МОН предлага външно оценяване и след 10-и клас

Да бъде въведено национално външно оценяване и след 10-и клас. Това е заложено в Държавния образователен стандарт за оценяване на резултатите от обучението.

Обратно в новината

Коментари - МОН предлага външно оценяване и след 10-и клас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А за делегираните бюджети никой нищо не споменава, а те са наистина проблем. На детето се гледа като на 1800 лева вече, не като на ученик. Ако не е така, сума ти деца ще останат извън училище. Тогава как ще ги изпиташ? Вероятно целта е да се вкарат учители от други страни, които ще преподават и изпитват с картонче.

де да имаше нещо за оценяване - простотия, невежество, наглост - това са характеристиките на съвременните ни тинейджъри - и външно и вътрешно да ги оценяват, пак това ще излезе наяве

Глупаци! Да вземат да направят външно оценяване след всеки клас..... но и да кажат какви пари са необходими за сграда, квестори, оценители, изхранването им и т.н. Как не разбраха тези малоумници от МОН, че трябва промяна в учебниците......... пълни са с простотии, написани на академичен стил от още по - малоумни университетски преподаватели, които изобщо не си дават сметка за възрастта на децата, които трябва да четат тези учебници.

Цитирам: " Резултатите няма да влияят върху удостоверението за завършен първи гимназиален етап". Кому са нужни тогава тези изпити? Как да се мотивира ученик да учи, да се представи успешно на изпита, като и 0 точки да има ... взема диплом и влиза успешно ... някъде? Училището става все по-смешно, жалко, абсурдно ... заради вашите промени. Това няма да подобри нито агресията, нито знанията им.

Г-н министър, не виждам големи промени в новия закон. И досега минаваха служебно в по-горен клас, нямат оценки 1-ви клас. Новото е, че догодина ще влизат в 8-ми клас с 0 точки от изпита, т.е. Слаб /2/ Така ще попълните техникуми, които от години не могат да си направят приема след 7-ми клас. / Техникум по автотранспорт, Дървообработване, Електро техникум ..../ Затова ученик в 7-ми клас не може да си напише трите имена/от ромски произход/, а учениците в 11 и 12 клас все още сричат. Но пред Европа се отчитаме, че няма неграмотност в България. Жалко и смешно е, елате да видите математиката им - за нас учителите е трудно, да не говорим за децата. Кому е нужно всеки час нов урок, нови формули и фигури? Няма време материала да се затвърди и да се овладее. И като завършат 10 клас и вземат диплом и откажат повече да учат? Пресметнали ли сте колко паралелки и учители ще бъдат освободени? Според мен 60% от учениците ще се задоволят с диплом след 10-ти клас. На 16 год. /все още непълнолетно/ детето ще е вече на улицата и дали държавата ще може да му предложи работа, договор, заплата ... Няма ли да бъде експлоатация на детския труд? Жалко, че вземате решения без да се допитвате до учители и може би никога не сте влизали в клас да преподавате?! От 10 години чувам, че учебниците ще се разтоварят, но сега се оказва, че материала от 8-ми клас слиза надолу ... Затова учениците губят интерес. Материалът е труден, учебниците на високо ниво, много учители преподават по записки и какъв е смисъла от учебниците? По-добре материала да е онлайн, но всяко дете да си има персонален компютър, както е навсякъде. Децата завършват невежи, неграмотни, с нецензурен език, но иначе пеят фолк простотии и кълчат добре дупетата си. Премахнете делегирания бюджет, защото той ни вързва ръцете за наказания, ред и дисциплина.

Абе некадърници,кога най-после ще започнете да се занимавате със същинския учебен процес!?Излишен въпрос!

Нищо не прочетох за изпити по танци: хора, ръченици и кючек. Министерството на образованието е пълно с идиоти. Програмите са претрупани. Много излишни неща има. Много е материалът по БЕЛ. Изучават се произведения, които отблъскват децата от четенето. Малко са часовете по математика.

ОСТАВКА НА ТОЗИ ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР ПОРАДИ НЕКАДЪРНОСТ. Повече от ясно е че Кунева изобщо не се занимава с това министерство и този командва. А той е некадърен. ВМЕСТО ДА ОБЛЕКЧАВА УЧЕБНИЯ ПЛАН НА УЧЕНИЦИТЕ ТОЙ ГИ НАТОВАРВА. Ами ще има провал на матурите. Ще има неграмотни.

