Комисия в НС каза "да" за максимална скорост от 130 км/час по магистралите
Част от промените ще помогнат и за по-бързо връчване на наказателните постановления на нарушителите
Обратно в новинатаКоментари - Комисия в НС каза "да" за максимална скорост от 130 км/час по магистралите | Днес.dir.bg
Коментари
Крайно време е да се въведе средна скорост, като камерите трябва да са като в Сърбия - на всеки 15 км. по магистралата и се мери средна скорост за всяка отсечка отделно.
Крайно време е вместо да слагат умрели полицаи и да ограничават скоростите да си оправят пътищата! В Германия по аутобана колко е ограничението?
Много неефективен начин да се вдигне смъртността по пътищата. Да бяха вдигнали скоростта в населено място от 50 на 90, шяха да постигнат в пъти по-добри резултати.
Само не разбрах, кои са промените, които "ще помогнат и за по-бързо връчване на наказателните постановления на нарушителите"? Проблемът е с връчването на актовете, а за наказателните постановления проблемът с неоткриването на нарушителите е решен със ЗАНН. И защо ще са в Закона за движение по пътища, а не в Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН)?
Скоростта на нашите "магистрали" не трябва да бъде повече от 100 - 110 км. Това не са магистрали, слагат знаци че предстоят неравности. И това ако е магистрала. Да оставим постоянните некачествени реминти. Правило е, има ли задръстване да няма пътна полиция. Имам чувството, че полицията бяга щом разбере за задръстване.
Ето къде е разковничето, за да могат да се измъкват някои шофьори, които знаят къде да платят: "С промените се дават и права на МВР да установява нарушения по пътищата с помощта на технически средства, които са собственост на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ)." Ми защо АПИ не дари камерите на МВР??? От единият джоб в другият! Тогава ще знаем със сигурност кой получава рушветите, защото и ние имаме камери в колите си ... Ех, ако се появи една безпристрастна медия в България ... еееееххх ....
Малоумници! Колко жертви има по магистралите и колко по останалата пътна межа и в градовете. Сигурен съм, че на магистралите не са повече от 10%. Друг е въпросът, че не се поддържат добре и това може да е причина за "несъобазена" скорост с пътните условия!
Какъв е от общият процент катастрофи на катастрофите с причина скорост от 140 км/час, а не скорост от 130/км/час. Малко е мъгливо. Единствената причина е да се даде възможност на милиционерите за повече корупция. Хора, вкарват ви в схеми, от които няма излизане. Излизайте и протестирайте.
А в Холандия, където магистралите са много по-добри от германските, колко е скоростта? През деня 100, през нощта 120!
Ако някой от вас си мисли, че кара по магистрала... А пък си е взел хубава и бърза кола в България за тази цел... Направо смях, сбъркали сте държавата. Подкрепям долното мнение за 100-110 ограничение.
Всеки може да кара в дясната лента със скорост 90-130км/ч. В Германия няма ограничения по магистралите. В Германия няма изискване за пожарогасител, защото е доказано безсмислено!!!!! Само при нас се измислят простотии с цел събиране на средства! Вместо да затегнат мерките и изискванията към младите и необразовани шофьори, вдигат глобите и си мислят, че правят нещо!!! Резултатът е плачевен!!
На 120 е оптимална скорост за нашите уж магистрали. И задължително зимни гуми през зимата
това добре с 130 км, но трябва контрол по пътищата, където стават катастрофите по статистика. Това намерих, едва ли има промяна за миналата година. Най-смъртоносните пътища в България през 2022 г. са били т.нар. първокласни, където са загинали 115 души. На второкласните смъртта си са намерили 88 човека, на третокласни - 84, а на общински - 42-ма. При катастрофи на магистрали има 32 жертви, което е в пъти по-малко от тези по останалите пътища из страната.
Тракия намалете на 90, че е дупка до дупка и яко хлътнали и като цяло неравни участъци има. Някой ще излети с по-висока скорост, излизайки от подобно пропадане.
