Коментари - Искат регулация за електрическите тротинетки | Днес.dir.bg
Коментари
1. Който кара ППС с двигател по пътищата отворени за обществено ползване трябва да има категория - М. Това гарантира че познава ЗДП и ПЗДП. 2. Когато ел. двигателя е над 2,8-3 kw се приравнява към скутер от 50 см3. 3. Каква файда че някой кара кола и има кат В, С, Д, но се е дрогирал, не е дисциплиниран, шофира като джигит, участва в дрифтове и гонки и т.н. Ама бил документално "изряден"..........!!!??? 4. Да се изгради инфрасктруктура и да се обособят зони (ленти, улици и пр.) за движение на екологичен транспорт. * Откъдя-накъдя изтърсаци с дизелови и масло-бензинови трошляци ще шумят, димят, къдят и убиват из градовете. Щом караш кола над 1 тон ти си потенциален ТЕРОРИСТ!!!! И е редно повечето комплексари от кат. В да преминават през ПСИХО-ТЕСТОВЕ. 5. Да се въведат за кат. В много високи цени за ГО и данък автомобил. Така а) комплексарите ще намалеят драстично б) старите троиляк-боклук-сандъци "внос от Германия" ще отиват директно за претопяване. Вместо да правят инциденти по пътя
Вече виждам как доблестни служители на КАТ залагат триноги по тротуарите за тротинетки :))) Те с колите не се справят, та допълнителни отговорности ли да им вменяват :D
Между другото тъкмо съм се насочил към една такава и мисля да си я купувам за придвижване до работа, до магазини. Параметрите: нето тегло 18 кг, товароносимост до 120 кг, пневматични гуми 10 инча,пружинно окачване отпред и отзад, дискови спирачки, регулиране на скоростта в 3 режима: до 6 км/ч, до 20 км/ч и до 40 км/ч. С едно зареждане изминава до 50 км (което всъщност може доста да варира от много фактори). Цената на тока за зареждания и изминаване на 100 км: 0,60 евро. Сгъва се за 3 секунди и лесно преносимо е след това с една ръка, влиза в багажника на колата, в асансьори, автобуси. Този модел не се продава у нас, цена 880 евро без доставката.
Сега ще им праснат гражданска,винетка,преглед ,изгорели електрони и гуми според сезона.
... обикновен еврокретенизъм... Що не земат да въведат и документ за правоупоравление на обувки?! Тротинетките щели да регулират... Човек трябва да е завършен дебил, за да направи коланите задлжителни, а в същото време да са разрешени моторите!
Трябва да се забранят незабавно. Движат се навсякъде и по средата на пътното платно. Пречат на движението, създават опасни предпоставки за произшествия ...
О, мутрите и Тиквата винаги ще измислят нещо ново да ни праснат. Заради Европа на електрическите автомобили няма данък и паркирането е безплатно. Ооооообаче видяха, че хората намериха евтина алтернатива на синя и зелена зона и другите тъпотии и решиха да ни праснат. Значи всички политици и общински престъпници в последните 20 години говорят за алтернативен еко транспорт, намаляване на вредни газове и емисии, намаляване на Фините Прахови Частици ФПЧ в София. Скандирания и призиви да се слезе от колите и........ изведнъж има реална алтернатива. Ел. тротинетки - няма задръствания, зони, ФПЧ , обаче няма и далавера за мутро-управляващите и сега се чудяк какво да измислят. Ок. Някакви светло-отразителни жилетки - ДА. Ограничение за децата да карат - ДА. Може би е добре да има талон за задължителен кратък курс за безопастност за - 20 лв. ДА. Но други регулации НЕ. И кой и как технически ще ме засече с колко километра в час се движа. С кой радар точно ще стане? Мутри вървете си в затвора....
Значи с каруци не може, но тротинетки може. Това автомобили +тротинетки на едно място е немислимо според мен. Летят и лавират като фурии. Пък и въобще не се виждат.
Как до 20 км/ч, като m365 закупено от тукашен магазин е ограничено на 25 км/ч и в книжката на български написано се казва, че това е максимума разрешен в ЕС?! Ние пак ли ше си праим свободни съчинения, щото "видите ли ние политиците сме много загрижени за вас, избирателите"?
Долна манипулация! Максималната скорост от 20км/час е само в Германия и от тази година. Широко разпространено е макс. скорост 25км./час. Така са внесени в ЕС, защото вече ИМА регулации и те са си доста ясни. В случая искат да ограничат допълнително всичко внесено до момента и да ударят нишата като НИ вкарат в графата за гражданска отговорност. За едни пари за застрахователите става въпрос. Да не говорим, че в САЩ например максималната е 18 мили или 28км., което си е прилично. Искам също така да попитам защо държавата не си събра едни допълнителни пари за винетки и да оправят пътищата, а трябваше да ги давам на застрахователите. Само за една година над 120 лева разлика в Г.О. Тия искат да изгонят хората от държавата окончателно. Как се живее в провинцията без автомобил? Няма алтернатива. Дори и курсовете станаха безбожно скъпи - 1500-2000 лева. Искам да попитам държавата как смята, че се гледат две деца - водене до градина+ходене и на работа, за да изкараш пари да си платиш разходите. Много може да се пише....
