Коментари - Кола се запали на магистрала "Тракия", образува се километрична колона към София (снимки) | Днес.dir.bg
Коментари
Вчера гледам комшията си сменя някви мъркучи на 28 годишната си нова кола. Върза ги с тел, че скобите не били "убави". Немците нищо не разбирали. Новите колки са боклук и т. н. Гледам да спирам далечкп от неговата, пък ще видим... ;)
Като са нетьрпеливи ща това че има запален автомобил,да им се запалят на всички автомобилите за да станат сьпричастни.
Аверчето ще ти монтира газовата за бес пари ве.
КОЛА СЕ ЗАПАЛИ НА АВТОМАГИСТРАЛА "ТРАКИЯ".Все още няма информация от полицията каква е причината за инцидента. По-късно се очакват подробности. Б....х тия джурналисти, аз ли съм пиян или те са идиоти?!?.
Имам три близки срещи с огъня в МПС. 1. Запали се ладата на баща ми ... беше на 25 години тогава, много поддържана ... ама кой да се сети, че окабеляването на запалката (която общо 2-3 пъти беше ползвана) ще се протрие и ще даде "на късо". Случи ми се в движение, изтръгнах кабелите и ги метнах през прозореца, запали се мокета, но както казах - колата беше поддържана, вкл. и с изправен пожарогасител. Угасих я лесно; 2. Запали се кола на съсед. Просто забелязах дим през балкона и му звъннах. За 3-те минути, откакто видях пушека, докато слезем долу и опитаме да я угасим, цялата беше в пламъци. Доста съседи си дадоха пожарогасителите, но колата изгоря напълно за 5 минути. За толкова дойде и пожарната. Заключението - седмица по-рано му бяха крали катализатора и беше ходил при някакъв квартален майстор ... той я закърпил, но за по-лесно беше "модифицирал" изолацията отдолу и бяха останали открити части около тръбите на генерацията ... Колегата се прибрал от работа, угасил колата, но тръбите още тлеят около пластмаси, гуми и т.н. ... 3. Пътувам с мой колега и колата пламна - късо съединение. За съжаление бяхме извън града, нямаше други коли наблизо, а с един пожарогасител е невъзможно да се угаси ... И в трите случая горивото нямаше нищо общо с пламъците, дори огънят не стигна до него (с изключение на третия случай). Двете коли бяха дизелови, ладата - на бензин (тя доколкото знам още е в движение и още си е на бензин).
Да ви светна и аз от личен опит. При пожар имате 30 секунди в които трябва да загасите колата. След 30-тата секунда аконе сте я загасили се отдалечавате на 20 метра и викате поарната да я угаси да не запали нещо. И друго -винаги си дръжте един поцжарогасител отпред в салона някъде в краката или под седалката. Пожарогасител може да е в багажника ако возите два като мен. Иначе няма смисъл.
Днес на АМ Тракия между Бургас и Пловдив имаше над 20 прегрели или аварирали автомобила и само един водач беше се обозначил с триъгълник. Това няма нищо общо със състоянието на магистралата, нито с Бойко или БСП. Това си е култура и поведение на пътя. Полицията оказваше за задръстванията. Казвам това, което видях.
Това че карате 30г.таралясници които прегряват с кой има общо я пак си помисли
С това, че няма пари за нови коли. Като има пък, ги крадат и после боковата полиция те праща в Перник да оглеждаш гаражите да си ги търсиш.
Викаш новите не преграват? Даваш ми чисто нова кола и салмо след 3-4 часа каране без да правя нищо нередно е готова. Да ви светна как става - караш да ти се набие мъх от тополите в радиатора и от там се набутваш градско и държиш на един метър от предната кола за да може твоя радиятор да гълта топлия въздух от предната кола.
