Дискриминационен ли е принципът на близост до училището?

Трябва да имаш възможност да отидеш в училище, което е на разумно за пътуване, казва министър Вълчев

Обратно в новината

Коментари - Дискриминационен ли е принципът на близост до училището? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тази дискусия е като: ванилена или шоколадова глазура да сложим на торта от помия.

Всички говорите за родители, учители, елитни паралелки и прочие глупости. Никой не се замисля за децата. Най-често приятелите са им в квартала в който живеят. А е добре да са с приятелите си в едно училище.

Дискриминацията ще е, ако не се изпълнява! Давайте сега да си местим и децата от покрайнините в центъра и обратно всяка сутрин и всяка вече! Да не са само родителите, които пресичат от Люлин в Младост и обратно за работа, правят гигански задръствания и тровят атмосферата...

всяка жаба да си знае гьола!

"няма тези злоупотреби с адресните регистрации и месторабота" - тоя олигофрен да не ни прави нас на олигофрени !

Нищо дискриминационно няма. Няма да ме принуждавате да возя детето си някъде далече като искам да учи в най-близкото училище. Все пак става върпос за 1-8 клас. Съвсем правилно е да получаваш точки ако искаш детето ти да учи близо до вкъщи.

По същта логика няма да ме принуждавате мен детето ми да учи в училище, в което не искам!

Естествено,не е дисримиционен защото не е логично да изпращаме 6 годишни деца да пътуват до други квартални училища при положение ,че живеем срещу 112 основно у-ще от 40 години .Тези които задават така въпроса искат да избутат потомствата на софиянци за тези които са от вчера в София за сметка на адресно регистрираните семеѝства .Решението е правилно по адреса на родителите.=

Доста ограничена гледна точка на потомствени номенклатури.... Ние, които нямаме бащи и майки с апартаменти от татово време, си купуваме нови жилища, с нови , демократично изкарани пари и никой не може да ме задължи да живея 3 години на един и същ адрес.....

"купуваме нови жилища, с нови , демократично изкрадени пари" Ами се цъфна с демократичните мъни у Гурубляне да станеш и ти столичанка, а не си стоя в твое село и можеше да си се местиш през месец отрочето от Горно нанадолнище в Долно нанагорнище и чак в Плоска могила

Принцип на отседналост беше залегнал като условие във Варна, но както винаги при нас отнове беше изопачено! Принцип на отседналост по адрес,забележете, на детето не на някои от родителите! В резултат, на което се оказва ,че има много родители, които са си сменили адресите, защото са си купили ново жилище , а детето продължава да "живее" на стария адрес! Сага ще ми кажете-изолиран случай, ама не е -там е работата!

Живея в Бургас. Работата ми е на другия край на града и преди 6,15ч няма как да си прибера детето от училище, ако се спазват сегашните правила. Кой ще го прибира това дете 4 години и какъв е смисълът да учи в най-близкото училище, като не може да се прибере само??? Бащата абдикира отдавна, така че разчитам на себе си. Да не говорим, че в училището до нас стоварват всяка сутрин един автобус с цигани. В нашето училище толкова цигани никога не е имало и категорично отказвам дъщеря ми да учи там. Когато се предоставят еднакви условия във всички училища и качеството на образованието е еднакво навсякъде, ОК нека ми налагат правила.

Никой не ти пречи да кандидатстваш там. Върпоса е местните деца да имат по-голямо предимство, за да не бъдат избутани те в някое по-далено училище. Това не е редно.

защо да е проблем..значи живееш в центръра а детето ти защо требе да учи на 10 километра от дома му..значи дятето требе да у4и там където живее..

Отговорих с Да защото всяко ограничение на някакъв измислен принцип е дискриминация на едни спрямо други!

Училищата се финансират от бюджета ,а той се захранва от парите на всички РАБОТЕЩИ данъкоплатци. Данък сгради и такса смет нямат отношение и отиват на съвсем друго място. При това положение щом държавата взимайки от всички нас еднакво ,НО осигурявайки на едни повече от колкото на други ,то ощетените имаме пълното право да сме недоволни. Разликите са до толкова драстични ,че в районното училище ,което се води столично но в краен квартал не могат по никакъв начин да се гарантират дори минималните по наредба температури и осветеност. Справедливо ли е децата на тези родители да мръзнат и да боледуват при обичайно 10-15градуса в месеците от края на ноември до края на март докато други деца учат по тениски при положение че и на едните и на другите пълнят бюджета еднакво? И това е от години.

