Коментари - Кабинетът прие: 310 лв. екотакса за стар автомобил | Днес.dir.bg
Коментари
Бензиновите и дизеловите автомобили са страхотен бизнес – не само за очевидните компании, да речем Volkswagen AG и Stellantis NV, които ги произвеждат, или Shell Plc и TotalEnergies SE, които рафинират горивата. Но те са полезни и за друг сектор, който често се пренебрегва: европейските правителства, които през последните 50 години превърнаха двигателите с вътрешно горене в данъчни банкомати.
ГЕРБ вече е за смяна , трябва да бъде даден на вълците , за да бъде изяден ! БЪЛГАРИЯ ПРОДЪЛЖАВА ДА Е НАЙ-БЕДНА , НАЙ-БОЛНА , НАЙ-НЕГРАМОТНА И НАЙ-КОРУМПИРАНА ДЪРЖАВА ... И по времето на ГЕРБ : Нито една реформа и нито един осъден !
пусти германци, Вчера ме изнудиха за 18 евро, само за да сменят един ред от адреса в талона... добре си е в България на тънканата
какво по-точно се прави с тази еко такса, която се събира при регистрацията на автомобилите ? Почиства се въздуха, забърсват се мазните петна от старите автомобили, или нещо друго...? Пък и не схващам логиката на различната такса нов и стар автомобил ? Новият автомобил отделя , примерно 5 пъти по-малко вредни емисии и изминава 30 хиляди на година, защото този , който има пари за нов, има пари и да го кара повече. Старият автомобил изминава 6 хил км на година, защото завалията, който го е купил, няма и пари да го кара ! Т.е .приблизително и двата автомобила отделят еднакво количество емисии за година!Защо таксата трябва да е различна? Ако е някакъв тъп стимул за да купиш нов автомобил, то едва ли 100 лв разлика е някакъв стимул! Каква тъпотия е заровена тук?
друга простотия могат да измислят пилешки мозъци и охраненеи задници, които се возят само в луксозни държавни автомобили, сменани с нови на всеки две години ! Както се казва гледната точка е различна !
че българина да ИМА ВЪЗМОЖНОСТ да си купи нов автомобил !Като го облагате със все по-високи данъци, такси и глоби, той и да иска не може да си събере пари ....
А за новите облекчения? Насърчителни мерки нещо?
Уникалното увеличение от 35лв надали ще откаже някой да си купи стара бракма.
За твое сведение всички автомобили следва да преминават годишен технически преглед и да отговарят на съответните изисквания. Ако това се спазва, което е грижа на държавата/ не би следвало да се прави разлика между стара и нова бракма. Още повече, че колкото по-стари са колите, толкова по-качествено са правени; освен това състояните на една кола зависи от това, кой, как и къде я кара и поддържа.
Някой пак ни хвърля прах в очите : поради каква причина и защо точно се събира т.н.р. еко-такса? 67 000 000 лева , които се набират от таксата си си делят 3-4 ГРОБАРСКИ фирми и това няма нищо общо с екологията . В същото време 20 г. трошки дори без Евро 1 стандарт на отработените газове плащат 25 лева годишен данък. Нов автомобил който е заплатил и 20% ДДС при покупката си с Евро 6b/6c плаща 1200 лева !( същия автомобил в Германия плаща -600 лв пътен данък!!!) За каква сбъркана еко и данъчна политика става въпрос?
Не е интересна тази екотакса,интересно е това , че новите екологични автомиобили имат над 10 пъти по голям данък.Това трябва да се промени.Защото по пътищата се движат масово автомобили отровители.
Е то беше ясно - единственото, което ГЕРБ прави е да вдига цени, такси и данъци
Е как пък един път не взеха правилно решение за благото на народа, а все да пълнят бюджета та да си вдигат заплатите....Давам пример: за автомобили над 10 г. - държавата дава 310 лв. на собственика за да го бракува и да си купи НОВ за автомобили от 5г. до 10 г. - държавата дава 290 лв. на собственика за да го бракува и за автомобили до 5г. - държавата дава 149 лв. на собственика за да го бракува Също автомобилите могат да се закупят на ЛИЗИНГ до 36 месеца БЕЗ ОСКЪПЯВАНЕ - ТАКА СЕ ПРАВИ ПО БЕЛИТЕ ДЪРЖАВИ, та хората да карат сигурни и нови коли...
В България политическата класа е ЕДНА! Комунисти и пребоядисани комунисти! ТОЧКА!
