Коментари - Париж забрани старите коли, Осло - дизеловите | Днес.dir.bg
Коментари
ot 35 godini rabotia avto mehanik I smelo zaiavavam ce novite koli sa skapi ednodnevki I bokluci .Prekaleno mnogo avtomatika I elektronika .1O sistemi za ekologia 100 datcici I vse niakoi ot tiah dava gresni Danni na kompa icao ekologia po losi emisii ot edna 20 godisna kola
От къде толкова електрическа енергия?! Къде са ни АЕЦ-овете,........ Сетете се, колко скъпа ще стане ел.енергията! Лашкат се наляво надясно, ту газта беше най-безвредна, ту дизела, сега бензина, утре тока..............
М-да..... А производството на електроенергията не замърсява ли околната среда - ТЕЦ, АЕЦ,........ "Възторжен скок от трън на глог!"
Айде холам! Новите боклуци са направени така, че да се трошат по-често и да цицат паричките на нещастните собственици имали щастието да са горди притежатели на ново возило. Да не говорим какви престъпници са и официалните сервизи. Елекромобил - супер ама батерията струва колкото половината кола и ти трябва висше образование за да разчиташ в какво състояние е и как се борави с нея. Колата отделно няма къде да се зарежда за някакъв нормален срок и пак струва една бала пари ... нямаме нужда от такива возила, ще си караме таратайките ако трябва и възглища.
Абе тук се е превърнало във форум на газаджиите с 20 годишни брички. Тия мантри как старата кола ако се подържа добре е по-добра от новата са пълни простотии. Новото си е ново, ако ще и Дачия да е, стига да е до 7 - 8 години (в нашия случай). Масово тук се карат дърти изпърдели таралясници на газ, чиито собственици се чудят каква мъдрост да напишат. Газта другари е гориво за печки. Нафтата освен за печки, става и за транспорт. Един нормален дизел, произведен след 2010 г. и подържан нормално няма как да е проблемен. Проблемни са дъртите стари кочини, на които трябва да се вдигне драстично данъка и да плащат еко-такса.
Казах ти. Дали една баба е на 80 или на 70, тя все си остава баба. Ти дизел на 6 години за нова кола ли го имаш, бе? Тоя "нов" дизел са му навъртяни 500 хилди, превъртян му е километража и автоджамбазите ти набиват в кратуната , че е на 133 хиляди и, че е каран от жена или адвокат.... Амортизационният период на автомобилите е 5 години. След тия пет години дъртият ти дизел за чеп за бъчва не става, дейва и тракаталника дейва. освен това, тук се говори и за екологични последици. Ти малоумен ли си или на такъв се прави, че не знаеш, че при изгаряне на газта се отделят само водни пари? Абсолютно безопасни и екологични. А твоят катраник пуши и замърсява здраво, независмо дали е произведен преди 20, 5 години или вчера. Относно старите бараки пак си много заблуден. Въпрос на поддръжка.
дали, 5 години? карам по 2-3-5 до 10000 на година, според колко месеца отпуск имам. за 10 години надали имам 20000 км. мога да си купя каквата искам кола, екологично ли е да се ижварли една работеща в името на рахатра на хора с бели якички, и да се употребят ресурси за направата на новата кошница със съмнително качество?
По добре и тук да забранят навт печки те са най големия замърсител събрахме евро боклуци.
В България трябва да се забрани в цетровете на градовете да се движат бензинови и дизелови автомобили.Електро може.
Точно преди 5 години държавата стимулираше купуването на новите дизели доказвайки колко са чисти. Това в Норвегия. Сега хората които са се набутали няма да могат да си ползват колите . Това не комунизъм това е чист фашизъм
Сигурно брюкселските бюрократи са забвали, че годината е 2017, тъкмо 100 години след Великия Октомври. Ще видим, кон боб яде ли, най-накрая май.
С две думи - за 4 дни застраховката на колата им ще си я плащат, но няма да карат кола, а ще използват метрото. Супер!