Абсолютно дескиминационно е! Ние сме в Люлин и не ме питайте какво преживяхме докато запишем децата в Центъра! Добре че намерихме "връзки", защото иначе щяхме да бъдем принудени да даваме пари под масата!

а ние от центъра, какво да си прявиме децата, като твоите, за да не бъдат дискриминирани, са записани с връзки на нашите места?!? Тиква с тиквите, не вярвам да си от Люлин, а си се домъкнала в Люлин от най-дивите колиби!!!

Ами ходи на село "БЕ", там проблеми със записването няма!

Купи си жилище в центъра и си плащай данъците.

Ела под наем в центъра и няма да имаш нужда от връзки, за да си запишеш детето в желаното училище. Всяко нещо има цена - под една или друга форма.

Самотна майка съм и работното ми място е далеч от жилището ми, но е близо до училище, в което от години желая детето ми да учи . Познавам и учители, които преподават там и които искам да обучават моето дете. Защо детето ми да няма право да учи в училището, което избирам аз , в качеството си на негов родител ?! Може би, по същата "логика", с която се опитва да ни убеди Министерство на образованието, и ние - възрастните ще трябва да работим по местоживеене и уседналост ?! Във всеки случай има изключения, за които трябва да де помисли предварително !!!

Chefo77

Защото утре или вдругиден ще решите да смените местоработата си - ще трябва ли осигурят място на детето Ви според мястото, където се намира следващата? А ако не дай Боже се наложи да излезете в болнични - всеки ден насам-натам? Мислете логично, не спрямо сегашните Ви предпочитания...

Е, сега кажете, че сме преборили уседналостта? Защо няма училища във всеки район, достатъчен да поеме децата? Къде е статистиката - стъкмистика? Толкова ли е трудно да се осигурят места за всички деца от предучиллищните групи в района?

Повечето хора от Младост 4 биха отговорили с ДА, заради 131 училище, където има деца от ромски произход и никой не иска децата му да учат с тях.

Пък ние смятаме, че не е, защото ни омръзна деца от крайните квартали да се записват в 35-то и 120-то, а за нашите да няма достатъчно места (при положение, че плащаме по-високи местни данъци).

Безспорно е,че е дискриминационен!Нарушава основното конституционно право за достъп до качествено образование и училище ,и учител по избор!Освен това ,осигурява се работа на некадърни директори и учители,които "осакатяват"духовно децата т.е. поддържа се с държавни пари ниско равнище на образование за голяма част от българскити граждани.Ами да си извоюват авторитет на добри училища с много работо,квалификачия и резултати и децата ще дойдат сами при тях , а не с леност и бюрократични хватки да си пълвят класовете.Това е антихуманен,бюрократичен и ретрограден покход,който ни обрича на изоставане ,в което затъваме още повече.Това е антипедагогически принцип,роден в мухлясалити глави на чиновниците от МОН и РУО!Пълна свобода на избора,защото това е свободата да се подготви и изгради детето като творец в ръцете на учитилите майстори.Слабият учитил подготвя посредствени ученици,които трудно се реализират на пазара на труда.Училището трябва да разтваря криле, а не да слага букаи на краката!Слабите училища следва да бъдат закривани,поради липса на деца, а силните-разширявани,да изграждат свои филиали на мястото на слабите-конкуренция .Стига сме си играли на училище!Искаме училище ИНСТИТУЦИЯ,която гради таланти,които утра ще изведат България на широкия друм на науката и високите технологии,а не в Учин долыкъдетосамо дренки растат!

Глупако говорим за 1-8 клас ! Тогава децата се учат да четат и смятат ! Какви таланти ?! Ти си болен мозък ! До 8 клас дори не бива да се говори за елитни паралелки ! Ако не ми вярваш питай някой педагог да обясни нещата как трябва да изглеждат до 8 клас ! Много ми е интересно как на 7 годишно ще определиш таланти особено след като родителите му са диви чалгари , но са фрашкани с пари и отрочето им трябва да е в елитна паралелка в елитно училище , нищо че едва си произнася името и се оригва като гастербайтер !!!

