Експерти: Всички шофьори да се тестват периодично дали са правоспособни

Всеки, който не е карал дълго автомобил, трудно влиза в ритъма на движението

Обратно в новината

Коментари - Експерти: Всички шофьори да се тестват периодично дали са правоспособни | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Колеги темата е много сериозна и сложна проблема е че преди 50 години ако си взел книжка и до сега трафика се е увеличил в пъти.Да възрастта оказва влияние на реакцията

а циганите и неграмотните турци ще се тестват ли пред униформени служители на КАТ????

не са само от водачите на колите, ами и от това че няма никаква съгласуваност в правата и отговорностите на институциите по поставянето на пътните знаци и маркировка! Например катаджиите казват че поставянето и контрола над състоянието на пътната маркировка е дело на общините, а тяхна работа е само да контролират спазването й?! С други думи те контролират спазването дори и на неправилно поставена, временна или не отговаряща на пътната обстановка и условията за движение маркировка, но не ги интересува кога, защо и при какви обстоятелства е поставена тази маркировка и нямат ни права ни задължения да променят тази маркировка!

Тия двамата ги пускат не научени после гонят Михаля кой не можел да кара.

да им осигурява постоянни клиенти в техните школи, а те да "подновяват" правоспособността на водачите като им прибират само парите от таксите за тези " незаконни "проверовъчни" курсове и изпити!!!

Тия двамата са дърти. Аз съм на 56. Не пия , не пуша , спортувам, зимно и морски спортове, всеки ден съм на кола. Не мога от мадами да се отърва дават ми 39г.

ба..си "експерта"! ми то шофьорската книжка е точно това- документ за правоспособност! някой хора наистина живеят толкова дълго, че стават за кашмер!

Категорично НЕ Още едно перо с подкупи и база за корупция Системата и в момента е добра АКО се ползваше по правилния начин

Катаджиите няма ли да се тестват да работят, а не както досега мощно изпускане на газове в храстите за събиране на подкупи. Как във всички останали европйски държави не смят и да помислят да правят нарушенията които се правят в Булгаристан или ако ги направят веднага ги застигат жестоки глоби. Дори в Гърция и Румъния мераклиите вече са много малко защото се работи. Ние па шъ пълним гушите и шкембаците с мазен рекет на матриало.

Предвид качеството на подготовката на новите водачи, човек би си помислил, че младите хора по принцип са негодни да управляват МПС. Това, обаче, няма как да е вярно за всички млади хора, значи проблемът е на друго място - там, където се издават книжките. Книжките се издават след изпит, провеждан от експертите. Щом тези експерти не могат да преценят годността на изпитваните, значи няма много смисъл от каквито и да е изпити или друг вид проверки. Следователно, не става дума за квалификацията на шофьорите, а за квалификацията на експертите...

Точно този експерт като шеф на КАТ предложи смяна на всички регистрационни номера на автомобилите. Някои помни ли тази глупост...

Докато не се отнемат всички книжки където са придобити по ВТОРИЯ начин и не знаят правилника ще има проблеми

Истината е, че проблемите по българските пътища на 99,99% са заради неработещия КАТ, а не заради шофьорите и техните знания и незнания.

И какво е виновен кат , че ти си мислиш че си на рали ! Какво е виновен КАТ , ч е ти се мислеш за Фитипалди ! Какво е виновен КАТ , че ти караш гробница на 15 и повече години !

Ами, защото го няма да ми набие канчето, да кажем 10мин. след като съм решил, че съм Фитипалди или на рали.

Стратиев и този инструктор искат всеки шофьор да не ходи на работа по един ден месечно, за да го подложат на тест дали е забравил кое е газта и кое е спирачката.

Ясно е, че всеки инструктор ще иска всеки шофьор колкото се може по-често да му ръси парички за опресняване на знанията като този тук.

