Коментари - Фотографи предлагат за забележителност таен тунел, който свързва Варна с Бургас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Жалка история. Хората, които смятат това за забележителност, нямат достатъчно достойнство и се хвалят с простотии. Другото е, доколкото разбирам, идиоти журналист е излъгал, че тунелът свързва каквото и да било.

Тунелът очевидно се намира между Бургас и Варна, но за съжаление НЕ ГИ СВЪРЗВА.

а херб10 г немогат тунел под Шипка!

Само не знам какъв туризъм може да се прави чак толкова, какво да му гледаш - нито е функционирало, нито е ист. забележителност, нито е някакво природно образувание като пещера. Все едно да кажем, че има туризъм в стотиците изоставени халета и цехове от соца и сега са "интересни" руини.

"Целта на военно-стратегическият обект е да се осигури по бързо придвижване от Северна в Южна България на дошлите да "помогнат" съветски войски при евентуален военен конфликт с Турция." Защо "да помогнат" е в кавички?! В онези времена наистина щяха да дойдат и да ни помогнат при евентуален конфликт с Турция. Днес, кой ще дойде? Някой туийт от Трмп???

Щяха да дойдат да си защитят техните интереси,да не загубят Б-я като васална на Кремъл.Какво можеше Б-я да прави без разрешение на Кремъл-коли да произвежда?Само електрокари и пералня Перла 04

Години вече пиша по повод някои изостанали, изоставени съоръжение от тази ЖП линия. След 5ти километър се появиха няколко големи магазина, строи се още покрай пътя за София. И ако отидеш до магазина Егло или Хюндая вече нямаш връщане назад продължаваш до надлеза за НХК за да се върнеш в Бургас. Същата работа е еко от кварталите искаш да отидеш до мебелната къща или Чекъна, Рибната борса трябва да слезеш д кръговото при Метро за да се върнеш обратно. И не става ясно това работа на АПИ ли е или на Община Бургас. В същност, моста на ЖПто от оня проект лесно би станал една детелина и да се разтовари пътя межде надлеза за НХК и кръговото при Метро. На надлеза ми трябва съвсем малко, за да може и Мебелната къща и Чикъна, а и общежитието на бургаският затвор да имат пряка връзка към града

Разпечатват секретни тунели в Балкана заради скоростния жп коридор с Гърция

За Ж.П. линия вече не може да се говори. Всички участъци във Варненско от Разделна до Старо Оряхово около 30км. са демонтирани преди около 20 години, а те са били част от тази хипотетична линия Варна-Бургас. Все пак е идейно дали не може да се ползва като алтернативен шосеен път за Варна-Буграс. В момента през лятото Варна-Бургас се пътува с автомобил за 2:30 часа. Това е така, защото пътя е претоварен, опасен и осеян с камери и КАТ и има защо. Преди 25 години същия път се "вземаше" за 1:05-1:10 часа. Дори маршрутните автобуси в разписанието си го вземаха за 1:15 часа. Този тунел, ако е възможно, би могъл да бъде алтернатива, примерно като частична алтернатива и съкращаване на пътя през Дюленския проход, който през северната си част е приличен, но през южната е трагичен.

Таен тунел? Какво тайно има в една ЖП линия, която е щяла да се вижда от километри? Тунелът си е тунел. Никой не е крил строителството на тунела, мостовете, насипите, линиите... То не е било и възможно. Само пускате мухи....

Да ги продължат сега тези тунели и да ги вкарат в експлоатация, като улеснение на народа и разтоварване на автомобилния трафик!

Добре че поне няма Сесесере...

ТЕзи що не се затворят в тунела и да не излизат от там, че аман от cool-fashion-еко-джендър-хипстер-протестъри ?!?

Ако видите какви съоръжения има под пътчето за Паша Дере ще разберете за какво става въпрос

..............пълни глупости. Тази линия е изоставена защото се оказало, че не може да бъде защитена при атака от към морето... Сведението е от един от проектантите.

