Шофьор блъсна и уби жена на пешеходна пътека

57-годишна жена от Радомир загина на място, след като бе блъсната от шофьор на лека автомобил на пешеходна пътека.

Обратно в новината

Коментари - Шофьор блъсна и уби жена на пешеходна пътека | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

ей, не разбраха че пешеходните пътеки са най смъртоностното място на пътя.... пътеки, никога не ги ползвам, а и да ми се наложи да ги ползвам не минавам през тях както Исуската Христос е ходел по Галилейското езеро....

Веднага се почва с коментари за колата, коментари за шофьорите, като цяло и т.н. Хора, сигурно голяма част от тук пишещте са шофьори, молете се никога, да не дава Господ, да ви се случи нещо подобно. Аз за себе си за това се моля, няма застраховани, да не дава Господ. Да, трябва да внимаваме, да не летим с колите си, но и Господ трябва да ни пази, защото понякога, дори за секунда да погледнеш в радиото, да речем и може да стане белята. Господ да ни пази. Жалко за жената, наистина.

Ланчия Дедра производство 1991 г . !? " КОЛА " на 26 години обслужвана в България !?

'трябва да се избегне и онова ужасно сърцебиене, за което после мислиш с дни ...' Какви дни бе, Станков, до днес момичето е пред очите ми! Не ми е само един критичен момент на пътя, не съм ги броил. Но: Чл. 114. На пешеходците е забранено: 1. да навлизат внезапно на платното за движение; 2. да пресичат платното за движение при ограничена видимост; АКО ги спазват, ще са ЖИВИ.

По закон пешеходецът винаги е прав. И може би за това гинат пешеходци като мухи. Излетиш ли ненадейно на платното шофьорът нищо не може да направи освен да те прегази. Просто няма как да спре.

Ланчия Дедра " тая бричка сигурно няма и спирачки . В България , се карат най изостаналите "коли" , боклучарника на Европа а и народа няма пари да ги поддържа Пълна Мизерия !

Бричката е шофирана от дядо със забавени рефлекси и е сгазена зальохана бабка излетяла на пътя без да се огледа дали не идва кола. Всичко е съвсем закономерно.

Няма зебра и няма "нормална пешеходна" в закона. От 20 г. няма ! Има "пешеходна пътека". И е ясно казано как се пресича, толкова ли е трудно да се прочете: Чл. 119. (1) При приближаване към пешеходна пътека водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне стъпилите на пешеходната пътека или преминаващите по нея пешеходци, като намали скоростта или спре. Чл. 120. (1) Когато преминаването на пешеходците през пешеходна пътека се регулира с пътен светофар или от регулировчик, водачът на пътно превозно средство е длъжен: 1. при подаване на сигнал, който забранява преминаването - да спре пред пешеходната пътека; 2. след подаване на сигнал, който му разрешава преминаването - да пропусне пешеходците, които все още се намират на пешеходната пътека; 3. да не навлиза на пешеходна пътека, ако не е убеден, че няма да бъде принуден да спре и да остане на пешеходната пътека след подаване на сигнал, който забранява преминаването. (2) Когато пешеходец, стоящ на банкета или тротоара, сигнализира с ръка за намерението си да премине по пешеходната пътека, водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен, без да създава опасност за движението, да спре, за да пропусне пешеходеца. Чл. 114. На пешеходците е забранено: 1. да навлизат внезапно на платното за движение; 2. да пресичат платното за движение при ограничена видимост; 54. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана ИЛИ НЕ с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение. Какви "зебри" ви тресат, не мога да разбера. Пешеходната пътека е място. Може изобщо да не е означена, например на кръстовищата, и пак си е пътека, правилата важат. И тези правила са абсолютно същите, както в Холандия, Германия, Бенелюкс. Ама кой да чете закона !!?

Действителен случай, отпреди 2г някъде: Карам в квартала и виждам група ученици, стоящи до пешеходна пътека. Помислих, че каквито са 'диванета' все някой ще тръгне да пресича. Намалих от 40км/ч, с които винаги минавам оттам на 15-20км/ч. И спрях пред едно момиче, което буквално се хвърли да пресича! Просвириха гумите, спрях на към 50см от него, но то РАЗБРА, че се е разминало 'на косъм'. Едва ли повече ще тръгва така. Карайте разумно, хора! ДА се оглеждаме, пешеходци. Искаме да сме живи!!!

