Коментари - Електрически автобуси вече возят пътници в София (снимки) | Днес.dir.bg
Коментари
Сега, когато тока вече е недостатъчен как ще ги зареждаме? А дали ще може да бъдат зареждани само на ,,студен резерв" от ТЕЦ Варна?
И какво от това...??? Пак не е помислено за възрастните и трудно подвижни хора. От няколко години се внасят някакви малоумни автобуси с широки всичките врати, където няма дръжка в средата на вратата и който е трудно-подвижен, много трудно може да се качи в автобуса, защото няма как да се хване с две ръце и да изтластне тялото си нагоре по стъпалото на автобуса. Отделно шофьорите нямат умения да паркират на спирките до бордюра, така че тротоара да бъде естествено първо стъпало за качване в автобуса, а спират в най-ниската част на платното, така че пътниците да имат най-голямата височина за качване. Едно нормално стъпало е високо не-повече от 20-22см, а в случая хората са принудени да се качват на около 40см височина. Шофьорите нямат и навика да си направят труда, дори и спряли далече от бордюра, да наклонят автобуса на една страна, за по-лесно слизане и качване - има я тази опция, но много рядко някой по-интелигентен да я използва. Седалките са ПВЦ, хлъзгави и с лоша ергономия - сядаш като в леген и се пързаляш по седалката по време на пътуването. И не на последно място, водачите на автобусите изобщо не карат и не спират плавно - сякаш карат каруци и всяко натискане на спирачката и тръгване е рязко и ако не си седнал, ще си изпатиш... От водачите ли е, от автобусите ли е или от двете вкупом, не знам. Знам само, че като ми ги навират тези "добринки" и "чудеса на техниката" в очите, аз като пътуваща в градския транспорт лично усещам неудобството от пътуването в него с прехваления "нов" и "нископодов" градски транспорт. Относно това, колко е екологично чист - като гледам как е "нископодов" и си представям колко е екологичен!
Ех тези усмихнати шофьори на СД Адски транспорт. Що ли не ги виждам по автобусите, а само на снимките на кметицата?
Китайски боклуци! С тия пари можеха да се купят същата бройка съчленени автобуси на метан, които са не по-малко екологични, а ще вършат тройно повече работа, отколкото тия китайски кутийки. Ама нали трябва да пълним джобчето на Гриша Ганчев...
Добра новина. Ако може общината да тества и автобуси с водородна клетка, ще бъде много добре. Защото както вече се каза по-долу ниските температури, времето за зареждане, тежината на батериите и пробега са слабото място на батериите.
Някой може ли да разясни: Стандартите Евро 1..6 не се ли отнасят до горивните емисии? Какво е това "Евро 6" при МПС с изцяло електрическо задвижване? Даже по стъклата на тия автобуси пише "Нулеви емисии"...
И какво ще излезе? 90% от автобусите нови, а екологичната обстановка все така зле. Значи не е бил проблема в пушещите автобуси. Сега има нова офанзива. Да се "стрижат" собствениците на автомобили. А накрая ще излезе, че екологичната обстановка си е все същата. Какви дебили правят политиките, та не се сещат къде точно е проблема. Или не им изнася да го кажат и решат? Може би е време да ги сменим с други хора. Пак може да се окажат дебили, но диагнозата "дебил" си е за цял живот. Тези вече я доказаха
Ютонг са китайски кенефи, виждал съм как им се разпадат пластмасите и качеството на сглобките е ужасно. Вероятно са евтини, и са обещали удължена гаранция. Но ако се сметне първоначалната инвестиция и срока на ползване, няма никакво икономическо предимство. Има и един тънък момент, в момента технологията на батериите не позволява нормална експлоатация при минусови температури. А е паднало до -10гр., и на Данка ще й се наложи да излезе да бута.
Пак открихме топлата вода за транспорта с нулеви емисии! А тролейбусите, а трамваите, а метрото - те с какви емисии са ???
Ето това, е една добра новина! А кога ще почнат да глобяват мангалите че палят гуми и найлонови боклуци да се топлят?
Този ZK6126HGA автобус много странен дори на официалната страница на китайците няма нищо за него.
Не си мислете че "електрическия" транскорт е напълно екологично чист, направата на батериите и рециклирането им си е доста мръсна технология. От друга страна водородните двигатели са екологични, но (все има НО) водорода се добива с електричество или от метан което на практика би могло да бъде екологично чисто (ако се инвестира в него). Китай държи повече от 55% от производството на Литиево-йонните батерии, държи доста от мините за литий и кобал в Африка. На земята имало литий за окколо стотина години, водород ще има винаги.
Литий има предостатъчно в океана - въпреки ниската си концентрация - от 0,1 до 0,2 ppm, изчисленията са, че в световния океан има над 250 милиарда тона. Вече и технологии за добива му има, макар и все още в експериментален стадии. За сравнение, на сушата запасите са около 14 милиона тона. Обаче силно се надявам, че след 100 години няма да разчитаме на литиево-йонни батерии. Проблема с водорода не е добива, а съхранението, особено в самото превозно средство. Твърде е огнеопасен и взривоопасен. Докато не се измисли нещо различно от съхранение под високо налягане в бутилки, няма да го бъде. Имаше разработки за абсорбиране на водород в графенoви наноструктури, но към момента са строго експериментални, пък и цената на графена (над два пъти по-скъп от златото) към момента не позволява дори мисъл за прилагане в практиката.
Един елементарен въпрос-Къде ще рециклират след време батериите им?
Където и на зарядните станции в цяла Европа. Оказва се , че до зарядните станции има тънки жици и не могат да захранят нужните автомобили. Затова към тях има акумулатори които се зареждат през нощта и отдават енергия като се накачулят 3-4 автомобила. За да се изгради подходяща нова мрежа ще са нужни мин. поне 10 г.
Чисти елекробуси има в София от 50 години... наричат се тролеи. При това са много прости като конструкция и не са бъкани с тонове вредни батерии.
За хора който искат да разберат къде е София в технологичния хапредък като град едно сравнение със Монреал втората по големина държава в света и несметни ресурси.
Да цъка с език и да каже нещо цветущо. Няма го и Калоянчев, който блестящо изигра ролята му.
Провинциите кучета ги яли. В България има 4 града - София, Пловдив, Варна и Останалите.
Права сте, но не се притеснявайте. Най-вероятно са скапани акумулаторите и ще издържат 100 зареждания. След година ще се окаже, че новите са адски скъпи и е нерентабилно използването им.
Ако ме бяхте избрали мен, сега щяхте да имате автобуси с Руски Супер кондезатори C3000 със 3000 мегатона заряд - ядрен. Ама .. нейси ..
Усмивката и показва колко е взела като комисионна тая и аверите и, защото автобусите може да са електрически ама разписанията им са фандъкчета, защото минутите много различно се отброяват на едно и също табло а да не говорим че бая време си стоят и застопорени..
Моето мнение е , че суперкондензаторите имат голямо бъдеще но за моментане са се развили още за да се прилагат по-масово.
Ейй..едно правилно решение. Макар че преди 1-2 години имаше наистина 'електробуси' със суперкондензатор вместо батерии с пробег 24 км, но пък с 30 секундно зареждане. Как така спря да се говори за тях, не стана ясно.. Бяха перфектни за повечето линии в София.
Електрически автобуси вече возят пътници в София (снимки)
Това са първите електробуси в страната изобщо като градски транспорт, обяви столичният кмет
Обратно в новината