От 1979 г. имам книжка, не твърдя, че не съм нарушавал правилника, имам една единствена катастрофа /дано е последна/, като не бях аз виновен един не спря на стоп и ме нацели. Отдавна се стремя да карам както пише по книгите, е понякога превишавам скоростта, или настъпвам осевата, или други дреболии, но няма шофьор който де на го прави. Като цяло значи ли че като съм на 63 г. трябва да ми вземат книжката поради старост?

1) Отговорност и дисциплина са най-важни, млади необразовани шофьори най-често нарушват правилата. Шофьор с опит ще кара на 30км/час пред зебра, за да може да спре, ако някое дете изкочи на зебрата, млад шофьор - не. Болен, пиян, дрогиран не трябва да сяда зад волана! 2) Корупцията при шофьорските курсове е огромна, а книжките масово се купуват. Трябва да се отнемат всички купени книжки. Много хора представят фалшиви дипломи за образование. На хора без средно образование, книжките трябва да се отнемат! 3) Зрението е особено важно - сега повечето съвсем млади хора са с очила и имат проблеми със зрението. Медицината предлага и за млади хора контактни лещи или операция, за стари хора - операция, така нямат проблеми със зрението. И млади и стари шофьори трябва периодично да си проверяват зрението. 4) Без поне една година всекидневна практика е невъзможно да се достигне автоматична шофьорска реакция при шофиране, младите шофьори не разбират това, преди всички млади шофьори закачаха удивителен знак на колата и шофираха с придружител една година. След прекъсване на шофьорската практика за продължително време, шофьорските реакции също се губят и за млади и за стари хора. 5) Движението в големите градове е много по-интензивно и се различава от това в селата и малки градчета. И млади и стари хора от селата не могат да шофират в големия град. 6) Цифровите технологии навлязоха навсякъде, също и при колите, навигационните системи са необходимост при пътуване в непознати големи градове. Без образование и млади и стари не могат да ползват тези технологии. Необразовани хора не трябва да шофират!

Според такива псевдоекспети като тези двамата, най-добре е всеки месец да минаваме на медицински преглед и всеки месец да тичаме до КАТ за нова шофьорска книжка.

Тези двамата не са експерти. В България експерти по пътна безопасност няма.

Какво се разбира под експерти в България : събрали се група български експерти и започнали изследвания на един паяк. Откъснали му единия крак и плеснали с ръце, паяка започнал да бяга и те отчели, че след един откъснат крак паяка бяга. Така му откъснали следващия, третия и т.н, като все отчитали, че след всяко откъсване на крак паяка се опитва да избяга. Но...! Когато му откъснали и осемте крака и започнали да пляскат с ръце БЪЛГАРСКИТЕ ЕКСПЕРТИ установили , че паяка си стои на място. Така направили гениалния извод, че КОГАТО ОТКЪСНАТ И ОСЕМТЕ КРАКА НА ПАЯКА той оглушава! Ами ето това са българските експерти. И да гледат и да мислят все неправилни препоръки дават защото не разбират проблемите. Някога имаше за шофьорите едни квитанции от 1 до 5 лева. Те бяха най-въздействащи. Не си спрял на по-малко от 30 см от тротоара и хоп - 5 лева. Не си спрял на правилно на стоп-линията хайде пак 5 лева. Така шофьора от някогашните генерации се принуждаваше да прецизира знанията си до всяка подробност. Сега 98 % от тези след средата на 90-те не знаят правилото на дясностоящия, не умеят да се престрояват правилно, много то тях не са чували за регулировчик. Така, че много правилно някой преди мен е отбелязал - системата! Тя трябва да се промени без да се отхвърля полезния от някога опит. А колкото до експертите - и тези, и онези -енергийните, тези по образованието - все са еднакво тъпи, необразовани и много задръстени. Все са Калинки, които с лизане и мазане са забили за високи заплати и са изключително вредни за България. Ако искаме Българи я да я има първо трябва да бъдат унищожени експертите, след това социолозите! С тях държава не може да има!

