Бюджетна комисия отхвърли ветото на президента за данък "стари коли"

Принципът "замърсителят плаща" няма как да се приложи, коментира проф. Друмева

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

От целия крадлив преход гербаджиите са най-големите НАГЛЕЦИ..

Ама тия, вярно ли са толкова елементарни. Няма начин! Няма как аз, един обикновен гражданин (селяндур) по техните разбирания, да виждам безсмислието на всичко това и начина да се реши проблема, а те да продължават

Явно, Менда Стоянова лобира в парламента, за застрахователната мафия! Няколко дни подред, повтаря едно и също изречение, а именно :-"Да разшерим крагът от всевъзможни роднини, имащи право на обезщетение до 5,000 лева"! При еветоална смърт на пътя, право на обезщетение имат най близките, майка, баща, брат или сестра! Какво означава, според Менда "всевъзможни роднини" и защо, трябва те да бъдат обещетени?

Въпреси "историческия" бюджет, МенТата ЗАМРАЗИ 12 СОЦИАЛНИ плащания; МенТата е ПРОТИВ намалението на ДДС-то на лекарства, храни, книги и учебници; МенТата е ПРОТИВ преизчисляването на пенсиите; МенТата е ПРОТИВ прогресивна скала с отмяна на плоския данък... Но менТата ще дере шофьорите на таратайките. От МЕНТЕ специалисти - МЕНТЕ политици.

Всъщност Гумен Гадев от какво разбира, та се прави на интересен с това вето?

" Той не е съгласен и с въвеждането на по-високи данъчни ставки за имоти в населени места от Списъка на курортите в България." - Как ще е съгласен ! Нали ще навреди това на блядките по Черноморието , дето си дават апартаментите на шорт лет , и прибират немалко пари , без да плащат данъци !

Управляващите ни заблуждават - данъкът за най-масовите коли скача двойно догодина Въпреки уверенията на управляващите, че от догодина данъкът върху старите коли ще се увеличи незначително – с 10-20 лева, изчисленията показват друго. За най-масовите автомобили облагането ще скочи двойно, а за по-мощните от тях поскъпването ще е със 135%, показва проверка на "Гласове". Драстично ще е увеличението на данъка за леките автомобили с мощност до 100 к.с., които са на възраст над 11 години. Такива са 87,7% от автомобилите в България. Ако тази година данъкът за тях средно е бил 52 лв., от догодина скача до 96 лева или с над 80%. Сметките са направени от експерти, според предложената от финансовото министерство нова схема за облагане на превозните средства. С нея за пръв път се въвежда екокомпонент в налозите за автомобили. Данъкът се изчислява спрямо мощността на автомобила, а след това сумата се умножава по коефициент за възрастта на колата. Той съществуваше и досега, но беше с по-различни стойности. С колко ще се увеличи данъкът за старите коли през 2019 г. - вижте в таблицата: Вид на лекия автомобил Данък 2018 по „стария“ закон Данък 2019 по „новия“ закон Увеличение с Мощност 87 к.с. от 16 до 20 г. съотв. на ЕВРО3 35,10 73,71 110% Мощност 87 к.с. над 20 г. с катализатор, но не съотв. на ЕВРО 3 и следващи 49,14 96,53 96% Мощност 87 к.с. от 11 до 14 г. ЕВРО 3 52,65 95,82 82% Мощност 87 к.с. от 16 до 20 г. с катализатор; не съответства на ЕВРО 3 и следващи 49,14 87,75 79% Мощност 120 к.с. до 5 г : съотв. на ЕВРО 5 554,40 318,78 -43% Мощност 120 к.с. до 5 г : съотв. на ЕВРО 6 554,40 227,70 -59% Мощност 174 к.с. до 5 г : съотв на ЕВРО 5 895,44 514,88 -43% Мощност 174 к.с. до 5 г : съотв на ЕВРО 6 895,44 367,77 -59% Мощност 268 к.с. над 20 г : без катал: не съотв. на ЕВРО 3 и следващи 492,00 880,00 79% Мощност 268 к.с. над 20 г : с катал. не съотв. на ЕВРО 3 и следващи 492,00 880,00 79% Мощност 375 к.с. над 20 г : без катализатор; не съотв. на ЕВРО 3 и следващи 688,80 1 617,00 135% Мощност 375 к.с. над 20 г : с катализатор; не съотв. на ЕВРО 3 и следващи 688,80 1 617,00 135% Данните за размера на данъка в таблицата са изчислени според средните стойности на величините, които определят данъка и които се определят по решение на общинските съвети. Следователно реалният размер на данъка може да бъде и по-голям. За мощност на автомобилите са приети също средните стойности в съответните диапазони на мощност на автомобила. Мощността е записана в конски сили, които съответстват на съответната мощност в киловати в закона. Изчисленията показват, че голямо увеличение на данъка има за леките автомобили с мощност до 100 к.с., които са на възраст над 11 години. Такива са 87,7% от автомобилите в България. Ако тази година данъкът за тях е бил средно 52 лв., от догодина скача с 82% - до 96 лева. Значително е увеличението на данъка за колите над 20-годишна възраст, което ще засегне над 70% от притежателите на леки коли в България. Там увеличението е близо 100%. Според статистиката общият брой на този тип автомобили е близо 1,8 милиона. Отпада и досегашната отстъпка, която се даваше за наличие на катализатор. Най-големите намаления на данъка са за нови (до 5 г.) автомобили с мощност над 100 к.с. Най-чувствително е намалението на данъка за колите от категория "Евро 6", които са съобразени със съвременните екологични изисквания. Те ще плащат до 60% по-нисък данък. Както се вижда от таблицата, ако тази година са плащали 895 лв., то догодина сумата се редуцира на 367 лв. Най-голямо е увеличението на данъка на по-мощните стари автомобили (над 320 к.с.), но те не са сред най-разпространените. Таблица2 Разпределение на превозните средства в България според годината на производство (според публично достъпни данни) Възраст на прев. средство Брой на превозните средства Процент 0 – 5 г. 155 067 3,75 % 6 – 10 г. 352 988 8,55 % 11 – 55 г. 677 492 16,4 % 16 – 20 г. 115 3036 27,92 % Над 20 г. 1 791 604 43,38 % ОБЩО 4 130 187 100 % Видно е, че броят на превозните средства на възраст над 16 г. е 71,30 % от общия брой, а на възраст над 11 г. е 87, 70 %. По изрично нареждане на премиера Бойко Борисов тези дни кметове от цялата страна се впуснаха да рекламират предлаганите промени и да обясняват колко незначително ще е повишението на данъците за стари коли. Преди два дни кметът на Бургас и зам.-председател на ГЕРБ Димитър Николов уверяваше, че за по-старите автомобили увеличението е средно между 2 и 12-13 лева на годишна база, което било изключително малко в сравнение с ефекта, който се цели. Управляващите упорито повтарят, че увеличението на данъка за старите коли няма да надвиши 30%, при положение, че за най-масовите автомобили размерът му скача с близо 100 процента.