Като съм тръгнал да пиша, та поне да си кажа. Ами търгашеството на избраните издателства... Ако ученик влезе в сайта им, някои от тях дори не си го поддържат, няма да намери нищо, което да му е в помощ. Рекламите не са образование, могат да са част от него, но не са. Говоря за едно от монополните издателства, да, дава ми безплатен достъп до учебниците, по които преподавам, но не е разрешено да ги ползвам чрез таблет. За да ги отворя в електронен формат, трябва да се регистрирам в някакъв немски сайт срещу неголяма сума. За какво ми е тогава този уж безплатен достъп до учебниците? Аз ще си нося и хартиените, ама нали заради това, че е електронен, мога да подготвя разни неща... Да, ама не, получаваш снимки на учебника и толкоз! Аз това мога да го направя и със скенера...

Вярно е, че учениците са недоволни от оценка, различна от шестица. Самите учители "работят" в тази посока, защото по оценките се съди за преподавателските им умения. Уви! Пример с дъщеря ми, която завърши 6 клас - по математика през втория срок, имаше 7 пълни шестици от тестове, класно и изходно ниво. Накрая половината клас завършиха с шестици, с оценки през срока епизодично шестици, преобладаващо петици, даже и четворки. Бележкарството е всеобща болест, за съжаление. Усилията трябва да се насочат главно към преоценка на учебния план, тотално пренаписване на учебниците и уплътняване на часовете със смислено преподаване от страна на учителите. В момента часовете се "отбиват" и от учители, и от ученици, а тежестта се пренася като самообучение у дома или с частни учители.

" Какъвто и да е резултатът в началното образование, клас няма да се повтаря." Повече от ясно е, че това се оставя заради циганчетата. И сега го има. Колегите се чудят какво да направят, за да накарат цигането да проговори и прочете поне името си, написано на български. Не им е лесно. Ама представяте ли си, когато едно такова дете стане пети клас и не може да чете? Тогава идва дискриминацията, ама детската дискриминация. Останалите деца го отхвърлят като прокажено дете, странят от него, но то е в пети клас и е голямо вече, усеща всичко. Тъжно е.

Закрива-а-а-а-а-а-а-а-й

Еиййй побъркахте ги тия деца бре, що въведете училище от 2г. възраст, на всяка година матури, а през две външно оценяване, да се повтаря на годината, а срока, ма никой да не се изключва от училище, щото няма да има детски за родителите и делегирани бюджети за училищата ... дето се вика напълно образованието да си е.. майката!!!

И без друго сте съсипали образованието, продължавайте в същия дух!!! Да карате учителя да се аргументира, че той и сега е подлога, ходи сутрин из циганските гета, да ги събира за училище. Ако това е нормално......

Слушах сутринта по една от телевизиите какви ги дрънкат този и още една. Абсурдно неадекватни идеи на абсурдно неадекватни хора. Господ да е на помощ на българското образование.

Проблемът, както и други са отбелязали, е лошото програмиране на учебния материал. Вероятно пък проблемът е заради изискванията, които са наложени заради някакви стандарти. Учебниците, по които аз преподавам, са наистина добри, пълни са с достатъчно информация, има доста упражнения, а и възможност за дискусии според стуктурата на учебника. Да, много са добри като учебници, но дори в три часа седмично на децата им идва вповече онова, което трябва да им преподам. Съкръщавам, естествено, но пък се получават празнини, които засягат онези деца, които искат да учат интензивно. А онези, които са изпуснали материал, продължават с нежелание. Вече не е времето, когато баби и дядовци помагат на децата, дори родителите нямат време и желание, а децата не разбират това. Не е ли по-добре да се предаде половината материал, за да могат повечето деца да достигнат до него, да имат време, та дори и в час, да го прочетат, да направят повече упражния и да са уверени за следващия час? Децата не са прости, децата възприемат повечето неща от големите и мотането в интернет е част от това, децата виждат, възприемат и решават по-късно, защото са зависими.

г-н Стаматов, собственото ви училище е на ниво като от циганско гето. Моля вземете се в ръце и спрете да правите какво то и да било в МОН. Идете си в къщи и не прате повече нищо за бъглгарските деца в училище, така ще им помогнете най много. Да не забравите и Кунева да вземете с вас. Благодаря.

