Автобусните превозвачи скочиха срещу "Бонус-малус"

Гилдията недоволна от идеята автобусите да бъдат обвързани с поведението на водачите

Обратно в новината

Коментари - Автобусните превозвачи скочиха срещу "Бонус-малус" | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Престъпление е, че държавата ще финансира застрахователните дружества, като свързва глобите, наложени по ЗДв П с ъс възможност същите да увеличават сумите по т.н. Гражданска отговорност. Време е за откровен, честен разговор за бъдещето на държавата ни.

Системата която отдавна работи в щатите. Вписват се всички водачи на съответното возило. Ако някой от тях е нарушител, застраховката се вдига. Останалите примерни водачи да си преценят дали искат в задтаховката им да има нарушител, и съответно да плащат повече

Уважаеми колеги потребители, не омаловажавам вашите упреци, но днешното ръководство на КФН не е виновно. ОСНОВНИ ВИНОВНИЦИ за несъответствията между методиката "Бонус - Малус" и Кодекса за застраховане са: зам.-председателят на КФН, отговарящ за управление "Застрахователен надзор" - г-жа Ралица Агайн, председателят на УС на Асоциацията на българските застрахователи г-н Данчо Данчев, адвокатско дружество „Антоанета Димоларова, Розалина Градинарова и съдружници”, консултант на Асоциацията на българските застрахователи по промените в Кодекса за застраховането и на последно място народните представители, които им повярваха. През 2015г., когато се правят промените в Кодекса за застраховане без широко обществено обсъждане, тайно в тесен кръг от поднадзорни лица - застрахователи и брокери и без участие на потребителите основателят на застрахователния надзор Христо Христов и следващите ръководители на застрахователния надзор Даниела Конова, Румен Гълъбинов, Борислав Богоев и Алекси Стратиев - експерта по пътна безопасност открито посочват порочната практика и неадекватните промени, които няма да са полезни в бъдещата регулация на застрахователния пазар. И съвсем естествено поискаха оставката на г-жа Ралица Агайн. Днес, когато открито се обсъжда методиката Бонус-Малус става ясно, че отново трябва да се правят промени в Кодекса за застраховане. Е, аз питам защо тогава не бяха чути посочените по-горе специалисти. Някой много бързо забравиха, че при г-жа Ралица Агайн започнаха фалитите: първо на българския застраховател ЗАД Юпитер, а по-късно и на клона на чуждестранния застраховател Олимпик. Сега, когато ще е необходимо да се правят нови промени в Кодекса за застраховане трябва да има широко обществено обсъждане. Но най-належащи са: риска да е и върху водача на мпс-то, да се премахне ненужния вече стикер и да се разреши сключването по интернет на задължителната застраховка „Гражданска отговорност"на автомобилистите, Гаранционния фонд и Националното бюро на българските автомобилни превозвачи да се обединят в една структура и в УС да има представител на потребителите, възнагражденията на ръководителите, членовете на УС, отчета за приходите и разходите и баланса да са обществено достъпни. А не както е сега, в пълна мъгла. Дори ние потребителите не разбрахме, кой понесе отговорност за загубения депозит от близо 10млн.лв. във фалиралата КТБ. Само, когато работата на КФН стане прозрачна и в интерес на потребителите ще се възстанови доверието в сектора или както е казал основателя на застрахователния надзор у нас г-н Христо Христов - "Застраховането е доверие между застрахования и застрахователя и между застрахователя и регулатора".

виновните автомобили да се порицават, а при по-сериозни провинения да им се удрят по сто тояги по гумите. А на тия идиоти, които измислиха тази пародия, да им се удрят дупетата.

Щом автомобилът носи отговорност правилно ще бъде да бъдат съдени и да лежат в затвора когато нарушават правилата за движение. Разбира се, ще трябват специални затвори за автомобили и камиони където да си излежават присъдите, но това ще е бонус за икономиката защото ще се създадат нови работни места.

КАКВО ОБЩО ИМАТ СЪС ЗАСТРАХОВАНЕТО ОДИТОРСКИ ФИРМИ КАТО КОНСУЛТАНТА "Ърнст енд Янг" ?!! КОЛКО МИЛИОНА ПАРИ ОТ ХАЗНАТА ДАДОХТЕ НА ТЕЗИ НЕГОДНИЦИ ЗА ДА СЪТВОРЯТ ТОВА БЕЗУМИЕ ДА СЕ НАЛАГА СИСТЕМАТА МАЛУС НА "ВИНОВНИЯ" АВТОМОБИЛ ?!! Тези от КФН да си подават незабавно оставките !!! Незабавна ревизия на платените на тези нямащи нищо общо със заспаховането ОДИТОРИ от Ърнст енд Янг !!! КОЙ И КАК ГИ ИЗБРА ТЕЗИ НЕГОДНИЦИ вменяващи отговорности на "ВИНОВНИЯ" АВТОМОБИЛ ЧИЙТО РИСК СЕ НОСИ ОТ ЗАСТРАХОВАТЕЛЯ !! ИМАЛО ЛИ Е КОНКУРС И ОБЩЕСТВЕНА ПОРАЧКА ПРИ ИЗБОРА ИМ ЗА КОНСУЛТАНТ или им е дадена поръчката като на "НАШИ" ХОРА ?!! КЪДЕ Е ОБЯВЕНА ПОРЪЧКАТА и изобщо имало ли е подобна обява?!!

