Коментари - Колоездачи легнаха на кръстовище в София в знак на протест (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не мога да застана зад нито един велосипедист. Моите съболезнования към близките на починалия. Мен едва не ме прегази велосипедист, на пешеходна пътека, на светещ зелен пешеходен сфетофар. Човека си караше по платното и реши, че червения сфетофар за колите не важи за него! Изскочи между две коли, мина ми почти през краката и отпраши. Развиках се, но той вече беше далеч... Онова дете с тротинетката, много показателно за куртурата на всички придвижващи се на две колела. Логиката на такива е: шофьора е длъжен да спре. Ами вашите задължения? Вие сте длъжни да се огледате преди да пресечете. За жалост така разсъждават и пешеходците. В България гледаме задълженията на другите и разчитаме те да си ги спазват и да ни пазят. Да, ама Не! И ние като пешеходци имаме задължения, да се Огледаме преди да пресечем. При нещастен случай шофьора ще е виновен, но заедно с неговото семейство, ще плаче и нашето! Прав е колегата по-долу като пише, че велосипедистите не се държат като такива и не спазват никакви правила.

Само да не настинат, че захладня... Трябва да ги обгрижваме, все пак...

Току-що написах в коментар под друга статия, че много често малкото кресливи надвикват многото тихи и така създават погрешното впечатление, че нагласата в обществото е една или друга. Повтарям - погрешното впечатление. Преди всичко друго нека да кажа едно - и аз бих предпочел да се придвижвам с колелото. Правил съм го дълго време (но не в България) и предимствата са безбройни - нямаш проблем с паркирането (особенно в центъра), можеш безпроблемно да пренасяш малки товари (например покупки от магазина), много по-високо проходим си, преди работа освежава по-добре от кафето, имаш гарантирано раздвижване поне 3-4 пъти на ден (дори и ако лежиш и учиш за изпити), освежаваш се и т.н. Обаче това в София не са велосипедисти, а някакви търсачи на силни усещания. Първо, как можеш да караш по тротоар пълен с хора? Второ, сложете си ръка на сърцето и каже колко от вас слизат от колелото на пешеходните пътеки? Има две положения - ако си на колелото си ППС и за теб важат правилата (и светофарите и знаците) за ППС, ако слезеш от колелото тогава си пешеходец и тогава за теб важат правилата за пешеходците. Но и в двата случая нямаш работа на на колелото на пешеходната пътека само защото на тях им е светнало зеленото по-рано. Колко пъти съм чул звънец на колоездач в България? Ами, точно 2 пъти и то от детско колело. В останалите случаи някакъв профучава покрай мен. Колко пъти съм видял колоездач да показва, че завива с ръка, както се прави на запад? Е, тука отговора е кръгла нула. Всеки си кара закъдето е тръгнал и само той си знае накъде ще върви. А това е еднакво опасно и за колоездача и за пешеходците и за шофьорите. Така че, уважаеми господа Вело(р)еволюционери, разбирам, че нещата в България не са розови и всички се чувстваме ощетени от системата, но ако искаш да си различен, да си бунтар, да си алтернативен, отидете да гласувате, дарете кръв, снимайте престъпление и го качете във ФБ, посадете дърво, помогнете на дом за стари хора или интернат, но, моля ви се, не се правете на бунтари като нарушавате най-лесните за нарушаване правила - тези на пътя. От няколко години на колело съм се научил на едно - ако не се пазиш ти, няма да те пази друг. И още нещо, на пътя трябва да си прибран, видим и най-важното - предвидим. А по софийските улици и дори по междуселските пътища колоездачите са всичко друго, но не и това. С тази разлика, че по междуселските пътища имаш откъде да го заобиколиш безопасно. Но за другото сте прави - в София на практика няма велоалеи и бордюрите са прекалено високи, а шофьорите просто не са свикнали с присъствието на велосипедисти. Също така нека не забравяме, че материалът е един и същ - и зад волана и на колелото. А точно този материал има критична маса - като се събере повече на едно място и избухва.