Когато човек чете недомислиците на тези двамата закостенели не само в мозъците си лица остава с впечатлението, че в България няма вече умни и мислещи хора!!? Този Стратиев беше някакъв голям началнтик в КАТ и докато беше такъв "оправи4 всички проблеми на КАТ. Сега на преклонна възраст отново са го извикали за да ръси глупотевини и да лобира за пари, хкато е Бил цял живот. Другото лице е ясно, то си гледа бизнеса - мога да му дам идея, защото той по принцип изглужозда твърдо безидеен като личност - да предложи на всеки три месеца да се подновяват книжките на всички шофьори, като до подновяването да нямат право да упхравляват МПС. По този начин няма да има никакви убийства по пътя и няма да има никъкав ктрафик, защото докато ти издадат книжката, ще кандидадстваш эза следващата смяна и така до безкрай. Голямо лапане ще падне НАЛИ НЕУВАЖАЕМИ ГОСПОДА ОТ статията.

драги експерти В Швейцария минаваш на червена 300 фр глола и 3 месеца без книжка караш в зона 30км с 1 км повече120 фр без съд ако има такъв 1500 след 72 г минаваш лекарски преглед и ако си добре караш блъснал си дърво само матир щети без книжка 1 г и глоба 2500фр Жоро

ChatGPT

Шофьор: Всички експерти да се тестват периодично дали са добре с главите! Проблема не са ви шофьорите, а системата. на 1во място е чувството за безнаказаност - Масово се нарушават правила, защото шофьорите знаят, че никой няма да ги глоби... а дори да ги глоби - никой няма да им търси парите След това се нарежда разюзденото разрешение за шофиране! - Не може да си карал 20 часа на кръст няква трошка с максимално разрешена от инструктора скорост - 30км/ч и изведнъж да се качиш на БМВ/Ауди и т. нт. и да караш с 990-100 км/ч. градско... а извънградско с 220! Тук промяната съм я казвал много пъти: Вземаш книжка - кола до 75кс. при 10 години шофьорски стаж - 100кс. и така... На трето място щом един човек е категоризиран като негоден за работа (пенсионер) трябва да премине опреснителен курс и проверка на рефлексите! Новоиздадената книжка да важи 5-10 години и след това да се отнема без право на подновяване!

1) Например съвременни мощни коли понастоящем имат много облегчено управление и се шофират много по-лесно от стара антика на 25 години, да не говорим за навлизащи мощни елекрически коли. 2) Пенсионер не значи негоден за работа, а човек отработил своите години и платил достатъчно осигуровки за пенсия, военните например стават пенсионери след 20 години работа. Отделно на Запад има възможност за плащане по желание на допълнителни пенсионни осигуровки (без данъци) в пенсионен фонд и човек може да се пенсионира години предварително, при отработване на добра допълнителна пенсия. Понастоящем обаче всички пенсионни фондове (частни или държавни) имат огромни проблеми, защото парите от осигуровки, които слагат на лихва в банките са на практика с нулева лихва и се обезценяват непрекъснато! 3)Какво пречи при съмнение за корупция и купуване на книжки, всички шофьори с такива книжки да минат отново на изпит, безплатно? 4) Какво пречи шофьорски книжки на всички без диплома за средно образование да бъдат отнети веднага? Българското училище не е това което беше преди, завършилите основно образование са масово неграмотни! Как може да им се позволява да шофират? Да, всички цигани ще загубят своите шофьорски книжки, но това ще подобри дисциплината на пътя. 5) На запад шофьорите са много по-учтиви и приветливи и задължително спират на пешеходна пътека, само пришълци от Африка и Азия могат да ти отнемат предимството... така се шофира в Третия свят, но така се шофира и в България! Образователното ниво и културата са на много ниско ниво на първо място, както в Третия свят! 6) Пътищата масово са необозначени и не са маркирани, маркировката е много често напълно изтрита, затова никой не й обръща внимание!!! Не е ли редно маркировката на пътя и в града да бъде периодично подновявана и да бъде както на Запад, с трета лента за завиване, вместо изчакване на предимство, с разделени платна за двете посоки, с надлези за осигуряване на безконфликтно движение? Защо КАТ не си върши работата превантивно и да не позволява условия за катастрофи по пътищата? Например в някои градове в България, на светофарите се слагат броячи колко секунди остава до превключване на зелен/червен сигнал - това много помага на шофьорите! 7) Толкова ли е трудно всеки шофьор да получава от своя лекар, покана за годишен очен преглед и при проблеми със зрението да бъде насочван към специалист? Това важи както за млади, така и възрастни шофьори! 8) Толкова ли е трудно да се затегнат правилата за шофиране пиян или дрогиран - например отнемане на книжката за 3-5 години, при повторно нарушение, завинаги? Нека пиянките да си стоят в кръчмите, а наркоманите въобще никога да не получават книжки!