Имат само фарове и стопове. Това за велосипед е достатъчно, но на велосипед можеш да подадеш сигнал с ръка, а на трогинетката с тия кормилца я си пуснал едната ръка, я си захапал тротоара..
Регулации хубаво. Съгласен съм, че 12-14 годишен не може да кара все едно пътя е негов. Нека има правила... но тук се говори тънко за застраховки, регистрация т.е доене... затова е всичко
с половин бон (малко повече от кола на старо), естествено е да не се оплакваш като вдовица и за отговорностите си.
Щом не арчат бендзиня на Лукоил- забрана! Нямат и фарове .....
До няколко години само завършени идиоти като теб ще карат таралясници на бензин !
И мигачи имат. Но и детските колелета бая бързичко лавират между пешеходците. Да ги ограничим! Прединство само на инвалидните колички! "С инвалидизация, към прогрес!" Ето ви още един Тошов лозунг. Ура, другари!
И аз твърдя, че е крайно време да има регулации за тези "тротинетки" на батерии. Напълни са с летящи обекти по тротоарите. Не го знаеш пешеходец ли е, или управлява ППС. Това са нетичпични участници в движението - уж пешеходец, а развива постоянна скорост до 25 км.ч. Слаломират между колите, предпримат неочаквани и резки маневри. Очевидно повечето от тях не са шофьори и идея си нямат от правилник. Един подобен за малко да го отнеса - кара ми в дясно и изведнъж кривна към пешеходната пътека, та едва спрях. Нито даде знак за намеренията си, нито от траекторията му личеше, че ще завива.
Те СА в ЗДвП. Това са ППС с двигател и са ППС от категория АМ. Всички други инерпретации са популистко бръщолевене за доказателство, че българските чиновници не си познават законите. Да не започна за велоалеите. Че и там смърди на чиновническа "грижа".
Аз предлагам да ограничим скоростта им до 3 км./ч. пък те хората сами ше се откажат да ги ползват..
Задължително регистрация, винетка, каско, гражданска, данък и още каквото се сетите, за да може държавата и нейните държавни паразити да смучат кинти и от тази разразваща се ниша... П.П. Нямам тротинетка, карам кола и ползвам метро.
ЗДвП, чл.149, ал.2, т. а: категория М1 - превозни средства от категория М с не повече от 8 места за сядане,без мястото за сядане на водача; в превозните средства от категория М няма място за стоящи пътници; броят ма местата за сядане може да бъде ограничен до едно(мястото за водача); Това е цитат от закона. Завсичко останали атрибути към категорията, си има съответните изисквания. И да ви открехна, онези пърпоретки, монтирани на велосипед, автоматично го пращат в тази категория, както и китайските главини -ел -задвижвания. А изискванията са: 16 години, свидетелство са управление, надлежна документация за "самоделките", регистрация по закон, ГТП, застраховка ГО, Лични предпазни средства и движение само ПО ПЪТНОТО ПЛАТНО, при спазването на всички законови изисквания и отговорности. Всичко останало е закононарушение на своя отговорност (която няма кой да потърси).
Да еа тая крива нива. Хората елктромобилите от данък освобождават, вие искате и тротинеткаджиите да оберете. Нагло и по мутренски.
То си е упоменато в ЗДП кой превозни средства могат да се движат по републиканската и общински пътни мрежи!
А дали по аналогия ще го отнесат вече все повечето велосипеди, оборудвани с двигателче тип тротинетка?
Нда 16 години. До 25 км/ч. Каска и сигнална жилетка. Свидетелство за правоуправление. Първа глоба - 1000 шекела (500 лева).
идиоти с тротинетки и велосипеди се врат навсякъде. Дори и с/у движението. Не плащат нищо/гр. отг,данък,винетка ,застраховка/ Ако стане нещо, ние шАфьорите го отнасяме следствие изречението/трябва да се движиш с безопасна скорост/ а те? В България няма условие за подобни ,,спортисти". Да карат по парковете ,там им е мястото.
Има си ЗДП и в него пише, че си длъжен да пазиш уязвимите участници в движението. Пешеходци, мотоциклетисти, колоездачи вече и електрически тротинетки. Като не ти харесва слизай от колата и върви пеш. Аз също карам кола, но въпросните участници в движението не ми пречат, съобразявам се с тях. Просто е, но не е за прости хора.
айде бе, ние сме прости, а ти си сложен? искам да видя как точно си караш колата. и се хващам на бас, че нито даваш мигач, нито предимство. и какво значи да ги пазим? значи ние с колите да спазваме правилата, а те да ни се качват на главите??? да си чувал за отговорност на всички участници? защото като ги гледам особено тия с тротинетките, те се имат за богопомазани и за прави априори. ами да си седим в къщи, за да могат такива екстремисти да карат по пътя, тротоара, бордюра и къде ли не, дори може би да газят децата ни, щото и те ще им пречат да бръмчат, м?
Не може да пазиш всички от самите тях. Как се забелязват каращи тротинетки, велосипеди, дори ми се е случвало с ролери да минават в тунела на Люлин вечерно време, без никаква сигнална жилетка. Едва ги виждаш - сливат се с тъмнината, а те дори не осъзнават, че животът им е на косъм, защото не се забелязват.
Искат регулация за електрическите тротинетки
Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" реагира след няколко инцидента
Обратно в новината