Правилно сте постъпили. И даже повече е трябвало да направите - да спрете ! Така е по закон: Чл. 117. При приближаване към място, където на пътя или в близост до него се намират деца, водачът на пътно превозно средство е длъжен да намали скоростта, а при необходимост - и ДА СПРЕ. Законът пак е бил прав ! Във вашият случай е трябало да спрете. Щом сте намалили, значи правилно сте преценили обстановката като опасна - голяма група, възбудени, увлечени, намалена видимост. Трябвало е с 10 км/ч да карате. Защото не само ударът трябва да се избегне, трябва да се избегне и онова ужасно сърцебиене, за което после мислиш с дни ... И още нещо - когато силно намалите скоростта (не рязко, разбира се), това привлича вниманието на пешеходеца и той се отказва от разни странни действия докато се ориентира. Действа, проверено ! Законът е мъдър !

След 2 месеца в съда: Шофьорът призна вината си, съжалява много и поради точва, че му е първо провинение съдът го осъжда на 5 г. условно с 3 години изпитателен срок. Живи и здрави, всеки който никога не се е провинил, има правото да извърши едно убийство(стига да не е с огнестрелно оръжие или нож) и след това като се извини всички parle vouz fransais

Къде пък ги видяхте тези "двусмислени правила" !?!?! Отваряли ли сте закона някога ? А напоследък ?

Бог да я прости женицата. АКО се беше огледала и преценила пътната обстановка преди пресичането, щеше да е жива. Пешеход всегда прав, но правда не всегда жив(русска поговорка) За протокола: водачът на автомобила също е допуснал грешка, не го оневинявам. Но е жив.

ОООО селтаци, ще се избиете бре.

Защо пресича на пешеходна пътека, това е много ОПАСНО за здравето!!!

До всяка пешеходна пътека STOP. Така ще се оправят нещата

Да, но е по-лесно да опростят закона просто давайки безусловно предимство на пешеходеца на зебра, както е примерно в Германия. Едва ли в някоя страна движението е организирано наполовина толкова добре колкото там, може просто да се препише без умуване.

Ако беше просто, щеше да си го разбрал. Ама не е.

Точно даденото им безусловно предимство им дава лъжливо чувство, за сигурност и нито се оглеждат, нито нищо - Скача с главата напред и хич не го интересува - идва ли кола, може ли да спре от там където е, не може ли.. "Аз съм с предимство" и точка. Още едно време имаше виц за онзи, който умрял с предимство. Не говоря за конкретния случай, не знаем, какво е станало, само ти обяснявам, защо не е просто!

Стига с тази Германия. Едни от най-малоумните кръстовища са точно там! Иначе тръгни да пресичаш пред някое турче там, особено петък вечер да видиш имаш ли предимство ;)

stan_posta@

Първо - от 20 г. няма вече "зебра". Има пешеходна пътека. И със зебра и без зебра - това си е пешеходна пътека. Второ правилата в България са точно като в Германия. Едно към едно. Трето предимството не пешеходеца никъде не е абсолютно - нито в Германия, нито в България. Трябва да се огледа и да не навлиза внезапно. Няма такова нещо "абсолютно предимство". Има закон, има правила. И не е ясно дали въображаемото "абсолютното предимство" спасява животи или увеличава жертвите !

Многократно съм виждал как пешеходците изскачат на пътеката. Но това е грубо нарушение на закона ! Правилото за пешеходната пътека се състои от две задължения и едно право. Задължение на водача да пропусне пешеходеца. Задължение на пешеходеца да се огледа и да не навлиза внезапно. Право на пешеходеца да премине преди автомобила. Кой спазва и трите ? Всички знаят само правото на пешеходеца и задължението на водача. И правилото не работи. Даваме жертви. Даже повече жертви от преди. Законът е ясен: Чл. 114. На пешеходците е забранено: 1. да навлизат внезапно на платното за движение; И това си важи и за пътека, и за без пътека. Но с кампанията "Да пресичаме като в Холандия, щото така е велико" го забравиха този член. И даваме жертви. Повече от преди. Правото на пешеходеца да премине преди автомобила не е абсолютно ! Трябва да стане без внезапно навлизане ! Опитайте се да го кажете на някой пешеходец. Че като почне да ви обяснява как е в Холандия, че какви били българите, че какво казало дойчвелето, че какъв бил българският шофьор ... И после се втурва да ти покаже как всички бият спирачки, щото ТОЙ минавал ! Жалки хора. Готови за размазване.