Моите уважения към тях, но София е град на хиляди години и конструктивно е невъзможен за велоалеи. С някакви частични отсечки подлъгаха хората, че ще могат да се придвижват с колело... ми не става. Няма по-вредно нещо от това да седиш зад дизела и да въртиш педалите. Решението е винетки за София, още по-скъпи за София-център и усилване на електрическия градски транспорт.

В огромни европейски градове (по-стари от София) може, в хилядолетната София не може.. Абсолютни глупости. Просто на българина му трябват още години еволюция.

Кой намисли техният протест да се провежда точно сега, когато са местните избори? На какво разчитат сценаристите - да забравим същинските проблеми в града и да се втурнем да се боричкаме помежду си ли - шофьори срещу колоездачи, пешефодцис рещу колоездачи? Твърде елементарно....

като гледам коментарите , голяма част са на австралопитеци, добре че се преместих от тая губерния, карайте си дизелите без дпф и дишайте с отворени дробове, нищо че и децата ви дишат същата смрад.......

Велосипедистите в София са основно млади мъже, докато са на колелото се интересуват само от себе си и всички са им длъжни. Карат където си поискат, оставят си колелото където им падне, а обикновено домува по стълбищата на жилищните блокове, които обитават. Липсата на оборудване - светлоотразители, фар, жилетка, каска се компенсира с постоянна агресия към целия свят.

т.е. да разбирам, че ти пречат 100 велосипедиста, а не милион коли в Сф, доста парадоксално..........с това мислене ще си останем в еврАзия

Точно те не излизат от Евразия. Преди да искаш, трябва да дадеш.

Не спазват правилата за движение по пътищата, карат по тротоарите с главоломни скорости, без да пазят пешеходците. На практика не се различават от автомобилистите, които не пазят хората с колела.

Самоубийци. Естествения подбор си знае работата.

1. ВСИЧКИ ВЕЛОСИПЕДИСТИ ТРЯБВА ДА СА С ЖИЛЕТКИ И СВЕТЛИНИ. 2. ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ТЯХ КАРАТ БЕЗОБРАЗНО -ФАКТ. 3. ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ ШОФЬОРИТЕ СЕ АБСОЛЮТНИ БЕЗОБРАЗНИЦИ -ФАКТ.

Жилетките в града не са задължителни.

един танк да мине, както са се натъркаляли и готово....

Джендъри на велсопеди....то не случайно думата велсопеда свършва със сричката педа..... Инак да не се бутат между колите ...а да спазват елементарни правила... Тези са същите като мотористите невъзпитани и арогантни на пътя...и като се има впредвид че бг шофера е прост нагъл и арогантен то правете си сметка какви в сравнение с него са мотористите всичкото на квадрат че и на куб...

вижте участниците в протеста кал са оборудвани??? Ризки... без каски... без жилетки... без светлини... е това е?! Коментара е излишен! Вместо да демонстрират законост и това че са изрядни участници... пазете ни.... безумия

Жилетки се изискват само при каране извън града. Прочети ЗДП. За каските си прав.

Я ,да се стягате ,че ще ви таковам в колоездачите,баш !

скоро на пътя златни пясъци посока златните... 6 сутрин... мрак... двама самоубийци без каски... без жилетки... без светлини в секс група... е сега кой да пазим.... първия или втория???

Ето това изречение... шифьорите трябва да ни пазят... е есенцията на велосипедите... ГРЕШКА КОЯТО СТРУВА ЖИВОТИ!!! Никой не е длъжен да ви пази! Вие сте участници с значително по слаби възможности при едно птп и ъова е ваша грижа.. Какво виждам? Здрач... изгрев... колоездачи без жилетки... без каски... без светлини отпред и отзад.. каращи по двама ърима в РЕДИЦА!?? Сновящи по шосето все едно са тирове... тотални безумия!!! Колоездачи по магистралата?? Масово без каски и без задна сигнализация... масово не подават сигнал при маневра... изключително ниска колоездачна култура. в закона пише.... да се използва пътен банкет ако е годен и ако не пречи на другите участници.. Тоест закона вменява на вас... на вашата отговорност да предвидите дали първо няма да пречите и после внимателно да използвате пътят?!!!! Никъде не е записано да ви пазят??? По закон трябва да имате светлооъразяване отзад, на двете гуми и отпред.. Забранено е движение успоредно с друг велосипед??? При движение. в група отпред и отзад трябва да има кола за известяване.. Айде сега го прочетете и оак кажете кой е длъжен да ви пази???!!!!!

