Рим спира дизеловите коли в центъра от 2024 г.

В центъра на Рим ще бъде забранено движението на дизелови автомобили от 2024 година, съобщи кметът на италианската столица Вирджиния Раджи, цитирана от ДПА.

Обратно в новината

Коментари - Рим спира дизеловите коли в центъра от 2024 г. | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Няма разумен довод да се спрат дизеловите коли, а бензиновите да не се спрат. Новите бензинови коли с директно впръскване също замърсяват с фини прахови частици и изискванията са за ниво, каквото е и при дизеловите и това е за колите след 2004/2005-та година. С въглероден двуокис бензиновите коли винаги са замърсявали повече от дизеловите коли, обикновено в съотношение 1:1,4 за дизелов:бензинов

че тая смрад трябва да се спре!Карайки ми се струва че поне 2 трети са дизеляци и се затварям клапата че смърди ужасно.До сега не съм видял кола на газ или бензин до смърди.

Те че спрат дизелаците, яз обаче че им се тропнем со "Трабанто" и 12 метра дим, да видим що че кажат....

е като запека от рекламата - не е въпрос на раса, пол, възраст и географско положение!

Тъй, тъй, влакът тръгна! Отначало забраната ще бъде само за централните части на големите градове, след това за целия град, а след това и за по-малките градове. Да сме наясно; това е процес, който не може да бъде спрян. Никакво значение няма какво ни се иска на нас. Щом сме в Европейския съюз, ще има изисквания от екологично естество, които ще са задължителни и за нас. На първо време ТЕЦ-овете, а след това дизеловите коли. Такива са тенденциите! Разходете се примерно до Виена или Барселона; ще видите, че градовете буквално са залети от електромобили и това е само началото. Така си решават проблемите с мръсния въздух и шума. Пак казвам; това е процес от който ние няма как да останем настрана! Затова, не ме питайте дали е необходима АЕЦ"Белене" или не. Всеки е достатъчно интелигентен за да си отговори сам!

Освен това решението една кола да е на метан или на газ е по- екологично от бензин или нафта. Питам се тогава защо в София злоупотребяват и тормозят хората с газови уредби? Още повече не ми е ясно защо центърът не се организира по времето, когато хората отиват и се връщат от работа, но се искат пари за синя и зелена зона? Ясно е, че е за пари, но защо лицемерничат тия хора от СО? В РИМ е същото- центърът е огромен, но видите ли дизелите са "лошите"! А да организираме нещо не става!

Ал

Ето това е популист!

Дизелът бил мръсен!! А милионите презастроени квартали не замърсяват ли? А атомните централи още повече не замърсяват ли? Мисля, че РИМ първо трябва да бъде прочистен от римляните, защото са отегчени от живота и разглезени от славата си хора, които днес просто съществуват. Днес РИМ принадлежи на чернокожи престъпници, които се борят за равенство като нашите комунисти, а утре ще избият римляните. В София дойдоха пълчища от село, напълниха улиците превзеха работните места и общините и въведоха платената зона за паркиране.

Баси кефа! 2024 ще се продават италиански дизелаци по 5 за лев!

Баси кефа, ама май не си купувал немски дизелак, експлоатиран в Италия. Един път направих такава грешка и ми стига...

Ал

Разбира се нашата кметица е по-католик от Папата, и ще забрани целия център за всякакъв вид автомобили, с изключение на автомобилите на общинарите, депутатите, техните роднини и приятели, милиционери, гербери, псевдоинвалиди и всеки който пожелае да си плати. И няма да чака до 2024г, още от 2018г. Нищо, че замърсяването е от отопление...

Поредното необмислено решение на хора имащи мислене от преди повече от 30 години, когат нещата бяха много по-различни.

И защо дизеловите, а не бензиновите? Преди 30 години наистина дизеловите замърсяваха повече от бензиновите, но сега е обратното, а замърсяването с въглероден двуокис, което е най-важното, винаги си е било по-голямо при бензиновите коли.

Оказва се, че филтърът за твърди частици не може да изчисти най- канцерогенната част от нафтата след изгаряне. Оказва се също така, че филтърът за твърди частици е само временно решение, което не позволи да се спечели време като се създаде още едно пречиствателно устройство. Така или иначе дизелът няма да бъде изцяло забранен, а само дизели без евро 5 и 6. т.е. на 5-6 години.

В Рим 56% от отиващите на работа отиват с колите си, а останалите 44% отиват на работа с градски транспорт, пеша или с велосипед. За сравнение в София 24,6% отиват на работа с кола и 75,4% с градски транспорт, пеша или с велосипед.

От къде я взе тази статистика? Не се заяждам. Любопитно ми е . . .

Как е по света няма значение, когато у нас е друго! Що ти не караш 20 километра на посока всеки ден?

От държавите в ЕС, май само в България няма замърсяване заради колите. Единственото наднормено замърсяване е с фини прахови частици е резултат на отоплението с твърдо гориво. В другите страни от ЕС има наднормено замърсяване най-вече с въглероден двуокис, а понякога и с азотен диоксид, но за СО2 по-големият замърсител са бензиновите коли и не случайно в Германия например данъка за колите зависи силно от нивото на замърсяване с СО2 за съответната кола.

Другата част от истината е, че по-новите коли с ДВГ, замърсяват много малко и не са проблем. Евро 5 е от 9 години, а Евро 4 е от 13 години, от 2005/2006. През 2024 година колко ще са колите без поне Евро 4? Остава неясно защо се цпират дизеловите коли, сякаш всички те са произведени преди 100 години и замърсяват много. Манипулираният софтуер, фирмите отдавна си го поправиха, вкл. и за вече продадените коли.

реално колите с бензинов двигател замърсяват повече от колите с дизелов двигател и не е ясно защо е този "лов на вещици" против дизеловите коли. Основното замърсяване в другите държави от ЕС е с въглероден двуокис, а там ако дизеловата кола замърсява за 105-110 г/км, то бензиновата кола замърсява 140-145 г/км.

си ма-лумен.

А ще ги произвеждат ли и ще имали внос?