Уискито не е просто висококачествен алкохол, а според много специалисти то е цяла култура, която е на второ място по популярност, след виното.  Любимата алкохолна напитка на силния пол по света е създадена едновременно в Шотландия и Ирландия. Напитката е сред предпочитаните алкохолни концентрати и зад Океана - САЩ.

В годините производителите на уиски, независимо дали напитката е шотландска, американска, ирландска, усъвършенстват вкусовете му и предлагат все по-добри "бижута" за ценители. 

Новата колекция Grand Series в портфолиото на William Grant & Sons е поредният пример за желанието на семейство Грант да разчупи стереотипите в правенето на уиски и да изненада аудиторията на уиски ценители и ентусиасти. Както казва Браян Кинсман, малт мастър на Glenfiddich: "Grand Series отлично представя духа и стремежа на марката за иновации и способностите ни да експериментираме с годишни уискита и интригуващи финиши".

Серията представя: Glenfiddich GRAN RESERVA 21 YO - 21-годишен сингъл малц, доотлежал в бъчви от карибски ром; Glenfiddich GRAND CRU 23 YO - 23-годишен сингъл малц, финиширан в бъчви от френско Кюве; звездата в серията Glenfiddich Grande Couronne 26 YO - първокласно 26-годишно уиски, финиширано в редки бъчви от френски коняк.

Продуктът е представен в десет ключови за William Grant & Sons пазара в света, един от които е и България.

снимка: Glenfiddich

Френският художник Jean- Charles Deserve си партнира с Glenfiddich, за да създаде оригиналния дизайн на бутилката Glenfiddich Grande Couronne - богат, златен филигранен модел, в който се преплитат световете на Шотландия и Франция, създавайки многопластово и богато на култура уиски. По този начин Glenfiddich ласкае своите почитатели с перфектен завършек на една истинска Grandе серия, но не спира дотук.

През 2021 г. брандът създава The Grande Composition - поредица от колаборации с артисти в 19 държави по света, включително България, Южна Африка, Нигерия, Полша, Великобритания, Германия, Испания, Израел и ОАЕ. Те представят своите идеи за локален оригинален дизайн, превръщайки бутилката на Glenfiddich в шедьовър. По този начин Glenfiddich създава глобална колекция от творения на изкуството, които преплитат богатата история на марката с местната култура, оживени чрез стила на всеки отделен артист.

снимка: Glenfiddich

Българското участие в проекта е представено от Костадин Кокаланов, калиграф, преподавател в Националната художествена академия и творчески директор в редица рекламни агенции. Основен мотив при изграждането на креативната концепция е глаголицата, на която Кокаланов представя съвременен художествен прочит. Стъпвайки върху разработки на проф. Васил Йончев, основоположник на академичното образование по шрифт и калиграфия, той създава художествена композиция, представяща динамиката на глаголическото писмо и мистицизма, който то носи. С изградената композиция се цели представянето на един съвременен прочит на филигри модела, следващ основата на културно-историческия балкански символизъм, заложен в изграждането на глаголицата. Фокусът е върху формата и геометричната логика на знаците и тяхната художествена стойност. За направата на опаковката са използвани съвременни художествени материали, микс от 15 вида мастило, които в контакт с вода предизвикват "жива" химическа реакция и като резултат постигат нюансите на "африканско злато".

Нима има по-приятен начин да разпуснеш вечерта след напрегнат работен ден от това да си налееш чаша ароматно, малцово уиски или просто такова, което е по вкуса ти. 

снимка: Glenfiddich