GPS ще определя маршрута на кандидат-шофьорите при изпит

Това е част от мерките на ДАИ за справяне с корупцията при шофьорските изпити

Обратно в новината

Коментари - GPS ще определя маршрута на кандидат-шофьорите при изпит | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Искам да споделя, как вземах шофьорска книжка в Щатите. Отивам с един приятел в кварталният офис. Сядам пред дисплея, а въпросите елементарни та дрънкат. След броени минути отговорите бяха проверени и започнахме веднага кормуването. След като и то приключи съвсем бързо, правят снимка и книжката е готова. Цялата процедура трая около час и струваше само 10 долара. Ако случайно не вземеш изпита, явяваш се на следващият ден, само че таксата става 20 долара. Ако имаш проблем с кормуването, пред офиса чака човек с кола, плащаш му и вземаш уроци по кормуване толкова, колкото сам решиш. С тая шофьорска книжка живях дълги години, защото тя в същото време е лична карта. Бързо, лесно и евтино. При нас е точно обратното. Изминал съм много десетки хиляди километри по магистралите на страната. Не видях нито една катастрофа. Ролята на приятеля беше уж да ми превежда при нужда. В действителност той беше подсказвач. Така се взема книжка в нормална страна. В България принципа е, защо да е лесно и евтино, докато може да бъде трудно и скъпо. А от тук до корупцията е само една крачка.

Абсолютно вярно! Книжката се изкарва много лесно. Просто контрола и санкциите за нарушителите са огромни. При сериозен инцидент, може да плащаш цял живот, а не като тук да ги пускат с условни присъди.

Редно е да се провери обаче зрението на кандидат-шофьора. Има не малък процент хора ,страдащи от далтонизъм и не могат да разпознават цветовете. Все повече хора страдат от проблеми със зрението, и затова зрението им трябва да бъде проверено и евентуално да си коригират зрението с очила, контактни лещи или елементарна операция.

В стара Европа се признават българските шофьорски книжки, но ако ще живееш по-дълго можеш просто да си подмениш българската книжка с местна такава, вместо да си я подновяваш в България. Пращаш българската книжка по пощата с твоя снимка и платена такса, те тия проверяват дали е редовна и те ти изпращат местна шофьорска книжка (връщат старата книжка ако изрично си я искаш обратно). След това два-три месеца преди изтичане на срока получаваш съобщение да си я подновиш (със зплатена такса и последна снимка), това е всичко.

Някой може ли да обясни как GPS ще определя по какъв маршрут да се движи кандидата за шофер! Щото на такова чудо GPS-а не е способен. Или пак джурналистическа неграмотност, ако не е на изфукалия се държавен служител.

Повикват те да се явиш на случайно място. Слагат ти навигационно устройство (може и телефон с навигационно приложение) и го слагат на случайна дестинация/адрес (например дестинация номер 2 от колекция от 100 адреса в паметта на устройството, дори инструктора не го знае). Навигационното устройство ти изчертава маршрута (или няколко варианта, които да избереш) и с неговата говорна навигация (на български) ти трябва до отидеш до крайния адрес без да направиш грешки в правилника на движение. Инструкторът ще има задача да маркира твоите грешки в изпитния протокол и да ти постави оценка да/не. Камера в колата ще направи снимка на твоето лице (за да не може друг да вземе изпита вместо теб) и ще записва обзора на пътя и всеки може да провери дали си правил грешки по маршрута. Записите ще се съхраняват за проверка.

По - добри изпити, по-добри шофьори. Обаче кой ще отговаря за тези близо 300 000 съвестни водачи на МПС, които бяха ограбени и трябва отново да сключат полица?

Или пък що да не се направи запис на щофирането и след това на случаен принцип да се определи оценител централно който да изгледа записа и да прецени дали минава или не?

Става въпрос естествено за GPS навигация, думата "навигация" е изпусната. Всеки шофьор трябва да може да ползва GPS навигация, ако пътува с кола до непознато място/адрес или в чужда страна. Все пак е редно всички цигани с шофьорски книжки да бъдат анулирани и проверени отново безплатно, но само ако имат диплома за средно образование. Шофьорските книжки за лица с основно образование е редно да бъдат отнети. Такива лица много често не могат да четат и пишат и да бъдат допускане да карат кола е твърде опасно за останалите по пътищата.

Като се прочете началото става ясно защо търговския регистър умря за една седмица. Като не се познава технологията е най-добре да не се пише особено в сайтове, които са представителни. GPS-a нищо не определя. Това е система от спътници, които излъчват сигнали, за да мога устройства на Земята да определят къде се намират. Хваща ме бяс като чета подобни глупости на национално ниво.

Изхвърлете си корумпираните служители а не ги преназначавайте на друга позиция. Не може служителя да не разпознае по лична карта кои се явява на изпит при положение че има скенер за лицево разпознаване , по същата логика мога да отида в някоя банка и да си напазарувам банкноти колкото си искам.

Вижте в Европа как процедират. За теорията можеш да се подготвиш пред компютъра сам, регистрираш се на официален сайт, получаваш входящ номер и когато си готов се явяваш на изпит в съответната поща- плаща се символична сума. На изпита дори е възможно да те оставят сам, без наблюдение, защото всичко е електронизирано и няма как да излъжеш. Да не говорим, че е изключено някой друг да се яви вместо теб.

