11 часа повече кормуване за кандидат-шофьорите. Ще повиши ли това цената на курсовете?

Според експерти, които предлагат промени - не, но автошколите не са на това мнение

Обратно в новината

Коментари - 11 часа повече кормуване за кандидат-шофьорите. Ще повиши ли това цената на курсовете? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

От една страна 11 часа/ при 36 часа сега/ никак не са малко. Това са си тридесетина процента повече! От друга- ако продължават да ги учат по същият начин... ефекта ще е почти равен на нула. Какво гледаме сега? Човека не знае кой педал за какво е- те го набутали в градското. Колата се движи едва едва , пречи на всички останали ,инструктора си чеше топките и... си мислят и двамата с курсиста ,че той ще научи нещо. Когато взех книжката / в НШЗО" Хр.Ботев " Плевен/ ,имахме около 100 /сто/ часа кормуване. Голяма част от тях на ПОЛИГОН. тО НЕ БЯХА КОЛЕЙНИ МОСТЧЕТА ,ТРАНШЕИ,ГАБАРИТЕН ДВОР /ЗА МАНЕВРИ/, СРЕЗ ,ВЕРТИКАЛНА СТЕНА,ДВИЖЕНИЕ НА ЗАДЕН МЕЖДУ КОЛЧЕТА, БОМБЕНА ЯМА ,МОГИЛА, НАКЛОН СТРАНИЧЕН ... И ЧАК ТОГАВА КОЛОННО НОЩНО КОРМУВАНЕ И ГРАДСКО. И преценявайки от сегашните ми умения, шофьор станах чак след шестата година/ говоря за шофьор ,който си вади хляба със занаята/.

В крайна сметка само ще се повиши цената на курсовете , а не кандидат водачите да са по опитни след завършването му ! Ефективност с количество е нисък!

На хартия 42 на практика 10-15. - Айде мой човек имаш книжка, живи и здрави!

Ами всъщност „изгубването на контрола“ по правило е директно последствие от погазването на ЗДВП, не толкова от некадърност. С 50 рядко се изтърва завой. Обикновено причините са опити за някакви „каскади“, отнемане на предимство, несъобразена скорост и т.н. А то самото въртене на геврека не е философия - маймуни, мечки, кучета и т.н. са били дресирани да го правят неведнъж. Че то мечка и на мотор сме виждали в цирка даже. Не е толкова до липсата на часове кормуване колкото липсата на мозък. Повечето часове разбира се също няма да навредят защото голяма част никога не се научават да паркират като нормални хора. Хубаво е и полигона да се върне, курсистът много по-лесно учи паркиране и естакада на спокойствие в контролирана обстановка отколкото в трафика. Отделно на полигон може да се упражнява безопасно и нощно каране, и каране на мокро, че да се придобие усет и за риска и колко бързо може да стане белята. Мокри се настилката, инструктора лъзва колата да усетят курсистите какво е. А ако ще и да се вдигне цената - на запад мислите, че е евтино ли? И на германеца нему е евтино - около 2000 евро е курсът. Да не говорим, че на теб ако единият курс ти е скъп как въобще смяташ да поддържаш автомобил после в изправно техническо състояние? (то е ясно как де, баш никак).

А как точно нарушават здп и правилника при паркиране, като обикновено е с до 5 км/час? Определено липсата на умения и усет за ситуацията са много по - съществени за катастрофите от много от нарушенията. Как бихте определили водач за обяснението му при катастрофа - исках да завия надясно, но завих наляво .

ще решат допълнителните часове-нищо.Начин за събиране на още пари.Чипа трябва се смени

За това не знам, но теоретичен изпит на всяко подновяване на книжката е жизнено необходим. Напоследък чувам такива глупави разсъждения по чути, а не прочетени точки от закона, че ум да ти зайде. Всеки шофьор смята, че има право да си прави каквото си иска, а другите да спазват неговото усещане за правилник и да ги налагат със 100 тояги ако посмеят да го изнервят някак

Е не може всички инструктори да лапат. Да се намали техния брой както пазарът го изисква. А за повишаването на часовете за кормуване е пълен абсурд. Те хората купуват книжки и карат. Ако се вдигне цената веднага ще скочи броя на шофьорите без книжка.

За пари има логика... Все едно да имаш дългодишен брак и женати да тръгне като изоглавена в един момент* Каква е логката със продължителноста и катастрофите???