Ей долни обирджий са тия ... Много хубаво са си направили сметката, че в България я се купят 10 електромобила за година - я не, новите коли я имат я нямат 30 000, ноооо старите коли са около 270 000 бройки за година!!! Е как няма да ги ударят с по-висока такса, а ?! та това са си близо 300 000 облагания!!! Ей за това казвам че са долна смукаческа пасмина! Не гледат да решат проблема с ниските доходи и последващото купуване на стари коли, а гледат само как да източат още повече пари от хората ... БРАВО ГРОБ !!! само така .. до следващите избори, или докато не останат хора в България !!
по скоро докато останат хора в България
А ще вземат ли най-накрая да прилагат ония мерки, които уж взеха срещу пренавитите километражи? И не задължиха ли автокъщите да издават гаранция 3 или 6 месеца за автомобили втора ръка?
Малко е. За над 10г трябва да е поне 3100 лв. 2 тия 30 лв. разлика циганията по пътищата си остава. Жалко. На когото му се вижда много нека му напомня, че автомобилът се води луксозна стока из цяла Европа. Т.е. Ганьо НЯМА право на бангия, заплашваща здраве, живот и околна среда! В монета у нас все още не така, но задължително трябва да стане.
Е, нека пък аз да ти напомня, че из цяла Европа има уреден добър градски и междуградски транспорт. А където няма такъв (напр. в Италия) автомобилът съвсем не е лукс, а жива необходимост - всеки, живял там ще ти го каже. И лишаването от бангията трябва задължително да бъде съпътствано от уреден транспорт.
Само да ти напомня че не автомобилите правят инциденти , а шофьорите. А това за "луксозната" стока въобще няма да го коментирам.
Но ако нямаш акъл да изкараш пари за нормална кола малко вероятно е да имаш акъл да караш безопасно. По мои наблюдения тези с бангиите карат със скорост доста над възможностите на автомобилите си.
Абе каун, техническото състояние на колата не се определя от възраста и, а от самото техническо състояние, няма значение колко е стара колата. То от своя страна се проверява навсякъде от ГТП. И какъв лукс е колата навсякъде бе шмекер? Още живееш с порядките от тошово време, дето събираш цял ивот за кола и чакаш за нея 15 години. Аман от пишман разбирачи и дървени философи.
ти си смешник баце... не че нямам пари за нова кола ама на пук ще карам дараци които вече са регистрирани.... единствено ви стрижат и с тая нова такса нищо няма да се промени... хората ще си карат дараци...
толкова грабене и налози и през ТУРСКО не е имало,днес е ДИКТАТУРА и до клозет не може да се ходи без разрежение и налог.....,за да разхищават ненужно по разни общества ,агенции,реклами,чиновници-клатикури....,а
толкова грабене и налози и през ТУРСКО не е имало,днес е ДИКТАТУРА и до клозет не може да се ходи без разрежение и налог.....,за да разхищават ненужно по разни общества ,агенции,реклами,чиновници-клатикури....,а
О чудесно повече пари за бизнеса занимаващ се с рециклираното на старите коли,защото тези такси не са предвидени за държавата!
Госпожи и господа, говорите си тук за някакви коли и такси, а на срещата НАТО е взело решение за война, просто са си запазили правото, да изберат повод. Това не ви ли засяга?
Ми нали трябва да се събират пари- 4% каза Трумп. Въпросът е какво германците ще правят с техните стари автомобили - на кого ще ги пробутат?
Крадат от бедните, за да дават на богатите. Истинска класическа схема. Колкото си по-беден и живееш в по-малък град, толкова по-скъпо ти е всичко и плащаш много повече.
С масови заплати от по 7-800, кой може да си позволи нов автомобил с месечна вноска 400-500лв? А за останалото? Ядене, наем/ипотека, сметки, джобни ...
Защо спря дотук? Нов Айфон Х за 2 бона, цигари и алкохол за 300 лв на месец, залози в Еврофутбол за още 200 на месец. Откъде пари за лизинг?
Такса алчност, каква екотакса? По-алчни от тези комуняги с европейски джендъризъм няма!
на "успешните" управление и хазна, на властващите мафиоти !! Така ще е за този дрипав народ, докато не се вдигне и ги напъха в дранголника без нужда от съд ( ЗА ОСОБЕНО ТЕЖКИ ВРЕДИ, НАНЕСЕНИ НА НЕГО И НА ДЪРЖАВАТА) !!!
вдигаме таксата защото намалялата бройка малоумни БГ данъкоплатци да компенсират загубите.... а за някои богопомазани печалбата....