Еее ма то тъй не може да се лапа бе мой човек!

Ти да не мислиш , че тук някой ще ти чете лекции в зала по ЗДвП ?! Реално курса ти плаща едни 30 часа кормуване и толкоз !

Камери, таблети, GPS, психолози, тестове...... а някога ей така, простичко, инструктори и преподаватели ни учеха да шофираме, да управляваме автомобил. Вместо да се занимават с гореописаните глупости целящи осигуряване работа на никого ненужни чиновници събирани по улиците за да попълват ВУЗ-овете със студенти... А сега с тази техника с разните измислици правят всичко друго освен да обучават шофьори. ,,Експертите", които диктуват създаването на правила с кухи лейки и са особено далече от правилното поведение на пътя. Ето защо жертвите ще нарастват все повече... Но управляващите няма откъде знаят всичко това. Те са заети да усвояват (присвоявят) пари и не ги интересува какво става в държавата.

Важното е да се дават на пари "на наши фирми" за новите GPS системи, а дали има смисъл от тях - няма значение.

проиблема нее по кой маршрут карат изпитваните, а че се явяват други вместо тях . Като чета "умните" идеи и се сеща за оня виц дето стария овчар не се стърпял и казал: -момчета вие не разбирате проблема..те не еВат овцете а ги ядат!

Незнам за теоритичния изпит ама преди има няма седмица четяхме как един се явявал за сметка на друг точно на теорията мисля в Бургас. За да се намали риска от фатални ПТП-та по тия земи първо трябва да се промени мисленето на една специфична част от пилотите зад волана които мислят че след като вземеш изпита вече може да твориш всичко що ти е по душе на пътя. Просто има пилоти които онова изискване " отговорност към всички които участват в движението по пътя " просто го отричат като нещо смешно и ненужно. Друго което с години не се прави е да се ограничи достъпа на пияни и дрогирани зад волана...по мое мнение хванат ли те веднъж книжката на трупчета пожизнено а хванат ли те да караш с отнета книжка 2-4 год ефективно (нека после някой посегне към воланчето като знае че хванат ли го ще лежи ефективно). Глоги и актове колкото и да ги увеличават това не превърпитава просто се събират едни пари повече за нещо си там а човека остава с впечатлението че като си плати може да си твори всичко що му е по душе. Друго което от години никой не смее да направи е при доказана вина за смърт на пътя да следва 100% ефективна присъда без право на пазарлък със съд и прокуратура. Убийството на пътя е престъпление волно или неволно случило се , това убива живота на цели семейства и е ЦИНИЗЪМ след като си убил някой на пътя по твоя вина да бъдеш на свобода само защото досието ти било чисто или си си бил признал вината. Това е гавра с близките на загиналият! Всички по веригата от фирмите които подготвят водачите до ръководството на ДАИ да носят наказателна отговорност при далавери с книжки и подправяне на изпити ( всички знаем че всичко ново има ефект до време докато не му намерят заобиколният път )

Това което си написал е вярно , но всичко започва много преди да вземат СУМПС ! Всеки трябва да знае , че не МПС или ПС го пази , а той трябва да се пази сам ! Не може да очакваш някой е примерен водач след като ранна детска възраст нарушава правилата защото мама и тати са Бай Ганьо + Андрешко !

Съвсем правилно. Възпитанието е нещо което е съществена част от поведението на пътя , но когато човек има уважение към себе си и останалите на пътя и спазва правилата поне ще намалим фаталните ПТП-та. Няма как да сведем ПТП-тата до 0 , но поне можем да спасим много от онези които сега лежат по гробищата или остават за цял живот непълноценни като хора движейки се с инвалидни колички или лежащи на легло.

Няма такова нещо като уважение към себе си ! Всеки божи ден виждам някой да преси по 4 и повече платна нищо , че на 10-15м има пешеходна пътека със светофар или подлез/надлез по който да мине спокойно ! Винаги сме между колите с дете под ръка и после се чудим защо се случат катастрофи ! Не може да си калпав пешехоец и превъзходен водач на МПС ! Калпав пешеходец -> още по калпав велосидпест -> изкл калпав водач на МПС !

Докато не се въведе устройството ТРЕНАЖОР за автомобили - ще има КОРУПЦИЯ. Тренажор под управление на компютър позволява БЕЗОПАСНО и ЕВТИНО обучение на кандидат шофьори и в ситуации немислими до сега - управление при сняг, заледяване, дъжд, мъгла и т.н. Но едно голямо "НО" ще остави без работа "N" на брой чиновници, тарикати и т.н.

Според теб колко фирми могат да си позволят да си купят тренажор ?! Ако има и 10% ще е повече от геройство ! Все пак незабравяй , че инструкторите ползват колите и като лични , а с тренажора не може да се върши лична работа ;)

Някак не ми звучи логично да продължава изпита докрай ! При грубо нарушение на изпитваният какъв е смисъл да продължи изпита ?!

В голяма част от написаното в статията единствената логика, която виждам е да се повиши цената на купените книжки.

И да се повишат цените на курсовете за шофьори, което иска от години председателя на Съюза на преподавателите по авто-мото Йовко Иванов.

корумпиран ли ти мозъка...нема отърване