Магистрала или археология, а може ли и двете?

Проф. Николай Овчаров се обяви за запазване на историческите находки по трасето на АМ "Струма", доц Кирил Ангелов пък обясни, че промяна на трасето ще оскъпи и промени много проекта

Обратно в новината

Коментари - Магистрала или археология, а може ли и двете? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

за да спасите скаптопара трябва машина на времето! можело е да се спаси преди 1700 години!

Цензуриран вариант Участъкът строи се смело към прочуто в миналото село експертите ги поздрави с нещо си за Симитли....

Сложете мост.м?

не става. Поне не в българия. "експертите" посъветваха борисов, че посторяването на колони на моста ще разруши всичко. "ЕКСПЕРТИТЕ" са ви такива в държавата, то и прай министъра не е по-различнен, та затова не става. А освен това, ако станела катастрофа и паднела кола от моста, щели дас е разрушат руините. Сешш ли се? разрушени руини. Ма такива са експертите..

Че да направят тунел тогава

Естествено, че преди да се прави нещо се мисли, но тука в българия винаги се мисли след това! В българия където и да се започне да се разкопава се намират изторически находки , така че мислете предварително а не само когато се налага !

точно така! например, преди да проектираш път и да изколаеш нещо, първо мислиш! Тъй касто знаеш, че ще откриеш я древна троя, я спарта, я вавилон или нещо подобно, винаги трябва да заложиш в цената на всеки един път (който се изработва за 1 година) около 4 години проучвателно археологически разкопки. Все пак вавилон може да излезе! Или атлантида?! За всеки път! Да мислим предварително!

Я си гледай твоето селои не се изказвай за културното наследство на моето родно място. Имай предвид, че в тоя район сме родени доста хора, които където и да живеят си тачат родното място. И не ни интересува, че някой "експерт" заявява, че находките нямали стойност. Най-малкото се вижда, че сме имали канализация доста преди да имаш такава в твоето село. Ако все още не използваш дупки в двора де. Та като стане въпрос за разкопки в твоя регион тогава имаш пълното право да обявяваш пътя за приоритет. А сега си трай.

Защо беше нужно да се прави ново трасе от дясната страна на Струма, при положение, че от Рилци до входа за Благоевград имаме магистрала, а в участъка от Грамада до Струмско имаме две ленти в посок и беше нужно само разширение. Тъй като премиерът заяви, че още от 1973 година се е знаело за съществуването на това място на античен град защо не е предвиден виадукт след като е решено да се трошат европейски пари така или иначе. Не е ли важно не какво смята за находките някой археолог примерно от Делиормана , а какво е мнението на местните жители, тъй като историята на Благоевград до момента е няколко реда. Още повече, че чисто исторически районът е бил в рамките на България има няма 250 години през средновековието. По време на Втората Българска държава най-вероятно е бил във владенията на Рилския манастир, където държавната администрация не се е месила. С други думи кой знае какво друго в района едва ли ще открие. Та за нас това е значимо откритие, защото не сме Херкулан или Рим, не сме Търново или Сердика. Няма пари не е обяснение - като не са важни направете на СЪЩОТО място възтановка на ОБИКНОВЕННИТЕ КЪЩИ - да се усети как са живели обикновените хора. Историята не е само да знаем как са живели вадетелите, важно да се знае и за живота на хората. Та в заключение ще кажа, че ликвидирането на Скаптопара е умишлен варварски акт, дължащ се на политика, която с всички средства се стреми да ликвидира уникалността на регионите, за да покаже мощта на централната власт. Дължи се на поредица от решения, които не се съобразяват с историческата памет на местните. Категорично не става въпрос за най-евтиното решение, защото най-евтиното е пренебрегнато. Ама какво да очакваш като парите се разпределят от някакъв индивид от софийско село.

Та какво значи предлагам, гражданите от Благоевград да направят едни дарения и да съберат някакви там 40-50 милиона и се консервира гробницата. На една бронзова плоча да се изпишат там имената на милионерите дарители.