Информационни технологии влиза като предмет от 5 клас

Обучението се добавя към компютърно моделиране, броят на часовете се увеличава на час и половина

Обратно в новината

Коментари - Информационни технологии влиза като предмет от 5 клас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Въображение и креативност с компютър не се развива,както и математика с калкулатор не се научава...

Тотална глупост! Некомпетентно мнение!

Само този скриптов език, за какво им е? По добре да се запознаят и с безплатните алтернативи на Майкрософт!!!! Стига пълнихте джоба на Бил Гейтс...

Тинтири-минтири..... В пети клас се учи по учебници от преди 4 години - нищо ново. Освен дето са сменили името на предмета. То с това им се изчерпва реформата... И с увеличаване натиска над учителитеиучениците разбира се. И с умножаване на документ оборота.

Да се манипулира текст, видео, аудио е едно. Да се моделира е друго.

Информационни технологии се учат в пети клас ордавна. Новото е, че се добавя и компютърно моделиране към съдържанието на предмета

FFF

Побъркаха се. Мислят си, че просто като набутат едни предмети, чийто програми се правят от някакви калинки в министерството, които никога не са написали два реда код, всички ученици ще станат програмисти. За 11 клас набутали в изискванията (за специализирани паралелки се) де що има за ООП като за тежък университетски курс. Първо те даскалите ако знаят материала, ще взимат 4 пъти повече в някоя фирма. Второ те учениците ако научат това няма да стъпят в университет, директно отиват във фирмите. Трето толкова абстрактна област е невъзможно да бъде разбрана от 16 годишни, тяхното когнитивно развитие не е завършено. Няколкото изключения (генийчета) не трябва да се ползва за мерило.

За това има програма "Бизнесът преподава" ;) доре за началните училища.

Това всяка сутрин да го четат от МОН. Задължително. После да ги изпитват. Подкрепям напълно

Тихичко да питам: а откъде възнамерявата да намерите толкова учители по информатика, при положение, че новобранец в IT започва със заплата 2 х учителската?

И колко според теб взима един новобранец в ИТ ?!

Половината на учителската заплата. Толкова ли не разбираш -;)

Ще преквалифицират старите учители бре :) И се сещам за един виц: 1-и клас, учителката влиза и казва: -Сега , деца, ще имаме урток по математика. И излиза. След малко вратата се отавя с ритник и тя вкарва един правец 16 и го тряска на бюрото - Това , деца, е един компюър. Излиза и след малко по същия начин с ритника и тряс на бюрото друг компютър. - Това, деца, е още един компютър. Значи един компютър плюс един компютър правят два компютъра. И си мисли на ум "Ееееь едно време с ябълките беше по-лесно, но сега ни карат с компютри да смятаме "

Те български незнаят ама видители ''информационните'' технологии ще да усвояват макар че много от тях са по добре запознати с технологиите отколкото даскалята...,

Колко много високопарни думи за едни часове в които се "учи" word, powerpoint и в по-горните класове excel. Tова е великият предмет ИТ.

Не че нещо, ама ИТ го има в програмата в училищата още от 4 клас. Или някой сега открива топлата вода.

В 3 и 4 клас се изучава така нареченото Компютърно моделиране, което е върха на простотията като предмет. Абсолютно неразбираем и безсмислен. Лично съм разговарял с учители, преподаващи предмета с високи познания по ИТ, които споделят, че самите те не го разбират, камо ли малките главици на децата. Цялата образователна система има за цел да докаже колко са глупави децата, като учат всякакви простотии на неподходяща възраст.

Учителките не магат да програмират! Факт! За това не го разбират.... другото си го написал вече!

Не че нещо. но аз имам сериозно против изучаването на онази нескопосана гняс, именувана Скрач. Кръстили го блоково програмиране - това нещо не е за малки деца! И уви, няма как всички да станат програмисти. Най-добре да се наблегне на математитката и на българския. Те трябват на всички.

Много си неграмотен ! Скрач си го бива , но не е за идиоти като теб ! С него децата може да се запалят по програмирането !

Сега си помисли малко за развиване на логическо мислене и раздробяване на голям проблем на малки под-проблеми и добави Скрач :) Сега дали ти стана ясно? напротив, точно за малки деца е и има за цел да извади главата на детето ти от едни конкретни части на тялото и да започне да мисли. По никакъв начин Скрач не пречи на математката или пък българския език. От функционално неграмотни акъл не трябва!

