Експерти: Тестовите задачи вкарват учениците в мисловен калъп

Учителите и родителите съвместно да работят за развитието на младежите, съветват от Академия "Никола Тесла" и платформата "Как се пише?"

Обратно в новината

Коментари - Експерти: Тестовите задачи вкарват учениците в мисловен калъп | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Не е проблема само в тестове, а система като цяло! Се се повторя, че не всеки е роден художник или певец, но всички са родени математици, историци, философи и др. И добре математиката е важен предмет, така е, но никъде не се обяснява къде се използват уравненията. Какво се опитвам да кажа, е че според мен не е учениците да се заливат с информация, която не ги интересува нито ще ги засяга за в бъдеще. Ще Ви дам пример за олигофренията на МОН, матурите за 10 и 4 клас. И да фанеш 2 2 ще минеш. И защо да са задължителни?

Първо да се спре разни академични автори,които нямат връзка с учебния процес да пишат учебници,които са неразбираеми и за студенти,а после да гледат как да се проверяват знанията.В цял свят има тестове със затворени отговори от десетилетия,ние откриваме топлата вода с несъществуващи проблеми.Само се объркват децата.

Аз пък не мисля, че тестовете са зле. Един от големиге плюсове е, че проверяващият нямо как да повлияе субективно на оценяването. Друг плюс - при простото възпроизвеждане на материала - устно или писмено, можеш да си загубиш мисълта, да се объркаш, влияе и това колко и до каква степен можеш да правиш сбит преразказ. Целта на теста вса пак е проверка на конкретни знания. Друго за теста. Напълно изключва назубрянето. Ако детето е учило с разбиране няма да е проблем да се справи с теста. И западните специалисти, които държат на знанието иобразованието твърдят, че регулярните тестове подобряват паметто и способстват за трайното запаметяване на материала. Лично съм го изпробвала. Да обобщя: за да минеш теста е нужно да си учил, а не да си зубрил.

Родителите са излезли от чалга калъп,а вие искате децата им да станат нещо повече ! С родителите които боготворят Слави и пайнер няма как да се роди следващият Панчо Владигеров! За тях Моцарт са шоколадови бонбони!

Това, че тестовете не стават беше ясно още когато ги вкарваха. Ние бяхме ученици в горните класове, когато се започна с тях. Не ти даваат възможност да развиеш мисълта си, или ако дават - всичко трябва да е кратко. Разчита се повече на проба-грешка и методът на изключването. И да, за да схванат връзката, учениците трябва да четат логически свързан текст и да отговорят по същия начин.

Да, учене за "обща" култура и после излизат общи "специалисти" по всичко и нищо свястно не могат да направят!

Тестовете трябва да се премахнат и да има само практически задачи - но ще има съпротива - няма преписване и по-лесната им проверка чрез шаблони

са за хора с механична памет. А те са особени. Нито на Запад, нито на Изток, дадоха добри резултати. Пълен провал на човешката цивилизация. Сега в животните има доста повече интелект. И, странно, благородство и милосърдие. И е добре ТЕ да наследят Земята.

Асинхронното обучение пък вкарва учителите в алкохолен калъп, от който трудно се излиза.

Работя с тинейджъри и все по-често говорят за училтели(дори и жени), които вече трудно прикриват алкохолизма си. Разказват за учителки, които съвсем неприкрито пият от патрончета на територията на училищата. Признавам си, че на фона на тоталнияпровал на образователната система(за който имат всички от министъра до чистачките в училищата) не мога да разбера какви психични проблеми "лекуват" учителите чрез алкохола! Изпитвам тотално отвращение към учителското съсловие вийдайки какво правят със системата, учениите и науката! За съжаление отдавна са забравили каква им е мисията!!!! Инча по темата за тестовете: за тези любими тестове се изполват forms, които позволяват за "автоматизирано" оценяване на резултатите. Това е престъпление срещу децата. Forms понякога поради чисти технически причини не запазва отговорите и децата получават двойки защото учителката е в нестабилно психическо състояние и не може да осъзнае, че технологиите се провалят!!! Иначе тестовете са тотален идиотски подход за изпитване. Не можете да измерите НИЩО! Знанията не са назубряне на информация!!!! За съжаление българското образованеи е тотален провал и това го виждаме от бизнеса когато започнат да идват при нас да си търсят работя! Спасявайте си децата(кой как може)!!!!