Забрани и простотии , но не за дълго!!!Скоро ще има избори и изненадите ще са по големи от Тръмп. Управляващите тъпанари които предричат глобално затопляне и екологични катастрофи , ще си заминат в историята, лъжите , че видите ли сега е много по мръсен въздуна от 1970г например са съшити с бели конци, лобитата на производителите на нови коли , няма да изкарат дълго, Произвоството на еднодневки, като коли, смартфони, телевизорчета, бяла техника, черна техника и др, нанася много по голяма екологична вреда и отнема енергиен ресурс. Това, че често се сменят мебели, обзавеждане, постоянно се руши и кърти и се слага гипскартон, на нася еко вреда. Ако такива тъпанари бяха управлявали света и преди нас, не би останало и едно кресло във Версай, Шонбрун и т.н, всичко щеше да е ТАЛАШИТ, ПЛАСМАСОРИЯ И ГИПСКАРТОНАЖ!!!!!
А ти да не би да си учен и на какво базираш съждението, че глобално затопляне не съществува? Дай доказателства на тезата си? То само с тролене не става. Ако си мъж трябва да можеш да стоиш зад думите си и да защитиш тезата си.
Ти изобщо бил(а) ли си роден(а) през 1970-та? Я се качи на Витоша и погледни надолу към София...
"...Миналата година Германия поиска от 2030 г. ЕС да забрани пускането в експлоатация на автомобили на бензин и дизел..." И на какво ще се движат - на кюмюр може би.
Да се забрани вноса на автомобили по стари от 10 години, да се затегнат ГТП-прегледите и само изправни а-ли да минават, да се намалят данъците и таксите за нови, за сметка на старите.
Алоооууу, моята кола е на 20 години, но ти гарантирам, че е в пъти по- изправна, безопасна и поддържана от твоята барака на 7-8 години с еленови рога на купето и червен помпон на емблемата.... Аман от такива смешници като теб. дали една баба е на 70 или на 80 години, тя все си е баба, бе,. какво мислиш, хората на Запад да не са балами, та да изхвърлят коли по на 5 години? те ги скапат от каране, дойде време за смяна на климатик, съедините, амортисьори, щанги, масла, рейки, тампони и други и като им кажат в сервиза- 5000 евро, те ги изьхвърлят на боклука и си купуват нови, а такива балами като теб викат- глей бе, купих кола на 5 години- като нова е . да, ама не. Осен това не е важно на колко години е една кола , а как е поддържана и в какво състояние е. Също като хората. Жени на по 50 изглеждат и са в пъти по- добре физически и душевно от затлъстелите дебеланки, които се тъпчат с дюнери и чипсове и в седми клас са по 80 кила. А забраната от страна на френските кавалджии цели само едно- повишаване спадналото търсене на нови автомобили в автомобилния отрасъл. Френски минетаджии....
Писал съм да се забрани вноса на втора употреба автомобили по стари от 10-години!!! ВНОСА, така ще се обнови малко автопарка, ще се промени и мисленето на хората и ще се купуват по нови автомобили, а като се затегне техническия преглед, ще вървят само изправните такива, независимо възрастта! Могат да се правят изключения за ретро автомобили, като е уточненено че ще се използват не ежедневно, а само за ретро ралита и подобни.
Колкото са по-глупави тези западняци, толкова по-висок стандарт за живот имат и по-добре живеят! ..нямам никакво обяснение защо ние, най-умните в света, едва връзваме двата края! Заговор срещу нас ще да е, не може да е друго! ;)) Вместо да се поучим от опита на тези хора, ние акъл им даваме и ги храним за решенията ;)) Мила родна КЪРТИнка, бе..
Защото има световен еврогейски заговор, срещу най-умния, трудолюбив и съвестен народ на света, който всеки път си избира чудесни политици.
Тука сме яко хитреци, ама не хитреци, ами "хитреци". Горим въглища вкъщи, да спестим по 100-200 лв./месец, караме трошляк, да спестим някоя хилядарка. И се надяваме ракът да не ни хване нас, ами съседа - зер, един и същ въздух дишаме. После стандартно, на опашка при доктора, на опашка при аптекаря, и дотам със "спестените" пари. Но продължаваме да сме тарикати и "хитреци".
Ами, сама виж кой ни управлява вече два мандата и се готви за трети със селски номера и фалшификации и какво направи, за да останат у нас младите и умните, за да работят за страната си и за нейния по-висок стандарт! Или за "милата и родна къртинка", както искаш! Това, че ти изпадаш в оргазъм, само като видиш портрета на Вожда, ти пречи да видиш същността на нещата и затова нямаш никакво обяснение по въпроса! Поне след това да можеше поне малко да се концентрираш, а ти вместо това пак се вторачваш в портрета на стената.....