Детето ми рисува, рисува отлично. И това също го кара да мисли, да усеща света по един различен начин и, най-вече да се откъсне от компютър, телефон, таблет. Да, ние може да сме функционално неграмотни, но имам чувството че вие сте емоционално и социално неграмотна, като програмист.

Като гледам точно вие сте емоционално неграмотни !!! Жалко , че го предавате и да детето си ! Точно като истински матрял на Боко Толупа !

M да, прекрасно е, че детето ви рисува, НО логическото мислене не е обратното на рисуването и изкуството като цяло! За да съществуваш в този свят ти трябват и двете! За това програмиране се изучава във всички осъзнати общества! Азия дори е пред Европа. Емоционално окастрен е човек, който се припознава в нечии думи и се засяга без да са насочени към него. Емоционалната ви интелигентност също е под критичния минимум. Когато постигнете моето ниво можете да ме определяте :)О, забравих идея си нямате коя съм и до къде съм стигнала с развитието си. Това отново е показателно за липсата на критично мислене. Успех!

Някой ще се сети ли , че за да могат да пишат елементарна програма трябва да знаят що е то компютър и какво има в него и как работи ! Това се получава горе-долу като сегашни курсове за шофьори ! Научават ги да натискат педали , да въртят геврека и до там ! И после се чудим защо се избиват след като не познават способностите на автомобила който карат ! Да не говорим , че нямат елементарни знания по физиката !

Програмирането вече не е като преди 40 години. В момента ако ще се занимаваш с език от високо ниво, то кое как работи в компютъра не е нищо различно от останалата обща култура.

Защо трябва да се обременяват децата с отделен предмет, вместо да бъде част от всички уроци?

Т.е. към сега съществуващия предмет "Информационни технологии" добавяте едно "компютърно моделиране" и завъртате отново въртележката с новите програми, новите учебници, нови хонорари за N-те на брой авторски колектива, чиито учебници ще одобрите, парички за отпечатване и т.н и т.н. ГЕРБ-ерската наглост с изнасилването на образованието продължава с пълна пара!

пълна глупост, за сметка на физическото...

когато немощна държава изземе правото на образование, се получава това, което е - отчайваща липса на стандарт за преподаване! има "преподаватели", които дори УРОЦИТЕ дават за домашно!

А децата на депутатите ще учат за дипломати от 3-4 клас, сакън няма да работят като порастнат я !

Прекрасно! Сега вземете и обучета учителите, защото след 4 години преподаване на програмиране мега-гига-пета утителката НЕ може да отвори файл, в който има код. Когато ѝ казах, че аз лично бих я уволнила за подобно незнание се обиди. Смях и некопетентност! Това, че някой е завършил специалност математика и информатика НЕ го прави годен да преподава програмиране! И това го казвам от позицията на човек, който ПРЕДПОАВА програмиране вече почти 10 години и възрастовият диапазон е от 6/7 годишни до 55 годишни! Със сменяне на имената да предметите нищо не се променя! Трябва да смените учителките с мазните тефтери, които седят и само си "изпяват" урока!

Как се заменя учителка с програмист за даскалска заплата?

Не можеш :) Но има много хора, които имат достатъчно мозъчен капацитет да станат добри преподаватели и това е таргет групата ;) Аз като програмист няма да си оставя добрата заплата за да перподавам full time. факт!

3евзек

Колко са такивата добри преподаватели, които не могат да програмират?

Трудно ли ти е да осъзнаеш, че пишеш небивалици? Никой не може и да си помисли за някой, който д апреподава програмиране и да не може да имплементира елементарен алгоритъм, НО това не значи, че този човек става за програмист!!!! Много важен и тънък момент!

3евзек

По тази причина и част от инженерите, и част от докторите ни са такива. Стават за преподаватели, които да учат на занят още некадърници.

Английски от 1 клас, размива ученето на български и математака. Комп. моделиране ще ги направи добри потребители на ПаурПоинт и ще ги отстрани от пътя към истинската наука.

Старателно трябва да бъдат подбрани "темите". Ако ще ги учим децата да стават програмисти няма смисъл, но е редно да ги научиш да могат да ползват съвременните технологии с разбиране и да не са като индианци... А пък който го влече да си инвестира в сериозно обучение по темата.