понеже много от коментиралите цитират закона......Чл. 80. (Изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е длъжен: 1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;....................четете бе хора.и мислете...къде е шибаната запетайка.........жилетката е задължителна....1. извън населено място......2.през тъмната част от денонощието без значение къде карате колело........3...при намалена видимост...без значение къде карате колелото.

Да се забранят колите в градовете. Само градски транспорт, камиони за доставка, колелета. Да се направят големи паркинги в началото на всеки град и там да си оставят колите. Не може вече да се диша, нито останаха тротоари, по които да се върви.

Кольо,мноого си тъп !

Като гледам кубето и брадатия дървар на снимката с тези тъмни дрехи си представям как някой шофьор се е препотил, че ги е видял в последния момент. Абе що българите са убедени, че все някой им е длъжен.... В закона не се ли споменаваше нещо за светлоотразителни жилетки, каски и светлинна сигнализация на велосипеда? А за указването на завой с ръка? Карането по тъмно облечени кат нинджи въобще няма да го коментирам!

и ко искат тия?

Един валяк да беше минал. Тия с колелетата повечето не могат да карат. Като има коли и пешеходци мислят че закона е над тях. Ако си катат нормално няма да има згазени. Едно време имаше полигон да се учат.

"Шофьорите трябва да ни пазят....",ами не става така.Ако сам не се пазиш и Господ не може да ти помогне.Велосипедистите са същите нагли и празноглави елементи като мотористите и най-новото попълнение идиотите с тротинетки. И на мен не ми харесва да ме газят с колело,мотор или тротинетки по подлези,тротоари и алеи в парка,но не ходя да лягам по кръстовищата.Така че научете се на ред и тогава имайте претенции.

А не щат ли и ключа от касичката, където си държим паричките, велосипедистите, а? Те са също като мотористите, карат както си знаят и не спазват правилата и после: Оооо майко, ти ли ме бутна или сам паднах...

ДДС за горивата да стане 3 пъти колкото акциза. Който има бизнес ще си връща ДДС-то, който няма да си плаща за лукса да си вози задните части. Не стига, че кръстовищата са задръстени от хора, които са сами, без товар, тръгнали по капризи, не стига, че паркоместата са ограничени човек не може да си свърши работа, примерно покупка на нещо тежко ами и някои тук имат нахалството да искат пътя само за себе си. Да се разкарали велосипедистите, да се разкарат пешеходците, да се разкарат старите таралясници, да се разкара, да се разкарат .... а не може ли да решим генерално проблема като принудим мързеливите тлъсти задници и продрусани шкембета дето за 50 метра палят колата да вървят пеша и да ползват градския транспорт(о какво унижение, какво падение, какъв позор ... )

Ха-ха, колелетата легнали на кръстовище, по което не се движат автомобили.

Хората направиха велоалеи, а те в парка ми карат през краката вместо по велоалеите. Да не говорим, че не може да си пуснеш детето да тича в парка, защото не само велосипеди има, но и тротинетки и никой от тези индивиди не ебава, че може да блъсне човек и да пребие. Да не споменаваме за нощните караници на колелета без никакви светлини и светоотразители. Тия почват да ме дразнят повече и от донорите.

Нагли кретени. Кой е длъжен да ви пази живота и здравето бе. Това е ваша отговорност, а не на някой друг. Като сте нагли и агресивни незачитащи живота и здравето на другите хора, които в даден момент управляват коли, кой ви е виновен. А на хората с коли кой ще защити здравето и правата, а , наглеци неедни. Вие да не сте повече хораот другите ,а? Вашста наглост и безумие няма аналог в света

да искаш пътя само за себе си? Ти още малко ще искаш и пешеходците да се разкарат от тротоарите, че да има къде да си друснеш таралясника

Споко, бе! Сега като изберете Фандъкова за кмет, всичко ще се оправи. Ще построи нови велосипедни алеи, ще сложи камери, всичко ще е прекрасно.

