Коментари - Шинобуси заменят стари мотриси в БДЖ | Днес.dir.bg
Коментари
Освен всички изброени предимства, шейнобусът може да се движи и при големи снегонавявания...
Може ли транспортният министър и директора на БДЖ да отговорят с какви /с чий пари поддържат почивните базите (тип хотели) на БДЖ - морски и планински? Защо е необходимо НКЖИ и "Пътнически превози" да бъдат отделни дружества с размита отговорност? Занаят ли въпросните господа, че от години БДЖ нямат капацитет да направят адекватни разписания на влаковете?
То влаковете са удобни,особено за тези, които ползват намаления, но някой от тях дали си задава въпроса кой ,аджаба, плаща разликата до реалната стойност на превоза.БДЖ е на загуба и всички трябва да плащат за удължаване на една агония. Цели тумби и цигани и българи пътуват с влаковете безплатно, пробвайки късмета си,а при автобусите това ще е доста по-трудно.
Пътуват без пари, щото им се позволява! Дори и да пуснат автобуси, пак ще си пътуват гратис, защото пак ще им се позволява!
МНОГО ВИ МОЛЯ БЕ СЪСТРАДАТЕЛНИ ХОРА..... УБИЙТЕ МЕ ДА НЕ СЕ МЪЧА БЕЕЕЕЕ..... УТРЕПЕТЕ МЕ ..... РЕЙСОВЕ С ДВГ КАЧЕНИ НА РЕЛСИ? КОЙ ГО ИЗМИСЛИ? МАЙКО БЪЛГАРИО, ОЛЕЛЕ МАЙКОООООО?!!!!??? НЯМА ДА МОГА ЩЕ СЕ ТРЕСНА САМ И ЩЕ ПРИКЛЮЧВАМ.
Шинобуси? Дизелови? Движат се под контактната мрежа? Не! Няма да приватизирам, край!!!
Шинопениси заменят стари ху--ве.
Серия 10 не са точно шинобуси и са твърде големи за доста линии като Плевен-Църквица, Разделна-Кардам, Самуил-Силистра, Димитровград-Подкова, Кюстендил-Гюешево и т.н. Разходът на мотриса Дезиро все пак е макар и малко по-голям от този на туристически автобус висок клас и са ефективни при достатъчно големи потоци.
БДЖ има влакове серия 10, които са точно това което търсят. Само че 10 години некупуване на части за тях ги превърнаха в скъпа ограда. Мотрисите се самоизплатиха за две години от икономия на гориво. Ама нали трябва да се спести един лев днес, независимо че утре ще се изхарчат 100. Серия 10 може да се възстанови в България и ремонта им ще струва по евтино от шинобуси. Пък са си и на БДЖ. Ама главо, главо, що те имам да мислиш.....
Така е, Дизеловите мотриси Дезиро са подходящи за целта, но пак са доста по-голями от един шинобус, който събира около 50-60 души. Шинобусът на практика е автобус на релси, с двигател от автобус, но в сравнение с автобуса е доста по-икономичен и с по-лека поддръжка! Освен това е лек, не натоварва релсите така, както обикновените влакове и може да се пусне да се движи с по-висока скорост от конвенционалните влакове!
Това е целенасочено водене на дружеството към фалит и ликвидация!", разгневи се червеният депутат. Ми що не пуснат безплатни червени влакова с пари на червените депутата?
Шинобусите са перфектен вариант за слабо натоварени линии. Първо - експлоатационните разходи и разходите за поддръжка на шинобусите са по-ниски дори от тези на обикновен автобус!!! Покупката им трябваше да е факт много отдавна, още преди да се закрият много от линиите! Да, тези линии едва ли ще са на печалба дори с шинобуси, но те по този начин може да захранват основните линии с допълнителни пътникопотоци, откъдето ще идват реално повече приходи! Но, проблемът у нас е че липсва каквато и да било политическа воля за развитието на железопътния транспорт у нас! И това не е от вчера, не е нито от една година, ами още от времето на комунизма! Още тогава започва деградацията на железницата.