Тази магистрала е душегубка през лятото. Жега и никаква зеленина със стотици километри, без отбивки в някой крайпътен оазис. Плюс главанаци търесщи рекорд да минат трасето за 3 часа. Плюс безумието да се кара на фарове при 40 градуса на асфалта. Плюс дивотията или беднотия да се кара и със зимни гуми и/или возила барутарници. Плюс прекаралите се да карат до Варна за "по-удобно" през Тракия. Един път пробвах и повече няма - 2 часа пъплене в жегата между Ямбол и Сливен заради 2 леки катастрофи през 1-2 км. Цялата аварийна лента бе запушена от коли със заврели радиатори. Вчера се върнах от Варна, 440 км (160 км магистрала) до София, за 5 часа без натоварен трафик в тунел от зеленина и никакви тир-ове и произшествия.
То от фаровете толкова прегрява, че направо. С тия 80 вата даже едно кафе не може да си свариш за половин час. Па там на магистралата с поне 100 си духа на фаровете ... хе хе
Лоши са и платната, лоши са и мантинелите, отбивки все пак има, вярно не са оазиси. Но прегряването е по причина на колата. Пътувах за Фетие на Средиземно море през юли (преди три години). Отстрани на магистралата много често имаше табла, които предупреждаваха, че температурата е я 39, я 38 градуса. Но термометъра на охлаждащата течност на астричката беше заковал на 90 градуса и не мърдаше. В интерес на истината, на магистрала, т.е. скорост 120 км/час и въздух под 30 градуса, без антифриз да караш, с кратки почивки на всеки 50 километра ще оцелееш.
С почивки на 50 км си е ад. Просто си почисти радиаторите - става с четка, малко ще си изцапаш ръката, след това със слаба струя на пароструйката, да не им потрошиш ламелите. И това е. 10 мин работа на 5 г. И не си мисли, че си по-умен от инженерите, проектирали автомобила. 30-40 гр движи си и не прегрява.
Миналата седмица пък две коли се бяха ударили около отбивката за Карнобат. Опашката беше почти до края на магистралата. Супер тъпо - една катастрофа и задръстване за ден ...
Да знаете, миналта година видях на Тракия да гори фолксвген ТДИ, тоест без газова уредба. И не можеха да му изгасят двигателя. Колта гори, дим до небето (беше бял, явно се беше запалило маслото), но двигателя се въртеше, собственика държеше ключа в ръцете си.
Това е бил издухан ТДИ. Като се скапе турбото, масло от него влиза в двигателя и той почва да го кори. Ще рече двигателя почва да си гори маслото от картера и докото не го изгори или докато не зацепи от прегряване такова нещо няма спиране. Все пак са мощни машини и ще си запялят и съединителя ако някой се опита да ги загаси с натоварване... Няма спиране просто. Но това се случва ... и то навсякъде.
Палнал е маслото. Пак добре че е спрял щото това няма спиране. Единствения вариант е първа и спираш челно в мантинелата. Така поне ще спре. Дали ще угасне двигателя......божа работа.
Първа може и да не го спре, както е написал "...". Да дадеш задна, за да строшиш скоростната кутия и да не се предава въртящ момент към колелата става ли? В такъв случай майната и на колата, става дума за спасяване на хората.
Казва се "runaway diesel" - може да погледнеш в тубата за клипчета или пък да прегледаш как и защо се получава. Хубаво е човек да е запознат как да противодейства на това, дори и да не е с дизел. Общо взето - всичко се случва за 20-на секунди и най-важното е колата да се спре (ако е с ръчни скорости става, ако е автомат - зависи). След това, ако има време - изпръскваш пожарогасителя максимално близо до мястото, от което влиза въздух към въздушния филтър (идеята е двигателят да остане без въздух). Има и други начини, но този е най-безопасен.
Тая шибана "магистрала" има ли ден, в който да не е затворена и да няма километрични опашки. Що не връщате пари от винетките на потърпевшите бе!
Кенефска магистрала с кенефски 30г. дараци по нея мрете като кучета
Щом няма жертви ,всичко е наред. Всички ще се приберат.Научете се че веднъж се живее,примати...или балерини.Както си изберете.
Тези всичките сеирджии, ако бяха извадили по един пожарогасител, щяха да угасят колата за 5 минути и да продължат... ама как така, то не им е работа, а тоя Бойко да сдава властта, щом не може за 30 секунди да докара пожарна на място. Висят 4 часа и псуват заради нещо, което щеше да приключи бързо, ако бяха помогнали...
