Коментари - Свързват системите за измерване чистотата на въздуха | dnes.dir.bg
назад

Свързват системите за измерване чистотата на въздуха

Системите на Изпълнителната агенция по околна среда към МОСВ и гражданските мрежи за измерване на качеството на атмосферния въздух в София ще бъдат свързани.

Обратно в новината

Коментари - Свързват системите за измерване чистотата на въздуха | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Затова се радвам, че има граждани-смелчаци, които се организираха във мрежа и започнаха да мерят ФПЧ. За мен това е пример на ефективен натиск на гражданското общество, когато общинските власти бездействат. Между другото, наблюдавам техните измервания, интерактивната карта на Европейската агенция по околна среда, данните на сайта на Столична община няма голяма разлика. И не се заигравайте с калибровката, като не знаете какво става и в държавната ИАОС по тази тема.

Мен ме впечатли изказванета на Фандъкова: За нас е от изключителна важност информираността на гражданите от една страна, а от друга причините за замърсяването. Защото информацията за източниците на замърсяване е нужна при разработването на мерките за подобряване качеството на въздуха, каза и кметът Фандъкова. Излиза, че тепърва ще се определят причините за замърсяването. Какво стана с изказванията, че личните автомобили и битовото отопление са основните замърсители? Столична община изпълвява програми за подобряване на атмосферния въздух от 2011 г. - Програма за управление на качеството на атмосферния въздух в Столична община 2011 2014 година мерките стр. 206 и Програма за управление на качеството на атмосферния въздух на Столична община за периода 2015 2020 година - мерките стр. 206. Тези два документа, качени на сайта на общината, са по скоро статистически преглед на стари данни, включително такива от 2002, 2003 год. Съдържанието не отговаря на заглавието Програма. Не видях да е публикуван отчет за изпълнение на мерки по Програма 2011 2017 год. Изпълнение на програми вече седем години без видим резултата, даже по някои показатели има влошаване спрямо предишна година, е показател за нежеланието или безсилието на Столична община да се справя с проблема.

мръсотията в този град. Спешно и веднага спирай от движение автобуси и коли замърсители. Кой без катализатор, кой на 30г. се търкалят трошки денонощно. Всичко това трябва да отиде за скраб. Който иска кола в града, нова и добре поддържана. Кметицата го знае, но се страхува, защото това е нейният електорат и може да я махне.

Истината е че тези от Air разпращат на хората регистрирали се в техия сайт за "осиновяване" на станция следния текст: Фондация "Код: България" очаква вашето дарение за подпомагане на дейността си и за изпълнение на поставените цели. На Вас ще ви бъде предоставена станция, чрез която Вие ще замервате чистотата на въздуха, който всички дишаме. Фондация "Код: България" очаква вашето дарение. Минимална сума за участие в нашата инициатива - 80.00 лева. Предоставянето на станцията е свързано с изпълнението на процедура, наложена от законодателството на Република България. Станцията остава собственост на Фондация КОД: България

Как да обясня... Тия двеста станции никой не ги знае какво точно мерят. Прах ли мерят мъгла ли мерят... А тия четири станции са калибрирани. Ще рече, че като измерят нещо се знае какво са измерили. Ама то как да ти обясня?! Като да мериш салам на ръка и на кантар. Може и да уцелиш на ръка или на око... ма може и да не уцелиш.

Нищо няма да стане щом има "експерти" от БАН, тези от airbg.info са наивни, другите ще си правят актив на техен гръб...

Да кажеш нещо, нали?

Днес на Орлов мост покрай мен мина автобус от градския транспорт, бълващ черен дим. Такива не са изключение. Ако аз карам колата, ще съм 1 час по улиците, но този автобус е по 12 часа. Може би общината трябва да ги спре тези автобуси. Нали затова вдигнаха цената на билетчето с 60%.

Информация от сайта на Център за градска мобилност: Автобусен транспорт оператор "Еридантранс" ООД: по линия 260 Автобусен транспорт оператор Карат С АД: по линии 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 30, 42, 54, 69, 70, 72, 73, 84, 90, 114, 123, 204, 306 и 404 Автобусен транспорт оператор Юнион-Ивкони" ООД: по линии 27,74 и 150 Та питам аз как Столична община ще принуди тези изпълнители на линии да обновят автопарка си, като имат сключени дългосрочни договори, а пък и не са случайни хора.

