По повод конкурса за идеен проект:защото на този конкурс са участвали само две фирми - и то кои : Пътпроект 2000 която спечели конкурса ( и 2000000лв награда!!!! ) и Пътпроект (500000лв) за разширен идеен проект и парцеларен план , и забележете ИДЕЕН ПРОЕКТ ПО КОЙТО ЩЕ СЕ РАБОТИ ЛОТ 3.2 ОТ МАГИСТРАЛА СТРУМА. По отношение на хонорарите на двете фирми , ще си направя трудът да определя проектантския хонорар по Метадика за определяне размера на възнагражденията за предоставяне на проектантски услуги от инженерите в устройственото планиране и в инвестиционното проектиране на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране част транспортно строителство и транспортни съоръжения , раздел ІІ - автомобилни пътища: Ц = 1800+АхД = 1800 + 3140 х 30км =96000лв.Забележки т.4 г к=1,6; д к= 1,3; т.6 б, к=1.3 ; к общо = 1.9; 96000 х 1.9 =182 400лв. заб. Общиположения т.3 к =2.8; 182400 х 2.8 = 510720лв. За фаза идеен проект 30%. ( разпределението на проектантските хонорари според фазата на проектиране е: прединвестиззионно проучване и технико икономическа обосновка 10%, идеен проект в 2 или повече варианта 30%, технически проект 50% а при еднофазно проектиране 80% и КМД чертежи, за работен проект 20%) или 510 720 х 0.3 =153 216лв ; т.6- а парцеларен план к= 0.1 ; 153216 х 0.1 = 15322лв . или 168538 лв всичко! (ееее има известна разлика между 2,5 милиона и 168538лв , ама..тая разлика от 15 пъти не я коментирам , не я коментирам).

Как не те мързи да пишеш толкова много в тая жега? Мислиш ли, че някой ще го чете?

Аз съм на климатик.

Кой плаща заплати на "природозащитниците" ,работещи за чужди държави и интереси ,майната на тези мекерета има и БАН ...!

Още преди няколко години по повод на поредната публикация за този участък от магистрала Струма писах, че няма да бъде избран варианта с дългия тунел. Просто у нас няма фирми които да го изпълнят и съответно същите ще ноправят всичко възможно този вариант да не успее. Всички специалисти настояват за варианта с тунела, като най-щадящ за околната среда и най-кратък път. В дир.бг последното такова мнение беше на архитекти предлагащи тунели на два етажа от 20 февруари 2017.

Една малка катастрофа в дългия тунел до какво ще доведе, особено ако няма алтернативен път за линейки и пожарни?

е от Благоевград до Кулата... в нормална държава за половин година щяха да направят чисто нова магистрала и да са забравили а тук 10 г. се приказват празни приказки как да стане... а еколозите вече са по вредни и от мангалите по тези територии! Боце магистралката за нищо не става...а може и да става за едно нещо, но кмета на Симитли да каже.

Баце тия еколози не мога да разбера народът що си вярва, че те изобщо имат думата за каквото и да било! Са пълни мизерници и никой не ги е*ава за нищо, но иначе са много удобни, когато някой се мъчи да си намери оправдание да кльопне едни парички! Ей затова Боце така внимателно "се съобразява" с тях, щото да дръпне един прав участък 100км и да забрави хич няма да осигури същия тлъст кокал, а тя и Лилето ще вземе да заслабне!

По този път всяка година загиват десетки при катастрофи... Престъпление е, че до момента никой от "управляващите" не успя да разреши противоречията! И като загубим парите, Пожарникарят ще излезе по ТВ и ще каже - природозащитниците провалиха магистралата...

Е че не е ли така? Да не говорим за "нивото" на кресненци - "какво ще стане с крайпътните ни магазини"? Хората мрат, а те за магазини и дървесни видове се кахърят.