Именно законът е проблема, вменявайки на пешеходеца задължение да се огледа. Не всички пешеходци имат шофьорски книжки и умения, някои са слепи, други недъгави, трети просто разсеяни или с умствени проблеми - тях какво, да ги газим на воля ли. докато не стане като в цивилизованите страни - пешеходецът на зебра е с предимство, ТОЧКА - ще има и такива нещастия просто защото шофьорите няма да ги е страх достатъчно да не направят беля.

Ужасно си глупав! Този коментар писах и на някого по-нагоре. Точно даденото им безусловно предимство им дава лъжливо чувство, за сигурност и нито се оглеждат, нито нищо - Скача с главата напред и хич не го интересува - идва ли кола, може ли да спре от там където е, не може ли.. "Аз съм с предимство" и точка. Още едно време имаше виц за онзи, който умрял с предимство. Не говоря за конкретния случай, не знаем, какво е станало, само ти обяснявам, защо не е просто!

stan_posta@

Ами то в България е точно така. Точно както в Германия,както в цяла Европа. От години е така. Пешеходецът има предимство - да премине преди автомобила. Но какво му помага това ? Ако правилото се прилага частично, т.е без задължението на пешеходеца да се огледа и да не навлиза внезапно, това правило само ще носи нови и нови жертви.

не познаването на закона не те оправдава

Да се забрани на шофоьори от Перник,Кюстендил ,Враца и Шумен да шофират в София-карат като бесни по кварталните улици,паркират пред блоковете,хващат метрото и таратайките им стоят с дни. А за пешеходците-строги правила като за шофьорите-да минават по зебрата като се огледат,а не да изкачат внизапво,да си говорят по телефона или да си ровят в чантите.Това се отнася и за колоездачите-изскачат неочаквано на пресечките,не спазват никакви правила! Ама къде са тия катаджии,дремят някъде или пият кафета по шубраците.Въобще-никакъв ред и дисциплина,в София стана страшно от тия селянЕ!

ЗЕБРАТА - за разлика от нормалната пешеходна - е мислена да дава 100% предимство на пешеходеца. Само селтаци като тебе (защото ти СИ селтак) може да знаят и да искат нещо друго.

Gal

ПАК ЛИ???

до караулката на Владая са като насметени буболечки ! Натам натискат газта , защото вече намирисва провинцията - у дома са си !

Я как добре познаваш обстановката в тази посока :)))) Ходиш ли често до родното си място, където разтягаш на приятелите от детските си години за живота в столицата?

Ходя до Гърция и цялата ви пасмина провинциална виждам ! Цървули!

Като влизаш в Радомир, понеже е наклон, пускаш газта и със сигурност влизаш с повече от 50 км/ч. Ченгетата го знаят и дебнат на хранилката /до бензиностанцията/ поради това целия Радомир го преминаваш като примерен ученик. Горката жена не е преценила, че ако изскочи пред колата тя не може да спре.

Мили хора, Видите ли автомобили с регистрация - "КН....." или "Е......" бягайте и се пазете. Тотални некадърници и неадекватни на пътя водачи са, абе чисти - "Шафьори" - убийци

Да не забравяме ОВ !

Всички шофьори са и пешеходци. Повечето пешеходци са и шофьори. На пешеходна пътека не се излита като проста дива свиня без да се огледаш. По времето на соца на изпита за книжка имаше така наречената "скоростна отсечка". Вдигаш 40км/час и удряш рязко спирачките. Спирачният път е от порядъка на 12-15метра. Не си играйте със законите на физиката за да не лежите в гроб студен.

шофьори са българите - в смисъл недисциплинирани. Иначе някои правят чудеса от храброст, за да избегнат ПТП-та, но не е ли по-добре всеки да се опита да кара малко по-добре?

Много добри шофьори са българите. Всяко стадо има мърша.

КАКВИ ШОФЬОРИ СА ! ОМРАЗАТА И ПРЕНЕБРЕЖЕНИЕТО СА ПРИЧИНИТЕ! - КОЙ Е ТОА БЕ? - КЪФ Е ТОЯ БЕ ? НИСКАТА КУЛТУРА САМО МУЛТИПЛИЦИРА ПОБЛЕМА !И ДВИЖЕНИЕТО НА ПЪТЯ ОНАГЛЕДЯВА ИНДИВИДА ! ТОВА Е.

Нелепо е да загинеш на пешеходна пътека. Народът е тъп - и шофьори и пешеходци. Даването на мигач не гарантира предимство. Зелен светофар не гарантира предимство. Стъпването на пешеходна пътека не гарантира предимство. Както пише на Ж.П. прелезите "Огледай се, ослушай се и ако не идва влак, премини!".