Шило

Айде стига простотии, бе. Един случай има с възрастен човек, голям проблем, големи дискусии. Я да отворят бюлетина на КАТ за деня, колко катастрофи стават и на каква възраст са извършителите. Ясно е за какво са тези тежнения зда преподготовка, изпити и т.н. Да лапат тези от съюза на преподавателите по авто-мото подготовка

Имам един въпрос към експертите: тези, които ще изпитват ежегодно, същите които продават книжките на хора, без да са направили нито едно упражнение по паркиране и неумеещи да тръгват по път с наклон?

Аман от "брилянтните" идеи и "мъдростите" на малоумника Алекси Стратиев. Може обаче да води в някоя телевизия собствено шоу - Глупост след глупост

Тези са "експерти" ама друг път. Гола вода са. Акъл от тях не искаме!!!

Браво! Ако може всяка година 3 милиона водачи на МПС да минават курс и да полагат отново изпит! По 500 лева ще ви стигнат ли да им взимате? И само свои фирми да участват в далаверата. Който може, да смята каква е хранилка. Абе в тая държава само олигофрени ли се пишат експерти? Продадохте няколко стотин хиляди книжки и сега всички периодично на курс и изпит. А къде са "статистиците"? Да си изработят най-накрая заплатите. Стига са мишкували в храсталаците. Не повече от 50 000 книжки трябва да се вземат до живот и ще се оправят нещата. Застанете в час пик в София на проблемно място по едно и също време и ще видите че 90% от нарушителите са едни и същи. Всеки ден! С едно и също нарушение! Сигурен съм, че така е в цялата държава

Абсолютно вярно го е казал 999. Пак мерки срещу изрядните шофьори, а тези дето си карат без книжка ще им накривят каскета.

Ежегодни проверки са безсмислени и ненужни, такива няма никъде по света. А и каква е гаранцията, че тези изпити няма да се провеждат по начина, по който се провеждат и първоначалното обучение/изпитване? Та нали ще ги извършват същите "експерти". Има си друго решение, по света хората отдавна са го открили - застраховките отчитат реалността, т.е. плащаш според това колко добър шофьор си и колко щети причиняваш. Именно адекватната застрахователна политика ще регулира безумието по пътищата. Чупиш малко - плащаш малко, трошиш наред - плащаш много ... или изобщо никой не иска да те застрахова, щото и това го има. А допълнителни изпити може да се въведат за такива, които не са се застраховали определен брой години, защото явно не карат. Познавам не един и двама такива, които дори ходят до КАТ, за да си вземат "златния" талон ... да им се чуди човек на кого ще го показват.

Много често в семейството един кара колата и например мъжът, а жената с книжка не пипа кормилото, защото е загубила шофьорски навици. Да, след малко практика, всичко ще стане автоматично, дори нещо повече - наблюдаващия на предната седалка по време на шофиране запомня действията на шофьора и с много малко практика отново ще си възстанови навиците. Но това не означава необходимост от нови изпити, това е безпредметно!

То и кучето в месарницата наблщдава и запомня действията на месаря . . . .

