Електрически автобуси вече возят пътници в София (снимки)

Това са първите електробуси в страната изобщо като градски транспорт, обяви столичният кмет

Обратно в новината

Коментари - Електрически автобуси вече возят пътници в София (снимки) | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Българино, защо все си недоволен? Не се ли умори да мрънкаш?

Сега, когато тока вече е недостатъчен как ще ги зареждаме? А дали ще може да бъдат зареждани само на ,,студен резерв" от ТЕЦ Варна?

!Apple

И какво от това...??? Пак не е помислено за възрастните и трудно подвижни хора. От няколко години се внасят някакви малоумни автобуси с широки всичките врати, където няма дръжка в средата на вратата и който е трудно-подвижен, много трудно може да се качи в автобуса, защото няма как да се хване с две ръце и да изтластне тялото си нагоре по стъпалото на автобуса. Отделно шофьорите нямат умения да паркират на спирките до бордюра, така че тротоара да бъде естествено първо стъпало за качване в автобуса, а спират в най-ниската част на платното, така че пътниците да имат най-голямата височина за качване. Едно нормално стъпало е високо не-повече от 20-22см, а в случая хората са принудени да се качват на около 40см височина. Шофьорите нямат и навика да си направят труда, дори и спряли далече от бордюра, да наклонят автобуса на една страна, за по-лесно слизане и качване - има я тази опция, но много рядко някой по-интелигентен да я използва. Седалките са ПВЦ, хлъзгави и с лоша ергономия - сядаш като в леген и се пързаляш по седалката по време на пътуването. И не на последно място, водачите на автобусите изобщо не карат и не спират плавно - сякаш карат каруци и всяко натискане на спирачката и тръгване е рязко и ако не си седнал, ще си изпатиш... От водачите ли е, от автобусите ли е или от двете вкупом, не знам. Знам само, че като ми ги навират тези "добринки" и "чудеса на техниката" в очите, аз като пътуваща в градския транспорт лично усещам неудобството от пътуването в него с прехваления "нов" и "нископодов" градски транспорт. Относно това, колко е екологично чист - като гледам как е "нископодов" и си представям колко е екологичен!

Ех тези усмихнати шофьори на СД Адски транспорт. Що ли не ги виждам по автобусите, а само на снимките на кметицата?

две години тествали кой ще даде най-големия подкуп.

Китайски боклуци! С тия пари можеха да се купят същата бройка съчленени автобуси на метан, които са не по-малко екологични, а ще вършат тройно повече работа, отколкото тия китайски кутийки. Ама нали трябва да пълним джобчето на Гриша Ганчев...

Добра новина. Ако може общината да тества и автобуси с водородна клетка, ще бъде много добре. Защото както вече се каза по-долу ниските температури, времето за зареждане, тежината на батериите и пробега са слабото място на батериите.

Икарусите...еххххх...

Някой може ли да разясни: Стандартите Евро 1..6 не се ли отнасят до горивните емисии? Какво е това "Евро 6" при МПС с изцяло електрическо задвижване? Даже по стъклата на тия автобуси пише "Нулеви емисии"...

Имат дизелово генераторче за зор заман , ако им свърши тока преди да се приберат в гаража да зареждат ... е , те с него отговарят на Евро 6 . все пак и то подлежи на сертификация ...

И какво ще излезе? 90% от автобусите нови, а екологичната обстановка все така зле. Значи не е бил проблема в пушещите автобуси. Сега има нова офанзива. Да се "стрижат" собствениците на автомобили. А накрая ще излезе, че екологичната обстановка си е все същата. Какви дебили правят политиките, та не се сещат къде точно е проблема. Или не им изнася да го кажат и решат? Може би е време да ги сменим с други хора. Пак може да се окажат дебили, но диагнозата "дебил" си е за цял живот. Тези вече я доказаха

Ютонг са китайски кенефи, виждал съм как им се разпадат пластмасите и качеството на сглобките е ужасно. Вероятно са евтини, и са обещали удължена гаранция. Но ако се сметне първоначалната инвестиция и срока на ползване, няма никакво икономическо предимство. Има и един тънък момент, в момента технологията на батериите не позволява нормална експлоатация при минусови температури. А е паднало до -10гр., и на Данка ще й се наложи да излезе да бута.

Ей го още един специауист

Те затва ги топлят батерийките. Като ги зареждат те се топлят сами. Като тръгнат пък да ги разреждат по пътя пак сами се топлят... Недей да се притесняваш.

Пак открихме топлата вода за транспорта с нулеви емисии! А тролейбусите, а трамваите, а метрото - те с какви емисии са ???