Ужасно нелепо е. Създава се у пешеходците едно фалшиво чувство за безопасност. Щото така било в Холандия. Ама в Холандия пешеходците не пресичат урбулешката. И трябва да внимават и двете страни. Пешеходците - повече трябва да внимават. А те си мислят, че са велики, щото законът бил на тяхна страна. Ама правният закон само, законът на физиката е на страната на ламарината. Аз стоя, гледам, чакам да минат колите. Кой съм аз, та да мина пред 20 коли с 40 човека вътре и автобус с още 50 вътре ? Идва един хъшлак и на пълна скорост скача на пътеката. Отляво и отдясно спирачки. А той вдигнал глава и гледа гордо. Тъжна картинка. Извращение на самия смисъл на закона - да се запази човешкият живот. Мисля си, че това предимство на пешеходците трябва да бъде отнето. Сега даваме повече жертви. Трябва да бъдат задължени да минават само на пешеходна пътека, но да нямат предимство. Да изчакат да минат всички коли и тогава да минават. Ако са толкова много колите - да се сложи светофар с бутон. Ще запазим 10-на живота годишно. Експериментът беше неудачен !

Съгласен съм с повечето твърдения. - Създава се у пешеходците едно фалшиво чувство за безопасност. Абсолютно вярно. Не се знае нищо за задкормилното устройство. - И трябва да внимават и двете страни. Абсолютно вярно. Най-заинтересован е пешеходецът. - законът на физиката е на страната на ламарината. Абсолютно вярно. Няма спечелена битка човешко тяло срещу ламарина.

Бас държа, че тази е излетяла като дива свинкя на платното без въобще да се огледа. Шофьорът, който и да е той не може да спре веднага. При най-добрите и съвременни спирачни системи, спирачният път ако караш с 80км. в час е около 30м. При старите коли без абс и други спирачни асистенти е двоен. Ако излетиш като бесно прасе на пътя с теб е свършено. Независимо дали си на пешеходна пътека или не.

Познах те веднага :-) Не си се променил, още си тъп !

забелязвал, че обикновено пред пешеходните пътеки има знак 30км/ч.? Или ако няма , ограничението в населени места е 50 км/ч или 13м/сек.Напълно достатъчно за да се спре!Какви 80 км те гонят, какви 5 лева!А и ако удариш някого с 50 км/ч вероятността да го убиеш е около САМО 5%!А с 30 км/ч е 2 %!Нарастването на риска е ПРОГРЕСИЯ проумейте го най-после и престанете с кривите си сметки!

Ти си тоя с кривите сметки. Ако те удари автомобил, който се движи с 50 км/ч и излетиш във въздуха при падането така може да си удариш главата, че никога повече да не станеш. Любител на проценти.

Мене ако ме прегази некой, че го утепам !

Във Франция , пешеходната пътека е обозначена и започва около метър на тротоара.Щом стъпи пешеходец на маркираното(още от тротоара), колите спират и дават път.А тук -> погледни(за пешеходеца).Абсурд!

И един мармот завива шоколада със станиол. Питай чичко Гугъл за "pedestrian crossing rules EU" и после пак пиши глупости.

като не живееш във Франция, ще се информираш в Гугъл. И викаш щом е в Гугъл няма начин да не е вярно?

КОЛАТА :-)

пешеходката не е преценила скоростта на автомобила, не е ръкомахала, че има намерение да пресича, не е показала явно намере ние , че ще пресича...Зависи какъв адвокат ще си наеме убиеца...Все пак е добре джурналята да се интересуват и от факта, каква е била пешеходната пътека -тип "зебра" или не...Ако въобще знаят, че между двете има разлика по отношение на предимствата!

ти коя версия на закона си чел, от 90-та ли?

според теб има два вида пътна маркировка на пешеходните пътеки?Защото някои общини имат повече боя ли?

'убу де, загинала е с предимство. Ако й бяха казали, че предимство се получава, а не се взема, щеше да е жива.

Ако е карал с 50, какъвто по принцип е законът, или с 40, както е там ограничението, едва ли е щял да я убие, даже и да го е "изненадала". Ако е пътувал към Кюстендил, то там е нанадолнище и само на едно място има "легнал полицай", заради който скоростта се намалява. Ако има полицаи, то те се скриват или на входа на града, при бензиностанцията, или на изхода след завоя при автогарата и там дебнат някого да гепят. Между тия две места си карат както им скимне. Това е просто някакво ненормално състояние - да караш бързо в населено място. Там е съвсем късо разстоянието - да спестиш максимум минута - две. За къде, тогава, е това бързане?