Жалки смешници .... Колкото и да си изряден и перфектен, винаги може, ако се разсееш за момент, а това може да се случи на всеки, да направиш беля, независимо на колко си години и колко години стаж имаш зад волана, това не ти гарантира нищо. А кой следи и наказва шофьори качили се да карат без книжка, с алкохол и наркотици в кръвта .....???????? Кой????? Къде са адекватните наказания за извършени нарушения???!!!!! Младите водачи правят повече нарушения! Трябва да се вдигне възрастта за взимане на книжка на 25 навършени години, барем поумнеят тинейджърите ..... На 16 години още неосъзнат за живота е престъпление да имаш книжка!!!

PEYTSCH

Кой плаща, щото безплатно нЕма ?

Единият умник е бивш шеф а КАТ-мисля че обяснението за ситуацията с безопасността на движението е намерено.

а в БАН защо има "учени" на 70-80 години? Те не са ли опасни? Само лапат...

Синчето на съседите от долния етаж взе преди 2 седмици книжка. За тези 2 седмици бутна 3 коли на паркинга и успя да се преметне в едно дере по таван. Да не говорим, че неща като предимство, червен светофар, ограничения на скоростта не бяха за него писани. А сега ми кажете, след като келеша е новоизпечен шофьор, кой го е учил, кой го е изпитвал и кой му е дал книжка?

и дъртите "експерти" изкуфяват

ами да почнат първо от стратиев, той е към 65години. Ама да е в учебен център, който е напълно автоматизиран и да се предава онлайн, а не при негови приятели.

ЗАБРАВИХ ДА ДОПЪЛНЯ. НАЙ-НАПРЕД ТРЯБВА ДА СЕ ПРОВЕРЯТ ИНСТРУКТОРИТЕ. ПО ВСИЧКИ ПОКАЗАТЕЛИ. БЕДНА ВИ Е ФАНТАЗИЯТА КАКВИ НАРУШЕНИЯ ПРАВЯТ ТЕХНИТЕ "ВЪЗПИТАНИЦИ" ПО ВРЕМЕ НА ШОФИРАНЕ И ИНСТРУКТОР КУКНАЛ ДО ТЯХ.

съм на 66 и си карам така, както и когато бях на 30...имам колеги тираджии, които си карат камионите на тази възраст и са много по добри от маймуните по пътищата, дето се самоизтребват, но и трепят другите около себе си - това са хора не само без шофьорска култура и етика, но и без всякаква такава, повечето са без книжки и вниманието на институциите трябва да е насочено най - вече към хулиганите по пътищата, а че този се оправдавал с годините си - така решил, така направил, но човек приказва всякакви глупости, само да се отърве от законна!

Почти сме набори - аз съм на 67, жена, инвалид трудно ползвам градски транспорт и поради тази причина всеки ден шофирам в София - хулиганите безнаказано се увеличават. За кого са камерите - само един пример вчера на Цариградско към 6,45 сутринта в бус-лентата един профуча като влакът-стрела. Той ще си "Вземе" всички изпити и ще продължи да се прави на джигит с автомобил. И много други най-разнообразни примери. Чуството за безнаказаност вреди на всички.

Къде телевизиите ги намират тези "имаше ли Гюро глава?" На всякъде се наказват само виновните, а не всички. За сега и тук е така, но гледам, че има и други предложения.

поредното лоби, да се изкарват пари на гърба на бедния народец

Да бе, едни пари трябва периодично да се вземат от всички шофьори та едни фирми да си напълнят касичките ............................ а джигитите на пътя никой не ги "забелязва" и закача!

НА 73 ГОДИНИ И ПРИЗОВАВАМ ВАС ДВАМАТА ЕКСПЕРТИ НА СЪСТЕЗАНИЕ. ЩЕ ВИ ПРОВЕРИМ РЕФЛЕКСИТЕ. ШОФИРАМ ВЕЧЕ 54 ГОДИНИ И НЯМАМ НИТО ЕДНО НАРУШЕНИЕ. НИТО ЕДНО. А НЕ СЪМ ОТ ШОФЬОРИТЕ ДЕТО КЛАТЯТ КОЛАТА С 40 КМ В ЧАС. ПОБЕДЯ ЛИ ВИ - ОСТАВАТЕ БЕЗ КНИЖКИ. СЪГЛАСНИ? И НЯМА ДА СЕ НАРИЧАТЕ ПОВЕЧЕ ЕКСПЕРТИ! ЯСНО?