ТУНЕЛ ! ПЛАЩАШ - МИНАВАШ ! КРЕСНЕНЦИ ДА СИ КРЕЩЯТ! ПО СТАРИЯ ПЪТ ДА СЕ ИЗВОЗВАТ САМО КАТАСТРОФИРАЛИТЕ! ЩОТО НИЩО НЯМА ДА СПРЕ ИДИОТИТЕ ПО ПЪТИЩАТА!

Крайпътни магазини и заведения ли? Тия "бизнесмени" май не са го пътували тоя участък, дето на 10 километра през изтакованите завои я има място, където да е боднато някое жалко капанче, я не! (през повечето участък няма място край пътя). За сметка на това пътят е тесен, двупосочен, с много завои и много тирове, а лентите за еднопосочно изпреварване са нарядко! Колоните са задължителни и е напрягащо, бавно и опасно да го пътуваш. Айде няма нужда заради 2-3 кебапчийници, дето сигурно укриват данъци като за световно, да поддържаме тоя смъртоносен капан. Едно време може и да е бил адекватен, ама откак са го построили, ситуацията с транспорта леко се е променила!

При строеж на път, както и при всяка човешка дейност се вреди на природата. Въпросът е да се намери приемлив вариант с малко вреди и приемлива цена. Сегашното трасе според мен вреди много повече отколкото варианта с изнесеният път в едната посока. Загубата на човешки животи също трябва да се има предвид!

утре сулю и пулю ще сакат магистралкла и до луната, а после ще врещят че нямало атмосфера и ще сакат и атмосфера шот не могат да си пият кафето на луната по токчета и джапанки. А зелената измет ще вземат да врещят че са замърсили въздуха на луната и ще ни съдят отново в страсбург. Що не вземет да огледат хубаво сегапния път, да го препроектират наново и да го направят годен за ползване?

Еколозите подали оплакване в ЕК, че ще се унищожат буболечките в района. А кой ще защити хората? Бас ловя, че има повече загинали хора отколкото загинали катерици, бръмбари, лазещи или пълзящи в района. Не искам да ме разберете погрешно - искам да се запази природата, но искам да знам, че когато пътувам по този път, няма да ме размаже някой олигофрен. Освен това, не разбирам еколозите - защо не ревете за строителството по Банско или Слънчев бряг. Как там не се унищожава природата, а тук се? Или просто там имате интереси - финансови - вилички, хотелчета... а тук понеже нямате, трябва да рекетирате 7.5 милиона българи с глупавите си идеи. Честно казано ми писна от скапаните ви речи и ако в началото симпатизирах на еколозите, сега вече започна да ми дреме за природата в района. Ината им граничи с малоумие и тъпизъм. Като толкова се опъваш и не даваш да се строи, ТВОЕ задължение е да дадеш идея тогава откъде да мине пътя. Защото колкото бръмбарите са ви важни, толкова, даже 100 пъти повече е ценен човешкият живот. Да не забравяме, че при някаква масова катастрофа, бръмбарите имат много по-голям шанс от човека да оцелеят и да се развият популациите си отново.

За съжаление пътят няма да попречи на олигофрена, но ще намали шанса да срещнеш такъв челно.

Аутобаните са в Германия бе тъпанари.Терминът аутобан е немски и се употребява за техните МАГИСТРАЛИ да това е българската дума.Аутобани-смешници а защо не сте написали моторуея да сме и като американци.Освен това аутобана няма скоростни ограничения така че е далече от това за което иде реч а именно някаква мизерна отсечка която ще я построи фирмичката на Златев или Пеевски на 50-орна цена.

най-добре си е фриуей

Американците не използват думата моторуей , а НАЙУЕЙ. Даже и тя им се вижда дълга и казват Ай 55, или Ай 90 уест, съкаратено от Интерстейт- междущатска магистрала.. Екоколозите са платени агенти на чужди интереси. Неотдавна Дедо Тръмп изпрати биячи да разгонят Дакотите протестиращи срещу тръбопровода Алберта/ Канада/- Патока Чикаго. В Канада се готвят да избушат разкопат 144 000 кв километра за да вадят нефт, газ и сяра по открит способ с огромни роторни багери и камиони с товароподемнодт 400 тона. Що не протесторат еколозите там?