ти споко щоткат изберем майчиту ша видиш ти алеи и метро сичко ши отиди за яхти и ламборджинита ...кирчу добрев найш как огладнял горкия откак му спря контрабандата със сърболяците

По какво ПТП с велосипедист , който е ранен или се е случило още по-лошо , е по-различно от останалите ПТП-та с МПС или каруци и всякакви колесни превозни средста , та се налага специално изменение в закона? Аз бях свидетел как автомобил удари автобус отзад на спирка , пукна му двигателя и избяга след това...е нямаше жертви наистина

Питам аз ... всичките тия велосипедисти дали спазват ... този закон> "Чл. 72 Всяко намиращо се на платното за движение пътно превозно средство или състав от пътни превозни средства, към които не са приложими изброените по-горе изисквания, през нощта трябва да имат най-малко две бели или жълти добре различими светлини отпред и две червени светлини отзад." (преди се говори за живтинска тяга и колички бутани от хора, приемайки че колелата не са с животинска тяга...) "Чл. 79 За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всеки велосипед трябва да има изправни: 1. спирачки; 2. звънец и да няма друг звуков сигнал; 3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена светлина отзад; 4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата." Не коментирам дали е добър закона. Защо не е написано, че всяко превозно средство трябва да е екипирано с поне една светлина отпред и една отзад. И пак не питам колко от тези на снимката спазват втория член. Колко имат бяла светлина отпред и поне червен отрзител отзад. Питам бе? Е ... затова има тениска с трицицо-извънземно. А и байкчета без спирачки. Но е куул така. Директ драйв.

Европа освен изброените светлини и т.н. хората ползват и каски за велосипедисти

а не знае, че автомобилите имат светлини отпред /фарове с бяла светлина/ и светлини отзад /пак фарове - червени/. Имат и габаритни светлини. И светлините задължително се включват даже и денем. Не било пишело.

Убиецът сигурно е някой полицай щом толкова време не успяват да го намерят.

Не искам да подклаждам обичайното състояние, да го наречем, на коментарите в тоя новинарски сайт, да го наречем, ама ще попитам. Колко пешеходци са били убити от велосипедисти, след което велосипедистите са избягали и не е имало свидетели? Колко не-автомобилисти са били убити от автомобилисти, след което автомибилистите са избягали, на оживен или сравнително оживен път, "без свидетели"? И последен въпрос - може ли да сравним тези данни?

Присъствал съм на 3-4 инцидента - колоездач повалил пешеходец на зебра, врязал се в играещи деца на алея в парка (и подобен излъчваха и от София), блъснал се в паркирали коли ... нито имаха каски, нито спряха, нито се обърнаха ... двама от най-добрите ми приятели ходят на велопоходи всяка седмица, но като поведение нямат нищо общо с кретените на 2 колела (с мотор или без)

Разбира се, има случаи.

го правят и шофьорите. Да вземем да забраним и автомобилите, а

... говедо, по закона за движение по пътищата чл.81 забранява да караш по тротоара с колело, ако си по-голям от 12 години, разбрали бе ПЕДЕРАСТ ПРОСТ !!!!!!!!!!!

... в големите градове, на колелетата са само копелетата-прошляци от малките градове тип село, понеже нямат пари дори за автобусен билет, камо ли за кола !!!!!!!!!!!

Ти за този коментар трябва да бъдеш разследван и привикан в полицията! Има ЗДП всеки е длъжен да го познава и да го спазва. А за подобни квалификации към велосипедистите заслужаваш СЕРИОЗНА САНКЦИЯ!

Кефи ме как... каквото и да стане в България, ама... каквото и да е, колкото и смислено и безсмислено е, винаги има противоположна страна, която играе също толкова силно. Като Третият закон на Нютон, само че в България и с всичко. В Чехия го няма.

Аз карам колело само по тротоара с 6 км/ч и досега никого не съм блъснал и нямам намерение да лягам на пътя за протести.

Тротоарът е за пешеходци!