Още през 80-те години на миналия век се разработваше бъдещото развитие на железопътния транспорт. В Европа се изградиха тунела под Ламанш главно заради жптранспорта, в Япония влаковете шинкансен се движеха още през 70-те години на м.век. Основно трасето за жп е 8 пъти по тясно от една магистрала и съответно 2 пъти поевтино и се постига 2 пъти по бърз превоз. Но след като сме изостанали първо ще довършим основните магистрали, а после ще се обърнем към по-бързите и по-ефективни железници. Пък и Бойко знае да гони магистралите само.
Странното е че в Германия от миналата година яко се въведоха автобусните линии м/у градовете и то на големи разстояния. До преди 5 години нямаше нито една немска автобусна фирма. Сега с автобус от Франкфурт до Берлин се ходи за 10 евро... докато с влак е над 80. Толкова много автобуси се навъдиха че ДБ взеха да примиргат.
Спомням си някъде преди 2000г: Германци искаха да помогнат и обновят завода за локомотиви (и вагони). Държавата НЕ позволи. Тогава се създаде (по времето на Костов) автомобилното лоби, с превозвачески фирми на Вилхелм Краус и сина му(Краус тогава май беше министър на транспорта,и се направи всичко възможно, щото локомотивният завод да затвори и БДЖ да тръгне безвъзвратно назад. Сега усилията са в същата посока
Бих искал да обърна внимание на г-н Миков, който изглежда живее с 50 години назад, че съвременните железници са преди всичко бързи и удобни. Чак след това икономични, а социални в българския смисъл - хич. Може би само за студенти и ученици.
Пак решения в последния момент, под натиск. Явно не ставаме за нормална работа, за нормално развитие, за елементарно планиране! Пак откриваме "Америка"! Светът използва най-различни начини за транспорт, влаковете му вървят, хората не са инквизирани на всяка крачка. Ние само избори правим, мътим главите на хората. Друго очевидно нашите "политици" не могат.
Какви шинобуси бе?! Направо да си ползват товарните влакове! Да се мятан на въглищата и айдеееееееее...!
Господин Миков, най икономично е свинарството а не БДЖ? Я вижте, каква собственост направи, др. Гергов от икономии !
Пътувал съм с шинобус и трябва да кажа , че е перфектно решение за слабо натоварени ж.п.линии.Много по тих е от влакчето, бързо набира скорост,събират към 80-100 пътника , ако са повече има и съчленени , които приличат на съчленен автобус , но по-голями
Колко струва един шинобус и има планирани средства от бюджета за тяхното закупуване?
Щом има пари за нови Аудита за НСО, ще намерят и за шинобусите, колкото и да струват. Ако не - да продадат всичките нови държавни коли и да ги купят, ако искат...
както се топи българското население, след 3-4 години ще трябва да пусна не ЖП автобуси а автомобили.
Идеяата е добра, стига да не се побългари - някое политиче да му се прище някоя комисионничка и да осерем работата пак - нещо, което няма да върши работа на хората...
Шинотролей няма ли да има? Нали ЖП е електрифицирано.
Не трябва да се допуска намеса на червени боклуци в икономиката. Това са глупави лицемери и некадърници.
Миков, ти на социална в БДЖ ли си?
сЛАДУРКОВЦИ.в момента Ви се изнася открит урок как се съсипва една ДЪРЖАВНА СТРУКТУРА и как трябва да се ПРИВАТИЗИРА просто се учете.....
От опита който имаме с турски,унгарски и швейцарски вагони плащаме като за нови а получаваме стари-рециклирани . Това иска да ни каже министъра по завоалиран начин и че иска комисионна . Ако е прозиведено в България комисионна няма или е супер малка , това е мила родна картина
хм... те така са ни го изпедепцали, че едва ли не останах с впечатлението, че тия шинобуси са без пари и вървят с въздух. оказа се че вървят с нафта. а сега да видим и колко струват на изхода от завода, и за колко ще ниги продадат. а и ние за колко ще ги купим. под "ние" имам предвид бдж и мт. да има нещо и за деСата и за любовниСата както казва московски
Миката тук е прав, реформите в бдж са крайно неефективни и като стратегия и като замисъл и като изпълнение. Всички съпричастни към тях бива да бъдат освободени от всяка държавна служба. Най-вероятно сценарият за подобни реформи е прокаран от старият ДС апарат. Има много други варианти за реформи в бдж, даже и такива, които биха могли да изкарат бдж от минусите, но само този вид реформи, проведени точно по този начин, могат да изкарат Сега хората по улиците.