Бог да е на помощ на учителите! Особено на онези, които имат по един час седмично. Как ще трябва да се аргументират пред целия клас за всяка оценка на всеки ученик, но и да пишат аргументирано защо са поставили например двойка?! Вместо да преподават, упражняват и прочие дейности, то те ще пишат..аргументации за оценки! Този човек наистина не е в час.

То ако един учител не успее да се аргументира, как въобще поставя оценка... И защо да не е пред целия клас, нека се знае за какво и върху какво е оценката. Аз винаги съм споделял пред целия клас защо и за какво пиша една оценка.

Какъв е смисъла да се провежда някакъв изпит,след като оценката от него не влияе на НИЩО?След 4-ти кллас - оценките са фиктивни, след 7-ми клас няма точките от изпита да се преобразуват в оценки,а обратно - оценките от училище ще се преобразуват в точки,за да може всяко дете да е изкарало???!Всъщност кому са нужни тези изпити от които на практика нищо не зависи?Или просто ей така!Важното е да се брои "рИформа",че се прави!

Как какъв...да се харчат пари и да влизат по нечии джобове. толкоз гладни чиновници,ако трябва,след всеки клас ще има външно оценяване

Може би си прав,но само до някъде.Всъщност по този начин хем изпитват хем не изпитват!Разбираш ли?Който е учил - добре ,а който не е учил -пак добре.

Трябва да кипи един безсмислен труд!

Тия съвсем довършват образованието!

Проблемът е в качеството на образованието, което липсва. Зле написани учебници, програмите, които са лошо структурирани и несъобразени с възрастта и възможностите на децата, липса на повече часове за упражнения....и т.н. Затова всичките реформи, които правите са с отчайващи и плачевни резултати. И пак вместо да се реформира качеството, се прави промяна в структурата. ТАМ ЛИ Е НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ПРОБЛЕМ? Колко пъти ще изпитате в месеца учениците!!!!

Образованието отиде на майната си...без грам извинение!

Тези хора от МОН вече съвсем изтрещяха и преминаха от уникално тъпи във върховно малоумни.Как за бога им хрумна,че ако успеят да скъсат газа на всеки ученик с толкова изпити ще успеят да ги направят по грамотни? "Предвиждат се два задължителни изпита, за проверка на грамотността в областта на четенето и тест за математическа грамотност." И любимата ми част. "Резултатите няма да влияят върху удостоверението за завършен първи гимназиален етап." Накратко цялото изпитване за грамотност става едно голямо губене на време.Което по този начин едва ли ще накара повечето ученици сериозно( ако дори изобщо) да се подготвят за тези изпити. Току-виж след тези промени домашното учение може да бъде на мода както и частното училище.

Трябва да са сигурни, че могат да броят до 12 иначе как ще се представят на баловете.

"Предвижда се да има по едно класно или контролно на ден, както и до две класни на седмица". Това истина ли е? Преди години класните се правеха в края на учебния срок, сега два пъти седмично! И образованието беше по-качествено през години. Сега от измислени реформи, децата наистина ще избягат от училище. Тия нямат спиране с глупостите! Може би домашното обучение ще е по- приемливо от безумните промени. Поне децата няма да изперкат от класни, контролни и всякакви оценявания. И ще бъдат по-спокойни и защитени. Да очакваме и протест на ученици и родители.

И сега ще бъдат толкова класните - към края на срока, а контролни по няколко в срока. Искат да кажат, че в един и същи ден не могат да се правят класно и контролно по два различни предмета. Моето дете тази година беше 5 клас в училище в София и рекорда беше тестове по четири предмета в един и същ ден.

явно така ясно са го казали от министерството, че не съм го разбрала. Цялата им реформа е такава!

На тоя очилат гей не му писна да се упражнява върху учениците от всички класове. Спрете го докато е възможно и не е надробил още простотии.

Както се казва в добрия стар виц, гей е Фреди Меркюри? Този си е най-обикновен .........

Aбе направо след всеки клас за да има още мангизи за даскалите...През 8 месеца ще работят през другите два ще проверяват каква са я забъркали..По тая логика направо да минат на частно обучение и в края на всяка година изпит и готово - поне ще спестим на общините разходите за консумативи и заплати на персонал и логично закриване и това само разходно министерство уж на образованието та поне няма да мъдри всяка година простотии водещи до поразии