Някой да е виждал велосипедист да слиза от колелото си и да бута на пешеходната пътека,както е по закон? Наглеците минават с висока скорост през пешеходците , че и се нервят като им направиш забележка! Един ми се развика даже. Ами както профуча ако бях 'неволно' го подпрял? Щеше да се разкаже на пътеката. Изключително нагли и прости същества са велосипедистите. Да се пазят сами и стига да ревали.

Ами аналогично има пешеходци и водачи, които на вело пътека НАГЛО отнемат предимство.

И срещу какво протестират, че си карат както си искат където си искат. Когато им е кеф са пешеходци, когато им е кеф са на платното. И вижте ги тези от снимката, вечер е а нямат никакви светлоотразители, жилетки и т.н. Скапаняци.

Това е твое лично и откровено злобно мнение. Защото на протести по политически причини не съм видял ПЕШЕХОДЦИ със светлоотразителни жилетки а блокират ПЪТИЩА, ПЛОЩАДИ И ЦЕЛИ КВАРТАЛИ...

Каквото и да се направи няма да се промени нищо! правилата са си правила,но кой ли ги спазва?!? Важното е самите хора да мислят с главите си,докато шофират,както и самите велосипедисти! Като се замисли човек,София е много опасна за велосипедистите,а велоалейте са някаква глупост,особено по тротоарите,пешеходците не може да се придвижват свободно от велосипедисти! Да не говорим,че и самите велосипедисти карат без да мислят,затова казвам,че всичко си е до хората,каквото и да приеме,като правила,което и да е правителство,ако самите хора не променят мисленето си инциденти ще има! Сега,като има правила за движението и какви ли не глоби,да не би да са спрели катастрофите?!? няма,как да ги спрат,защото самите хора са си виновни!

Гледам и не мога да повярвам, че това се случва . В прекрасната ни столица как не се намериха няколко ербаб полицаи които да съставят полагащите се наказателни постановления на налягалите по земята и нарушаващи реда така наречени протестиращи. Защо не видях поне десетина оборудвани с изискващите се светлоотразителни жилетки или поне със светлинна индикация по велосипедите. Но както и да е , дами и господа протестиращи , искащи и само искащи, с какво Вие допринасяте за спокойно и толерантно поведение на пътя. След като искате закон би трябвало да го получите,и то с цялата му тежест, такав закон какъвто съществува в Германия и други държави от ЕС.Закон отнасящ се за вело-движението, ако не не Ви е известен,поинтересувайте се и тогава ревете и се тръшкайте. Желая на всички Ви , безаварийно движение и здраве.

Жилетката е задължителна при придвижване на колоездач по път от републиканската пътна мрежа, извън населено място, в тъмната част от денонощието. САМО в този случай. Каската - не е задължителна. Четете ЗДП, да не ви четат НК...

И кво.... най пр....н си ако си пешеходец. Дай утре да налягаме пешеходците там. В други ден тротинеткаджии . И накрая на шофьорите ще им писне от гореизброените и те блокират центъра. На места тротоара е комбиниран с нарисувана велоалея и няма как да не я пресичаш, по нея 80% от тия налягалите карат като луди и могат да те отнесат.Добавяме и тротинеткаджии ,които щъкат навсякъде .Тротоара вече го запълнихме .Остава малко парче близо до улицата което и пак трябва да стъпваш на платното ,където те чака чипосанио Гоуф батее или неадекватно е36/46/60 . Айде ходи пеш ако си нямаш работа .(Ако някой се чуди подобно е положенито младост 4 ,София.) За справка лятото доста колело карах ,не в София за щастие.

Каски, светлини и спазване на правилата за движение по пътищата! От снимките на протеста се вижда колко от велосипедистите са загрижени за здравето и живота си. Елементарно е да се предположи, че движението с велосипед в тъмната част на денонощието без светлини е силно рискова! А за задължителната каска при всячески спортни прояви е ясно и без допълнителни обясненния !!!

Велосипедисти, първо погледнете себе си! Къде са ви жилетките, стоповете, светлините и прочее! От 10 налягали само 2 -ма с жилетки, всичко друго е с тъмни дрехи и са невидими като нинджи! Как да ви пазим, като вие самите не се пазите и си карате както си искате и където си искате?!

