Какво показаха матури 2018

Няма област, в която средната оценка да се подобрява тази година. Делът на скъсаните зрелостници варира от 15% в Ямбол и Кърджали до 1,5% в столицата

Обратно в новината

Коментари - Какво показаха матури 2018 | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

очаквам скоро да сме под тая граница

Матури 2018 показаха и че децата седнаха да учат, защото разбраха, че вече не може да се преписва така лесно. По мое време си се преписваше официално. Нямаше двойки, но и резултатите бяха фалшиви, защото всичко беше розово и нямаше никакви проблеми. Защо никой не говори за това? В работата ми ежедневно работя с хора, които попълват официални документи. Че тези от предните набори са по-грамотни въобще не е вярно. Просто не пишат толкова масово в нета, за да покажат колко знаят, по-точно - колко не знаят. Другият проблем е в непрекъснатите промени, защо е нужно всяка година да отричат нещо и да го заместват с друго? Вие следите ли и учите ли новите правила като излязат? Някои от тях са абсолютно нелогични! За аналогични случаи важат различни правила - например: бизнес лексика, но бизнесклимат и т.н.

От прочетеното в статията стигам до извода, че колкото и зле да са нещата, статистиката винаги може да докаже, че има подобрение. А колко в действителност е зле положението, ние и без да ни го казват си го виждаме ежедневно.

Студент от СУ,който получава висше образование не може да напише елементарна молба.Чака служителят да му диктува. За какво образоване въобще говорим.Критериите са занижени както в у-ще, така и в т.нар. университети.Няма грам конкуренция, дори работодателите не търсят качествените млади хора.Парите следват ученика или студента доведе до килийното образование. В у-ще не пишат двойки, в университетите преподавателите също. Връзкарщината е станала част от назначаването на работа, а не знанията и уменията.

Матурите показаха, че са абсолютно излишни освен за учителската мафия! От матурите се вида кой е ходил на частни уроци, видя се коя школа или учител е "подготвял" "най- добре". Докато не се пресече практиката учители работещи в държавни и общински училища да "дават частни уроци" от които приходите не се декларират никъде, нещата няма да се оправят! Учителската мафия е най- големия бич за българското общество в момента- малко са учителите които са наистина учители, почти всички учители мрънкат, че понякога се налагало да им се прекъсва отпускът (от 52 работни дни за календарна година), заплатите им винаги са ниски, независимо, че вече са около средната за страната, учениците винаги са им криви за всичко...…… ДА ЖИВЕЕ УЧИТЕЛСКАТА МАФИЯ!!!!

Защо от МОН не си отворят очите за факта, че "произвеждаме" неграмотни висшисти? Само бумащина и бюрокрация - зависещи от учениците и родителите учители и лични лекари; липсващи в класните стаи ученици без нанесени отсъствия (по същото време работещи или скитащи някъде); "внезапни" проверки, преди които с доста "зор" се събират ученици за преброяване и т. н. ... нека ме допълнят потърпевшите колеги. Кого лъжем, че имаме образование? Резултатите вече са болезнено видими...

Защото трябва да закрият и МОН,ако го признаят.Защото в България трябва да останат 3 университета,в които да има реална конкуренция - както между студентите,така и между преподавателите.Защото е смешно в държава с 6 млн население, от които 1,5 млн са пенсионери,да има 40 университета.Защото колегите ми се изпокарват,когато има пари от ЕС и се изшмекерувват какви ли не "програми" за да се вземат парите, а реално децата не получават нищо.....

Българските деца са с уникални заложби, но всяко българско дете ,което остава в тази държава е обречено.И не, това не е заговор "на великите сили", нито на "световните правителства".Това не е и поради безпаричие на даскалите,които вземат от кохезионните фондове пари,колкото им са и заплатите.Българското образование е населено с даскали - непукисти и малограмотници, които са и крайно безотговорни.Попитайте някой,чието дете е учило в България и след това е продължило в чужбина да ви разясни разликите.В чужбина няма практика "частни уроци" и атова има образование, което е конвертируемо,за разика от българското,което става само за домашна употреба, хоради ниските критерии на "домашната употреба"

издържаха матурата там, където има частни уроци, другите - трева да паста! такова е цялото образование - пълен фалш и им личи

Мне, частните уроци са за мързелвите и изоставащите ученици. Матурите не са никакъв проблем за старателните ученици.