Мисля че повечето хора не разбират каква е идеята на тази забрана. Идеята е да се намалят замърсителите в градска среда. Това важи и за печки за отопление на дърва или нафта, също допринасят много за замърсяването на въздуха с фини прашинки, което от своя страна води до увеличение на белодробните заболявания, развиване на алергии, че дори и рак. Бъдещето е на електрическите автомобили. Знаете ли че КПД на електрическите автомобили е 75-80%, а на автомобилите с вътрешно горене 25%. Отделно електроавтомобилите имат много по-малко движещи се части, което означава че ще са нужни по-малко хори за сглобяването им. Това означава примерно, че в Германия 25% от работниците във фабриките на VW, Audi, Mercedes, BMW ще станат излишни, така че не ми казвайте, че в Германия планират да ги спрат защото искат да си стимулират производството на автомобили. Има достатъчно много инициативи стимулиращи закупуването на нови такива в Германия. Така че в това число немската икономика ще е потърпевша и въпреки всичко те искат да направят тази крачка. Сега да направим аналогия с България, където данъците за стари автомобили е много по-нисък от този за нови. Това е абсолютна идиотщина, поощряване на хората да карат таратайки и да замърсяват въздуха повече.
Ейййй, отворко, я ми посочи един нов и ЧИТАВ автомбил, който обикновеният българин може да си позволи с доходите си? Кой се отоплява с твърдо гориво знаеш предполагам. Най-бедните, които не могат да си позволят климатици и ток. Значи първо държиш бедния в бедност и после му го нахакваш, защото не може да спазва екологични норми. Цинизмът ще ви изяде главите да знаеш.
Първо не съм ти "отворко", нито си ми на годинити, нито на акъла, нито на книгите и знанията. Просто излагам факти. Второ отопление с климатик е най-евтино, има много проучвания и т.н. Не мисля че един нов климатик е толкова скъп. Отделно могат да се измислят програми за стимулиране на хората да си закупят климатици. https://link/bg/output/daily/pollutants/pm.html Ето ти малко четиво да се образоваш малко. Идеята е не да се забранят старите автомобили, но да се ограничат и да се стимулира с финансови преференции нови и екологични автомобили. В България нивото на тези ФПЧ е едно от най-високите в Европа, затова трябва и в България да се предприемат подобни мерки. Като си беден ти нямаш автомобил. Точка по въпроса. Могат да се разширят велоалеите, да се стимулира повече хора да използват велосипеди и т.н. Това е криворазбраната цивилизация в България, всеки трябва да има кола и никой да не ползва градския транспорт.
Няма как да замените колите, самосвалите, камионите да преминат изцяло на електрическо захранване. Има фундаментални физически, технически и организационни ограничения, които го правят напълно невъзможно. Вероятно, само при леките коли, в развитите държави, за следващите 15 г. да се появат примерно 10-15% електромобили, но като втори коли в семействата. В България познайте колко семейства ще имат втори, електрически автомобил, примерно до 2030-та година, така бленувана от германските автомобилни производители. А пък за отоплението с твърдо гориво да не говорим, как смятате да го премахнете. Не им обръщайте внимание на зелените и не се поддавайте на техните фантазии.
От последното изследване на Oxfam следва, че 8-те най-богати човека на Земята разполагат с такова богатство колкото 3 600 000 000 най-бедни жители (т.е. половината жители) на планетата Земя. Което ми се струва напълно справедливо, а ние тука за едни коли спориме.
Аз съм за чистия въздух. Кога ще напрвят същото и със старите самолети? А,с тези,които пръскат отгоре менделеевата таблица? ЕС няма ли да обърне внимание на плодовете и зеленчуците с пестициди, храните с гмо? Евролицмерието е безкрайно като глупостта.
тъпо евро-гейове, забраняват старите коли , а в братския съвеЦки съюз си карат 40 годишните талиги, дишат си цялата менделеева таблица и нищо им няма.
Еми не знам какво чакаш newsted, ходи да си дишаш цялата Менделеева таблица в Русия и спри да ни занимаваш с глупостите си :)
А в Куба даже и 60 годишни коли карат и нищо им няма!