Жилетката е задължителна при придвижване на колоездач по път от републиканската пътна мрежа, извън населено място, в тъмната част от денонощието. САМО в този случай. Каската - не е задължителна. Четете ЗДП, да не ви четат НК...

И как да изпревариш на метър и половина кретена, който кара в средата на платното?

Да минеш с 50 отгоре им..

За насаждане на ОМРАЗА и публични призиви към убийство има ДРУГИ ЗАКОНИ и те трябва да ТЕ РАЗСЛЕДВАТ!

ако напиша 'да е-а майка ти' - ще ме разследват ли за изнасилване ?!

Заспаха ли?

Велосипедистите са участници в движението при един тежък трафик.Не може да нямат представа от правилник.Голяма грешка е в голям град да се пускат без подготовка.Това не ви в село ,през поляните.Нещата се усложняват още повече от идиотските тротонетки,пуснати из София без узаконяване и създадени правила.Като ги има на запад,айде въвеждаме ги без подготовка и безогледно.

когато протестират да погледнат пьрво тях си

И колко от вас, велосипедисти, сте се обезопасили както трябва? Светлини, светоотразители, ползване на макар и идиотските велоалеи (по това две мнения няма, не са направени както трябва)? Цяло лято в тъмните часове на денонощието се разминавам с един двуколесен мамул (ще ме прощавате, но друго определение за него не мога да дам) по Сребърна. В черни дрешки и без никакъв светоотразител… Ясно че е от безсмъртните, но само докато не срещне дву тонен или еднотонен, едва ли ще има значение. Да не говорим за "постоянното присъствие" в насрещното по "В. Левски" и не само там. И тогава ли шофьорите ще са ви виновни? А? А???

На снимките се вижда,че 95% от протестиращите са в нарушение - без светлоотразителни жилетки и предпазни средства!!!!

Интересно какво точно нарушват тези без светлоотразителни жилетки? За другите глупости няма да задавам въпроси.

по закон велопедалистите трябва да носят клоунска светроотразителна жилетка в тъмната част на денонощието при намалена видимост,и извън града? Други въпроси имаш ли?

Мирослав

Те в момента извън града ли са?

Мирослав

Ето и точния текст в закона: Чл. 80. (Изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е длъжен: 1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост; ... Жилетки са задължителни само извън населените места.

Прочети текста на закона още веднъж. Изброени са три хипотези, при които се носи жилетката. не са кумулативно, а три отделни. Пояснявам, защото явно ти куца правната култура в частта относно тълкуването на текстовете. И когато не разбирате от нещо, не натрапвайте мнението си, а се вслушайте.

... говедо, по закона за движение по пътищата чл.81 забранява да караш по тротоара с колело, ако си по-голям от 12 години, разбрали бе ПЕДЕРАСТ ПРОСТ !!!!!!!!!!!

Мирослав

Нерегистрираният, обяснявате глупости за "кумулативно" и "отделно" без да знаете какво означават. Най накрая в изречението има съюз "и", не съюз "или". Изглежда не правите разлика между двата. Та не само правна, ами и езикова култура нямате.

Семантично изречението може да се тълкува по двата начина, доколкото запетаята може да индикира както изброяване на алтернативи, така и на едновременно изисквани условия. Законодателите не са езиковеди, нито имат перфектна логика. Ако бяха такива, нямаше да е пълно с недомислици, неясноти и дупки по законите... Това е положението. Затова има правилници за прилагане на закони, тълкувателни закони, и изобщо тълкуването е цяла една дисциплина.

Нали Фандъкова, пъследните 2 мандата тръби, че.прави делена София. Али то къде тези зелени площи? В същото време иска да намали колите максимално в центъра и периферия център. По кварталите да има велоалеи. Ами душко как да стане, като няма читави закони. Нали за да се кача на колелото и ида до центъра, трябва да стигна жив! Всичко е псевдо простотия и пет пари не дават за живота на българина. Дали на колело, тротинетка, мотор, кола, влак... Те да си окрадат максимално, докато турция не ни е завзела и после бешш.