Интересно тия катастрифи с какви коли стават и на килко години са турбо идиотите. Когато имаш нормална кола, трудно дигаш и 120. Всичко остананало е келешлък. От бургас до слънчев бряг е пълно с недоумици. Караш с 90 и бам 50,70,40,70, 90,50,30 и всякакви такив идиотщини, щото всеки с парцелче до пътя си е орворил отбивка. Сигурен съм че повечето табели са незаконни за главен път.
.........А в градовете да има зони от по 10км/ч и ще намалим жертвите!:)))))))) Ако пък по магистралите въведем 40км/ч, просто е изключено да има смъртни случаи!!!............освен ако на някой не му издържат нервите и подкара с 190км/ч та да направи белята!:))))
А не съм - удари ме един в снега като спря в мен и ми обяснява ама те са чисто нови летни гуми
разбира се че по лесно е да се намали скороста откокото да се направят читави магистрали.... За работа не ставаме... а да приемем калпав закон колко му е ...едино гласуване и готово. А За магистрали хубави и безопасни , на които и 180 е ок се иска и акъл и работа
Според собствената си информация Общата асоциация на германската застрахователна индустрия регистрира около 40 000 пожара на превозни средства всяка година . Въпреки че по-голямата част от тези съобщения са тлеещи щети, причинени от късо съединение , в около 15 000 случая всъщност има пожар. Щетите могат да бъдат сведени до минимум , ако в колата има пожарогасител . Няма задължение да имате пожарогасител в колата си , така че носенето на такъв в Германия е доброволно . Въпреки това, дори и без законово изискване, пак може да е полезно да носите пожарогасител в автомобила си . Особено в горещите летни дни винаги има опасност двигателят да прегрее и да се запали поради изтекло масло . Като използвате пожарогасител, може да сте в състояние да предотвратите пълна щета в такъв случай . От 30 години имам и пожарогасител и въже в колата без да са задължителни.
Дори да е така, пак не са виновни гумите!!! Като са му летни да си беше стоял в къщи. Бъди сигурен, че тоя и със гуми с шипове ще прави бели...........:)))
От закона трябва да изчезне термина "несъобразена скорост"! Има хора, които взимат пари от данъците ни, за да определят допустимата скорост. После те отиват на почивка, а ние спорим в съда "какво е имал предвид автора."
в Холандия живота е подреден... и не бързаш за никаде...) а тука само нерви.....неуреден живот .... и бързаш навсякаде да упееш.....
Направо да махнат всякакви ограничения в градове и магистрали и до 1 година проблема саме се реши.
Абсолютно безумие!!! Максималната скорост по магистралите в Канада е 100 км/час. А между българските и канадските магистрали не може въобще да става дума за сравнение. В САЩ максималната скорост в някой щати е 60 мили/час (96 км/ч), а в други - 70 мили/час (113 км/ч). А магистралите в САЩ са по-добри от канадските.
Тези изгнили и стари таралясници, които не са виждали официален сервиз след влизането си в България - смяташ ли, че е безопасно да се движат със 180? По-скоро трябва да се спрат от движение!
Анджек де:)))))))Аз какво казвам. И аз нося два в колата със заводска гаранция от 5 години, но хиените в бг искат всяка година, наша фирма да проверява дали пожарогасителя е годен, въпреки гаранцията от завода!!! СХВАЩАШ ЛИ КАКВО ИСКАМ ДА КАЖА!:)))))))))))))) СХВАЩАШ ЛИ ГЕРМАНИЯ И БЪЛГАРИЯ???:)))))))))) ЕДНИТЕ ТЕ ОГРАБВАТ, А ДРУГИТЕ ТИ КАЗВАТ, А ПЪК ТИ РЕШАВАШ!!!
