Дизели и стари коли са персона нон грата в европейски градове

Мерките за чистота на въздуха в мегаполисите се прилагат от години

Обратно в новината

Коментари - Дизели и стари коли са персона нон грата в европейски градове | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В тази връзка,кметицата на Казанлък продаде на Динко от Ямбол ( бил спечелил търга ) всичките медни кабели на тролейбусните трасета. За каква екология да говорим ,навсякъде се движат само автобусите на комунягата Кутев ( без никакво евро ) , за какви 5лева говорите , връзки трябва батка, повече отколкото при комундетата !

За първи път чувам, че дизелов автомобил, може да е 'персона' :D Ама явно зависи от интелекта на автора.

Стига с тези лъжливи новини, спрете се аман! Дизелите си вървят в идеалните центрове навсякъде просто зависи от стандарта ЕВРО. Западна богата Европа е масово карана с ЕВРО 5 и нагоре. Евро 5 се пуска навсякъде, а вече е стандарт на повече от 5 години.

Никъде не прочетох за София (България), автоморгата на западна Европа ?

Европа на и за богатите джендъри. Такава е била и преди векове.

през 2019 еврогейският измислен съюз ще издуха яко супата!

Да не драскате глупости а??? Полша Варшава!!! Карам си старата КСАНТИЯ и много ми завиждат че е перфектна за 23г и дизела работи като часовник! ДирА и в Берлин голф 2 се движат!!!! Стига стени лъгали!!!!!!

Как преди 10 години, когато масово се купуваха и караха дизели нямаше проблеми, а сега изведнъж станаха замърсители? "Борбата" с мръсния въздух не важи за платилите си съответната такса за достъп! Целият ЕКО-ТЕРОР е да се събират допълнително пари и да принудят хората да купуват нови коли от европейската автомобилна индустрия.

от кога дизели и стари коли са станали персони ?

Това с дизелите, ел. колите, и замърсяването на въздуха, е една голяма манипулация, конспирация, далавера, и каквото още си изберете. Да вземем ел колите. Ако напълним София с електромобили въздухът ще стане по-чист. Спор няма. С малко, но ще е по-чист. За каква сметка обаче? Тия автомобили вървят с ток, а той от къде идва? От електроцентралите. Повече ток, повече работа на централите, повече пушек от техните комини. На практика ще намалим малко мръсотията в София за сметка на увеличението на замърсяването в районите на електроцентралите. Да не говорим че поне за сега производството на акумулаторни батерии е доста мръсно производство, и допълнително утежнява проблема с чистотата на въздуха. Дизелите. За да стане по-чист въздуха ще им забраним да влизат в централната част на градовете. Хайде кажете ми сега ако трябва да стигна от Плиска / на Цариградско шосе в София / до Захарна фабрика / от другата страна на центъра кога ще замърся въздуха по-малко. Когато мина напреко през центъра / шест, осем километра по широк булевард, и със сравнително висока скорост / или когато заобиколя центъра по тесни квартални улички / поне два пъти по-дълъг път, по улички пълни с паркирани коли, и светофари през пресечка, две. Тоест спирайки и ускорявайки безброй пъти. / По заобиколните улички ще изгоря два пъти повече нафта, при далеч по не оптимален режим на работа на двигателя. Тоест ще " оцапам " въздуха вероятно три пъти повече от първия вариант - минаване напреко през центъра. Хайде кажете ми тогава какъв е смисъла да забраняваме на дизелите да влизат в центъра? Смисъла е един. Да накараме хората да се откажат от дизела и да си купят нова кола - бензинова. Хващам се на бас че след пет, шест години когато дизелите станат рядкост ще започне същата кампания срещу бензинките с цел замяната им с електромобили. После ще се окаже че и те цапат, и ще се наложи пак да се купуват нови коли, вероятно водородни. Целта е една. Населението да купува, производителите да печелят.

Много просто мислене! Прозиводството на ел. енергия върви към 100% чисто такова, от слънце, вятър и т.н. Тъпо е да сравняваш и даваш за примери ТЕЦове!

Вятър и слънце е вятър работа. По този начин се добива нищожно количество енергия на фона на нуждите на големите градове и на производството. Цялата еко истерия е ,за да се скубе данъкоплатеца, а еко терористите са челния отряд на тази пропаганда.

