Експертиза ще покаже защо мантинелите на Аспаруховия мост не могат да спрат камион

От доста време специалисти твърдят и със снимки, че съоръжението е в доста окаяно състояние

Обратно в новината

Коментари - Експертиза ще покаже защо мантинелите на Аспаруховия мост не могат да спрат камион | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В "белите" държави има БЕТОННИ ОГРАДИ вместо мартини. БЕТОН има и там, където двете платна са близко и изкачила кола или камион на може да спре в тревата а прелита в насрещни движение - честа "практика" в България. Бетон висок от 90 см до 150 см....може ЕВЕНТУАЛНО ДА СПАСИ ДРУГИТЕ.

Мантинелата е виновна на моста. Ами ако беше на централната улица? Колко хора щеше да прегази. Проблема е в техническия преглед, гумите и т.н. Решението е много яки глоби за техническа неизправност. На собственика и на шофьора. С парите да се плаща на пострадалите.

ЗАЩОТО СА ОТ ТАТОВО ВРЕМЕ .

Мантинелите на Аспаруховия мост са неадекватни за това съоръжение. За тези, които спорят, че нямало мантинели, които да спрат такъв камион. Според БДС-EN 1317-2 мантинела клас H4b трябва да издържи удар от 38тонно превозно средство движещо се с 65км/час и удър под ъгъл 20градуса. Ето ви и нагледно тест на подобни мантинели https://www.youtube.com/watch?v=RsT_g4HeAaA. Падналия камион не надвишава този товар. Мантинелата на Аспаруховия мост не е клас H4b. Защо? Експертизата е направена или от некомпетентни лица или от корумпирани лица. И в двата случая трябва да се търси съдебна отговорност за инцидена от АПИ и от направилите експертизата. Hекомпетентността и корупцията имат пагубни последствия, разберете го и спрете да пишете глупости! Концентрирайте енергията си върху това да се търси отговорност от АПИ и от направилите експертизата.

Супер. А знаеш ли какво е 20 градуса? Забеляза ли, че тоя просто се плъзна по оградата?

Ако погледенеш снимките ще видиш, че в случая няма плъзгане. Има здрав участък на оградата и потрошен участък като строшения е сравнително къс. Това значи, че се ударил под доста по голям ъгъл.

Изглежда, че сте експерт в областта на предпазните съоръжения, за това моля обяснете следното. При двулентов път, с ширина около 6,5м между мантинелите физически възможно ли е камион, който е c дължина около 12м и минимален радиус на завоя около 20-25м движещ се със сокорост 60-70км/час да се удари под ”доста по-голям ъгъл”? Според вас адекватна ли е намтинелата на Аспаруховия мост и защо?

"удър"... Иначе много уж ги разбираш...

Да, грешно съм написал думата удар. Освен лош правопис, какво друго погрешно има в това, което съм написъл, за да твъдрите, че ”yж много разбирам”?

Щото работата на мантинелите не е да спират всеки идиот на всяка цена. Особено с камион. Пак някой друг му веновен н адебила дето не може да кара.

Поредната жертава на безкрайната алчност и безбожието на властимащите крадци комсомолски секретари.Бог да го прости човека!

Няма мантинела, която да може да спре пълен тежкотоварен камион. Ниска бетонна преграда може да помогне камионът да се обърне над нея.

Абе как си представяте ограда, мантинела или каквото и да е съоражение което да спре натоварен с чакъл камион? Преди 1 седмица имаше тир дето се беше забил в къща в някакво село и беше влязла цялата кабина вътре. За да спре тежкотоварен пълен камион това трябва да е бетонна стена 1 метър дебела.

Финални лоши предчувствия вече имат ГЕРБ, с тази гърбава политика и строежи на пътища и магистрали. Как да се повтори нов успех за парламентарно герберско мнозинство ? А къде е сега бъбривата Лейла Павлова, която дъх не можеше да си поеме, колко перфектно било извършеното от ГЕРБ относно инфраструктурата на страната ??? А какво правим сега с Цвета Караянчева - политик от средно кърджалийско ниво ??? Думи, думи и пак думи, но след мъглата, пак ...... мъгла !!!

Вижда се , че тенекиената оградка е от новоремонтирания участък от Потния кмет. А в дъното на снимката весело се усмихва студения резерв на Доган.

