Коментари - Делото за автобусната катастрофа с 6 жертви на "Тракия" влиза в съда | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И доказаха как с топче за тенис на маса може да разцепиш диня...

Да си чувал лафа, че и малкото камъче преобръща каруцата?

малки камъчета има по пътя, но не съм чул да обърнат каруца /автобус/. На всеки непредубеден е ясно, че причините за инцидента са комплекс от случайни събития. Вината ще се определи от съда, надявам се СПРАВЕДЛИВО и на база обективната ИСТИНА!

Много малка присъда предвижда законът, 6 убити, 17 ранени и само 12 години (евентуално). Нищо чудно да получи минимална.

и дори СМЕШНО твърдение за механизма на инцидента! Имам усещането, че ще натопят жената, а детайли и факти, вменяващи Вина на държава (път), превозвач (същия превозвач става нарицателен за множество инциденти, включително и тежки) и водач на автобуса.

DADA, ако беше внимавал повече в часовете по физика, нямаше да се изненадваш сега.

Вижте се какви глупости пишете бе....спукана лява гума и автобуса се е отклонил надясно....не не сте луди...поръчкови сте и абслютно неграмотни

Ако имаше нормална мантинела и канавки, които не са дълбоки и предизвикващи обръщане, дали резултата от тази катастрофа щеше да е същия?

Жените не стават за шофьори, в случая обаче това няма как да се е случило по описания начин. Шофьорът на автобуса е виновен- На пълно, Изцяло и Единствено. След като лекият автомобил го е ударил и гумата се е спукала той се е паникьосал и рязко е завил надясно, от което и следва влизането в канавката и от там, и накланянето. Неадекватна реакция на аматьор.

При удар от лявата страна на автобуса, инерционните сили - по отношение на пътниците в автобуса, би трябвало да са наляво, а не надясно! Шофьорът на автобуса, беше казал, че е навил волана на ляво и ако това е така, е вдигнал автобуса на десните гуми, инерционните сили - по отношение на пътниците в автобуса, вече са били надясно, в резултат на което, са счупили десните прозорци и са изхвърчали на тревата.

Вероятно резултатът щеше да е същият. Ако наистина предна лява гума е блокирала, това води до завъртане на цялото превозно средство по посока обратна на часовниковата стрелка. След това вариантите са два - завой наляво, тъй като при такова въртене предницата отива наляво, или обръщане надясно, пак по същата причина. Автобусът има висок център на тежестта и затова се обръща лесно. Мантинела би предотвратила преобръщането, ако се намираше в непосредствена близост, а не чак отвъд аварийната лента. Но виж ако имаше колани...

веднага след инцидента четох, че вещо лице (назначено по инцидента) обяснява механизма на инцидента така: При изпреварването лекия автомобил се е врязал под гумите на автобуса, при което автобуса е "отскочил", наклонил се е надясно (при което част от пътниците се изхвърчали през стъклата), след което автобуса се е обърнал в канавката. Какво се случва с тази версия? Ясно е, че това лесно може да се докаже (със следи по автомобила и автобуса)!

Искаш да кажеш, че шофьорът на автобуса е виновен защото се е паникьосал? Според мен ако шофьорката на леката кола не беше причинила катастрофата той нямаше да има от какво да се паникьоса.

Ако теб те ударят от ляво и виждаш , че в дясно имаш нисък терен в който да пропаднеш ,на къде щеше да завъртиш волана ? Когато някой те блъсне от ляво ,когато ходиш, какво правиш за да се задържиш прав ? Ще направиш точно това ,да се върнеш на ляво , за да се върнеш в началното си положение, няма да се наклониш на дясно, защото след две-три крачки ще се пльоснеш на земята!

Виж някое филмче за работата на ESP. Ако попаднеш и на забавен кадър, още по-добре ще видиш как за компенсация на поднасяне на задницата наляво системата прилага спирачно усилие върху предна лява гума, за да поднесе надясно и да се върне в нормална траектория.

Като спукаш лява гума, тя започва да те тегли наляво, поради което инерционните сили теглят не само пътиците, ами цялото превозно средство надясно.

Автобусът е 20 тона, а автомобилът - 1 тон. При такъв сравнително лек удар на практика по-лекият не може да измести по-тежкия със сила, затова много по-голяма роля играят другите фактори.

Ludiamaus

Тези експерти имат богат Фантаз! Експертизата не е осъществима дори и от каскадьорите на Холивуд. Това което е описано, дори компютърните графици не могат да пресъзадат. Къде се снимките на автобуса и снимките на реното -дайте ги в близък план за нагледност при разчитане на експертизата. най -голямото съмнение поражда теоритичната постановка автобуса със 100км/ч и реното със 120 км/ч. Фактически според експертизата дамата дори не е правила изпреварване -тогава!?