Прав си. Производството на ел енергия върви към 100 процента чисто, но с какви темпове върви? И не е ли по-добре първо да направим енергията по-чиста, и тогава да увеличаваме консумацията и. Никой не си хвърля старите обувки преди да си е купил нови. Що се отнася до чистата ел. енергия те съветвам да не разчиташ много на слънцето и вятъра. Човек ще има наистина чиста ел. енергия когато се научи да контролира термоядрения синтез. Щото сега за да осигурим чиста ел. енергия на един град като София например трябва да покрием с вятърни перки десетократно по-голяма площ, сиреч горе долу цялото Софийско поле.

Пак реклама! Дирюги, не ви ли омръзна да обслуждате бойковият дебилизъм?

Цялата работа е повишаване на продажбите на нови коли, защото производителите го закъсват

Ше попишат още малко глупости година-две, но правителствата им падат като домино едно по едно. Първо поляците, после италианците, бабичката вече гълта вода, макарона е пътник.

всичко е политика на автомобило производителите :-) има стари коли на които може да се монтират филтри и пак да са безвредни ... елементарно е да се запита човек защо не се работи в тази насока!? Те на всеки 3 години ще променят изискванията и какво ще си сменяш работеща и здрава кола ли?! Най-големите замърсители са самолетите и корабите - корабите като наближът пристанище и си сменят горивото на безвредно ... а в открито море пак са на вредно, това не е ли лицемерие?!

В момента съм в Берлин. Тук дизелът по бензиностанциите е с около 15% по-ниска цена от бензина. И няма никакви ограничения на дизеловите автомобили!!! Питам и дано някой от българските властимащи ми отговори: защо у нас тази разлика в цената е точно с обратния знак. Защо дизелът в България е с около 15% по-скъп от бензина??? Между другото, почти навсякъде из Европа положението с цените на горивата е както в Германия, тоест, дизелът е по-евтин...

Защото нашия дизел е уникален , тука се прави по рецептата на баба , вътре има такива съставки , че немецът , ако ги види ,няма да повярва , че колите се движат изобщо , затова си купуваш чисто нов дизел и след една година , отиваш за смяна на дюзи , филтри и на ремонти близки до цена на основен ремонт . Надявам се да ме разбереш , че в БГ плащаш скъпо , но за сметка на това за нещо некачествено , така е с храната и всичко друго , а за логиката , е тя също е уникална , патент на бою и тези , които се опитват да ни занулят последните 30г.

Според проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено 2017 година, при производството на литиево - йонна батерия за автомобил, се отделят 150 - 200 килограма въглероден двуокис за киловатчас, т.е. за произдството на батерия от 100кв/чсе отделят 15-20 тона въглероден двуокис. За сравнение един 2 литров бензинов двигател отделя около 150 гр/км, или ако иминава 10000 км за година, отделя 1.5 тона и достига 15-те тона за батерията след 10 години. Като отчетеш, че живота на една автобатерия е около 7 тодини, се получава, че замърсяването за производство на 1 електромобил е близо 2 пъти повече от замърсяването от един бензинов двигател. За дизелите е горе долу същото. Та толкова за екологичността на електромобилите.

абе вече се минава на натриево ойнни

Как пък се оправяхме с 5 пъти по-малко коли до 2007-8...инфраструктурата я нямаше още тогава! Да не сме се родили на колела - лигавщина! Като не може/не иска нова кола - без кола! Селяните ореваха света, платените драскачи налазиха темата и се опитват да намерят конспирация, лъжа, повече замърсяване, идващо от електрическите автомобили. Тролове мръсни платени...селяндури и скотове. Дизелиците на скрап, а циганьора с кюмбетата - в резерват с огради!

Ограничават колите, а какво става с бусовете, камионите и автобусите? И те ли ще са на педали и вятър?

Дизели и стари коли са персона нон грата. Това е фалшива новина.

Да се изнасят всички шибани политици и такива които се мислят за политици на запад.Тогава атмосферата,въздуха и водите на България ,ще станат най чистите в света.

изнасяй се ти в Донбас например там няма ограничения

А бе аз след дизел на светофара, затварям клапата, де не ме издушат, дизеляците, като в тунелите, ха ха

Тия, дето обясняват колко замърсяват дизелите, що не отговорят на един елементарен въпрос - как става така, че ФПЧ са над нормата от края на октомври, до към средата на март, и после всичко си е в норма. Възможните отговори са, че или през топлите месеци дизели не се карат, или замърсяването идва от друго място.