Дневен ред на заседанието в министерството на транспорта: 1.Проучили сме има шинобуси които можем да закупим с голяма комисионна за нас. 2.Готово купихме ги. 3.След 6м.-тези шинобуси няма как да се движат по нашите релси и няма обучени да ги управляват.Кредита няма как да платим ще теглим заем.И така ....до ликвидиране напълно да държавата.
Абе, ама къде ше пикаме? У тия релсови буси....
Ей заради такива ато тебе -казвам-правилно е спирането на влакове. За такива диви селяци като тебе-нито влакове, нито автобуси, нито пътища-. Стойте си по селата. правилно е спирането на влаковете. да спрат и останалите.
Хахахаах....Да се смееш ли, да плачеш ли..... С влак през Аляска....
Ама виждал ли си как ЖП служителите с артилерия обстрелват планините покрай линиите в Аляска, за да предизвикват лавини и да предпазват влаковете? А виждал ли си още какви неща правят там, за да може да живеят хора в Аляска?
Викаш, че ако са шинобуси или както там ги наричат тези карикатурни превозни средства, нямаше да има нужда от противолавинната артилерия ли? Аз така те разбрах. Това което един влак може да свърши, като полезна работа, никое друго превозно средствао няма да може да направи.
Другари. Първо много от днешните влакове са морално и технически остарели. Второ идеята за шинобусите е иновативна ( и не виждам нищо лошо в нея).
А защо дори и шинобуси ?Дрезината представлява в най-общ вид количка, която се движи по железопътните релси на влака. Тя се задвижда от пътниците, които се возят на нея. Хем няма да им е студено докато дърпат лоста, хем ще са си направили физзарядката.
Като няма влакове, предлагам на началник гарите да им се раздадат по една кошница люти чушки по една чушка отзад на пътниците и един шут и жепето ще е на печалба и край с проблема.
Автобусните фирми са на печалба защото билетите се проверяват при качване в автобуса.С полупразни влакове в които пътуват половината пътници гратис,а другата половина с всевъзможни намаления БДЖ никога няма да просперира.Ако в шиновозите пред вид на това ,че са малки по обем и гратисчиите не могат да се укриват лесно се повиши събираемостта на приходите може би БДЖ ще се стабилизира.
Това е част от проблема. Другата част е, че не се инвестира в БДЖ за нова инфраструктура, а 80% от сегашната е от 60-те години на миналия век. През 90-те години имаше много влакове и всички се возеха на БДЖ. После обаче се появиха автобусните фирми и започнаха доста нелоялни практики, подпомагани от властта. Един пример е ремонта на част от Централна гара, който беше направен преди повече от 10 години, но целенасочено всичко седеше така, да се препикава. Абе, не ми се коментира, затова хората емигрират от този батак!
После обаче пада комунистическия режим. За кола не се чакаше 20 години и всеки можеше да избере дали да пътува до морето за 8 часа в смръдлив лепкав вагон или 4 часа в удобен чист автобус. Не само цената е определяща а и качеството на услугата.
Министъра намери лесното ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА! Този проблем не е от вчера а от 2008 има предписание за спиране на 32 серия мотриси. За 6 години как един не се намери да възложи на техническите университети да разработят прототип на малка градска мотриса и да бъде произведена в България????? Ама тогава няма комисионна а сега ще има - ето я разликата ......
Има един лаф "като се знам какъв съм инженер ме е страх да отида на лекар". Разработка на продукт струва в пъти по-скъпо от покупката на нещо пуснато в масово производство.
Браво евалата за това изказване ! Ако ти се опредялш като некачествен инженер не се отъждествявай с другите. Гаранция ти давам че ако екип проектанти всеки с по 2-ма студенти го проектират след 6 месеца ще имаме прототип , НО ТРЯБВА ДА ИМ СЕ ОСИГУРИ СПОКОЙСТВИЕ И ФИНАНСИРАНЕ драги ми смехурко . Некачествените изделия в БГ са плод на усилията на много фирми да не дават заплати и бонуси и хората да работят за да могат да си купят един хляб !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Влакът стрела струва 80 евро - 156 лева в едната посока за 220 км. "Тъпанариииии"-те се мръщят на билет от 6 лева и пътуват гратис. Лесно е да се пениш в кръчмата. По-трудно е да мислиш, да плащаш, да правиш.