Това за МПС то е пълен ташак, виновен е водача, в която и компания да отиде се вижда , какво е надробил и според това да си плаща.Всеки да си има клас, проценти, те на запад са го измислили, ние сега, ще откриваме топлата вода

Както казах - застрахователите огладняха, любовниците им много харчат искат и луксозни почивки, пък и семейството също - разни колежи на децата, пластичните операции на жените. Не им е лесно хора. Затова ще вдигат застраховките. А пък и много мамини и татини дечица правят катастрофи из Европата и трябва да им се плащат издънките - защо да не им плащаме ние.

В момента едни малоумни чиновници си играят с нервите на близо три милиона шофьори. Не се знае накъде ще избие това.

Милиционерът алекси стратиев, защо не си гледа пенсийката! Абсолютна тиква!

ЗАРАДИ МНОГО ТАКИВА "тикви" ГО се "НАМАЛЯВА" с почти 90%: 2018г. -140 лева; 2019г.-260 лева!!!

Нашенци искат да карат като луди, да провят по няколко катастрофи на месец, и да плащат същата цена на гражданската отговорност, като някои като мен например, които за 30 години нито веднъж не са ползвали пари от тази застраховка...НЕ МОЖЕ ТАКА, НЕ СТАВА ТАКА, КОЙТО ГРЕШИ ТРЯБВА ДА ПЛАЩА...

Джони, ти и през 1988 ли си плащал Гражданска? Къде, бе, пич? В Лев Инс или в Армеец?

ДЗИ

Я,да си таковате майките !

Естествено, че превозвачите искат контрата да остане в шофьорите, а не в автобусите. Слагат им невъзможен график, трябва да карат безумно и с натушения. По.-евтино им е да сменят шофьорите, а не автобусите.

Не е луд, който яде баницата...

могат да обвържат изплащането на застраховката на автобуса със заплатата на шофьора!

застраховката зависи от поведението ти на пътя!

трябва да внимава на кого дава ключовете от колата!

А в останалият 90% свят няма подобно нещо.Ние защо винаги да прилагаме лошите примери,а не добрите.

супер съпунка! А кво прайм с rent-a-car ? Тия които дават дават коли под аренда първо ще проверяват кой ква история има и след това евентуално ще му дават кола под наем така ли ? А общинските и държавни коли ? ще си карат като за последно ама малусчето за оикновенния народ ? Ами тия които са на лизинг ? Супер тъпа история е това с малусите или поне ги обвървайте поименно но да засягат само ПТП-та. Всичко друго е бозава история и тарикатлък някой в застраховането да вземе още по-голяма лапаница с подкрепата на КФН , Мента Стоянова и дирниците от ГРОБ

ги застраховат на максимума и си го начисляват в цената! Какъв е проблемът? Ако се скатават застрахователите ще им го напомнят.

няма проблем просто ще им страда бизнеса щото колите под наем в един момент може да решът да ги продават ако фирмата се забатачи или иска да поднови авто-парка ама на кой ще продадеш кола със 1200 лв ГО и километраж като на Такси ?!

Много от нещата може да са правилни но с колата да върви и застраховката е пълна дивотия.Знчи ако си купя кола която не дай боже е убила някой и мен може да ме съдят за убийство.С това доказват за кой ли път че не им пука за нас- важното е да се пълни хазната или джоба на наште хора.

системата е фокус - мокус демек убеждават те че ще платиш някой ден по-малко и а ще ти вземат повече а ти ще продължаваш да се надяваш че някой ден може да платиш по-малко и така всяка година. Това е идеята на тая система

при по-сериозно нарушение - автобуса в затвора; за много тежки провинения - до животно, а в най-тежките случаи - откъсване на главата - (заедно с клапаните). Поредното доказателство, че човешката глупост няма граници!

Защо застраховката не е за шофьор, а не за астомобил / собственик? Разбирам, че е такав в Европа и света, но май е време да се промени. В Германия официално е за автомобила / собственика, но е валидан само ако се управлява автомобила от описаните в застрахивката водачи, т.е. е за шофьори.

Пак консултанти смучат пари, кой им плаща КФН, държавата? Значи ние. Сам да си платиш въжето е долна бойковиско-мафиотска тактика.

За КТБ и какво стана НИЩО.Гушнаха паричките,а от нашите пари покриха дълговете,а шефа на надзора го наказаха като му дадоха ,,най голямата държавна банка.Така е в мутристан.Бившите силови застрахователи,станаха бизнесмени и сега диктуват нещата,мента първа защитничка.Мафията в Сицилия е ,,пионерче,,пред нас.

Бонус-Малус е единствената система, която е проектиране за Бай-Ганьовското каране. Това е системата, при която няма как да се намери вратичка, да си нарушаваш, без да не си носиш последствията. Като се има впредвид как карат като бесни автобусите, е ясно защо протестират ... Искат да нарушават без да плащат. Тази система е първата крачка към превъзпитанието на българския джигит.

Само ,че както е замислена тази система и ти ще ревеш от нея колкото и да си стриктен водач ,като те засекат няколко пъти с превишена скорост на места където нарочно са поставили знаци капани и такива които не се виждат лятото от храсти и дървета ,да не говорим колко ще се вдигне мизата на катаджиите при нарушения които водят до малус.

100% си прав !