Аман от експерти!!! Чудят се,как да оберат народа вече! Всичко това се прави с цел народа да му се взимат едни пари! Не е с цел спиране на катастрофите,а с цел пълнене на хазната! Никой не иска да спре купуването на шофьорски книжки,никой не спря пияните шофьори на пътя,а сега искат някакви безумици да правят,аман от експерти с купени дипломи!

Няма проблем... щом е безплатно, ще се тестваме.

Между другото, ако на идеята се погледне така по-широко, се откриват огромни перспективи за бизнес. Да се проверява всичко и всеки! Примерно лекар си анестизиолог - всяка година изпит (щото ето стават грешки)! Имаш диплома за икономист или инженер - всяка година изпити потвърждаващи квалификацията! И така всяка година изпит дали ставаш за милиционер... за министър... сума ти пари са това. Голям бизнес ше стане.

Такива сертификати и изпити има при моряците. Като се върнат от плаване и почват - тоя сертификат изтекъл, оня, изпити, презаверяване и понякога половината отпуска минава така

Не е лошо и експерите да бъдат проверявани в това отношение.

Хайде започнете от дъртофелите!

За да може младите да си катастрофират на воля,защото сега като се опитват да се утрепят,аз с опита си предотвратявам немалко катастрофи.

Аз предлагам да започнат от теб.

и как ще разберете, смо тльовци кой кога колко е карал? ще ни монтирате проследяващи устройстнва, или ще въведете пътен лист за леките автомобили?? тоя не случайно е бивш!!

Нищо лично, просто "експертите" си имат и те бизнес.

да вземем да плащаме всяка година и на тези от шофьорските школи данък/сиреч да ги издържяме и тях хрантутниците/ и всичко ще се оправи. това, че за две седмици вземаш книжка, без да знаеш кое какво е по колата, вместо едновремешните 6 месеца когато научаваш вся и все и ставаш едва ли не линейкаджия/можеш да поправиш това онова в колата, да окажеш първа пъмощ и пр./ това няма значение. Истината е не че трябва всяка година да се ходи на изпити и да се гушат разни инструктори и катаджии, а трябва да има контрол/73 годишен вече на пръст мирише ама кара кола, като прибавим, че колата обикновено е на над 30 години и картинката се изяснява/.

На снимката сред тези "експерти" липсва само оня михлюзин от Българската АПК...застрахователен лобист, хранейки се от нещастието на пострадалите,така, както собственик на траурна агенция от близките на "пътниците към отвъдното"! Какъв "атестат" за правоспособност ще ми искате бе ? Какъв по-голям от досието ми в КАТ...с всичките ми категории и близо 2 000 000 безаварийни километри...е почти..на млади години имах няколко чукнати калника по моя вина...но това бе кога бях още на 20-25 години...и то само леко чукнати тенекии! А всеки ден ,всесезонно съм на пътя и от 30++ години НИКОЙ застраховател не е изплатил и стотинка "ЩЕТА" на пострадал по МОЯ ВИНА ! А не само не ми намалят вноската за ГО,като безавариен водач,НО ВСЯКА ГОДИНА МИ Я ВДИГАТ ! А Йонко-инструктора,който надали има моя стаж ,като километраж,нека вместо да миткосва по студията,да си сяда на дирника и ОПРАВЯ БАКИИТЕ В СОБСТВЕНАТА СИ КЪЩИЧКА ! Днес подготовката на водачите е ПОД ВСЯКАКВО НИВО,започвайки още от ДОПУСКА И ПОДБОРА !