Роден в София, завършва 31 гимназия и българска филология в СУ "Св. Климент Охридски" със специализация по теория на литературата при проф. Никола Георгиев. До 1994 е сценарист и продуцент в БНТ, БНР и Дарик. През 1994 основава собствена компания за консултации в областта на медиите и връзките с обществеността, с която активно се занимава до 2013. През 2012 се включва в политиката и през 2013 е водач на листа на "България на гражданите" в Хасково. През същата година напуска партията поради идеологическа несъвместимост. Оттогава до днес се занимава с публицистика. Колумнист е във вестниците "Труд" и "Сега" и някои водещи онлайн медии. Създател на сайта "Петте кьошета", понастоящем част от платформата "Консерваторъ". Създател и автор на сайта SULLA.BG - "Ъплоуднати постинги за делитване". Член е на редакционния съвет на сп. "Conservative Quarterly". Член е на Обществения съвет на БНТ. Член е на Творческия съвет към Дирекция "Култура" на Столична община. Автор е на няколко книги, последната от които "Картаген трябва да бъде разрушен".

- Каква е ролята на Българска национална телевизия по време на криза, в каквато се намира сега България?

- Точно на такава ли или на всякаква криза въобще? Шегувам се. Като обществена телевизия тя има важната задача да легитимира истината. БНТ отдавна не е информационен канал №1, никоя телевизия не е, защото докато дойде време за централните новини, вече сме прочели всичко в интернет. Да, националните телевизии имат своя репортерска и кореспондентска мрежа и това ги прави производители на новини, но хората се информират от смартфоните си. Никой обаче не може да отнеме авторитета на обществената телевизия като институт, разполагащ с привилегията да верифицира информацията, която всички останали се надпреварват да предлагат. БНТ държи в ръката си печата "ВЯРНО!".

И още нещо. Една национална обществена телевизия единствена има шанса да бъде наистина независима. Всички останали са нечия собственост. И зависят не само от интересите на собствениците си, но и от рекламодателите. Хайде да не припомняме и да не цитираме имена как преди двайсетина години знакова разследваща журналистка изхвърча от една от двете големи национални частни телевизии, защото си позволи да настъпи крупен рекламодател. Днес нищо не се е променило. БНТ може и трябва да бъде независима. Това е въпрос на политическо решение и на адекватно финансиране. При достатъчно финансиране БНТ може и изобщо да се откаже от реклами и тогава няма да дава отчет на корпоративни партньори. Питате за условията на криза. Представете си, че на пазара излезе лекарство (не че и в момента няма, но изглежда смятат, че е рано да се бие тъпанът) и че това лекарство купи в някоя телевизия реклама за 30-40 милиона. Представете си.

- Какво предстои от тук нататък в тази тежка ситуация за страната и каква трябва да е мисията на обществената телевизия?

- Какво предстои оттук нататък вече никой не може да каже, защото кризата не е реална. Това не е земетресение, което е разрушило пътищата, та някой да седне и да сметне за колко време можем да си построим нови пътища. Тази криза е преди всичко ментална и се управлява от медиите в защита на всевъзможни интереси, които на всичкото отгоре от ден на ден стават все повече и все по-причудливи. Мисията (много точна дума!) на обществената телевизия в условията на масова истерия е да бъде гласът на здравия разум. Тъй както мисията на държавата е да не допусне за нищо на света безредици, дори и с цената на по-строго поведение, така всяка отговорна медия трябва да е глас на здравия разум, а националната такава просто е длъжна. Да казва истината и не само да се казва, но и да се коментира от компетентни и авторитетни събеседници, защото лъжите се коментират, ретушират, доразвиват и подсилват денонощно и то на глобално институционално ниво.

- Играят ли роля обществените медии при формирането на ценностна система в обществото?

- Разбира се. Всички медии играят, просто отговорността на обществените е по-голяма. Ако литературата рисува образите на абстрактните, академичните добро и зло, то медиите ни ги показват в ежедневието. С цялостната си политика медията проповядва ценностна система - кое е красиво, кое е прилично, кое е укоримо, кое е допустимо, кое е похвално, кое е за добър или лош пример и т.н. Обществената медия застава на позицията на националната доктрина, длъжна е. Но тя не само трябва да сумира общото мнение, но и да го насочи в определена посока, определена, може да се очаква, от националния елит. Телевизията развлича и възпитава. Нито само едното, нито само другото. Възпитаването на вкус е свързано с усилие, което публиката понякога я мързи да положи, а ценностите са свързани с осмисляне. Често обявяваме за добро или за зло неща, които всъщност не познаваме и ако се запознаем с тях, може би ще променим мнението. Ето например, повечето телевизионни зрители у нас не са виждали жив мигрант, но всеки има някакво отношение. Откъде се е взело то?

- Разкажете ни за ролята на Обществения съвет за Националната телевизия?

- Тя е записана в Правилника за структурата и дейността на Обществения съвет на Българската национална телевизия. Иначе казано, съветът се състои от неколцина обществено известни люде, до които се допитва генералният директор за едно или за друго. Всеки от членовете има зад себе си някаква общност от хора и когато преценява дадено предложение, той се съобразява с предполагаемото им мнение, а понякога даже се и допитва до тях. Най-сетне всеки от нас си има и лично мнение. Даже не "най-сетне", а "преди всичко" и може би с това сме най-полезни. Разбира се, нашата функция е чисто консултативна. Като цяло съставът е добър, здравомислещ. Надявам се това да се отразява и върху философията на БНТ.

- Участвате в работна група за промяна на медийния закон. Какви промени предлагате и как те ще повлияят на работата на БНТ?

- Юридическата материя е скучновата. По-важните неща, за които се борим (доколкото е редно да наричаме това "борба"), е например добавянето на нови услуги в изпълнение на обществената мисия на БНТ като програма, доставяна чрез интернет портал и мобилни приложения, достъп в реално време до всички телевизионни услуги, достъп до предавания по заявка (най-вече новини и анализи по актуални теми), достъп до ценни архиви, с каквито единствено БНТ разполага. Изключително важна и наложителна е цифровизацията на архивите, защото носителите с времето се унищожават и ще изгубим уникални кадри на важни моменти от историята си.

Предлагаме оптимизация в механизма и размера на компенсацията, предоставяна от държавния бюджет на БНТ. Какво означава "компенсация": това са пропуснатите приходи на БНТ, които тя би реализирала, ако се държеше като комерсиална медия. Тя не може, няма право да се държи като такава, защото е длъжна да произвежда много специфична продукция, която невинаги е рейтингова, тоест не е атрактивна за рекламодателите. Не можеш да искаш от обществената телевизия да предава опера и балет, да произвежда програми за хора в неравностойно положение и същевременно да я оставиш да се издържа от реклами. Абсурдно е, не е честно и преди всичко е икономически неправилно. На мнение сме, че БНТ може и е добре да се откаже изцяло от излъчването на реклами в замяна на адекватно финансиране от страна на държавата. И не знам защо това трябва да се обяснява по министерства и в парламента, след като е повече от очевидно, че обществената телевизия е гласът на държавата и обществото, което я прави съвсем различна от останалите медии. Само крайно недалновиден политик може да неглижира значението на обществените медии за обмена на необходимите идеи, на обективната информация между членовете на обществото и всички негови прослойки. Обществените медии трябва да се издържат от държавата, а не от незнайни и подозрителни спонсори.

Работи се и върху някои други текстове, работи се в добра посока. Но мисля, че финансирането е най-важното. За всяка стопанска дейност парите са като бензина за двигателя - по-хубавите коли харчат повече, но и возят по-добре. Пък и всички се обръщат да ги гледат.