А че има належаща нужда от втори мост никой и дума не обелва , това е единствената връзка на юг. Ако беше за София до сега да беше направен , но ....

Мечти... ако беше в София .... - пак щеше да е същото. В София направиха доста безмислената "Севрна Тангента" вместо да довършат околовръстното, а за един надлез на Цариградско при Горубляне се чака от около 50 години - тоест от както "Царирадско шосе" беше построено като булевард "Ленин".

Ludiamaus

И да кажеш къде да е този втири мост за Варна! Дали пъс да не се направи тунел под каналите. няма да е по -сложно от тунелите под Босфора, или под Ламанша, или дори оня тунел под река Сава в Любляна. Иначе много предложения могат да се направят стига да не се интересуваш нито от релеф, нито от ландшав, нито от конкретни условия

Значи Ганьо ги разбира нещата, че ако му се притиска да лети в ГРАДА с камион 30 тонен, със 70км/ч - трябва да му се построи съоръжение да понесе евентуален удар. На магистралите пък трябва всичко да може да носи на движение със 150-200 км/ч. Не е важно Ганьо да спазва закона, важно е да му се построи инфраструктура, която да носи на всяка негова прищявка

Неуважаеми гербав троле! 1. Как разбра с колко се е движел въпросния камион, и дали е превишил максимално допустимата скорост, или не??? 2. Къде видя тежкотоварно превозно средство, да се движи по магистрала със 150-200??? 3.Според теб, мантинелите до колко километра в час трябва да могат да предпазят преминаване през тях от тежкотоварно превозно средство??? За тезите, които представяте такива като теб, не заслужавате и 1 стотинка от едникнижния ви началник!!!

Миличък, ти знаеш ли, че на моста ограничението е 50км/ч. А същевременно почти не съм виждал да се спазва! Даже автоинструкторите когато минаваш от там казват: тук карай с 60, на моя отговорност! За колите по магистралите.... Там редовно прелитат със 150... Или ще ми кажеш, че не е вярно? Ти къде видя и как разбра, че мантинелата и оградата са калпави?

Ludiamaus

БГ реалити, не те знам от къде си, какво си, как си но надали ти се е случвало когато има ограничение на скоростта да караш по Аспаруховият. Минаването му е за толкова време за колкото стигаш от Камчия(разклона за къмпинга) до началото на моста. А дали ти се е случвало, още преди да стигнеш уширението да те прекарат през старият път до Аспарухово и да минеш тогава по моста. Този мост е проектиран в годините когато Варна тогава беше колкото Аспарухово днес. Моста е денонощно претоварен от движение. И има случаи по -лесно да стигнеш до Бургас през Цонево отколкото "царският път" и още нещо този път Обзор Варна е строен преди 60 години таксетата пътуваха за 4.60 по емисията 61 година -Волга М21 и беше ТУРИСТИЧЕСКИ МАРШРУТ! Днес "състезанията се организират" след края на моста през виадукта до края на магистралата (разклона за Галата)

Ludiamaus

Злоба, подкрепена с неграмотност. Точно под Аспаруховият има редица предприяятия, ползващи товарни камиони. Има два начина да напуснеш промишлената зона, -единият да отидеш до Девня и през Айтоският проход да слезеш на Юг, или пак там през синдел да завъртиш по селските пътища и да се качиш на пътя за Обзор Бургас или Дюлино Бургас. причина паради която от страната на Варна моста е и детелина, да се слезе в промишлената зона или от нея да се качиш на моста посока Бургас. Но и десет картинки да сложат нагледен материал пак ще се говори За ГЕРБ, за По(р)тни(х), кражби вили самовили и прочие. Хайде намерете зад пича на снимката планката, или по -точно шпилките та планката на мантинелата пак казвам М14... Но кой е Ганьо и кай Бай е условен въпрос -Във Варна отдавна единствени товарни автомобили са онези дето зареждат суперите и мебелните -ама и тези магазини ги изнесоха в периферията

Финални лоши предчувствия вече имат ГЕРБ, с тази гърбава политика и строежи на пътища и магистрали. Как да се повтори нов успех за парламентарно герберско мнозинство ? А къде е сега бъбривата Лейла Павлова, която дъх не можеше да си поеме, колко перфектно било извършеното от ГЕРБ относно инфраструктурата на страната ??? А какво правим сега с Цвета Караянчева - политик от средно кърджалийско ниво ??? Думи, думи и пак думи, но след мъглата, пак ...... мъгла !!!