Менда го каза, че ще отхвърлят ветото, преди още Президента да го беше наложил! Което означава, че никой не чете мотивите !Те си мислят, че са безгрешни!

Менда не беше ли нещо забъркана в случая с Киро от Катуница.

А после се чудят защо хората искат президентска република, президентът няма да се оправдава като Борисов, че той искал, ама ГЕРБ не искали или че щял да загуби премиерския си стол ако изгони Симеонов и Каракачанов.

Данък за на бедните бричките,а за богатите намаляват данъка! А ще продължат да изсичат горите борците за по чист въздух,нали? Всичко е с цел да се пълни хазаната и да знаете,че в края на другата година ще вдигнат още данъци,застраховки и какво ли не,защото отново ще трябва да пълнят бюджета и управляващата сган ще излиза да се бие в гърдите,колко пари има в хазната и,че ще вдига заплатите в държавния сектор с по 50 лв... Всички горе на бесилото,друг изход няма!!!!!!!!!!

Възгордя се Менда. Какво мислят 2,5-3 милиона българи заедно със семействата им собственици на стари коли няма значение. Нейният глас в бюджетната комисия има особена тежест. Мендо, ще паднеш от високо в най-скоро време. Падането от високо боли най-много, Мендо.

Президентът и опасният популизъм Единайсет пъти. Толкова президентът вече е използвал основното си оръжие - ветото. Досега повечето върнати закони бяха с почти безспорни основания. Но тази седмица, в която улицата се напълни с протестиращи, Радев не устоя на изкушението да се понесе на вълната на популизма. Президентът върна Закона за корпоративното подоходно облагане, през който бяха прокарани редица промени в данъчните закони. Основният му аргумент беше насочен срещу новото правило данъкът върху автомобилите да зависи и от замърсяването. Според мотивите му то не е съобразено с нивата на доходите. Абонирайте се за Капитал Получавате достъп до всички статии и целия архив на вестника. Първо, тази плаха стъпка на правителството да ползва данъка за екополитика е важна. В реално измерение тя е минимална: няколко десетки лева на година. Но показва опит за признаване на реалността: само част от хората карат много стари и много мръсни автомобили, но мръсният въздух действа еднакво болестотворно на всички. Този дебат не е воден никога в България, докато тя бавно се превръщаше в автомобилното гробище на Европа. Задача на политиците е рано или късно той да започне и на Радев не му прави чест да оспорва едно от малкото истински правилни решения на това управление. Особено като се има предвид, че президентът си противоречи дори в собственото си вето. Друг негов мотив например е срещу отлагането на промяната за такса смет. За да е по-справедлива, тя трябва да се смята не според цената на жилището, а според броя живеещи и количеството боклук. Това означава да поскъпне силно (в стотици, не десетки левове) за огромна част от гражданите. Промяната обаче удобно и популискти беше отложена от правителството за след местните избори догодина. Сега Радев протестира срещу отлагането. И тъй като за това още няма протести, то навежда на мисълта, че водещите мотиви на президента може да не са социални, а политически.

Недей да манипулираш. Президентът върна само 4 променени норми от ЗИД на ЗКПО не всички промени гласувани от парламента.