Колата ще чака части и ремонт май около два месеца без кола. Другия си купил нова кола за 50 000 и нямал 1000 лв за зимни гуми
Хемус и Тракия не са магистрали. Те са еманация на комбинираната безотговорност на АПИ и държавата. Десните платна са опасни за шофиране поради дупки, пропадания и липса на асвалт. Няма маркировка, тунелите не са почистени, части от знаци, боклуци и брони са станадартно явление
за такива неща трябва референдум и... Когато касае голяма част от населенеието и бизнеса.....Против съм това намаление на скороста до 130км. Безмислица ! Само се намират за работа ДОгодина 125 после 110 Хрантунниу и безделнии Нека а да си стегнат задниците и да направят безопасни магистрали
Отдавна хората се возят не на масквичи, зазки и жигули дето едвам 80 дигат. Дали ще е 130 или 140 е все тая. Който се блъска и с 80 ще намери начин да умре и убие. Поводи за повече глоби и пари е всичко, на никой не му дреме колко народ ще пукне по пътищата...
значи имаме пак изместен фокус на проблема.....Трябва да се забранят таралсниците по Магисталата...!!!!
Резултатът ще е нулев! Джигитите пак ще си пердашат с колкото им е изгодни и сакатлъците ще са пак с повече от 140.
По-скоро трябва да има ограничение на минималната скорост по магистралите - в момента тя е 50км!!! Това си е предпоставка за ПТП отвсякъде. Трябва да е поне 80-90км/ч !
пишеш, че е безмислено носенето на пожарогасител. Кола в България нямам, но имам пожарогасител и в къщата си до газовата инсталация.
то това скоростта намалявате, ама дебилският чип кой ще смени. И не само в карачите, ами и на тези дето само дебнат из хранилките и не им пука за друго. Там е проблема.
Когато се водеха "д ебати" за паркирането по тротоарите беше същото, дигаме глобата и решаваме проблема. Някой да е видял резултат. Щото аз - не. И сега е същото - парата в свирката и да се показва, че се прави нещо. А проблема не един и скоростта по магистралите е най-малкият такъв. Ама "политически елит", ганьовски, какво да го правиш. То и народа е някъде там по ниво на мислене, ако се огледа човек в коментарите тук.
Проблема не е скоростта. Не тя убива. Липсата на правосъдие и корупцията убива. Те пазят престъпниците от наказание. Вижте на какво е станала цялата държава от това.
Глупости, Джей Ди каза, че демокрацията е в опасност. Ще дойде бай Дончо и ще вдигне максималната на 340кмч!
Тези неща трябва да се уреждат след референдум. Някакви самозвани "експерти" ни тормозят ежесекундно. Целта на правилата трябва да е да са ни УДОБНИ, пък ако ще и да водят до някои негативни последици. Не само, че трябва скоростта да не се пипа, но и трябва да бъдат преразгледани в посока обезсилване много, 80% от функциите и правата на КАТ. Дневни светлини, детски столчета, колани са първите жертви. Трябва една бира да е допустима, а след негативен тест КАТ да плаща обезщетение на жертвата на теста.
Мама ви ! ПТП от превишена скорост са 0.1% от всички ПТП ПТП от лоша инфраструктура - 40-50% Ама все в джоба на съгрешилите с някой и друг километър гледате, мама ви алчна!
а коментарът ти за трудно вдигане на 120 е по-скоро някъде за началото на 80те. Да не караш само трицилиндрови 15-годишни и нагоре полота и подобни сапуниерки? Каква е смъртността, броя на тежките катастрофи на магистрала? Каква част от тях са заради по-висока скорост, а не заради скапана пътна настилка, неадекватно престрояване, каране/спиране в аварийната? Разбира се, че е притеснително някой да се е засилил с 200 с ляв мигач нонстоп в лява лента. Обаче за мен е много по-притеснително да случиш на съботно-неделните шофьори с пътно поведение на учещ се да шофира, които масово са с коли, които при скорост над 100 са пред разпадане изведнъж да се засили да изпреварва, често без мигач, и много често без изобщо да отчетат, че засичат някой. Или пък ТИР да изпревари друг ТИР, и го изпреварва 5-10 минути някъде. Това си е мое виждане, субективно на базата на това, което аз намирам за опасно.