Нещо не си на ясно

Разбира се че влизането на автомобила под автобуса е разглеждано като вероятна причина. Разследващите са длъжни да допуснат всички версии, които впоследствие да потвърдят или отхвърлят.

Ludiamaus

Както сам виждате, точно липсата на фотоси от момента на катастрофата са преедпоставката за днешната експертиза. Това Рено, е било по -кораво от брониратата седмица на БМВ -смачкан десен калник, счупен фар -дори бронята му е на място. За какво приплъзване говори "експертизата" дори да е имало наистина удар отзад скоростите моментално се изравняват -как е стигнала до отпред и е заклещила автобуса така че се обърнал не върху реното а е отишъл в канавката. Преди години един от първите паркуристи обясняваше как точно скача от 20 метра висока сграда - избира стена без тераси и прозорци, скача плътно покрай стената и на около 4 -5 метра с пети рита стената -обясняваше че скоростта ставала все едно скачаш от четири или пет метра височина. (Историята на "скачащите жаби" обирали високи етажи на жилищни кооперации)

Ами шофьорът на автобуса затова трябва да има съответната категория за да вози хора - за да не подскача като заек, а да реагира професионално. За разговорите по телефона пък да не говорим.

Присъдата е адекватна. Виж ако в дома й бяха намерили писмо, в което пише че на този ден излиза да таранира автобус и така да убие поне 15 души, тогава работата щеше да е съвсем друга. Дори жертвите щяха да бъдат отписани от общия брой загинали при ПТП и щяха да бъдат прехвърлени при жертвите на тероризъм, тъй като произшествието е в мозъка на извършителя, а не на пътя.

Ludiamaus

Още един тъпанар с претенции оспорва очевадната истина! А,бе, глупако, още в седми или осми клас се изучава по физика реакцията на двоица сили. В "механика" за втори курс за техническите училища се изучава и реакцията -разлагане на приложените сили спрямо посока и ъгъл. Вие в момента искате да оправдаете собственика на Юнион -Ивкони като вкарате Цвета в пангото алогично на всички закони на физиката. Намери един даскал по аритметика да ти пресметне не само скоростите но и теглата на автомобилите. Врътката че ако бегач и дете се сблъскат детето щяло да падне а бегача да излезе от пистата е вярна, но ако детето се блъсне странично под ъгъл 90* или насрещно под ъгъл. разбирате ли вие обвинявате водачката, а не истинският виновен за произшествието. Това с приплъзването и спукването на предна лява гума слеед блъскане отзад в ляво си е направо ненаучна фантастика. тогава излиза че реното не се е ударило със 120 километра а пъти повече, за да настигне предната част на автобуса -това говори и че колата е продължавала да увеличава скоростта си. Да си спомняш когато показваха снимки от автобуса милиметър дебелата обшивка на автобуса по цялата лява част да е огъната!?

Чудя се защо са необходими толкова експертизи и разследване. Достатъчно е да се допитаме до форума, тук са най-големите експерти и за минути ще ни кажат какво точно се е случило, кой е виновен и каква да е присъдата.

Реното е 1300 кг . На сухо място ако някой те ритне в краката ще паднеш ли ? Същото ,но на пясък , със същата сила на удара ще се подхлъзнеш и ще паднеш ! При движение и двете превозни средства губят от сцеплението от това , когато са неподвижни. При спукване на гума или силно намаляване на налягането , тя започва да дърпа превозното средство натам , от която страна е спуканата гума .Ако не е била случката , автобусът би занесъл на ляво, но тогава шофьорът ще усети и ще държи волана прав или в посока обратно на дърпането. В този случай лява гума , но след като има приложен натиск от същата страна , шофьорът инстинктивно е завъртял на ляво волана , за да не се обърне в канавката и да остане на пътя.

Едва ли да сме най- големите експерти , но хора с трудов стаж като шофьори и водачи на други превозни средства ,от практика са видели, преживяли и научили доста неща !

Много едностранчиво. Ако 10 кг кокошка на сухо ме ритне с всичка сила на пясък, може и да падна. Обаче ако и тя е на пясък, нещата се променят с много, нали? И все пак автобусът с пътниците е към 15-20 тона. Пробвай да удариш спрял автобус, да видим колко ще се оптмести. Да не би пък на Реното да му се увеличава сцеплението при висока скорост? Не е вярно, че при движение се губи. Точно обратното е. При движение центробежната сила в гумата е по-голяма. От горната страна й противодейства конструктивната якост, а от долната - асфалтът, което увеличава натиска. Освен това въртящата се с висока скорост гума притежава сериозни жироскопични сили, което прави отклонението от посоката по-трудно. Не е там причината.