Поправка на грешна буква: Хайуей!

.... екологията да не може да се съвмести с интересите на хората! Иначе за какво ни е такъв "екологичен" първобитен живот?

Пак ли шепа алчни олигарси, придворните им местни бизнесменчета и лобитата им ще решават съдбата на природата в България? Пак ли варварско унищожаване, за да заприличаме окончателно на лунен пейзаж с капанчета и сергии. Децата да се раждат болни, в аптеките да се вият опашки? До кога? До като не изсечете последното дърво, не отровите последната река? И после?

Не може ли да се циментира реката просто?

Днес се разбра, че Радев е залитнал към популизма?!

Страната на Ъпсурдъ! Първо ще променяме трасе на магистрала заради 5 капанчета. Второ, мнението на хората е много под това на мнението на зелените рекетьори. Трето, докато се чуди откъде да мине този път, което трае вече 12 години, хората в други страни мислят за Марс.

само не разбрах откъде са тези 12 години? По предварителни планове, магистралата трябваше да е готова за олимпиадата в Атина през 2004г. Значи годините стават поне 13...

Екологията е наука за икономиката на живата природа. Но знайни и незнайни "еколози" в България я превърнаха в средство за рекет (и/или самоцел неясно защо). Дайте да забраним да се прави каквото и да е в България и предполагам "еколозите" ще са първите които ще напуснат страната! Явно е, че път трябва да има, да ли им се иска или не на "еколозите", нещата трябва да се случат. Не е нормално да се затрият няколко населени места с хора за няколко местообитания на няколко птички и пчелички. не съм обидена, че въздействието при изграждането на пътя ще е чак толкова голямо върху тварите. А преминаването с по- висока скорост си мисля, че ще доведе до по- малък въглероден отпечатък от коли и камиони (двигателите ще работят в по -оптимален режим, няма да има задръствания и т.н.)

Нищо не се затрива, просто управниците са ни такива. Визият им стига под носа им, а съветниците са им икономисти и адвокати. За т'ва обикновенно слушаш за скандали за пари. Тези неща се планират в дългосрочено план и от хора с капацитет да усвоят знания разлини от право и финанси.

Това заглавие не е ли леко подвеждащо? За съжаление изграждане на скоростния път като изцяло ново трасе е доста скъпо, но за съжаление е май по-добрия вариант.

Много специалисти по магистралите се навъдиха по тия кресненските села много нещо. Хората са изработили един добър вариант като компромис между пари време еколози изпълнение и не на последно време експлоатация , но българина нали си е дребна душица все нещо му пречи. Все гледа да не се мине. За такива проекти от национално значение не трябва да се дава на всеки кияк да мрънка.

По-важно е да се намалят човешките жертви, отколкото да процъфтяват крайпътните заведения !

преди години отсечката Стара Загора - Нова Загора беше алея на смъртта. Като направиха магистралата не съм чул да е станала катастрофа. Да си направят трасето през планината и в двете посоки, а това да си остане алтернатива. Между другото пътя винаги е вървял горе, в планината, а в началото на ХХ век е прокарано сегашното трасе...

Живата истина. Още го помня оня път с тополите отстрани. Красиво, но тясно и всичко живо от там минаваше и в двете посоки - върви изпреварвай, ако си си запалил свещ. А кресненският път даже не е такъв прав участък, ами са завой подир завой - ужас е, и с тия колони тирове по него съвсем си трака мамата. Само не мога да разбера за какви крайпътни магазини и заведения говорят - то там няма място да спреш да се изп*каеш край пътя, камо ли заведения.