Трябва ли все експертизата са ни показва че сме се идеали. Няма ли как преди да е станала белята някой да се мръдне? Дано тоя път каскета да опъне някого публично за да се стреснат и останалите батковци и братковци.

И експертите каква матинела ще измислят която би спраля - камион/гондола/ натоварена с 30-40 тона камъни + камиона още 10 т- общо 50-55 тона при скорост 60-70 км /ч при тези килограми и тази скорост минават през матинели и стени като през картон . Жалко за момчето което е загинало.

Шило

За бетонните блокове, за които говорят в статията....А, някой експерт да обясни, с колко ще се натовари едно такова съоръжение и какви технически характеристики трябва да има мост, който да издържа бетон и натоварването на потока?

Шило

Тая тенекия, може ли да спре камион, който празен тежи около 10 тона?

Би трябвало да са между 15-20 т собствено тегло .Изхождам от теглото на Татра Т-813

На всички е ясно, че там мантинелите са изгнили, както и целия мост. Безсмислено е да се правят експертизи за нещо, което е очевидно

Мантинелите и него ли ще трябва да удържат?

Тъпак.

Идиот е бил баща ти , че е тръгнал да го слага без презерватив и не го е извадил ,когато е трябвало -капут смотан .

Като те гледам как пишеш ако наистина имаш висше ходи си върни дипломата и син искай да ти върнат агнето, с което символизира я купил.

че не си от баща си..

Вие знаете ли, че мантинели, завои се смятат по формули, в които са заложени ограниченията на скоростта по закон. Примерно с малко вариране. Т. Е когато не спазиш ограниченията на скорост или в случаите при камионите (много често) и претоварени - не може да те спаси съоръжението. Например на този мост е смятано при 60км/ч... Какво искаш ако се движиш с 80? Вие си го представяте, че конструкторите трябва да ги смятат нещата при движение с 200км/ч и при тегло на превозното средство 50-60 тона. Не мисля, че в световен мащаб има материал или технология, която би удържала на всичко. Ограниченията на скоростта не са смешка, виц някакъв

Абе гърбав псевдо техник! Кое е това превозно средство (изключвайки самолетите), тежащо 50-60 тона, дето се движи по магистрала с 200 км/ч?????

Виж сега, Ален Прост, недей обижда когато не си разбрал смисъла. Всичко се смята за превозни средства по 30-35 тона. Обаче като прочетеш надолу средностатистическия Ганьо очаква съоръженията да са пригодни за параметри по 2 на нормалното. Затова го написах така, едва ли не всичко трябва да го смятаме като за танкове, за да може на Ганьо като му се прище да лети с 200 - да има какво да го спаси. Освен това, това е мост в града, параметрите са му за градски условия. Това не е магистрала там

Да бе, по формули викаш!?! А у вас, като си сложиш втори хладилник - що не провисва пода!?!!!! Някога, когато изчислявахме каквото и да е по формули, почти навсякъде имаше коефициенти на сигурност >1

Той този мост е изчисляван точно някога, когато по него за час минаваха по 15-20 коли и 5-6 автобуса. Сега за минута минават по 100 коли и няколко камиона. А за да удържи преграда на този камион то тя трябва да е с обема на моста - преди 23 години полупразен прицеп се блъсна в нашия вход - не го спряха нито бордюрите, нито 50см. бетонова ограда през която мина все едно е от солети. Но нямаше фейсбук и дир.бг, не доби популярност.

Че колко тежи един хладилник, бе? Това е една кутия с компресор, около 50 кила. Ама виж чети за водно легло - щото там може и да не издържи пода.

камион дори стена не може да го спре

Не се мъчете да разсъждавате над тема, за която си нямате хал хабер!!! Бетонните блокове, поставяни по магистралите в нормална Европа, не са проектирани за челен сблъсък, а с цел оставане на превознота средство в същото платно и непреминаване в насрещното!!!