ПРЕСИЧАНЕТО НА ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА ДА СТАВА САМО СЪС ЗАРЕДЕНО И НАСОЧЕНО ОРЪЖИЕ !!!

А като се сетя, че имам глоба за това, че не съм пресякъл на пешеходна пътека... Питам аз полицая а като ме убие някой заспал докато пресичам какво правим, а той ми вика "ако те удари и убие тогава може да го съдиш".... та тогава разбрах това полицая какво тъпо същество е

у нас има повече загили от ПТП отколкото в Германия при 80млн население и несравнимо повече трафик.

Факт е, че загиналите у нас на 100 хил. са два пъти повече, отколкото в Германия на 100 хил души. Което ще рече, че в Германия са загинали близо 4000 души, а у нас около 700.

3евзек

В Германия пък ранените са двойно повече на 100 хил. И това е пряк ефект от по-безопасното шофиране. Сигурно пешеходците ги удрят по-рядко с 60-100км/ч и затова оцеляват.

издирвате всички случаи на черна хроника и ни ги съобщавате и с какво това допринася за просперитета в мисленето на нацията? Съжалявам и за двамата участници в инцидента.

СИ МНОГО МЕК !

Допринася с това, че една група читатели все пак си вадят поуки.

КАТО ПРОЧЕТА, ЧЕ ПЕШЕХОДЕЦ Е ПРЕГАЗЕН НА ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА, Е ИДВА МИ НАПРАВО ДА ГО ЗАСТРЕЛЯМ ТОЗИ УБИЕЦ !!!!

Кръсти се да не ти се хвърли пред колата някой забързан глиган, че тогава друга песен ще запееш.

че го изедем :-)

Не знам, какви трябва да са наказания за глупаци зад волана, за да се вразумят и да карат според правилника.

Поредното убийство. Дали убиецът е пил е без значение.

" Погледни... и се прекръсти...." Съд, отнемане до живот на правото да се управлява МПС, да плаща и в Белене, ако не плати кръвнина"!!!!!

Остава да прочетем и РЕКЛАМА: --ПРОДАВАМ ШОФЬОРСКИ КНИЖКИ !? Нали всичко е ''прозрачно? Политици и управници , прозрачно ни лъжат и крадат , много прозрачно се продават изпити, дипломи , деца , човешки органи , и какво ли не . Много прозрачно ни обират и банките /КТБ/ , и Н-И-Щ-О !?!?

вчера с 30 - 35 км/час щях да помеля едно тричленно забързано семейство. Скочиха на пътеката в последния момент, видимостта беше слаба .АВС-а изстърга и ... спрях на пътеката. Само чудо ни спаси

Като е слаба видимостта, толкова ли е трудно да намалиш скоростта?

Човекът пише, че е спрял, селскиии. Това означава, че е карал достатъчно бавно, за да може да спре при аварийна ситуация. Въпросът е защо семейството пресича като стадо камикадзета? Защо не попиташ какви са тези безотговорни родители!

"Видимостта беше слаба" ... значи не са изскочили на пътеката изведнъж, ей така от нищото, а заради слабата видимост - Вие сте ги забелязали в последния момент !

Ти карала ли си някога кола? Две трети от пешеходните пътеки или са неосветени през тъмната част от денонощието, или са с изтрита боя, или знаците, които ги указват са някъде между дървета и реклами, или има паркирани коли, така че няма видимост към тротоара, или комбинация от описаното. Да не говорим за влачещи се по тях пешеходци или най-обикновени кифли, лафащи си с някого по телефона, докато пресичат. И за модата, дето всеки втори пешеходец си е наврял някакви слушалки в ушите и това го прави тотално неадекватен.

Ами ако беше тричленен и дълбок три метра трап? Пак ли слаба видимост?

Личи си, че си мушморок, защото и такива случаи има при лоша видимост.

със съобразена скорост и си внимавал за пътната обстановка - с една дума - браво!

Демокрация другари демокрация. А между другото защо пак не подхванете темата за Сталинските репресии. Може и да ви дадат надбавка към дневната дажба.

По времето на Сталин всички пешеходци спираха преди пешеходните пътеки за да изчакват автомобилите.

Виж статистиката на КАТ. По социалистическо мряха близо 50% повече хора по пътищата при значително по-малко автомобили.

Не случайно максимално разрешената скорост за движение в населени места е 50 км/ч. Този явно си е карал с 90-100 , че може и повече! Затова още преди табелата за населено място веднага от 5-та на 4-та без газ.