С нулеви са и въртят из Соия и другите градове.

Ето това, е една добра новина! А кога ще почнат да глобяват мангалите че палят гуми и найлонови боклуци да се топлят?

Този ZK6126HGA автобус много странен дори на официалната страница на китайците няма нищо за него.

Сорри, този го няма Yutong Е12

Сега в София, а кога във Варна?

Не си мислете че "електрическия" транскорт е напълно екологично чист, направата на батериите и рециклирането им си е доста мръсна технология. От друга страна водородните двигатели са екологични, но (все има НО) водорода се добива с електричество или от метан което на практика би могло да бъде екологично чисто (ако се инвестира в него). Китай държи повече от 55% от производството на Литиево-йонните батерии, държи доста от мините за литий и кобал в Африка. На земята имало литий за окколо стотина години, водород ще има винаги.

Литий има предостатъчно в океана - въпреки ниската си концентрация - от 0,1 до 0,2 ppm, изчисленията са, че в световния океан има над 250 милиарда тона. Вече и технологии за добива му има, макар и все още в експериментален стадии. За сравнение, на сушата запасите са около 14 милиона тона. Обаче силно се надявам, че след 100 години няма да разчитаме на литиево-йонни батерии. Проблема с водорода не е добива, а съхранението, особено в самото превозно средство. Твърде е огнеопасен и взривоопасен. Докато не се измисли нещо различно от съхранение под високо налягане в бутилки, няма да го бъде. Имаше разработки за абсорбиране на водород в графенoви наноструктури, но към момента са строго експериментални, пък и цената на графена (над два пъти по-скъп от златото) към момента не позволява дори мисъл за прилагане в практиката.

Хубу, ама на мене утре ми трябва автобус. След 100 години не ме интересува особено дали или как някой ще ползва водород или как ще вади литии от стари батерии... Как да го кажа по-простичко.

Един елементарен въпрос-Къде ще рециклират след време батериите им?

Където и на зарядните станции в цяла Европа. Оказва се , че до зарядните станции има тънки жици и не могат да захранят нужните автомобили. Затова към тях има акумулатори които се зареждат през нощта и отдават енергия като се накачулят 3-4 автомобила. За да се изгради подходяща нова мрежа ще са нужни мин. поне 10 г.

Чисти елекробуси има в София от 50 години... наричат се тролеи. При това са много прости като конструкция и не са бъкани с тонове вредни батерии.

Явно не си виждал тролей да се движи на собствен ход

За хора който искат да разберат къде е София в технологичния хапредък като град едно сравнение със Монреал втората по големина държава в света и несметни ресурси.

https://www.cbc.ca/news/canada/montreal/stm-stl-montreal-laval-electric-bus-purchase-1.4792790

Ако се крадеше по малко, да сме сменили всички трошки☺

Да цъка с език и да каже нещо цветущо. Няма го и Калоянчев, който блестящо изигра ролята му.

Провинциите кучета ги яли. В България има 4 града - София, Пловдив, Варна и Останалите.

Права сте, но не се притеснявайте. Най-вероятно са скапани акумулаторите и ще издържат 100 зареждания. След година ще се окаже, че новите са адски скъпи и е нерентабилно използването им.

Ама си имате чист въздух и не давате на никой да ви го диша...

Ако ме бяхте избрали мен, сега щяхте да имате автобуси с Руски Супер кондезатори C3000 със 3000 мегатона заряд - ядрен. Ама .. нейси ..

Виждат ми се множко като количество накуп. На колко бойни глави е разделен?

Усмивката и показва колко е взела като комисионна тая и аверите и, защото автобусите може да са електрически ама разписанията им са фандъкчета, защото минутите много различно се отброяват на едно и също табло а да не говорим че бая време си стоят и застопорени..

Моето мнение е , че суперкондензаторите имат голямо бъдеще но за моментане са се развили още за да се прилагат по-масово.

Ако суперкарбураторите се развият още, то същото ще важи за батериите и за двигателите с вътрешно горене. Неслучайно кондензаторите с най-висок капацитет са хибридни - една част от тях е батерия. Но и двете са още много далеч по енергийна плътност от горивата.

Ейй..едно правилно решение. Макар че преди 1-2 години имаше наистина 'електробуси' със суперкондензатор вместо батерии с пробег 24 км, но пък с 30 секундно зареждане. Как така спря да се говори за тях, не стана ясно.. Бяха перфектни за повечето линии в София.

Аа да..и бяха производство на българо-израелска фирма. Толкова си може Данчето явно ..