Очевидно вие си нямате хал хабер! Всичко зависи от скоростта и масата на превозното средство. Ако се движи в ограничението на скоростта - в повечето случаи вършат работа, но не спази ли скорост - в повечето случаи няма да помогнат. Скоростта, с която се движат особено камионите е от решаващо значение

Ludiamaus

Напълно сте прав. Но тука не коментират онези които са минавали през Витиня, когато се строеше виадукта. Пътя към Софето и обраното платно към Ябланица бяха като улеи за бобслей -тежки бетонни блокове с хиперболчна стена -дори и да искаш не можеш да се блъснеш в стената. Както и коментатора в поста ти Физик/а или ФизикА покажи формулата по която си пресметнал, че тази мантинела е ДЛЪЖНА ДА ИЗДЪРЖИ натовареният камион, то ако беше така нямаше автобуса да падне от моста при Бяла. Мантинелата не е направена да поеме удар от 200 или 300 тона (маса х ускорение) ако беше така на всяко ударено място щеше да има разлепени некролози

Идеята на мантинелите е да са еластични. Не могат да са еластични и за 1 тон лека кола с център на тежеста на 50см и 40 тона камион с център на тежестта на 120см. Това не значи, че мантинелите в България не са остарели, но приказките как мантинела в чужбина ще спре пълен камион с пясък са смешни.

И каква експертиза е необходимо да се направи? Дори в гимназията по механотехника, или корабостроене могат да решет една задачка: може ли четири шпшлки М14 да издържат камион с общо тегло 30 тона, ако те държат лост/ стойка с дължина 0.6 метра. Да се спомене и планката с р-ри 0.3 х 0.3, отстояние на шпилките 0.2 метра и сметките да се направят в два варианта шпилките монтирани при изливане на бордюра, шпилките монтирани във вече отлетият бордюр. Защото не вярвам под бордюрите да има двойно Т или П профил, те да са заварени или закрепени с резба в тях. В същност задачката се решава за нула време при дадени параметри. Не зная защо някой е решил че тези мантинели и то на мост могат да спран някой, ако е тръгнал да слиза от моста. И тука не става въпрос за каскадата на Вин Дизел със скока с автомобил и парашут от виадукт.

Е как защо?По тъп въпрос от това здраве му кажи.Защото парите са откраднати ,за да си построи крадеца нов хотел,къща за гости,заведение.Само симулират дейност ."експертиза"на кукуво лято.Умрелият е виновен ,както винаги в тази ограбена държавица.

Ludiamaus

Извинете, това е първосигналната реакция някой откраднал парите за моста. По времето на строежа на този мост имаше една практика за икономии на строителни материали -но това е друга тема. Първоначално бяха отляти едни колони -имаше проблем с тях и се отляха тези вторите които са до днес но пък госпожици, все пак 44 години са срок в който много от вас вече са изживяли климактериума. В дворовете на предприятията под моста още се намират от онези блокмета за контрол на бетона (подлагаха се на редица тестове в допустим и разрушаване режим) Така че си помислете как по време на соца можеше да се отклони/открадне нещо и то по времето когато във Варна колеше и бесеше ТОДОР СТОЙЧЕВ! в редица отрасли се наначаваха доносници които директно докладваха на Стойчев кой и какво е взел, казал, направил

И в София претоварени гондоли с по 50 тона карат със 100 км. Като стигнат до светофар спират в последната секунда. Кога ли ще се нагледаме на ужасии

Вие знаете ли, че мантинели, завои се смятат по формули, в които са заложени ограниченията на скоростта по закон. Примерно с малко вариране. Т. Е когато не спазиш ограниченията на скорост или в случаите при камионите (много често) и претоварени - не може да те спаси съоръжението. Например на този мост е смятано при 60км/ч... Какво искаш ако се движиш с 80?

Според теб тази мантинелата може ли да издържи 2 400 000 kg.m/s в дадена точка, от зададените параметри 60км/ч и 40т камион. Мога и да греша, не съм експерт за това те питам.

Ludiamaus

Драги ми технико, вие знаете ли че по времето когато беше проектиран този мост нямаше транспортни средства, които имаха товароносимост на съвременните! дови ЗИЛ с колесник не можеше да вземе дори половината от този товар. За какви формули говориш при смятането на ТОЗИ мост дори Т54 имаше само в Карлово и то няколко бройки. Не говорим за по -тежки машини. И какъв завой те клати, когато в нози участък пътното платно е като опъната струна.