Ами ясно е, питайте в детската градина, но първа група - там децата още не са с промити мозъци. Праховите частици идват от уличния прах. Не е ли логично? Уличният прах идва от калта. Калта бълва от строежи, недовършени по 30 години пътища и от недоправени зелени площи.

Каквото и да си говорим, рано или късно ще се въведат мерки за ограничаване на замърсяването в големите градове.Ако човек е на ясно какво излиза от тръбите за изгорели газове, сериозно ще се замисли.Каквоито и филтри да слагат на двигателите канцерогенния инертен газ със съдържание на 4/5 % кислород ще се изхвърля във атмосферата.Чудим се защо раковите заболявания се увеличават.Ами замислете се колко време прекарваме във среда в която има хиляди тръби бълващи канцерогенни газове.В последните години в западноевропейските държави корабните двигатели-главни и спомагателни задължително работят ба дизел, а не на мазут.Особено механици и корабособственици изитват доста главоболия със тези мерки, защото трябва да се осигури място където да се съхранява второто гориво, то е и поскъпо, а и да преминеш от едното на другото си е занимавка и допълнителен труд, но хилядите краби бъват доста гнусни вещества.Ако накой иска може да си направи труда и да посети сайт Маринетрфик и да види за какво става въпрос.Идустриализацията ни убива.Само колко танкери мукнат горива и в пренаселеа Европа това нещо се изгаря и ъде отива-в дробовете ни.Така, че мерките за ограничаване на вредните техники и технологии са неизбежни.Само не ми е ясно водорода който ще отделят батериите на еектромобилите къде ще отива и какво ще правим съ вредните компоненти от които се изработват батериите.А за сервизирането тя е друга тема.

Koи батерии на електромобили отделят водород и какъв е проблемът е водорода, ако все пак се появи? Водородът си заминава нагоре в атмосферата и реагира с озона и кислорода с краен продукт вода. Не е отровен, и не може да се натрупа във висока концентрация без специално конструиран съд.

оловно- киселите батерии отделят водород но те не се използват в съвр. ел коли

отделеният водород напуска атмосферата почти без да реагира с други вещества и го изгубваме окончателно. буквално си е загуба на материя, при това важна.

Чистота на въздуха; борба с климатичните промени... Вятър работа...Всичката пара отива в свирката. Според Бил Гейтс светът не може да разчита на възобновяемите енергийни източници, защото са НЕНАДЕЖДНИ, на първо място, и СКЪПИ, на второ. Та, човекът зове за връщане към ядрената енергетика: Bill Gates Reminds People Solar And Wind Alone Won’t Solve Climate Change

дрън дрън ярина да не се окаже че електричките са по опасни и повече замърсяват като замине влакът

В София не е имало нито един ден с превишаване на нормите за фпч от април до октомври! Какви дизели ви ?

Също като в България!

Фактрически, в Германия тази година взеха да отпадат забраните за движение на дизелови коли. Също така фактически, споменаваните мерки в статията не са от тази година, а в някои случаи от преди над десет. Ако се махне лъжливата по този начин част от статията, ще останат няколко реда. А старите коли никъде нямат ограничения. Дори обратното, на много места имат по-лесен достъп до градовете.

нали балъците искат зредища може и без хляб)))

са виновни пушачите, защото пушат извън заведенията и замърсяват въздуха, особено в София.

това е базик, май.

Ще се опитам да ви предскажа бъдещето след три години! Първо да сте живи и здрави защото това е най важно! Догодина на пазаа ще излезе натриевата батерия 80% по евтина от литиеваа, през 2020г киайците ще започнат масово производство на евтини електрообили и ще започнат строежа на АЕЦ Белене. 2021г електромобилите ще навлязът в България, а ТЕЦ Варна ще заработи с газ от Български поток. За сега толкова, ако ви интересува друго питайте.

Кажи още нещо, че да предам на шефа да си посипе главата с пепел. Фирмата прави и продава литиево-йонни (желязно-форфатната версия) батерии, лидерът на пазара сме. Ще трябва да свалим цените, добре че ни каза. Къде да прочетем за "натриевите"? Може ли да поръчаме стотина тона такива за проба?

Догодина ще започне производство в Китай!

