17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Явно автотехничарите са спретнали някоя бесна самоделка... я отпадъчно масло да гори, я нещо друго... Само че регулирането на налягането и управлението на клапана е отговорна работа - не става с няколко жици и клапан от автомобилен радиатор...

В кой блок, в кой вход....??? Каква е тази "новина"? Аз ако съм 1 родител и искам да разбера дали това е станало в блока, където е детето ми за да знам дали е добре или на топло как да разбера...?

Жалко за пострадалите, но Студентски град е един съвременен Содом и Гомор и би трябвало да бъде изгорен из основи! И без това 90% от пребиваващите там не учат, а се занимават с криминални дела.

Опасните муцуни от котлонадзора вече не са такива. Внимавайте колеги!

Сигурно котела не е минал ГТП.

Чух алармите на спешните автомобили и се чудех какво се случва пак. Ама то тук е булевард - постоянно слушаме аларми...

Има едни много добри крайни защити, след като всичко стандартно вече е прескочено, които обаче много рядко се поставят. Има цилиндрично уширение на изхода от котлето, в което има серпентина свързана със студента вода. При прегряване специален клапан отваря водата и започва да охлажда. Не струва кой знае колко пари, но въпреки това много рядко я слагат.

AlekoM

Хайде сега - иск към производителя/монтажника на котела....

Експлозията е причинена от НЕВЕЖЕСТВОТО и ЛИПСАТА НА КОНТРОЛ!!!!!

Обикновено такива инсталации гърмят, когато им замръзне разширителния съд. Но сега е топло и най-вероятната причина е затворен кран някъде, където изобщо не трябва да го има.

Вероятни причини бол. Нормално е когато огънят се гаси, да се спира и помпата. Някой е забравил да я пусне. Или е изгоряла незабелязано.

Прав си. Аз просто изказах едно предположение. Ние много неща не знаем, Не знаем на какво гориво е бил този котел, възможно е да има взрив на нагнетено гориво (газ например) в горивната камера... Вярно , че това не е взрив на котела, но последствията могат да бъдат тежки.

Като заваля, че цяла неделя! От години вече няма парни котли, т.н. парно е бойлер с гореща вода! Друг въпрос е дали е на електричество или на течнъ/твърдо гориво. Причина за "взривяване" може да е замръзнал воден баланс при минусови температури с вятър! При всички други случаи ще има изхвърляне на водата през защиитни клатани. Информацията е твърде оскъдна за заключения! Паренкотел, парноотопление няма! Запомнете това! Няма! има ОТОПЛИТЕЛЕН БОЙЛЕР - същото като при топлофикациите при които налягането се постига с циркулационни помпи. Има доста случаи на камини с водни ризи които "гърмят" -не за друго, а заради икономията на гориво, спират горенето през ноща, надуват огъня за през деня. И колко голям е този "авто сервиз"!?

От друга страна,възможно е експлозията да е причинена от неправилно регулирани горелки, натрупване на гориво в камерата на пеща и запалване на парите. Липсва много информация по темата

Ей глупак, защо коментираш неща, които не разбираш? Парни котли има. Всяка по-голяма шивашка фабрика има инсталация за производство на пара. За други отрасли на производството фа не говорим. Как мислиш я получават? Идея си нямаш колко малки парни котли има на пазара. В случая е ясно, че става дума за отоплителен котел, въпреки че ако е някоя стара сгррада, може и парен котел да има.

ЛУДИЯМАКС

Но за сметка на глупостта си съм възпитан, на маика ти от шаване не и е останало време да те научи да си учтив. Понеже си тъп да ти обясня; по стара българска традиция на централното отопление му казвате ПАРНО ОТОПЛЕНИЕ Та това битово парно отопление бива два типа отворен и затворен! Отвореният тип навън има един цилиндър с извита към земята тръба, почти празен, освен като разширителен съд (водата при нагряване се разширява и трябва някъде да отиде) при по зголямо количество вода, тя изтича от там, също така при образуване на въздушни възглавници водата се изхвърля пак от там (ние старите качегари на това му казвахме баланс, превеждай си го както искаш) По новите конструкции ца централно отопление имат затворен цикъл т.е. водата не се изхвърля навън а в наай -ниската част има един балон разделен с мембрана; нарича се компенсатор! Някои компенсатори имат вентил за нагнетяване на мъздух. Задължително на най високата част за отопление има автоматичен обезвъздушител, подобно и на радиаторите. Двете описани системи са с принудителна циркулация -модерните днес помпи DANFOSS Има и още една още една система за локално отопление която е гравитачна; горещата вода по широка тръба се качва на високо може е над тавана на помещението, и с по -тънки тръби слиза към радиаторите -циркулацията е на приципа студената вода слиза най -долу и постъпва в котела -задължително имат разширитеелен съд със система за поддържане на нивото подобно сифона в кенефа на квартирата ти; на село на яма нямате такова нещо! писна ми да ви го вкарвам, ама то е акъл! Право казват глупави майки -глуупави деца гледат -ти на кого да се метнеш!

ЛУДИЯМАКС

И още нещо дисбек, Истинска парна инсталация за отопление не се поддържа от някъде 67 -68 година. Последната такава която си спомням беше в Механотехникума Русе с котли УОНИ преднотласкааща скара на въглища. Отоплението на нови сгради по това време започна да е с локални бойлери на течно горииво. котлите се правеха в ШУМЕН! Проблема с парните инсталации, тъпанчев, беше с хидравличните уудари по време на зимна експлоатация, ставаха скъсмания на тръби, пробиване на радиатори,, и много тежки изгаряния от парата независимо от ниското налягане. Качегарите по цял ден обикаляха радиатори и тръби да отстраняват течове, на крановете на радиаторите биваха премахвани варбулите, защото при въртенето отворено затворено почваше да излиза пара -Хайде стига ти толкова истинско парно има в ТЕЦовете където има парни турбини за електричество

ЛУДИЯМАКС

И последно, споменатият АВТОСЕРВИЗ Е ОТ ВРЕМЕТО НАЧАЛО 20 ВЕК когато дядо форд още не беше направил модела Т5 а по улици и ниви вървяха едни самоходни машини наречени ЛОКОМОБИЛИ. Та в този сервиз от преди сто и кусур години работи на такъв котел! Да ти имам акъла. В консервните фабрики има парогенератори за обслужмане на автоклавите, дай подробност за тъкаачната фабрика която ползва наситена пара! Защото не знам да има малки парни котли със суха пара или прегрята пара!

Или самоделка, или съоръжение, превърнато в такава, чрез примитивни "рационализации". Поддържано от коларо-железари със самочувствие на специалисти по всичко, извън всякакви правила за безопасност.

И какво е горил котела? Отработено масло ли?

Там където липсват знания и наука има експлозии!

Понякога гърмят и космически апарати. И там ли липсват знания и наука?

Мушморок

Технически да. Макар че мащабите са други.

Ужас, да не се случва на никого.

Има два варианта - котела е самоделка и няма никакви защити или фабричен и само шунтирани защити от пишман-майстори !

Колко ли пъти "майсторите" в сервиза са си казвали " абе бегай,бе , ще изкара и този месец, пък после ще го оправим " ?