Кой е виновен за верижния сблъсък на трамваите в София?

Експерт подчерта, че техническото състояние на мотрисата е било отлично

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Трамвай за милион, а нямат автоматика за анализ на дистанция, асистент дистанция....

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

как кой е виновен бе?? ми релсите, стоманата от тоято са изтеглени, болтовете с които е монтирана, противонаклона или липсата му, радиуса на завоя и боята в задната част на предната мотриса! аа, пропуснах и процента на въглерод в сплавте на колелата, иширината на колоосите!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

вАТМАНИТЕ КАРАТ БЕЗУМНО. А ДА НЕ ГОВОРИМ,ЧЕ ЛИНИИТЕ СА В ОКАЯНО СЪСТОЯНИЕ. вСИЧКИ В ТРАМВАЙ № 5 СА НА ТРЪНИ МЕЖДУ ПЛ. МАКЕДОНИЯ И РУСКИ ПАМЕТНИК. вАТНАМАНИТЕ ОБАЧЕ ДЪНЯТ!!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Да им отнемат телефоните ли? Че от тях по-големи началници няма, може ли да им забраниш да пушат, да вкарват в кабината някоя ученичка за разтуха, да слязат да си купят баничка?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не искам да я оневинява м ватманката, че се е разкеяла и не е успяла да спре. Но искам да попигам, къде са били диспечърите и не са били овесомети ватманите за аварирал трамвай? Защо се отбягна този въпрос? Явно от министерство на транспорта не искат да кажат дали имат въобще такава система и дали работи. Ако бяха предопредени, ватманката ще ше да е предопредена.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Е, може да добавиш нещо и за пътна полиция, общинска полиция, института за безопасно движение, гржданска защита от аварии и бедствия. Но е елементарно да не спазваш дистанция, особено при абсолютна видимост.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Каква абсолютна видимост, дори на снимките се вижда как хората изнасят носилката по завоя. Абсолютната видимост следва след завоя, а той се пада след кръстовището, вземи трамвая и виж сам.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Въпросът е чий телефон е по-виновен??

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

ПРОВЕРКА НА ЛИЦАТА УПРАВЛЯВАЩИ ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА... ЗАПЛЕСНАТИ СА В ТЕЛЕФОНИТЕ СИ, НЕ ВНИМАВАТ, РАЗСЕЙВАТ СЕ... МНОГОКРАТНО СЪМ ГИ НАБЛЮДАВАЛ... ПРОВЕРКИТЕ ДА СА ЕЖЕДНЕВНО ИЗ ЦЯЛАТА СТРАНА!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Напротив, ако знаеха да си комуникират като хората, можеше да се разберат че има авария при Пазара в Дружба. По-добре е да има телефони.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Като гледам какви коментари има... Направо си викам дай боже да има и повече хора, които при ограничена видимост да разчитат на централата да им е казала какво има зад ъгъла!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ами те или дремят в кабината, или водят безкрайни безмислени и глупави разговори по GSM-ите Мое мнение е, че трябва да им се забрани да говорят по мобилните телефони когато са на работа! Използват ги за развлечение и за убиване на скуката. Не вярвате ли? Ами загледайте се какво става при водачите на градския транспорт, когато са на работа...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

че докато тролиш не можеш да си лафиш, ами смени си занаята

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Вчера минах от там - наистина на мястото на катастрофата има лек десен завой и няма видимост заради неподрязани гъсти храсти от дясната страна на линията В района има телена мрежа от двете страни, която е компрометираната от Бай Ганьо, за да може да пресича напряко към отсрещния търговски център. В този участък трамваят ускорява ( ПТП е на 200 метра след кръстовището) и като четем, че всички пострадали пътници са изписани от болницата, значи скоростта не е била висока. Та за мен основните причини за нещастието са: 1. Липса на предупреждение от диспечерската служба към ватманите в района а за настъпилия инцидент на линията. Градския транспорт се следи онлайн в централен диспечерски пункт на едни големи монитори, и ако мотриса спре в "нищото", това се вижда. В случая е аварирал трамвай 23, след него е спрял 20, който явно е имал видимост, и точно на дъгата на завоя го удря следващия трамвай, от който вече няма видимост. 2. Ватманът на втория трамвай не е съобразил да сигнализира по някакъв начин за инцидента 100 метра по-напред. 3.Неподдържана инфраструктура и чувство за безсмъртие при Бай Ганьо. За питащите как са се натрупали 3 трамвая -линияя 20 се движи на интервал около 12 мин. - та за половин час могат да се съберат. Ако имаше адекватна диспечерска служба, времето е достатъчно да се предупредят идващите в района ватмани за инцидента. Много жалко за загиналото момче и сила за родителите му. Хора, вдигнете поглед от телефоните и се оглеждайте.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

На същото мнение!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Сигурно и ватманката е гледала в смартфончето, точно както 30 годишния младеж.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Сигурно и диспечера е гледал там като всички останали. Не може ли да се направи следната ИТ система - таблото изчислява колко трамвая са на 0 минути за него и ако са повече от два, да подава сигнал в сигнално червено, че нещо не е наред за него и за таблото на предната спирка. Така ще се получи червена вълна при задръствания от този вид.