Може и да се замисля, когато започнат да побликуват емисиите за целия живот на едно МПС-от производството му до рециклирането му+ за пробег на км в градско/извънградско/ Дотогава ще си карам старата ми бричка, поддържана и работеща отлично и безпроблемно минаваща тестовете за газове:-))) И най важното-конструирана да бъде поддържана с прости и достъпни инструменти и евтин уред за диагностика.А не да ме вържат за сервиз поради супер скъпите стендове за настройка на всичко по т.нар екологични коли.Да си ги чукат в главите тези последните:-))

Казано е: На чужд гроб недей да плачеш, че няма да ти останат сълзи за твоя! Не ги мисли тия с новите коли!

Най важно е да си в нормите за изгорели газове щото спират колата от вижение. Слагаш газова уредба, сменяш сигменти и гумички и решаваш роблема ссстарата бричка за 10г.

да ама стария дизел не можеш нищо да направиш

Стар дизелов автомобил не пуши черно както са тези с прочистващите се ДПФ, а ако е от малкото изпушващи в някои моменти, винаги може да се направи корекция и да това да спре. Също, ако трябва изгорелите газове да са в пъти по-добри, се слага газова уредба с дюзи с елементарно управление за да прави смес с малко пропан-бутан. Това върши чудесна работа, мисля, че е разпространено предимно в САЩ заради контрола на изпусканите газове.

Бил съм в Осло много пъти. Да има много електромобили но само заради преференциите при покупка. Никой още не е мислил там за какво ще прави с амортизираните им батерии обаче. А иначе автопаркът не е чак първа младост, има си и доста стари коли но изправни. Това как ще превърнат круйзните лайнери и фериботите спиращи в пристанището в електрически обаче идея си нямам

Батреите се рециклират лесно и успешно, най-вече там поради добре организираното събиране на отпадъци. Добре е да се отбележи, че литиево-йонните не са силно отровни за околната среда. По време на експлоатацията им е възможно да изпуснат пари на органични вещества (кетони, семейството на ацетона) и това е.

то, чужди инвеститори може да ни заобикалят ,но виж старите дизелови коли все пак са нещо и дават работа и хляб и съживяват българският бизнес който е доста оплетен във внос,продажба,застраховки и още много подзависимости като ремонт,резервни части,автошколи,глоби,болници от убитите и ранените всичко това храни доста хора! Богата и икономически развита държава може да си позволи да изхвърли старите си автомобили,но за България те все още са жизненонеобходими!

Ще има повече трошки за БГ-то

Ганьо не вярва нито в замърсяването, нито в затоплянето, нито в топлата вода. Газ на гоуфо!

Вярва, вярва че има много пендели.

да спомена, кои държави кога спират дизелите. Норвегия, Холандия и Дания през 2025 г. Германия, Белгия и Австрия - 2030 г, Великобритания, Швейцария и Франция - 2040 г. Отделно Порше, Волво, Фолксваген, Сузики и Мицубиши вече обявиха, че постепенно спират да произвеждат дизели.

Само да питам камионите в Германия какви са? А земеделската техника? Или най-лесно е да караме обикновения гражданин да си сменя колата с нова и да го товарим с данъци. Иначе тецовете си бачкат на въглища а по пристанищата на Европа акостират огромни дизелови кораби

Чудат се как да си продават електроколите и измислят глупост след глупост . Тецовете ама хич не замърсяват природата , за да произведат тока ! Аман от малоумници . А да направят батерията , ама хич не се замърсява природата . Амаааааа хиииииич !

Народа чете поредния пасквил съчинен от Тодоров.Автора явно работи срещу заплащане и прокарва определени интереси. 1.Нито един европейски град няма влязла в сила забрана за дизелите.Да имаш намериния е едно на го осъществиш друго. 2.Старите коли навсякъде си плащат данъка за стари и хората си ги карат. 3.Да замениш над 30 милиона дизели си е бая амбициозна програма и с тлъста печалба. 4.Я автора да напише колко не са вредни акумулаторите и колко им е живото при интензивно използване.

Дизели и стари коли,добре дошли в България!Стари коли и дизели българско семейство хранят,дават работа и хляб!Ето, разбити пътища,стари коли и дупки,дават работа и хляб на верига от български предприемачи,търговци на коли и резервни части,авторемонтни работилници,бензиностанции,застрахователи,строеж и ремнот на пътища и магистрали,болници,гробища и погребални от убитите българи по пътя!не пипайте хляба и работата на българинът,сакън!толкова много български съдби зависят от вносът на автомобили работата и бизнесът,та цели партии и организации!не пипайте бензина на българинът,че ще стане лошо!