Откакто един журналист потопи 42000-ден кораб в ,,малкия канал" се убедих,че най-неграмотните по технически въпроси са те.Сега ще изпишат един куп глупости.

Моите съболезнования към семейството на загиналият шофьор. Дамите и господата от АПИ да бъдат честни и да си кажат, че в последните 20-30 и аз не знам вече колко години пътната инфраструктура е занемарена тотално. Липса на средства ли, управленчески подход, контрол при строежите или ремонтите на пътищата са довели до този и много други пътни инциденти. Бих желал от тях да покажат инициатива и начин за справянето та подобни инциденти да не се повтарят повече в България.

Ами за какво да се харчат? Сигурно 99% от катастрофите са причинени от човешка грешка - превишена скорост, отнемане на предимство, неправилно изпреварване, кратко разсейване, непознаване на правила или неспособност за прилагането им. Все едно не виждаш всеки ден в трафика, че е пълно с олигофрени, нагляри и некадърници, които не могат да проумеят, че по разбити пътища (често с разбити таратайки) се кара внимателно и със съобразена скорост.

Да за това си прав, че голяма част от инцидентите са поради изброените от теб факти. Не можем да отречем и факта че пътната инфраструктура от години (десетилетия) е занемарена, т.е. една част от тези инциденти могат да бъдат наистина избегнати без да има жертви. За това не казвам, че те са виновни само (АПИ) за пътищата, а да кажат причините и да дадат план за действие.

Колко и да триете мнения законите физика не спират да важат !!!

не е нужно експерти да кажат тази ламарина и кола не може да спре... А за нещо над 5 тона трябва бетон като тори пред военните бази дето пазят от коли бомби...

Не мога да се съглася с теб. Личен опит - преди 25 години тази ограда спря кока, движеща се с превишена скорост. Но беше кола.

Първо на моста не може да има прекалено тежки елементи. Второ - експертите са го сметнали да те издържи когато спазваш ограничението от 50км/ч. Те не са го смятали за случаи на превишена скорост! Не са го смятали и за случаи на претоварване! Или вие ще кажете, че в БГ никой не претоварване и никой не нарушава ограниченията на скоростта....

Тази мантинела ми се струва тенекиена..... В чужбина видях как кола се заби с бясна скорост в парапет! на мост, който беше алуминиев на външен вид. Оказа се, че вътре в алуминиевата обковка имало стоманени пръти, а по цялото продължение на парапета имало 20мм дебело стоманено въже. Колчето на парапета, в което се вряза колата, не беше помръднало, а беше влязло в колата на мястото на скоростния лост. Шофьорът почина на място от удара с гърди във волана (без колан и без еърбег), но колата остана на моста, вместо да падне на минаващата отдолу магистрала. Толкова по темата качество на мантинелите....

На влизане във Варна около последните 300м от спускането мантинелата от дясно я има само фиктивно. Няма вертикални колове, които да я държат. Липсват примерно 5,6 кола. Там и лека кола не може да се спре. На бул Левски има подобни блокчета към дерето, да използват подобни и тук... Само да може да ги носи моста...

Първо на моста не може да има прекалено тежки елементи. Второ - експертите са го сметнали да те издържи когато спазва ограничението от 50км/. Те не са го смятали за сличаи на превишена скорост

А ако е бил претоварен? А ако е бил неизправен? Ще се учудители при все, че знаете в БГ как се случват нещата? Шефа те натиска да шофираш претоварен, прегледа го минаваме по документи.... Спазването на ограничения за скорост е за плебеите. Пият и карат, вече и се друсат и карат... Къде е личната отговорност на хората? Всеки да направи нещата както е редно? Затова никога няма да станем ни Германия, ни Швейцария! Защото системата се държи от всеки елемент в нея и от най-малкия! Не може всеки от нас, всеки ден да пристъпва десетки правила, да вижда околните как пристъпват правила - и после да се чудим защо така стана...

Ясно е каква е целта на заглавието. Мантинелите виновни. Комузмът прави отчаени опити да се завърне в България и по света. Преди 70години със революции сега със хибридни средства.

Мантинелата не е годна да спре стадо говеда, камо ли претоварен с поне 5 тона над допустимото камион. И празен да беше, пак нямаше да го спре, но тва е друга тема.