Преди 30 г. масово се налагаха тестовете по западен образец. Опорката бе виж ги къде са напред. Сега всеки ден, ние преподавателите сме свидетели на стремителното пропадане, опростачване на децата ни и налагане на чалга моделите. Кадърните ни деца се изнасят и създават продукт на запад. Изнасяме квалифицираните кадри, обучени тук. Ние сме приети за пазар, от където получаваме домати, картофи, нарязана салата, стрите бръкмии .................................. т.н. Купувай, купувай, купувай, за това не се иска да си образован. Извод: няма връщане назад!

Какви пропуски бе тЪпир??? Тестовете са пълна скръб, изискват зубрене без мислене. Зубрене на такива глупости, дето като сме били ученици, не сме и чували за тях! Имаш ли си на идея, че в 5ти клас примерно, месец и половина се дълбае създаването на света според гръцката митология? Кой бог кой бил изял, къде се бил родил и т.н. По история се учат древните цивилизации, като в ТЕСТ трябва да познаеш фараона по физиономия, да знаеш египетските богове на изуст и т.н. По музика се учат бабините диветини, какво прави бабата от пернишко, като цъфнат налъмите, а по география се учи икономическа география на света, методи за чертане на карти!?!! и т.н. Плява, плява, плява! Някъде да видяхте България в изброените? Или християнство? НЕ! В първи клас учиха за Евросъюза!?!???! С тестове и без тестове обучаваме ... аморфна маса! Тъй че големи знания, голямо чудо. А, да обижествяването на жените, статуетки с големи цицу и шунди, още първите седмици на пети клас.

Тестовете целят да създадат индивиди , лишени от творческа мисъл и воля, които даже не могат и да пишат! На учениците се предлагат готови отговори и те просто трябва да изберат един от тях. Точно както родителите им избират партия или промоция в магазина! Създаваме тип личност консуматор, който минава през живота просто, просто като клиент на корпорациите! Това е смъртно опасно за цялото общество!

Преподавател и екзаминатор се стреми да извлече най-доброто от ученика и да оцени неговите познания,а не да го затруднява допълнително,като усложняват излишно тестовете .

Само дето заради наложените тестове, преподавателят няма възможност за лична преценка с оглед цялостното представяне на ученика, защото после от МОН или оная куха лейка Кастрева ще го попитат защо е поставил оценка, която не съответства на точките от теста и заложената скала

А, добър ден.Едно време нямаше тестове, имаше пряк контакт изпитващ-изпитват и се налагаше да се мисли.Сега чакат или готовото решение от компютъра или играят на тото, при вероятност 25%..

Е да, ама е старомоднооооооооооооооооооооо!

Промяна в тестовете, няма да доведе до промяна в резултатите. Какви разсъждения може да има като липсват знания и се натрупват пропуски в учебния материал?

Какви пропуски бе тЪпир??? Тестовете са пълна скръб, изискват зубрене без мислене. Зубрене на такива глупости, дето като сме били ученици, не сме и чували за тях! Имаш ли си на идея, че в 5ти клас примерно, месец и половина се дълбае създаването на света според гръцката митология? Кой бог кой бил изял, къде се бил родил и т.н. По история се учат древните цивилизации, като в ТЕСТ трябва да познаеш фараона по физиономия, да знаеш египетските богове на изуст и т.н. По музика се учат бабините диветини, какво прави бабата от пернишко, като цъфнат налъмите, а по география се учи икономическа география на света, методи за чертане на карти!?!! и т.н. Плява, плява, плява! Някъде да видяхте България в изброените? Или християнство? НЕ! В първи клас учиха за Евросъюза!?!???! С тестове и без тестове обучаваме ... аморфна маса! Тъй че големи знания, голямо чудо. А, да обижествяването на жените, статуетки с големи цицу и шунди, още първите седмици на пети клас.

Пропуснах, че гръцката митология се учи по БЪЛГАРСКИ!!!

Килийното училище е с по добри резултати , ЗАЩО ЛИ Не съм РОБот

Ей най- после някой да каже на глас,че тестовете оглупяват учениците! Сега и ако веднага ги премахнат, ще е чудо!

Ами защо, като начало не спрат да употребяват "новоезичности", като "аграматични", които са си "неграмотни"? Могат и да се обърнат и към медиите, в които някои "сбъдват" мечтите си, като например тази тук?! Или поне да апелират да се спре с обратния словоред?

кащяло...ми нали требе да се поангличанчим... На първо време да забранят маймуницата

Тези капацитети,да вземат учебника по българска литература за 5клас,в частта му за митологията,Библията,произхода на света,хаоса и съм сигурна,че и те ще се затруднят . Учебникът е на академично ниво ,а засегнатите теми са по-скоро философски и не отговарят на нивото на 11-12 годишни деца.