Калта била особено опасна по тъмно, защото освен галоши в нея изчезвали и съвсем нормални хора. Не корупцията и злоупотребите задушавали София, а нейната Кал. Всяка сутрин софиянци си казвали, че ще гласуват за онзи политик, който им обещае да се справи с нея. Такъв обаче не идвал. Затова те нахлузвали гумените галоши на дядо си и тръгвали по своята работа. И така, докато Калта ги раздели...

Супер. Хвала на великата Дъки, дето взе такива крути мерки. Та кога ще дишам чист въздух, викате?

Как се борите с мръсния въздух? С дране на столичани ли? Ами кажете ми тогава защо днес трябваше да си платя престоят в буферният паркинг въпреки че има редовна, персонална карта за цялата градска мрежа

Не ме интересеува, че БОКЛУЦИ дишат СОБСТВЕНИЯ СИ БОКЛУК! МАЙНАТА ви софийски фекалии!

Това НПО с калпавата си самоделна техника ще иска ли пари? А кой плаща за калибрирането на самоделките, софийска община ли?

Първо това не е никакво НПО, а Фондация "Код: България", която е некомерсиална организация и се издържа със собствени средства. Самите станции са изработени от отделните граждани със собствени средства, а проектът стартира публично на 5 април 2017, започнат е от Николай Лучев и Стефан Димитров и е част от световния проект Luftdaten.info, започнал в Щутгарт през 2015-та.

Защо не обясниш на публиката че сайта е регистриран в Панама, а хостинга е в Холандия ????? от каков се крият няма никакви телефони даже адреса им е фиктивен включително и булстата Фондация КОД: България, Булстат 177191074 с адрес гр. София 1766, Бизнес Парк София, сграда 12В, етаж 1 ПРОВЕРЕТЕ !!!! ..... изпращат мейли на хората с цел "дарения" дарения под формата на пари!!!

Въпроса с калибровката на тия сенюзори е сериозен и няма значение, че организацията е световна или германска или каквато и да е. Просто не си информиран. Много учени се опиват да докарат глобални мрежи с евтини датчици подпомогнати от няколко скъпи и калибрирани инструменти да мерят свестно. Но не са го докарали напълно. Като няма данни не можеш да ги създадеш. Простичко е. Биг дата дискусия... Как от шума да изкараш данни от коѝто някой да решава да плаша градския ти траснпорт или не и то от твоя джоб.

Факторите които се сещам, че влиаят в момента. 1. Горенето за огрев. Включва и циганите; 2. Дори сложените за колоездачи ленти, всъщност забавят движението на колите много и от там са неекологични; 3. Скъпият билет за градски транспорт; 4. Застрояването на всички свободни площи и липсата дори на тревни покрития прозвеждащи кислород; 5. Изсичането на дървета, дори в Пирин; 6. Почти всички дървета в София са шириколистни и зимата не чистят въздуха, защото листата са паднали. Иглолистните може да са неудобни покрай пътища, сгради и пешеходни пътеки, защото са широки долу, но поне по други места могат да се слагат; 7. Покрай всички новозаети територии със строителство и пътища, не се засаждат дървета.

Замърсените дни са 27 за годината Как едни ден е замърсено и после една седмица е чисто. Това си е чисто природно явление.

Браво Чефо! Остави го този проект по нататък и сам ще си върви. Заемай се сега със съдебната система и корупцията. Виж там в Германия дали нямат някакви датчици (макс. 100 лв) да им сложим на прокуратурата и правителство, че ми омръзна да ме гледат в очите и да ме лъжат!!!

Абе ХОРА!!!! Проверете бе хора!. Във всички форуми тръбят че тази фирма "гражданска" за измерване на въздуха е фалшива. Сайта им е регистриран в Панама, хостинга в Холандия а булстата им не фигурирал в търговския регистър. ПЪЛНИ ФАНТОМИ.ПРОВЕРЕТЕ БЕ ! Какво замерване какви 5 лв бе !.

Сефанова, коя е тази фирма? Няма такава! Това е гражданска инициатива, в която всеки сам може да си направи станция и да я свърже със сървъра на сдружението!

Казах да проверите бе хора вие ....!! Фондация КОД: България, Булстат 177191074 с адрес гр. София 1766, Бизнес Парк София, сграда 12В, етаж 1 проверете и сайта и адреса и булстата !!!!!!

Истината е че наистина сайта е регистриран в Панама със скрит! собственик а хостинга е в Холандия на сайта. Относно адреса Бизнес парк София, сграда 12В, етаж 1 ..на този адрес е фирма ...РЕЛОКАТИОН , която се занимава с транспорт. Относно булстата 177191074 , такъв булстат в търговския регистър не фигурира .