Не могат защото никога не е предвиждано и не са направени да могат. Малко са запознати че има мантинели които не трябва да допуснат преминаване на превозното средство зад тях. такива се поставят на мостове и покрай устои (колони) на мостове. когато шофирате обърнете внимание на колко колони по магистралите има такива. Помните ли рейса който се закова в колоната на АМ Тракия преди няколко години и умряха 9 човека мисля - е поради липса на такава мантинела е едната причина. но никой не го спомена защото това е отговорност на АПИ които пряко участват в далаверата с пътното строителство. Да ви кажа когато има проект за изграждане на път в тази държава основната игра е след схемата на прибиране на 60-70% от парите (според проекта) как да се направи нещо за пред хората с останалите пари. Корупцията и некомпетентността са основни стълбове на нашето строителство и управление.

Тъжната истина е, че мостът вероятно ще падне. Дали след 5 или 20 години не се анае, но това ще се случи. Истински ремонт на моста няма как да се направи, преди да се построи втори мост, а такъв няма дори да бъде започнат, докато не се обърне колата.

пак ли търсите кой да обвините без причина ,бай Пешо се хвърли от 6 ия етаж айде отпадъци гнусни защо долу на земята не е имало дунапрен ами цимент та пукна човека ,ей такава нагла деградирала сган няма нийде по света!

това представлява ганьовската червено лиЛЯВЯ паплач пълна деградация нито култура нито морал нищо пълен леш затуй никой в Европа не ги иска !

Абе що гърбавите тролове се пените само по форумите??? Ела на протестите пък ми се изрепчи така, после и с днк тест ще си трудно разпознаваем!!! Причина има и тя се нарича мутренското управление на малоумната ти мутра-премиер!!! Докато мафията начело с мутрата, началника му Доган и прасето им Пеевски не бъдат зад решетките, нищо тяма да се промени!!!

сте силни метежниците като сте по 20-30 парцала ще дойдем със Стъки и още 20 ина от залата да ви видим тогава как ще ви останат само жартиерите и чорпогащниците измет катунарска

един файтон клошари и въшкари сте кой пашиш бе ДТМ долнопробна най скоро време ще ви изчистим оттам да видим твоите посерковци как ще са разпознаваеми

Крайно време е да се направи прецизна експертиза на мантинелите, които се монтират в България! Те се произвеждат в заводите собственост на Николай Иванов-приятел на Бойко! Същият е собственик/???/ на 5 звездния хател "Персенк" в Девин и голям аквапарк "Персенк" също в Девин!

Тая мантинела не е от там

А кой носи отговорност за камионите, които карат претоварени? И претоварени не спазват ограниченията на скоростта? Тази отговорност на кого е? Да не говорим, че повечето камиони влизат в тази графа- претоварени и с превишена скорост - увреждат пътищата, правят трагедии... За това кой носи отговорност? Или трябва на всеки камион да му при качим контрольор от държавна институция, за да следи за нарушения ли?

Всеки българин знае кое-как е редно да се направи, но НИКОЙ не го прави по правилния начин. И това е една от причините България да е на този хал, сегашния. Защото държавата - това са хората, които живеят в нея! Политиците не са държавата. България сме всички ние - 6те млн., които сме тук! Естествено, че карат претоварени и защо го правят? ББ ли ги е накарал да се претовсрват всеки път? НС ли ги кара да се движат неизправни по пътищата?

от комунистическите престъпници мантинелата виновна че се хвърлил от там то няма такава измет като червените изроди

Нали знаеш троле, че като говориш за комунисти, визираш и еднокнижния си началник, който още не е предал комунистическата си книжка!!! От друга страна, какво ще рече, че някой искар да се хвърли??? Ами ако му е станало лошо??? Ами ако мафьотския му началник, свързан с властта, го е заставял да кара винаги претоварен, без почивка??? Но дори и да е искал за сложи край на живота си (в тази така добре управлявана богата страна), не е ри редно мостът да бъде обезопасен, та да не могат да се случват подобни инзиденти???

долнопробна воняща твар лапай го да не изтине миризлив боклук

А ако шега, който го кара да шофира претоварен не е свързан с властта?

Как подобна мантинела ще спре такъв камион. Спрете да търсите под вола теле. Виновна не е мантинелата, а шофьора.