Малко е! За старите бангии с дизелов мотор, "нов внос" еко-таксата трябва да бъде минимум 1000евро! Ако не друго, поне половината малоумни убийци ще ходят пеша.
Тогава поне с удоволствие ще те убият, а не по случайност.
Те и сега опитват. Може да ти излезе късмета. Дай Боже! Купени книжки, стари таралясници... просто ужасна комбинация! И прав е човека, като им сложат 1000 евро такса поне ще станат непродаваеми, защото прошляците нямат пари за нормални коли! Аз бих предложил да им направят и гражданската по 1000 евро! Друго решение на проблема не виждам - яки такси и затвор като те хванат че не си платил. Да се освободи пътя и да караме малко по-спокойно.
Каква радикална реформа. Потресен съм от смелостта на кабинета да разреши проблема веднъж завинаги
Сега вече пред всеки, който има нужда от камионче, стоят два избора. Първият е да отвори портфейла си за да провери, дали случайно няма забравена хилядарка за екотакса при нов внос. Вторият е да побърза за нещо ръждивичко от вътрешния пазар, преди да им скочи адекватно цената и на тях.
гледам тука са се разквичали рано сутрин автоджамбазите:))) за някакви си 35 лева повече екотакса и то за таралясници над 10 години:))) малко я вдигат..трябваше от 275 на 1000 да я направят та дано спрат с тия барутарници на по 15 години да ги вкарват и да ни опушват въздуха по пътищата и населените места!
колко е убаво да немам афтомобил.....
Таксата наистина е много Еко и има за цел да убеди колемаещите се да напуснат страната за да не цапат природата ГЕРБ изобщо са се заели да изчистят природата от хората Първо в България а после и по света
Политиката на "тоягата и моркова" е работеща и би подобрила положението със стария автопарк.До сега усещаме само "тоягата", къде е "моркова". Нищо не се прави по въпроса да стимулира покупката на нови автомобили, а би могло да се помисли. Например изкупуване на стари автомобили за скрап, срещу отстъпка в цената на новия и др.
И аккви ти е екологията при условие че старите коли спокойно изкарват по 500 000 км, а новите на 200 са пълна скръб и трябва да се изхвърлят. И един 10-15 годишен барутарник дори с ненастроена газова уредба е много по- екологично чист от чисто нов дизел евро незнам си колко.
За тия дето цъкат минуси - хайде да захапат аспуха на чисто нов мерцедес дизел а аз на 15 годишна тояга с газ да видим кой ще падне пръв. Отделно за екологията като сметнем колко енергия е тоищла за производството на един автомобил дане си мислите че струга, фрезата и пресите дето пряват автомобила работят на конска тяга.
САМО ДЕБИЛИ МОГАТ ДА Я ХАРЕСВАТ! БИЙ МАГАРЕ ПО-МАГАРЕ! И КАТО ТИ ВЗЕМАТ ТИЯ ПАРИ КАКВО СТАВА ПОЧИСТВА СЕ ВЪЗДУХА ИЛИ ПЪТИЩАТА СТАВАТ ПО УБАВИ КАТО С ВИНЕТКАТА ЧЕ И ТОЛ ТАКСИТЕ ЗА ПРЕМИНАВАНЕ НА ПОВЕЧЕТО ПЪТИЩА? ДЕБИЛИ СМЕ И ТОВА Е!
Помните ли тая приказка - "Таман го научих това магаре да яде камъни, пък то взе че умря".Та и ние така: таман свикнаха българите на ниски доходи и високи данъци и взеха, че избягаха.
дано да ви приседне, дано за лекарства да ги дадете тия пари, дето ги взимате от сиромашията! Сега като препълниш бюджета с тия такси, да не ревеш,ч е няма пари, мамка ти!
не се ебавайте с народа повече, ей! Няма да разберете откъде ви е дошло! Вдигнахте енергоносителите, сега и масовите коли облагате, пазете се от народния гняв! То сме търпеливи, ама...
ТЕ ТАКА СА СВИКНАЛИ! КАТО БЯГАТ БЪЛГАРИТЕ И ИНВЕСТИТОРИТЕ И НЯМА ИКОНОМИКА, ТРЯБВА ОТНЯКЪДЕ ДА СЕ ДЕРЕ, ДА ИМА ЗА ШАПКАРИТЕ, ЗА АЕЦА, ЗА КИТАЙСКИТЕ "ИНВЕСТИТОРИ' И Т.Н...
Кабинетът прие: 310 лв. екотакса за стар автомобил
И собствениците на камиони и автобуси вече ще плащат налога
Обратно в новината