Експерт: Инцидентът с влака в Кресненското дефиле е можело да бъде предотвратен

Въпреки непреодолимите природни сили, има механизми, разработени точно с цел предотвратяване на подобни случаи, коментира Веселин Киров

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Всичко може да се предодврати но не и в Б-я. ВПри нас я чиновника не си е свършил работата, я циганина откраднал предупредителните знаци, я шофьора не видял. Така е вБ-я. Никой не му пука за нищо.

Не е така все още има хора на които им пука, но не можем да оправим цялата държава, то затова се иска разум и отговорност, то като всеки си е хванал поста и го страх да пита по горния си началник или да си каже мнението, защото утре може да не е на работа, а някой други си затвалят очите и ни обясняват ,че това е форсмажорна ситуация, то цялото БДЖ е форсмажорна ситуация, до такава го докараха мъдрите му шефове и управниците в тази държава, както и крадците в БДЖ!

В някой страни си има екипи алпинисти и проверяват точно такива скали и решават проблемите с контролирани взривове. Естествено, че е скъпо, но се спасяват животи. Точно затова у нас няма да стане, щото живота е евтина стока. Депутат и министър в тоя влак няма да срещнете.

На мен пък ми е писнало от експерти, които се появяват веднага след инцидент, а преди това ги няма никакви... Айде сиктир, експертите...!

но не смеят да се обадят ,защото всички превантивни мерки струват пари, които управляващите не са съгласни да плащат защото за тях живота на обикновения човек не струва нищо. Фактор и начина по който се разправят с инакомислещите ( в Младост например) ,което определено респектира всеки който си помисли да има съвест.

На този експерт мога да кажа тя и майка ти ако беше мъжка и ти нямаше да се родиш!!! В тази България е пълно със професори и разбирачи!!! Бог ако реши да накаже някой никой не може да го спре квото и да прави!!!

petrovito

явно е що за разбирач си ти самия. у нас всичко е опряло до бога, щото нищо не се прави...

Явно на Веселин Киров мозъка му е застинал в кантонерската епоха. Сега в 21 век има други средства - WIFI kameri , дронове , чрез които всеки ден могат да бъдат наблюдавани по 100 км. А за висящите скали ЖП-то са си виновни, трябва да бъдат взривявани, махат се релсите и траверсите, взривяват се скалите, почиства се и всичко наново се сглобява. Това го знаят но си карат още по стар тертип ден да мине друг да дойде и да хартисват повече пари за лева ръка десен джоб.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Аз съм предотвратил пътуванията ми с Влак. За по-сигурно

Много по-вероятно е да те тресне на пътя някоя мутра или някой селски пияница, отколкото да пострадаш при жп инцидент.

след дъжд качулка

Досадно е някакви хора да дрънкат просто така. Все експерти в тая страна. Това можело, онова можело. Ми да го бяхте направили, не да дрънкате постфактум.

В НКЖИ си има хора, назначени за това, те не са го направили.

Това НКЖИ не се ли намира в България? Или са некакви марсианци?

"като се обърне колата пътища много " То навсякъде е така ,мърлявщина . Елате в Пловдив най- мърлявия кмет герберски си избрахме вече 10 години и града зацикля . УЖ млад човек, уж пловдивчанин у,чен ама всичко е уж.

лусита, иди си в катуница ма, като не ти харесва пловдив!

Преди седмица ходих в Пловдив и много ми хареса! Незнам кво не ви харесва? Явно на българина му е в кръвта да мрънка постоянно!!!

Всяко бедствие в тая скапана държава може да бъде предотвратено но никой не си върши работата за която е назначен!!!!!!!!

тъпи,дефиниция за бедствие: разрушително по своята същност и мащаби природно явление, в по голямата си част неподлежащо на контрол от човека, което заплашва здравето и живота на хората и води до ......... бедствие сте "специалистите" от разните граждански сдружения

Опасните участъци при жп линиите едва ли са повече от неколкостотин километра. Ако трябва ще ги облитат периодично с дронове

Питам- облита дронът, вижда се всичко, но това е само стационарно положение, как ще се разбере дали един камък или скала се клати ? Затова си трябва алпинисти с оборудване , да минат на всякъде в такива участъци и с ръка , с лост да провери дали всичко е здраво или се клати и трябва да се бутне !