Някакъв беше споменал преди време че носи лична отговорност ча всички нас!!! Дали ще си препотвърди думите - май е същият дето " ни построй и ремонтира толкоз магистрали та да не одим пеш" .

Ето как корупцията УБИВА: от години знаят проблема, НО кражбата ГЕРБ..., бул.Левски ????млн., бул.Приморски ???, 3 пъти ремонтираха център Варна за 10 години.... и т.н. и цената всичко х 3!

Айде да сложим мантинели за 20-30 милиона на мост дето пада един камион на 50 години. Ей богата държава сме!!! А, за маркировката дето я няма никъде,а може да спаси десетки в сезона на мъглите да подаваме ли сигнали?

Това което даваш за пример е все едно да пуснеш децата си сами в асансьор с вестник вместо предпазна врата! Би ли го направил, ако падат само по 2 деца на 50г, ама са твоите? По-дебилен коментар от твоя отдавна не бях чел!!! Когато става дума за безопасност, КОМПРОМИСИ НЕ СЕ ПРАВЯТ!!!!!!!!!

"Когато става дума за безопасност, КОМПРОМИСИ НЕ СЕ ПРАВЯТ!!!!!!!!!" Правят се, и още как. Дори в "белите" страни. Всичко си има цена, дори и човешкият живот. Друг въпрос е, че поради комплексни причини тази цена е доста ниска в нашата страна.

Парите не са безкрайни!!! Вместо за мантинели които ще спасят 1(един) човек, по-добре е да се дадат за маркировка, която да спаси 10 (десет). Най-добре и за двете, но когато няма достатъчно бих избрал да спася десет(10) деца вмето едно(1) дете - ако ползвам малоумното ти сравнение!

Мръсна герберастка отрепко, колко струва човешкият живот?! Ако това беше баща ти или сина ти,уроде?!

На горната снимка ръката на шофьора ли се вижда?

Да ви издам една тайна от кухнята - в България камионите карат претоварени! ПРЕТОВАРЕНИ! не знам дали сега могат да се произнесат бил ли е претоварен, но 30-40 тона със скорост около 70км/ч.... Да не ви обяснявам, че и ограниченията за скорост не се спазват. Може да е карал и с повече от 70! Принципно законите на КАТ не са виц, смешка, с която да си чешем езиците...

Е че що да не могат? Той товарът да не се е изпарил във въздуха? Нали всичко е долу около камиона, в някакъв радиус... Голямата философия да го съберат и претеглят. Той чорбаджията може вече и да се е погрижил.

Бог да го прости човека. Още една жертва на корупцията в България! Така като ги гледам на снимките тези тенекиени мантинели, хванати с по 4 бр вероятно M8 анкерчета, дори лек автомобил не биха удържали, камоли тежкотоварен!!! Всичко в държавата ни се прави точно по този начин - С ОТБИВАНЕ НА НОМЕРА!!! Уж ни лекуват, щото сме здравно осигурени, а за всяко едно нещо доплащаме, даже надплащаме! Уж тиквненика се хвали колко бил вдигнал икономиката, а малките градове и селата буквално се обезлюдиха! Уж на пътищата има някакви знаци, маркировки означения, а като помисли логично човек, в регулацията им няма никаква вложина логика (пример - пешеходните пътеки ги слагат допирателни на кръстовищата, което е пълен абсурд когато се опитваш да освободиш трафика)! Уж редовно се хвалят колко много пътища направили и асфалтирали, а те се разрушават още преди официалното им откриване! Уж имаме образование, а днешните български деца са едни от най-необразованите! Уж имаме футбол и частни клубове, а 70-80% от българите не гледат националния отбор, апък частните клубове са постоянно пред фалит и все търсят финансиране, я от някой олигарх, или пък от безмозъчните си фенове (безмозъчни щото всеки с мозък би разбрал, че отдавна в БГ футбол няма)! Тези и много други факти за отбиване на номера в държавата във всяко направление! Докато мафията ни бъде изметена, положението не само няма да се оправи, но и ще се задълбочава!!! Оставка и затвор за престъпната управляваща мафия!!!

Welcome to BOKOLANDIA

v sarbia slagat dvoini po magistralata edna ot dolu i edna ot gore no tuk tiabva go ostanat pari i za krazba