Кой доминира Ч. Море бе ...лист-чо, та ми говори за атака от към морето?

само мухи пускате вътре да се шибат педалите...

Строителството е спряло през 1954г.. По стените има изписани лозунги във възхвала на Вълко Червенков. До входа при Кошарица достъпът е лесен, но входът откъм северната страна, при Раковсково е много трудно.откриваем. Затова пък , човек се чувства като откривател на пирамидите на маите или Мачу Пилчу, например.

Защо да не го довършат и да имаме железопътен мост между Варна и Бургас ?

И за какво да го довършват?За да пътуват празни влакове и от товите данъци да дотират БДЖ

Нищо не се е променило в края на петдесетте ами е дошъл първия фалит държавата под мъдрото ръководство на продажниците ни ! Ето това е . Нямало е пари !

не, не, акъла на баща ти дядо ти е изчезнал тогава и е цръцнал идиот-"Демократ" като тебе.

Строило се е до към края на 50-те години, когато в следствие промяна в политическата обстановка в световен мащаб, строителството е преустановено и изградените съоръжения са изоставени. И какво толкова се е променило в политическата обстановка в края на 50-те?!

А аз знам, че това е щял да е пътят за магистралата от Бургас до Варна. Но явно във Варна знаят друго. То това е защото е "секретен" ;). За това всчики го знаят.

Вероятно е ОдесОСките, а не Одеските?

Жалко, хубаво си е скътан в гората, предизвикателство е да го откриеш

Абе защо просто не завършат шибания железен път между Варна и Бургас? Не за друго, а защото в момента с влак разстоянието се взема за около 5 часа (ако си късметлия), а самият път между двата града е изключително натоварен и опасен. В същото време не се вижда да има перспектива за скорошно изграждане на АМ Черно море, което би направило такъв път изключително полезен. Даже няма смисъл да се електрифицира, може да се пуснат няколко дизелови Дезирота да въртят по направлението

е полезно за хората

Щото е крив и се разминава по средата. Толкова могли, толкова направили.

Крива ти е главата.

Щото е "демократична"

Щял е да свързва ако е бил завършен - изкопали са някаква минимална част само. Заглавие ментак. Масова практика.

Това е показателно колко са били "умни" комунистите заграбили властта в България след 1944 г. Да си бяха направили първо път над земята, вместо да закопават грешни пари под земята.

Това е част от ж.п.линия (а не шосе). Впоследствие се приема, че е по-рентабилно да се удвои и електрифицира линията Карнобат-Варна. Да обслужва ферибота Варна-Иличовск. В началото на промените имаше интерес за използване като гъбарник или складови (хладилни) помещения от бизнесмени от Слънчев бряг. Даже се правиха замервания за възстановяване на 800 м. макадамов път.

Важното е, че изричното нареждане на Кремъл не е намеса във вътрешните работи.

Точно както сега изричните нареждания от американското посолство не са намеса във вътрешните работи на нашата, а и други държави

и точно както сега докторите не ти нареждат на сутрешната визитация, какви хапчета да вземаш и да не излизащ от стаята си - да пишеш на компютъра.

а КАКВО Е ИЗРИЧНОТО НАРЕЖДАНЕ НА КРЕМЪЛ,ОСВЕН ВМЕШАТЕЛСТВО ВЪВ ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ.А ДАЛИ НЯКОЙ УПРАВНИК ЩЕШЕ ДА СЕ ОСМЕЛИ ДА ПРОДЪЛЖИ СТРОИТЕЛСТВОТО-ПРОСТО НЯМАШЕ ДА ГО ИМА ИЛИ НАЙ-МНОГО В СИБИР.И АКО ТОВА НЕ Е НАМЕСА ВЪВ ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ -КАКВО Е ТОГАВА.ДАЖЕ БРУТАЛНА НАМЕСА ВЪВ ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ НА "БРАТЯТА"ЗАЕВОЕВАТЕЛИ РУСКИ ПИЯНДУРНИЦИ