Колега горящ автомобил не се гаси. Спасяваш хората и бягаш колкото се може по далеч. Запомни го, може да ти е от полза.
Приятелю, никоя кола не пламва изведнъж, цялата. Винаги започва с малко, което може да бъде овладяно, ако се реагира на време. Запомни го, може да ти бъде от полза.
Абе той е смелчага и пожарникар щеше да го препикае набързо ако не беше тука да пише простотии
Абсурд е да го загасиш. Особено в тази жега. В момента, в който вдигнеш капака, за да работиш с пожарогасителя, влиза въздух и пламва. Така че не се прави на пожарникар, ако не си. Евакуирай се на безопасно разстояние и не бери гайле на колата. Няма да дойде краят на света, ако изгори. Ама ако изгори някой човек вместо нея, това вече е друга работа.
Приятелю, точно в това съм участвал, пушек под капака, отворихме и задушихме с пожарогасителя докато другите наоколо се разтичаха да си местят колите. Колата не се запали. От сеириджии акъл не ми трябва...
Приятелю хехе, Ти явно си коджаакъллия, та затова повече не ти трябва. Ама, запомни от един умерено глупав човек. Това да имаш късмет в дадена ситуация не те прави опитен по отношение на нея. Пожар се гаси само с подходящи за целта средства, от хора, които знаят какво правят. За съжаление автомобилните пожарогасители далеч не са предназначени да загасят кола във фаза горене, особено ако има теч на гориво, да не говорим за развита температура, до стемен да пламне гума. Казвам ти го на база десетки загасени пожари зад гърба си.
Извинявай, но аз не съм споменавал нито веднъж за кола, която вече се е разгоряла??! Говоря да се помогне докато нещата са в начален етап. Толкова ли е трудно да се разбере? Какви горящи гуми и течащи горива? Аз съвсем ясно казвам, че когато всичко е още в начален етап, стига малко да се помогне, нещата могат да се овладеят. Нито веднъж не съм казал, че с пожарогасител за кола някой може да угаси автомобил, който вече се е разгорял??! Защо така ми изкривявате думите? Колите, както казах и по рано, никога не пламват изведнъж напълно разгорели се. винаги се почва с нещо малко, което може да се овладее. Ако не беше така, за какъв чеп са ви тези пожарогасители? За украса?
Да се забранят коли над 10 години и тези на газ да се движат по пътищата. ОСТАВКА на тези които превърнаха България в сметището на Европа за стари трошки!
А ти колко си прост. Народът не е толкова богат ако не си забелязал. Сигурно мама и тати са ти купили хубава кола но не и образование и съчувствие. И реално тия с хубавите коли правят повече мизерии, и мноо се дразнят като бързат за курорта а някой бедняк закъса с колата и ги бави.
Ами който не е толкова богат, да пътува с влак. В Сингапур, въпреки, че са богати, не можеш да видиш кола, с по-малко от 4-ма човека в нея и 90% от хората пътуват с обществен транспорт. Който си позволи да влезе в ситито, даже с едно незаето място в колата, му скъсват задника от такси. Неизменно дължими. Ама ще кажеш, не сме Сингапур. Не сме, щото не искаме да сме като тях, не защото не можем.
Казваш, тия дето са бедни да се натоварят във влака, че ти да можеш да си караш спокойно новата кола без да ти се пречкат. И явно скоро си бил на екскурзия в Сингапур или си отличник по География.
Не, работил съм известно време в Сингапур. При това без да тежа на обществени бюджети. И ако имаш поне малко желание, за да разбереш какво ти казвам, няма да пишеш глупости. Колкото да не ти се вярва, има места по света, където да пътуваш с влак не е символ на лузърство, напротив, общественото мнение е насочено срещу тези, които джиткат с насам-натам с коли, харчейки безсмислен ресурс, само за да покажат, че и те са "в играта".