Средна възраст на автомобилите - ЕС 8.9 г., Германия 8.5 г, САЩ 11.3 години, Русия 12.4 години, Украйна 21 г., ОАЕ 5.1 години Иначе повечето вярват хора твърдо, че "западняците си сменят колите на 3 години". Дано, господ да им даде !
Както винаги става въпрос за пари!!! Ще спрем, стари коли, дизели и т.н. защо? За да произвежда нови коли Германия, Франция, Италия, Швеция, които "аборигените" от банана републиките в ЕС и околности да купуват!!??!!?? Кой печели? Германия и другите развити държави - обирвачи на по-бедните от ЕС. А кой губи? Българските електорални маймуни!! Хвала на зелената мафия, хвала на брюкселските тарикати, хвала на нас глупендерите, че ги слушаме и избираме в европейския парламент!!!!!!!!!!!!
Много правилно хората искат да дишат чист въздух. А не сажди от старите и раздрънкани дизели, както е тук в БГ.
Е, чак пък толкова! Спирането на производството на коли на дизел и бензин през 2030, означава карането им поне до 2050 година, че и повече. До тогава кой знае какво още може да стане и с Германия, и с Европа, и със света както сме я подкарали! А след 2020, ако започнем да караме основно електрически коли, с какво по-точно ще ги зареждаме у нас, не става много ясно, след като нови мощностти няма, а ще затваряме и съществуващите?
време за реклама :)))) неподдъряна бензинова кола на 3 години не е екологична, както и поддъряна такава на 15 години е по-добра от горната. защо се малчи за стратегиите за следпродажбена поддръжка на производителите - те просто отказват да дават информация и така допринбасят да десеторно увеличение на вредните продукти от двигателя в сравнение с нормално (и евтино) поддъряна кола при наличие на нужната инфо
САЩ и Китай заедно дават малко над 40% от вредните емисии в световен план. Вие си забранявайте така на дребно пък те ще отворят още няколко замърсяващи производства
В ЕС се забранява браковете между разнополови човешки същества. Кой иска да е европеец?
Дай Боже скоро всички да се возим на евтини електромобили. Амин !
Абе, да, ама надали! След някоя и друга година ще затваряме 5 и 6 реактори на АЕЦ-а, нови мощности не се предвиждат в обозримо бъдеще, та сигурно ще ходим при румънците или турците да си зареждаме батериите на колите ! Освен това при повишаване на потреблението при дефицит се вдигат цените, та ниската стойност на колата ще се компенсира с висока на тока! А как ще я карат домакинствата с тогавашните сметки за тока, ум не ми го побира!
Всички дизели в БГ трябва да се спрат или да плащат петорен данък и петорна винетка!!!!
В следващите 25 години няма да спират промишлените машини с дизелови двигатели на запад, а нашия за БГ говори. Да видим колко ще си доволен да ти докарват хляба в магазина с двигател, движен от позитивно мислене.
Пълни глупости. Всички коли които не са поне ЕВРО 4 трябва да се спрат или да плащат много висок данък. Това дали е дизел или бензин няма значение важното е колата да е нова и екологична. Един дърт бензин дето гори маслото като Трабант все едно не цапа. Айде у лево!
На всички депутати да се конфискуват служебните коли и да ходят на работа с метрото. Въпреки, че в България винетката се увеличи 45% пътищата зимата се почистват още по-лошо от преди. Друго си е ГМО продуктите на САЩ и Канада и ядрените опити на силните държави.
Като спрат дизилите ще ядеш дядовия.Нали всички селскостопански машини са дизелови, всички тирови превозващи стоки са дизели.Всички фериботи са дизели.
електро лобито натиска яко нема кой да купува автомобилите им :)
Я па си карам 20г. дизел. Казаха че бил полезен за здравето особено с масло...а и цакам Съюза с вредни емисии, я ръгам дръва в кюмбето и си грее душътъ
От 1950г. в мините работят самосвали с дизелелектрически двигатели, като товароносимостта нарастна до 400 тона, но никой не изхвърля дизелите! Как ще се произвеждат иначе блага за промишлеността? А в подземното минно дело 80% от камионите и товарачките са дизелови - значи при тези затворени пространства миньорите трябва да са измрели отдавна.....Тъпотии на куб. Шведите - Sandvik и Atlas Copco си продължават да си разработват дизелови двигатели за подземни машини - да не са ги пуснали на батерии? Има електрически, но са много малко.....
