Две жени пострадаха след катастрофа на два градски автобуса

Единият рейс помете пешеходка на зебра, другият спря рязко в него, пострада и пътничка

Обратно в новината

Коментари - Две жени пострадаха след катастрофа на два градски автобуса | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

вдигнат още с десетина години трудожия стаж за пенсия! На 61 реакциите са доста добри!

На бул."РУСКИ" да се случи такова нещо?

прекалено многото пешеходни пътеки са предпоставка за инциденти. в Пловдив пешеходните пътеки трябва да се редуцират!

абе хора, не разчитайте на предимството! за ваше добро...

Пореден пример, че пешеходните пътеки са много конфликтни точки. Има пешеходци и млади и стари който с нахалството си или с чувството аз съм важния на пътеката, минавам, спирайте, пробват спирачките и рефлексите на шьофьорите. В случая намирисва на такава работа.

Върни си шофьорската книжка! На пешеходна пътека, пешеходеца, е с предимство!!! Наближавайки пешеходната пътека, намаляваш скоростта с готовност да спреш, но като не си чел правилника, правиш такива изказвания!

и като те блъсне какво печелиш, че трябва да намали и да спре? а и автобуса тежи 10 тона, дори исузуто тежи 5 тона! по-добре е сам да се пазиш...

Цитат от сайта на МВР Когато пресичат платното за движение, пешеходците са длъжни ако наблизо има пешеходна пътека, да я използват и преди да навлязат на платното за движение, да се съобразят с разстоянията до приближаващите автомобили и със скоростта им на движение, както и да не удължават ненужно пътя и времето за пресичане, а също така да не спират без необходимост на платното за движение.

Така стигат до извода, че пешеходецът би имал предимство само ако е заел пътеката правомерно. "Това означава, той да се е съобразил със скоростта, посоката на движение и отстоянието на приближаващите към нея МПС, да сигнализира водача с ръка за намерението си да пресича, т.е. да е изпълнил задълженията си по чл. 32, чл. 113, чл. 114, чл. 120, ал. 2 от ЗДП. В случая са без значение възрастовите особености, житейската зрялост, умствената недоразвитост, болестното състояние, умората и разсеяността на пешеходците. Законодателят е категоричен и вменява задължение на всеки един пешеходец да спазва тези правила. Само при тяхното кумулативно изпълнение, пешеходецът има право да предприеме пресичане, да заеме правомерно пешеходната пътека и да премине по нея с предимство пред другите участници в движението. В тази хипотеза, за водача възниква реципрочното задължение да отдаде предимство на правомерно заелия пешеходната пътека пешеходец, като по своя преценка намали величината на скоростта, а в други да спре", пише ВАдС. И допълва: "Недопустимо е пешеходците да предприемат внезапно и необмислено пресичане по пешеходна пътека без да сигнализират за намерението, без да се съобразяват с отстоянието на приближаващите МПС, тяхната скорост на движение или в непосредствена близост пред МПС, без да вземат мерки за собствената си безопасност. Затова, ако пешеходецът предприел пресичане по пешеходна пътека в нарушение на изискванията по чл. 32, чл. 113, чл. 114 и чл. 120, ал. 2 от ЗДвП не може да се позовава на предимство. Това негово поведение ще се преценява като възникнала опасност за водача и казусът следва да бъде решаван на плоскостта на чл. 20, ал. 2, изр. 2 ЗДвП, а не по чл. 119, ал. 1 ЗДвП."

Пешеходецът /Човекът/ е най-важния. Ако шофьорът спазва правилата за движение, няма да му се налага да си тества спирачките и рефлексите. Идете и вижте в белия свят, как се шофира в град в държава със закони и полиция.

голяма дума не казвай!

Човекът в масовия случай е и пешеходец, и водач на мпс, може да кара и мотоциклет и велосипед. просто има хора които спазват правилата и такива които винаги са прави, независимо дали карат или ходят пеш

На кое викаш ''бял сват'', бе Мунчо?! Западна Европа е като марокански пазар, повечето от тези пришълци са били водачи на рикши преди това. Да не ти разправям, тук как изхвръкват от преки и пътеки, как пресичат и как криволичат. Хората са си хора, навсякъде, запомнете това има адекватни има и неадекватни, пешеходци или водачи, все тая - ХОРА.

що не си стоят по домовете, а щъкат насам натам и пречат на нормалните хора

Водачите не са в пенсионна възраст.

от сега подай молба като станеш на 60 да не те пускат да излизаш от вас, да не пречиш на нормалните хора

какво им става на пловдивчани бре ... да не свалят средната възраст на живите жени в Пловдив ?

предишния кмет мразеше шофьорите и правеше всичко възможно да им затруднява живота. всички ремонтирани улици и булеварди и шосета станаха по-тесни отколкото преди ремонта. има места където пешеходните пътеки са през 20 метра. за "умните" светофари да не говорим...

Отиди да видиш Ст.З. 18 обекта на разкопаване и са спрени за зимата.

Не че нещо ама... в редакцията на дир само метачи ли работят, та все метене им е в главите?