Но в Канада, не можеш да ползваш скоростната лента на магистралата, ако си сам в колата. Беше голям кеф - в дясната лента колите едвам пъплят, в лявата се движим със 110 (бяхме четирима) и никой от пъплещите не смее да използва лявата лента, да изпревари. Разбира се, в България в такива случаи се изпреварва в аварийната лента, че ако има начин, ще се използва и канавката.
Караш BMV , AUDI , ама бракма / 10. "Най- хубава е Новака кола " Хенри Форд I Пък нека да е " Рила-Москвдич " / Аз съм пич,карам "Москвич, ти си майна ,караш лайна. / -имаше такава приказка
Голямо неудобство, че сте останали живи и е трябвало да почакате малко. Горките изнервени шофьори.
Ами като не знаете как да си карате таралясниците...
че не знаем...аз карам винаги в рамките на нормалното, но все ми взимат книжката за превишена скорост...незнам как става...
Искахте протести - ето ви протести, това са то комунистите. Чупят магистрали, палят коли, не ни пускат да учим в Лондон и в Харвард.
Коли се запалват предимно поради "късо съединение"... стари кабели, стари инсталации, протриват се или изолацията става твърда и се чупи ... Черните пушеци са резултат от горенето на пластмаси, изолации, дунапрени, пяна, мокет ... и т.н. Газта/газът (различни неща са) са отделна тема, но рядко пожарът тръгва от тях.
Подбалканския път сега е ПРИКАЗКА!Минавате през малки,китни селца,къщите на Левски,Боте и Вазов,няма и тирове!
Чат-пат някой моторист те изпреварва с 300 :))
В понеделник и вторник минах по "подбалканския" Сливен-Казанлък-Сливен. Движение средно, ама ТИР-ове бол. Колони от по 3-5, турски и румънски. Карат гадно, особено румънците. Ако караш с 90, като те натисгне мамалигата с камиона и не може да те изпревари веднага, се лепва зад теб и на огледалото му виждаш само решетката на радиатора. Два пъти звънях на 211, с конкретни данни, казаха ми нещо от рода на като не те е сгазил, какво искаш от нас..
Хиляди благодарности, г-н Гад, заради това, че ме осведомихте на кого съм звънял. Това обяснява, защо ме пратиха в "девета глуха". Сега вярата ми в доброто и в човека се върна с пълна сила. Вие не сте Гад, г-н Гад, а Ангел небесен.
От евтиното гориво газ и газовите уредби с непроверено съдове под налягане, това може да се очаква. Стари бутилки уж минали на преглед може да се очаква всичко.
Че бутилkи гърмят, гърмят, ама няма какво после да гори. Всичко е попиляно наоколо. Ако се е запалил може да е от изтичане на газ от тръби и маркучи и малшанс да цъкне някъде искра... Обикновенно в града при спиране и тръгване ще се случи. На магистралата само ще му свърши газта по-бързо. Запалване може да става и с безинови обикновенни стари таралясници. Загрели, маркуч или гарнитура на карбуратор тече и като оленият двигател целия в бензин реши и хоп и може да лумне. Та... що решихте, че е от газ?
абе къде е баш Пожарникаря?
Що се нервят? Нали са си почивали на морето досега или тази почивка на българското бетономорие не им се е отразила добре на джоба
Път на смъртта,а не магистрала!!!!! Тръгналите по нея трудно стигат до края???
Шофьорите могат да използват следния обходен маршрут: п.в. Дражево - път II-53 Ямбол-Сливен -път I-6 - път II-66 - Сливен-Н. Загора - път II-55.
Как така в България се запалват колите толкова често ?
Всеки ден има някаква катастрофа, нещастен случай и жертви от тях. Какво става в тая държава та се не взимат мерки за да се предотврати това.
Колата със сигурност е собственост на комунисти. Комунягите са по палежите.
Мая Кюстендилска пък се хвалела още от 2017г., че си ляга с "шефа на държавата". Странно. Скоро ще добият публичност и прелюбопитни записи.
Те само пребоядисаните комунисти имат чекмеджвта с пачки, така, че няма страшно за Мая.
Това не е магистрала? Някой все пак е ходил в другите цивилизовани страни и е видял как изглежда магистралата? Нови, скъпарски коли и скапан път, правен с крадени пари.