Овецете трябва срочно да бъдат остригани. Лобистите на електромобилите нямат търпение да изчакат старите автомобили да си идат по естествен способ. Може би защото няма достатъчно хахвелници да купуват електромобили.

Париж щял да превръща центъра в пешеходна зона. За София вече е късно - след разбитите жълти павета и очакваният ремонт в стил Дондуков-Графа-Седмочисленици няма да има никакъв смисъл от пазене, то нищо няма да остане просто. Та - по-добре да запазят трафика през центъра, могат да изкарат и икарусите от моргата и да им шибнат по една газова. Това покрай другите кражби де.

Забравили сте да споменете, кои държави кога спират дизелите. Норвегия, Холандия и Дания през 2025 г. Германия, Белгия и Австрия - 2030 г, Великобритания, Швейцария и Франция - 2040 г. Отделно Порше, Волво, Фолксваген, Сузики и Мицубиши вече обявиха, че постепенно спират да произвеждат дизели.

България е на първо място по руски кавали на глава от населението у парламенто има даже 4/5 партии дето са на пряко подчинение на масква

Изглежда производителите на ел. играчки не успяват да реализират планираните продажби, та подгряват публиката с платени репортажи. Ако човек погледне обаче действителността, ще се окаже, че отоплението на твърдо гориво замърсява в пъти повече с ФПЧ отколкото дизеловите автомобили. Отделно, в цялата статия се говори за автомобили без евросертификат или с такъв под евро 3. И сокато производителите на електромобили не си решат проблема със живота на батериите и пробега с едно зареждане, трудно ще се преборят с дизела и бензина. Отделно, пак се почва със стари и нови автомобили, лафове за лапнишарани. Замърсяването не зависи от годините на автомобила, а от поддръжката му. Имах сеат турбодизел, които беше с евро 3 сертификат, а замърсяването му при реално измерване, покриваше евро 5, просто когато е произведен, е нямало по висок сертификат.

новите кметове в близко бъдеще ще оправят европейските столици екологоикономично

Тук най-масовият автомобил е дизел - модели от 2000 до 2005 г.

Тука най-масовият авто е избощо Дизел.

България ще стигне още по-далеч. Мента Стоянова ще забрани всички водове МПС-та независимо дали са на бензин, дизел, газ или ток. Така България 2020-та всички с каруци или велосипед.

Мдаа, От тази година Китай е отказал дефинитивно да приема отпадъци от където и да било и западът има големи проблеми да се справи с този проблем. Освен това Китай е предупредил, че елементите които се ползват за батериите на акумулаторите, на телефоните и т.н. тоест зелената енергия, тези елементи не са достатъчни в световен размер. А ако някой иска да ме убеди, че политиците вземат тези решения от загриженост за хората, ще ме разсмее до припадък. колите на тока ни лъжат точно толкова колкото и с колите на дизел, на газ или каквото и да било. Нека само да се купят още малко ел. коли и стой та гледай какви данъци ще им наложат- зависимост от тока винаги се плаща скъпо.

СТИГА ЛЪГАХТЕ! В Германия, ако имаш дизел с Евро5 или 6 , нямаш проблеми да караш в градовете. Въпросните ограничения бяха въведени за дизели с по-нисък евро стандарт, но и тези ограничения паднаха в съда ( ако автора си направи труда да прочете новините в Дир-а от началото на месеца). За Белгия - дизел под Евро 1. Това значи Голф1. Колите от края на 80-те вече бяха с Евро1. А и това е преодолимо. Ако колата е добре поддържана, не е преправяна, може да бъде регистрирана като историческа и в случая никой не може да те спре, дори и еко такси не се плащат.

що бе когато прочетох новината ,в съзнанието ми се появиха едни жълти хелуински тикви събиращи пари от наивници , които вярват в ;данък въздух; и добронамереноста на власта

а реално кой кара такива стари кошници в тези градове ,независимо с какъв двигател?!?

Жив фейк нюз! Точно Франция е пълна със стари автомобили и дизелите там чет нямат!?Който е ходил там знае как са нещата.