Вентилацията в мините е една от най-отговорните дейности, която НИКОГА не спира, дори мината да не работи със седмици.
Мой човек, в голяма грешка си, ако мислиш, че миньорите не умират. Доста млади измират и работата им се води една от най-високо рисковите. Освен това както колегата е написал, няма съвременна мина освен може би тази на Ковачки, без вентилация. Просто е невъзможно да се работи. Какви 1950та година, какви 5 лева. Не си слизал въобще в мина, та да разбереш за какво иде реч. Ами пиши си, нали се упражняваме да пишем.
А с "ЛАДА"-та ,производство 2005-та ,на LPG ,ще ме пуснат ли в Осло ? Канех се да се поразходя ...Чувам ,че в Финландия ,Швеция ,Норвегия ...изпитаните,десетки години "класики" на "Лада" са на особенна почит ! Палят без проблем ,дори и при минус 50 градуса !
11 годишна лада може и да пали но когато запали след нея облак от дим.Гори масло на поразия.
...Ха-ха-ха..."гори" ... Разправяй ги на мене тия ,дето си я карам най-редовно ... Есента и смених маслото някъде на 12 000 км (дори не бе почерняло-защото карам на газ )...За целия пробег не съм долял повече от 1,5-2,0 литра ...Пък да не ти разправям ,че литъра купувам за 4,50 ...М10 Д ! И не ме поучавай ,че съсипвам мотора ,защото с марката "Москвич" 412 и "Лада" имам близо 1 500 000 км ! Избора на реалиста ...това са колите , за днешното състояние на България и ...РЕАЛНИТЕ възможности на 80 % от нейните граждани ! Винаги бих предпочел една чисто нова "Лада" за около 3-3500 $, от колкото някой лъскав 15-годишен западен таралясник ,натъпкан с капризна и скъпа електроника и на незнайко какъв пробег !
Швеция и Норвегия са първенци по еврогейзерство (заедно с Белгия). Норвегия има 4 млн население, помпи нефт и газ и живурка поради същата причина като Саудитска Арабия и Кувейт. Обаче никой не казва, че норвежците са камилари - не, те са безкрайно интелигентни и парите им го доказват. За жалост наличието на пари в днешно време е почти единствен индикатор за това кой бил умен и на кого да се подражава.
Скандинавците за това са на последни места по корупция и на първи места по качество на живот . Нека са тъпи
Време и у нас да се вземат някакви мерки. А не, данъка на новите коли да е 10 пъти по-висок от този на трошките.
Това означава ли също, че камиони снабдяващи със стоки няма да се движат? Тоест бизнеса ще си върви, а обикновените хора Д.Г.Д.
Заминава в историята ЕС! Коли ще карат само богатите страни, на нас - трошките със забрана за движение.
Броят автомобили и вредните емисии от тях въобще не е толкова висок, колкото пресата се опитва да ни го докаже! Къде е най-замърсен въздуха? Шанхай, Пекин и другите китайски градове. Защо? Там са аутсорснати почти всички световни производства - и за обувки и за дрехи, и за автомобили -така че ако трябва да се затваря нещо първо заводите трябва да се затворят, защото замърсяват въздуха в хиляди пъти повече от леките автомобили. Ами рециклирането на една батерия на електромобил? То да не става без вредни емисии и да не е екологично? Поредната манипулация и промиване на мозъци! Виж че и на запад не знаят какво да правят вече - дизелите ли да забраняват или старите автомобили да ограничават, съвсем са се бъгнали.
Дали въздуха е най-замърсен в Пекин и Шанхай, или просто така ни отърва да кажем? Пекин - 357микрограма прахови частици - код червен и затварят града. Да ти кажа ли, че в момента в София, квартал Надежда, този показател гони 300? Че често минава и 400? Та къде е по-мръсно - в София или в Пекин?
Ромите с каруците не ги лови този закон. Очаквам ЕС да се наводни с каруци и магарешки и конски изпражнения. Ето така се лобира за големите производители на коли. ГМО продуктите са къде къде по-вредни, но нали са произведени в САЩ и Канада - значи ще ни ги наложат демократично.