Само дето ползващите влака стрела не взимат български заплати в лева, така че няма смисъл да превалутираш кръчмарски. А 6 лева може да е билета в БДЖ за 20 км, ама със сигурност не и за 220.
Каква българска разработка? Погледнете новите български трамваи по линията на 5-цата и полските по линията на 7-цата. Разликата е от тук до Алфа Центавър. Не щем някой инДжинер Ганчев да разработва.
А запитвал ли си се някога защо е това? Защо полша залива Европа с хранителни стоки? Защото тия хора не си прецакаха икономика по начина, по който българите го направиха. Защото нещата не се простират само до виж този и онзи, а до образование, наука, разработки, индустрия, финансиране, и така дълги години.
Е те тази новина ясно показва какви идиоти ни управляват. Навсякъде около нас се строят влакове стрели движещи се с 300 км/час, а нашите идиоти въвеждат шинобуси. Тъпанариииии, трябва нова инфраструктура и влакове стрели от София до морето.Бокоооо кретен такъв. Нали ходиш по чужбините. Качи се на един влак в Европа или в Япония да видиш за какво става въпрос бе тикво проста банкенска.
Към гара Х в момента пътува влак, който побира 400 пътници, но на гарата се качват 12. Пресметнато годишно транспорта на един такъв пътник струва по-евтино, ако БДЖ му наеме такси. Не виждам какъв е проблемът тези влакове да се спрат, щом ще бъде осигурен адекватен друг транспорт на хората, а държавата намали загубите си. Ако на някой 40 милиона му се струват малко пари - да ги даде и съм сигурна, че БДЖ няма да съкращава никой.
Проблема е, че пътя на съкращенията винаги е с предизвестен край. Наблюдавам съкращенията и "реформите" в БДЖ от началото на прехода. Мога откровено да ти кажа, че ти си от хората, които и идея си нямате какви глупости пишете. Май не виждаш накъде отиват нещата със страната. Е, поне се надявам да си горда от себе си...
Не е вярно, че навсякъде се осигурява алтернативен транспорт. Давам пример: налага се да пътуваш късно следобед от Пловдив до Горна Оряховица. Автобус дотам няма, затова хващаш влак от Пловдив в 16:32ч. до Стара Загора и там трябва да смениш за Горна Оряховица. Само че влакът, с който можеше да направиш връзката в Стара Загора, вече го няма. Т.е. можеш да стигнеш до Ст. Загора, но няма как да продължиш. Последният влак от Ст. Загора в посока Г. Оряховица - Русе тръгва в 16:20ч., което е немислимо! Друг вариант е да минеш "за по-кратко" през София, но и цената за билета е двойна и времето. Едва ли ще ти е приятно да пътуваш 8 часа и половина за няма и 250 км. И пак казвам - автобуси по това направление, като алтернатива, няма. Предполагам, че има още безброй такива примери, затова който не пътува с влак и не е наясно как стоят нещата, няма право да коментира.
Не е вярно, че няма вариант! Пишеш в GOOGLE "Пловдив Горна Оряховица". Веднага ти излизат няколко резултата, един от тях е на интернет страницата "avtogari.info" и там се вижда разписание на автобусна линия Пловдив - Горна Оряховица: час на тръгване - 16:30, пристигане - 20:30 От Горна Оряховица до Пловдив: час на тръгване 6:00, пристигане - 11:10 Разстояние - 229 км, цена:18 лв. Костваше ми 1 минута да намеря информацията и 5 минути да я споделя...
Гласувате за ГЕРБ, знаете че те могат само едно, да прецакват българите, сега ще протестирате. Мноого малоумно!
Шинобуси заменят стари мотриси в БДЖ
Автобуси на релси ще заменят вече спрените стари мотриси от 60-те години. Това каза в интервю за “24 часа” зам.-министърът на транспорта Антон Гинев.
Обратно в новината