Какъв е този “експерт” и как доказа, че е елсперт. Аман от псевдо-експерти които много ъкъл дават ксто се обърне каруцата. Защо не сигнализира преди това нали си голям експерт

Влакът не минава от вчера по Кресненското дефиле. Това, че има скали и са напукани се знае. Ама се чака. Нещо като асфалта край Своге. Полицията пише доклад след доклад, че адфалтът е опасен и умират хора. Ама комуникацията със строителя била кофти и нищо. И си отидоха още хора. Непреодолима сила е корупцията.

Кантонерите бяха "изволнени" като излишни и бяха заместени от "кантонерките"-в които бяха поместени досиетата на увеличената държавна , общинска и жепейска администрация!Ако не вярвате, отидете в първата ж.п. гара и отворете първата врата на аминистраторите им.Ще видите поне 3-4 бюра с едни женици и мъжлета, които ще ви изгледат стреснато....!

Експерт? Не е от нащИ..

боко тъпото е шетал по трасето и си е правил водосвети на първокопаниците за асфалта в резултат на което трасето е подгизнало и влака е паднал, ама дали цацата ще го разследва не се знае

е установил, че тескере коджа кочанов е доставил прекомерно голямо количества светена вода за водосветите на сюрията попове и ходжи предвождани от тиквуня за първокопаниците му

падналия влак ще осигури достатъчно гласове, така че тиквата направо ще утепа следващите избори

Аз също съм на мнение, че този инцидент е плод на недоглеждане от страна на НКЖИ. Въпросните "слаби места" на жп-професионален език са в ресора на НКЖИ - те трябва да правят огледи и констатации ежедневно, и в техен ресор е да предотвратят такава опасност. Недостатъчните бройки кантонери на тези слабо места също са камъни в градината на НКЖИ. Новият министър е време да влезе в час, не да говори че това са "форсмажорни обстоятелства", че става смешен. Отговорността е на НКЖИ, и генералният им директор да си носи последствията.

във времената на Стивънсън. Тензодатчици с контролери могат да бъдат монтирани под релсите и да се захранват през няколко километра и да докладват състоянието на участъка. Ако има нещо върху релсите то се гледа къде е влака - ако е не е там значи е аларма. А камера на локомотив с подходящ софтуер за обработка на изображенията също може да гледа за нередности на по релсите. Има и съвременни средства за контрол и наблюдение

гражданска инициатива за обществен и релсов път?!!! ако от мене зависи, тоя "специалист" веселин киров, ще натроши този камък, и още хиляда кубика такива камъни с малко чукче, и наистина ще стане специалист!

Че си гадняр разбрахме. С какво не си съгласен от казаното от човека обаче не разбрахме.

ми във една наука, казва се физика, пише че всичко пада надолу каквото и да правиш, ще падне! пътя асеновград смолян, до разклона за лъки, от горския кантон го гледаха с години , рушаха го периодично, и накрая пак си падна! на няколко пъти! имаше светофар две-три години докато го оправят! алпинистите и техниката им висяха пет месеца там! пътя смолян ардино също падна! свлече се 500 метра склон! кой "специалист " може да го предвиди и предскаже?? веселин киров от гражданско движение дрън, дрън, дрън?? ми и аз съм "специалист" и ти казвам, че е от трите тепета в пловдин ще се срутят камъни! и ще позная! само дето не знам от кой край ще паднат, от кое тепе и кога! веселин диров специалист след дъжд качулка!

Най-добре е да преместим планините около релсите и пътищата, надайте се. Мрежите удържат камъни но не и канари с тегло на локомотив. Най добре в такива участъци скалите да се взривяват периодично, че каквото има да пада, да пада.

Ситуацията в БДЖ е много зле. Идеята е да се приватизира и определени кръгове да забогатеят. А може и някой 20-годишен с фирма от месец да го купи със заем от 200-300 милиона и да го нареже на скрап. Вече сме го виждали с Кремиковци. В България няма невъзможни неща. Но матриала толкова си може и затова излъчва такива управленци...