Не може да бъдат свързани, противоречи на закона за метрологията ! Тази "гражданска мрежа" е дилетанска разработка от детски конструктори и PVC тръби за клозетни канали ! Няма методика, няма сертификация, няма тариране, няма контрол. Софтуерът е затворен, писан от немци. Резултатите се тълкуват в абсолютно противоречие на европейския регламент за отчитане на замърсяването с ФПЧ. Усредняването за 24 часа и за годината изобщо не се прави ! Не може по такава "система" да се вземат мерки засягащи здравето и спокойствието на гражданите ! Престъпно е, против закона е !

формално, разбира се! Аз само питам Какво прави самоковската учителка по въпроса? Освен общи и популярни приказки! СО лапа и ни граби, а другото не ги интересува!

Ползват сензор за прахови частици който мери разсейване на светлина. Да но разсейване има и от водни капки ... мъгла дори и чиста да е има качици, които са големи но пак разсейват. Какъв е шума от големи частици... никой не знае. Ще рече, че мерят нещо но какво точно не им е ясно. А това, че са го сложили в кенефни тръби ... все тая, стига да не се мокри като завали. Ползват ардуино или разбери пай. Просто са електрони играчки. А... почвам да си мисля че производителя на сензора им се радва на всичките и ще си прави реклама скоро... Блажени са верующите... Просто няма, кой да им ги купува освен заблудени, та си избиват парите от разработката. Има стайни учистители на въздук с филтри, които имат датчик за концентрация на ФПЧ, ама са скъпи и сигурно бизнеса не им върви. Та избиват някой кинт от граждански организации. Като крауд фъндинг история.

Чистият въздух е привилегия за богатите държави, защото струва пари. Не може едно бедно семейство да остане на студа за да "не замърсява" с въглища или с гуми! Когато достигнеме стандарт всеки да може да си плаща екологично отопление- топлофикация, газ, ток всичко си идва на място само. Същото е и за автомобилите за които е най-лесно да ги пращат в моргите !

Колегата "Да погледнеме философски" е прав - Все пак сме най-бедната държава не само в ЕС, а в цяла Европа !

Един от най-големите замърсители на въздуха са липсата на изградени улици в много квартали на София- там изобщо улиците нямат асфалт или каквато и да е настилка. Такъв е случаят с Павлово - един от най-мръсните райони на София. Улиците са потънали в прахоляк, мръсотия, кал. Към цялата тази картина добавете и липсата на канализация в този квартал- Фекалиите се изтичат директно в калта/прахоляка на улицата. София като ЕВРОПЕЙСКА СТОЛИЦА ТРЯБВА НЕЗАБАВНО ДА РЕШИ ПРОБЛЕМА С ИЗГРАЖДАНЕ И АСФАЛТИРАНЕ НА УЛИЦИТЕ И ТЯХНАТА КАНАЛИЗАЦИЯ.

Това е добро решение и няма да се учудя,ако чрез тези измервания се докаже (без разбира се да се подбират само удобните такива),че приказките на картофената за автомобилите като основен замърсител увиснат във въздуха

Герберугите имат само две далавери, да крадат и да лъжат под диктовка. Как до вчера въздухът беше кристален, а днес вече не е?

Относно гербавите съм напълно съгласен и за това е необходима да им се натрият мутрите, че основния проблем е твърдото гориво и техните лилави избиратели.

Следя всеки ден "показанията" на тази "мрежа". Няма абсолютно никаква връзка с интензитета на автомобилното движение и концентрацията на ФПЧ. Нещо друго е, не е от автомобилите. Няма никаква зависимост с "часовете пик", с празниците, когато първо движението се увеличава, после много намалява. Абсолютно никаква връзка няма. Не е от автомобилите ! Няма връзка и с циганските квартали. Праховите частици идват в произволно време, носят се от ветровете. Не се генерират, не се концентрират в града !

Ако има вятър то замърсяването не се задържа в София а го пращаме на съседните селища... и паланки. Но като утихне, всичко изгоряно си плува във въдуха докато не духне пак. А гадините прахови малки частици пък са толкова малки, че не се утаяват ми си плуват ли плуват в суспензия... Така че няма връзка с часовете на трафика или студа, а има връзка с вятъра. А вятъра ... няма как да му намериш връзка с каквото и да е щото ... ако пеперуда в южна америка махне с крилца то тук може след няколко дена да има смерч на витоша... дуференциални уравнения и други подобни от физиката.

ибааааси * Щели да свързват системите за измерване! Да установяват източника! Не е истина просто!