Този участък го строиха комунисти когато Станишев бе премиер. Какво друго очакваш?
Какво значение има пътя, че колата се е запалила? Аман от глупости... Проблема е в таралясниците по пътищата, които през последните поне 20 години не са минавали реална проверка в реален сервиз на производителя.... ами те повечето са технически брак... над 3 та употреба с нулева поддръжка...
Била е на газчица
Недейте да монтирате газови уредби при разни некадърници в мизерни гаражи с цел да ви е по-евтино. Защото има вероятност да заплатите с най-скъпото - живота ви. Най-вероятно това е била причината за запалването на колата.
Не говорете непроверени неща - най-вероятно... Бензн не се запалва, нали? Или пък няма изгорели автобуси по пъщищата (сигурно според вас също на газ)?
Кога е станало това? Аз минах около 13:00. Имаше голям трафик, но нямаше такова нещо. Между другото преди 2 или 3 години и аз висях на този участък в 20 километрово задръстване. Проблемът е, че между п.в.Ямбол и п.в.Нова Загора няма други изходи. А това са над 30 километра. Трябва да направят още. Например срещу Кермен.
Причината я знаем, някой с таралясник за 2000 лв се опитал да иде до морето!!
Посока София... То не само се е опитал, ами е стигнал. Имал е проблем навръщане. И проблемът не е таралясника за 2000 лева,а контролиращия орган дето го е пуснал за 50... Не ги бъркай нещата.
Може би ганьовецът е монтирал на скапания таралясник некачествена газова уредба при някой измислен "майстор".
Купуваш "таралясник" за 2000лв., влагаш пари и го стягаш - още 2000лв и ето ти нещо сносно. Но проблемът е че "Ганьо" нищо не поддържа...
Мая Кюстендилска пък се хвалела още от 2017г., че си ляга с "шефа на държавата". Странно...Аз пък треснах едно 18г. кифле по обяд и после поспах.
Не знам каква е причината за запалване на колата,но множеството катастрофи там в последно време,говорят за това ,че на практика ,магистралата се е превърнала в коларски път с множество кръпки. Отсечката от 40 км.между Чирпан и Стара Загора е според мен отсечка на смъртта.Там и в двете посоки можеш да пътуваш само в едната лента,тъй като другата част е на "вълни" по големи от черноморските. Между другото и най-новата отсечка от Карнобат до Бургас е започнала да придобива леки вълнообразни форми.
Отсечката Чирпан - Ст. Загора я открива Станишев и случайно пропусна в 5г. гаранционен срок изпълнителят да я оправи. Сега се нуждае от изграждане наново с парите на данъкоплатеца.
Няма значение кой я е открил,а става дума за това ,че този участък от години е компрометиран.
Мачкай Бойко тъпите каманяки!
Ами ще ги мачка,той затова е оставил магистрала Тракия да се превърне в Коларски път,в резултат на което виждаме смачкани камиони и коли ,колкото щеш,но за съжаление не само на комунистите.
Мая Кюстендилска пък се хвалела още от 2017г., че си ляга с "шефа на държавата". Горе долу става ясно кой е правил клипчетата в спалнята на Бойко. Бай Ангел с мнооого големи рога.
Това не е никаква магистрала , пътя е в безобразно състояние
Тя затова се запали колата! За лошата поддръжка на колата не е виновно АПИ, а шофьора.
Да ти кажа каква е вината на АПИ. Че няма изградена информационна система, която при възникване на инцидент като този, автоматично да информира водачите, чрез табла, разположени преди предходните отбивки, така че те да имат възможност да изберат друг маршрут, а да не се "набият" в тапата и да висят там с часове.
Докато простите комунисти са палили коли на магистралата аз опънах 18г. девойка и после поспах.
Бъзикам се! оказа се, че съм започнал да спя преди опъването, всъщност оказва се, че само малко си поспах, но и това не е малко!
Кола се запали на магистрала "Тракия", образува се километрична колона към София (снимки)
Десетки изнервени шофьори и пътници, които се връщат от морето, чакат на платното
Обратно в новината