ГМО продуктите не са задължително вредни - това е журналистическа измислица. Примерно генни модификации по пшеницата са спасили милиони хора от глад в Африка. Но от какъвто и да е ГМО продукт, много по-вреден в въздухът, който дишаме. Примерно в София в момента - 250микрограма фини праходи частици на куб.м. - този прах ти влиза директно през алвеолите в кръвта, и ако се разминеш само с астма, си щастливец. Затова хората забраняват дизелите и старите коли, ама ние тука даже си ги искаме, малки данъци, режем катализатори и ДПФи "да върви повече", и после що в болницата и аптеката опашката е до входа, а? Щото сме "хитреци", ама прости хитреци.
ГМО продуктите са изключително опасни те могат да изменят човешката ДНК необратимо. На тях се дължи голяма част от безплодието и болестите у хората - защото емитират храна. ГМО продуктите не могат да се размножават - ставаш васал на компаниите, които ги произвеждат. В САЩ ГМО продукти купуват най-бедните и необразовани хора. Много по вредни от дизела са ядрените опити - но опитай се да ги забраниш, ще те убият. Едно химическо предприятие е многократно по-мръсно от дизеловите коли в цял град.
По-добре да не се движиш, отколкото да умреш от рак на белите дробове. Но българинът е тъпо животно, купува си стар трошляк, иска и до контейнера за смет да ходи с него, и после като се разболее от някоя ужасна болест - някой да му плаща и лечението. Мизерници сме ние, мизерници. Достатъчно е да се види колко нови автомобили се продават в България, и колко 20-годишни талиги. Ще кажете - "ами бедни сме". Не сме бедни - прости сме. Простотията води и до бедност, а не обратното.
Стари били, вредни били. Я елате да ги видите след като забраната влезе в сила, по автокъщите в България. Всичките са на стотина хиляди км., карани от баби, доктори, без да е пушено в тях и т.н. Нали България е "площадката за третиране на автоотпадъци" на Европа.
Предположението, че човешката дейност може да повлияе на климата на Земята е просто пълна глупост за зарибяване на тъпанарите. Всичко е борба за пазари и желание да с продават все повече боклуци на тъпите роби, като се обявят за незаконни днешните им таралясници.
Едно си Ганчо знае едно си бае. Явно си прекалено неграмотен за да не осъзнаваш колко тонове боклуци генерират човешките същества като теб на година! Но щом ти си живее в мърсотия поне не пречи на другите.
професоре, айде да подредиме замърсителите по важнос, а? Постни твоите и щи постнем мойте веднагас. За сапоставка, така. И даже щи обясним защо над моите има ореол на светци и мъченице
Абсолютно е прав човека. Имаш ли си идея колко ресурси и вредни емисии коства на природата производството на един нов автомобил!
Ха сега да видим нашите евроатлантици как ще се окъкат. Сигурно направо ще забранят движението на коли с двигатели с вътрешно горене. Интересна картина - по магистралите в едната лента-бързата-конски впрягове, в другата-волски и магарешки. Ековинетки за тези които акат екологични отпадъци, а пътни винетки за вносни впрягове - камили и т.н.
А ТИквата вече Седма година не може да ЗАБРАНИ КАРУЦИТЕ в градовете. Даже наскоро ги включиха в доставките на хляб
Т'ва е щото е зелен и го дразни смога в София. Иначе за да сме честни, като беше кмет се пробва да ги забрани, ама разни НПО-та нададоха зловещ вой, заведоха дела и накрая баце даде назад....
Ако това при нас стане, единствените МПС - та по улиците, които ще се движат ще бъдат колите само на мутрите и милинерите.....
забава! Купи си кола и след изнудването със регистрации, застраховки, гориво, глоби ше те задължиме и да не мож да я караш. Това държавата е най-гоуемиа мушеник и рекетьор. \ти, не ме гуедай тъпо, французино, метни насам един фолксваген произведен 1996-та. и без тва вече не ти требва.
Париж забрани старите коли, Осло - дизеловите
Осло ще забрани движение на дизелови коли от утре за няколко дни в опит да спре силното замърсяване на въздуха. Париж пък забрани по-старите автомобили.
Обратно в новината