ммнееее, не е вярно! умишлено не се работи с децата ,за да използват частни уроци.само на идиотите не са им ясни даскалските схеми

Напълно подкрепям потребителя "корупция"! Изобщо не става дума за старателни и нестарателни ученици. Абсолютно безхаберие и неглижиране от страна на учителите във връзка с учебния материал. Толерират се няколко деца от класа, другите - да се справят. Да не говорим колко от учителите в нашето училище /в 7-ми клас/ даваха уроци на деца от паралелките, в които преподаваха... Това нормално ли е?! Как няма да завършат с отлична диплома, когато цяла година родителите им са плащали именно на тези учители по 20-30-40 лв. /поне/ на седмица... Грозни, жалки и ниЗки... Така с чисто сърце определям българските учители, които работиха с моето дете тази година. И ми се гади от тях, без да ме е срам.

"Като цяло не става ясно как се достига до представената средна оценка от 4,24 на матурата по БЕЛ. Ако беше приложен миналогодишният подход, то тя би следвало да е 3,95..." От ясно по-ясно е - СТЪКМИСТИКАТА на МОН трябваше да отчете рекордни резулати / "МОН: Рекордно високи резултати от матурите. По-високи резултати и на двете матури в сравнение с миналата година. Рекордно високи са резултатите от изпита по математика" /. ФЕЙК новината трябва да привлече вниманието на борещата се с фейк новините Мария Габриел! ... От година на година матурите се улесняват; критериите за оценки се понижават, а неграмотността расте в геометрична прогресия... Половината ученици са функционално неграмотни. Неграмотността е най-голямата опасност пред държавата...Неграмотността ще затрие държавата :(((

Важното е, че Боко го хвалят и му галят главичката.

Матурите са излишен стрес за учениците!

е, то и ходенето на училище ги стресира.

Учениците става все по-неграмотни - особено в провинцията. Но за това не са виновни учителите, виновно е семейството и средата , в която растат децата. Има поговорка - кажи ми кои са ти приятелите, за да ти кажа какъв си ! Учителят не може насила да налива знания - насила, хубост не става !

Отчасти съм съгласна с Вас- увеличаването на неграмотността е държавна политика. МОН ЗАКРИВА паралелки в ПРОФИЛИРАНИТЕ гимназии и ПРЕНАСОЧВА учениците към ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ гимназии. ЗАЩО МОН изкуствено закрива НАЙ-ТЪРСЕНИТЕ специалности?! ФАКТ е, че математическите гимназии са елитните училища. Че от тях излизат най-подготвените ученици. ЗАЩО МОН закрива НАЙ-ЖЕЛАНИТЕ профили?! Ако едно дете иска да учи математика или информатика, пък се запише да учи за шлосер, с желание ли ще учи?!

преди само като видехме учителя /даскала / пиквахме...та няма да учиш ли ? Като не знаеш урока имаше и дърпане на ушите и шамари...ако се оплачиш ще има шамари и къщи . А сега бият учителите даже и ги ........ Та затова повечето ученици са пълни неграмотници ...

На какво основание се увеличават учителските заплати при положение, че учителите не предоставят качествено образование извън столицата Пловдив, Варна и Смолян?

Безсмислена информация! Образованието ни е като съдебната система- тотално забатачено! " За миналата година не достигат 26 000 студента!". Не ми е ясно как в села, в които не могат да ти обяснят кой е пътя за съседното село, защото никой не разбира и не говори официалния език, децата си защитават знанията по БЕЛ! Сбъркан модел- много вожд, малко индианец. И всички с ви'ше...

Плачевни резултата, но скалъпени ! Огромна вина имат делегираните бюджети и Даниел Вълчев ! –/ парите вървели след ученика / Щото - има ученик , има и клас ! Няма ученик - нямаш работа ! Допуска се " ученици " с 200--300 отсъствия да продължат да се водят " ученици " Това не е матура !

Дела на слабите оценки е намалял, защото са намалени критериите за слаба оценка. Да ги намаляват още и всички ще завършват, та дори и да не могат да четат и пишат. Пък и за какво им е, като може да си купят книжки и без да могат да четат и пишат.

Подкрепям съдържанието на коментара ти, но и ти се научи кога се употребява пълен член при подлог в изречението. В случая - 'ДЕЛЪТ'

летвата е заровена под земята - прескачайте! в университетите са се хванали за главата, как да обучават неграмотниците, които са и нагли - искат си правата, без да спазват всякакви задължения - тежкό ни :(((