Кремиковци имаше дългове за стотици милиони, както и БГА. Нормално е такива длъжници да се продават в магазина за левче.

Ама ти лично ли му видя дълговете или така ти казаха по телевизията? И БТК и ЕРП, и Нефтохим ли имаха дългове? Ти очевидно си от групата на матриала.

метната върху рисковия участък държи камъните настрани. Ронят се но падат встрани. Това съм го виждал докато съм пътувал с влак в България.

Мрежата може да отклони малки камъни, но ако се срути 1 тон скала, ще се скъса като конец.

Камъни до към 20 кг, може би да ги задържат мрежите, а тези скали ,които са паднали са по около 50 ТОНА В Искърското дефиле по пътя при Бов има направени мрежи и стабилни метални конструкции , но и те са огънати от тежестта на паднали големи скали с големина на табуретка, вероятно тежащи около 60-80 кг .

Само джафкачи на последък.... като са експерти, и е можело да се предотврати, защо не са го предотвратили експертите ... или само могат да философстват и да гадаят на чаша домашна ракия ...

някой да не вземе да каже, какво може да се направи за по-добро...!! Тутакси става "джавкач"...!Я да си стоим с лайната по главата, "ко ни пречи"...!!

и колко "експерти" чу последните 50 години, да казват че скалите над линията са опасни ? или са експерти само "след дъжд качулка" ... а вие знаете ли как трябваше да постъпят ... ей, слушах в едно село 2 ма овчари, вмирисани на животни да седят, и да коментират бюджета ... кой как би го разпределил ... ей такава е и твоята работа...

ЗАЩОТО СА ЕДНОКНИЖНИ КАЛИНКИ БАЙО!!!

И този говори глупости ! Също ще е, ако аз започна да говоря, как може космическите совалки да не се взривяват ! Кантонерът като мине по коловоза , първо гледа неговата изправност, след това оглежда скали ,подпорни стени и други, но той не може да види в какво състояние са скалите, които са с височина по 20-30 и повече метри, за там си трябва алпинисти, които имат съоръжения и опит в обхождане на скатове и скали ! Дори и с дронове няма да може да е видят пукнатини , които след време ще са причина за откъсване на скали.

А скалите паднали на линията, кантонера дали ще види?

За алпинистите сте прав,но нали КАНТОНЕРА трябва да види ,че трябва да дойдат?! Или генералния директор от София трябва да се сети ,че покрай Долно Уино МОЖЕ да има нужда от алпинисти? Па нема нищо ,че този участък може и да го е виждал само на картата или в някоя кръстословица.

Ей много експерти бе. Тоз да иде и в Испания и там да даде акъл за свлачището дето и човек загина.

Ей такива "експерти" показват колко сме зле. Можело да се предотврати да падне камък, вероятно ако махнем всички камъни и влаковете минават само през полета, такива инциденти няма да се случват

и заради такива като теб сме на този хал... Експерта не казва, че може "да предотврати падането на камъка", а може да се предотврати БЛЪСКАНЕТО на влака в камъка...Ако има надлежна сигнализация и контрол върху линиите !

Доказателство , че от всеки има по-голям!

Ясно е че кат се катурне каруцата пътища много, ти кат си ехперт що не отиди да им кажеш сакън не пущайте влако че се бутуряса? Ами ся кат последното клепало прилопваш?

СЕ ИЗРЕДИХА 5 ОТГОВОРНИ НЕКАДЪРНИКА ДА МИ ОБЯСНЯВАТ, ЧЕ СКАЛАТА Е ПАДНАЛА ОТ МАРС И ТЕ СА НЕВИННИ. ХЕПТЕН НА МАЙМУНИ НИ ПРАВЯТ! АЛО, ПИЛЕНЦА, СРЕД НАРОДА ИМА ГРАМОТНИ ХОРА, ИНЖРЕНЕРИ, МИСЛИТЕ ЛИ ЧЕ ЩЕ ГИ ЗАБЛУДИТЕ С 2- ТА СИ ГРАМА МОЗЪК?