Таласъм
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Като направят система, която отчита колко трамвая за на 0 минути, тогава ще се появи аварирал камион на релсите и понеже ватманите разчитат предимно на системата за 0 минути, мазалото ще бъде гарантирано. След инцидента ще правят система за отчитане на камиони.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

...за загиналия млад мъж! И не завиждам на ватманката, дори да не е виновна. Но ми прави впечатление как никой не коментира, че сума ти народ пресича където му падне с поглед забит в телефона. И на пешеходна пътека се смятат за богоизбрани....

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

за 1.60 толкова

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Така е с тях.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Оставка на всички директори на транспортните общински дружества: - ОСТАВКА НА ЕВГЕНИ ГАНЧЕВ -ОСТАВКА НА СЛАВ МОНОВ - НАЙ ГОЛЕМИЯ КРАДЕЦ - ОСТАВКА НА СТОЯН БРАТОЕВ - ОСТАВКА НА ЦЯЛОТО ЦГМ

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Какво е това разписание да вървят в пакет един след друг и да ги няма след това по 20-30 мин? И при автобусите е така. Да се промени разписанието. Да не вървят като влакчета еди след друг.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не мога да си представя 4 трамвая към Дружба по никое време един след друг. По разписание те са на половин час. Трябва първият да е стоял там поне час и половина, за да го настигнат останалите и то ако един от тях е бил от друга линия. Къде е връзката с ЦГМ, предупрежденията, съветите на диспечерите? Там линията позволява 60 км/ч и мотрисите също.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Абе, на нищо го направихте този български! "и е в най-доброто състояние от всички други." ??? ЩО РЕЧЕ???

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

За мен, най виновни са от Софийска община защото след толкова години в Европейският съюз се допуска да се движат тези стари тенекии, наречени трамваи.! Нито са модерно оборудвани, нито диспечери нито скорост на движение...нищо. Цялата трамвайна система в София е за смяна! Изключение е само линията на 7 за Красно село,там е добре... останалото е морално остарели мотриси! Автоматика , системи за предупреждения, камери... това е само като един филм на бъдещето. Наложиха ни Англо- саксонският модел в държавата и ни направиха страна от третия свят....

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Едно е ясно, че не е имало никакъв диспечер, който да вземе нещата под контрол . А колко коли 'контрол по транспорта' джиткат по София не е истина. Даже ми е чудно т.н. диспечери кога са разбрали , че има проблем по трасето - когато се строшил първия трамвай или когато е станало мазилото?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Много лош късмет, все едно да хукнеш между редици спрели коли на булевард, но винаги има неспряла...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Не е нужно да се пита кой е виновен знаем какво ще стане всеки път става едно и също виновен е машиниста, ватмана, шофера, пешеходеца, или някой случаен на мястото на инцидента това ще покажат всичките икспертизи и раследвания знаем също така и каква е истината ватманката не е виновна може да не е реагирала по най-правилният начин но със сигурност тя има най малко вина защо диспечера не е спрял трамвайте по тази линия ? има ли доспечер или е като на летището ппц има ама като ти трябва и се оказва че е само 1 за целия трфик пък колегите идвали след 2 часа защо в 2020 все още няма автоматични спирачки и ограничители на скороста защо няма система която да показва че на следващият участък има трамвай, влак или метро това е система която се е доказале през десетилетията ния в българия явно не сме чували за това или просто при такава система няма много варианти да се откраднат пари и за това не се прави защо мястото е оставено запустяло и обрасло за да се стигне до там да няма видимост ? въпроси много решения още повече но що да си дават зор хорицата ще хванат ватманката ще и лепнат 15 години ще я пуснат след 7-10 и проблема е решен нала така

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Най-вероятно ще лепнат цялата вина на ватманката. Но от снимките и репортажите се вижда, че за всеки следващ трамвай видимостта е все по-малка. Май има лек завой и когато макар авариралият трамвай да далеч след него, следващите два значително намаляват времето за реакция на последния от момента когато възприема спрелия трамвай, в случая третия. Решаващо е това, дали се предали по радиостанцията точното място на аварията. Защото действията на ватманката говорят, че не е знаела за аварията пред нея и е била изненадана докато се е движела с обичайната скорост. Иначе трябва да е луда ако е знаела точното място да не намали и да допусне удара.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Как кой е виновен. Клошари наоколо имало ли е?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