Поздравлявам тези дето гласуваха за Радев,а аз тъпака и този път ви повярвах.Но защо са отхвърлили наглите ветото.Ще ви дойде и ваш ред

Трябва да оТуЧНИШ КОЛКО СИ ПРОСТ,ЗАЩОТО МАЛКОТО КОЛИ НЕ МОЖ'ДА ЗАМаРСЯВАТ МНОГО ВЪЗДУХА,ОшТЕ ПО ВЕЧЕ ЧЕ НЕ СЕ КАРАТ КОЛКОТО ГОЛЕМИТЕ жИПОВЕ,ЕДИН МОТОР ОТ ЕДИН ЛИТЪР ГОРИ фъВ ЗАДРЪСТВАНИЯТА МНОГО ПО МАЛКО ОТ ТРИ ЛИТРОВИЯТ НА НОВИТЕ СКЪПИ КОЛИ ДОРИ И ДА СА ЕфРО СЕДЕМ,,ТОЕСТ ЕКОТАКСАТА ТРЯБВА ДА СЕ ОЦЕНЯВА НАЙ ВЕЧЕ ПО КОЛИЧЕСТВОТО ИЗГОРЕНО ГОРИВО (СЪОТВЕТНО ДА УЧАСТВА И ЕВРО КЛАСА),А НЕ САМО ПО ИЗМИНАЛИТЕ ГОДИНИ ОТ ЖИВОТА НА КОЛАТА,СЪЩОТО ВАЖИ И ЗА ДАНЪКА....

Българино спиш ! Я да видим 3 милиона българи-шофьори на площада пред Министерски съвет дали няма да успеят да им намекнат, че е време да се изхвърли боклука !

Излизаме,ама с Ндсв какво стана,,мъртва партия,,,забравихме ,че беше на власт,само се сещаме за кеажбите по тяхно време

Онези грабиха кратко, тези 10 години вече ! Стига им толкова !

Колко от ГЕРБ са бивши комунисти, гардове на Живков, отрочета на полицейски шефове комунисти, отрочена на знакови фикури от Политбюро, да вдигнат ръка .... аа то само калинките останаха без да вдигнат ръка.

Само дето сегашния основен крадец беше и при тях същия ама се усъвършенства за 10 години и не се търпи..

Основен замърсител е кмета. Уплътняването на града, застрояването на зелените площи които са естествен филтър, миенето на улиците, липсата на места за паркиране, задръстванията са основните елементи на замърсяването.

Менда Стоянова продължава да се държи изключително нагло и да игнорира мнението на българския народ. Борисов им каза да не прегласуват ветото на президента и да се съобразят с него. Тя нагло продължава да поддържа увеличаването на данъка за старите коли. Изключително нагло поведение, да не се съобразяваш дори с лидера на партията си, камо ли с избирателите си и народа... Ще дойде видов ден за нея и ГЕРБ в най-скоро време.

ПАК да гласувайте за тях ! Хак да ни е на всички !

Докато не ни ограбят само бедните ,,няма да се успокоят,,искат старите колу да ги спрем напълно,напоследък само са се състедочили всичко за колите,,от свинетка с до гражданка с 400%,,Ще си отмъстим за тези грабежи.

Президента е супер гробаджийте деградираха напълно от алчност

супер си е,особено щом зад него седят дпс и му подкрепят тъпите вотове

Та някой да е очаквал друго?? Ситият на гладния не вярва и за това такива като тези по всякакви си комисийки само за повече бюджетни мангизи с една заплата ще да си купят това що тия дето ги издържат ще им трябва година поне при строг икономически 'пост'' и за това ще плащат повече защото нямат доходите на хрантутниите..

БСП-то не ги вълнува данъка за клите, те сега има да организират протести! Мобилизирали са целия престъпен контигент, хората на Митьо Очите и Бенчо Бенчев!! В градове, села и паланки сега бандити с присъди ви изкарват на протести- а народа като стадо тъпи овце ги слушка!! Про3т народ-заслужава си съдбата!!

Можеха да не вдигат данъка на старите а да намалят на новите.

Данчо /ментата/ и Мента Стоянова /ТРЗто/ ни оправиха дереджето

Ти на Менда Стоянова не може да и стъпиш на малкия пръст нито по професионализъм нито по чисто човешки качества!

Пари да ми дават счетоводител на менгянина няма да стана и да му прикривам гешефтите за да има какво да влиза в джоба ми.. МенТата е толкова ''чиста'' като човек и професионалист че по добре да не я разнищваш че бая ще вони..

Добре, че има здравомислещи сили, че да не се подвеждат по популизъм. В момента методологията за изчисляване на данъка е колкото по-стара кола караш толкова данъка ти е по нисък. Това не е нормално. За стара кола под 100 к.с в момента се плаща 20-30 лева данък - това нормално ли е? Сега ще стане 40-50 лева. За търтеите, лентяите които са бедни и не могат да си го позволят да използват градския транспорт!

Старите коли изискват много повече средства за ремонт и поддръжка. Колата ускорява движението на материалните потоци. Със това действие се удря по икономиката.

Аз не съм чул някой да плаща такъв данък нещо фантазираш моя е 350лв за стара кола 163коня2.4мотор