В Чехия както и в други държави с развит електротранспорт в кабинките на ватманите има видеорегистратори, които ги следят дали си отнемат вниманието с телефони и т.н. При нас ватманите постоянно са с телефон в ръка, говорят си с приятелки и роднини с часове, пушат си цигарки. Всеки ден се возя с линия 20 и го виждам това. Предполагам на обезопасените с огради отсечки се отпускат най-много, както и карат най-бързо. Отделно първата ватманка на трамвай 23 е имала достатъчно време да уведоми ЦГМ за аварията и те да предупредят идващите от линия 20.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Няма какво да предупреждава ватманката е длъжна да гледа а не да си чеше оная работа.Ако си с кола и някой изскочи пред теб предупреждават ли те да набиеш спирачки.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ето това е гадното на тези професии, свързани с обществения превоз на хора и на товари. Ватмани, автобусни шофьори-не е кой знае колко чисто физически натоварваща работата, но отговорността е огромна. Всеки един ден ставаш и си с единия крак в гроба, а с другия в затвора. 35 години всичко ок, но се разсейваш за секунда и става толкова брутална катастрофа.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

ватманката е била у фейсбука...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

И тоя курс и се качвам на таксето ,имам една клиентка от Надежда да я карам до летището врътвам няколко курса и се прибирам.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Аз не мога да разбера какво общо има премазаното момче с катастрофата.На негово място спокойно можело е да има и ватмани или някой който ремонтира предния трамвай.загиналото момче е чиста случайност .Дори не е предполагал че последния трамвай спира с рогите напред.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Има и то голямо. Ако беше предполагал щеше да е жив...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Вчера някъде бе казано, че жената -ватман,управлявала последният трамвай (този,който удря предните -спрели) е била МНОГО ОПИТНА и с ...35-годишен стаж !!! Добре де ,аз питам, КАК ТАКА едни клатикурници с фуражки ги пенсионират след 20-25-годишен стаж при условията на Първа категория (че им пълнят и една капа с х 20 БРЗ на изпроводяк) , а такива хора ...ватмани ...шофьори от общественият транспорт ги принуждават да ВОЗЯТ ХОРА (десетки) ...докато мърдат и започнат да се изпускат на работните си места ?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Задълбочава се убеждението ми, че двата пола са с различни възможности и няма как да упражняват всички професии. Освен това, ватманката е с повече от 30 години стаж в градския ни транспорт. Няма ли да се намери някой с достатъчно компетентност и отговорност да прецени, че тази професия износва нервната система много по-бързо от редица други?Колко още инциденти да станат, за да се сетим, че е погрешно по отношение напенисонирането да поставяме под общ знаменател шофьорите на директори, комисари, съветници, министри и пр. с водачите от градския транспорт?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

не знам до колко си запознат - но по принцип предпочитат жени за ватманки. били много по добре се справяли от мъжете. вероятноста някоя ватманка да излезе и да набие шамарите на някое пишлеме е нулева, докато мъжете имаме граница на поносимост и след това пада пердето...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

организация, какъв е този диспечер, който допуска ТРИ трамвая да се нацвъкат на един *уй разстояние един от друг?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

1,6 за билетче

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

те не просто ги искат ... те много отдавна си ги визмат

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

жени карат трамваи, мъже работят като касиерки в големите търговски вериги... джендър държава...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Концесионерите заграбиха плажовете и гларусите измряха...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Доколкото разбрах трагедията е станала в дъга което силно ограничава видимостта на последния трамвай(демек спрелите трамваи са забелязани когато е вече е много късно за каквото и да било)....и защо никой от ватманите на спрелите трамваи не е уведомил ЦГМ? и защо ако ЦГМ са били уведомение, ватмана на движещия се трамвай не е бил предупреден? а ако е бил предупреден къде е спал?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

то е ясно: момчето е повода , при трагично стачание на обстоятелствата лошата организация на движението от диспечара и/ или ватманите, при което са нацвъкани 3 трамвая един зад друг - причината за трагедията

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Аз не разрах , колко са трмваите ? Ако може да напишете още един път!:)))

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

общо 4 - един от линия 23 и 3 от линия 20

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

На повечето дори да им вземеш 50лв за говорене по телефона няма да им направи впечатление ! Виж ако им вземеш книжката са 3 месеца и 500лв е друго !

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Дано ватманката да не е цъкала на телефона, както правят примерно 90% от шофьорите, но полицията нехае!!!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

да започваме работа по случая ние от ....ГДБОП...защото това е точно за нас

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

"Припомням, че вчера верижна катастрофа с три трамвая отне живота на 30-годишен мъж." - Пияни ли ходите на работа?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

със смартфоните няма как да внимава

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.