Във Франция записването в училище е на териториален принцип. В по-далечно училище може да подадеш документи ако те изхвърлят от кварталното за лошо поведение. И хората си правят сметка в кой квартал да си купят или наемат жилище.

Когато тръгвах на училище, учителка от най-близкото училище дойде в къщи, запозна се с родителите ми и средата в която живея и ме записа в нейния клас. Родителите ме заведоха на училище единствено в първия учебен ден, след което аз си ходех самостоятелно на училище пеша. На 6 години, до 19то училище от ул."Крива река" в София. И никой не се е чувствал дискриминиран.

Това е точно като онзи "принцип" с жителството...

lu4ka

Така е по света. Има жителство, доказателаства за адрес, уседналост или както го наречеш. После, въз основа на този адрес, детето има право да си избере училише , ама от района.

Не е нормално пътния трафик да се увеличава с 800%, когато е учибеня период.

Викаш, ти си специална порода тарикат който има право да ползва пътната мрежа а детето ми не, така ли?

Когато живееш на 30 метра от училището не го водиш с колата и не спираш на средата на улицата докато влезе в него.

А ти си от породата , която иска да спре , ако може в двора на училището и като се задръстите и се разсвирите със себеподобните ти с клаксоните , голям смях настава .

Естествено, че е дискриминация. А на ентусиастите дето искат изпити (за първи клас? Вие нормални ли сте?). Как си представяте, че изпит за прием в ДЪРЖВНО учреждение ще реши проблемите? Така просто ще дадете още една цицка от която да смучат появилите на държавна хранилка. Истината е, че държавата трябва да се извади от тая система. Ако не напълно то да се остави да гарантира нещо на социално слабите. За съжаление това няма как да стане за сега.

Има деца ,които на 7 четат и коментират прочетеното. Мислят ,интересуват се, внимават когато им се обяснява и никога не престават да питат и да търсят отговори. Има и такива ,които никой не ги е научил ,че в клас се стои мирно , пази се тишина и се внимава във всяка дума на учителя. Те не знаят ,че учителя трябва да се уважава ,нямат представа как трябва да се отнасят с учебниците, а се държат като диви зверчета .По лошото е че ПРЕЧАТ на желаещите да чуят и да учат .Те са там само защото тати е купил апартамент в района . Идеята да се отделят едните от другите е ПРЕКРАСНА и за двете групи!

Не е дискриминационно. Време е вече да се въведат изпити в елитните училища и така да се кандидатства в тях.

Изпити в 1ви клас?? ТАКСИ!

Знаем много добре как се районират кварталите в София-определени райони за депутати, други за богати,бедни и още по бедни сега ми кажете справедлива ли новата разпоредба?

Селяндур от Варна, живеещ цял живот в село Варна съм. Училището от едната страна на улицата е на 50 години, баща ми е учил там и не е ремонтирано. Училището от другата страна на улицата го ремонтират в момента. Дали да не искам детето да е във второто? Нито сградният фонд, нито учителските колективи предлагат еднакво и качествено образование. Стига ли ти обяснението?

Очевидно е ,че хубавите училища-сграден фонд и добри учители се намират в столицата. Знае се ,че в малките населени места голямата част от децата не са мотивирани да учат и да се развиват . Тези два фактора поставят в изключително неизгодно положение онези деца ,които са мотивирани и имат потенциал ,но за тяхно нещастие живеят в лош район. Проблема на такива класове е ,че не дават възможност за развитие и разкриването на потенциала на истински мотивирани и усърдни деца. Ако действително се цели да има справедливост ,то нека правото до най-добрите училища да се спечелва с резултати от изпити ,а не да е даденост! Нека всеки има право да се състезава за място ,с ум и трудолюбие! Към Илиян: Уважаеми г-не, когато ви се наложи да опрете до хирург ,не питате за адресната му регистрация, а се интересувате от знанията и уменията му. Имайте в предвид че много добри в професиите си специалисти закупихме имоти и къщи в близост до София и след няколко поколения израснали в столицата не издържахме на това в което беше превърната в последните няколко десетилетия.

Преди 1-2 седмици гледах репортаж за едно училище в гр. Карнобат - държавно . Много добре оборудвано чрез различни програми 2-3 годишно . Явно на Учителите им се работи .

То затова училищата са построени в различни квартали. За да може в големите градове всяко дете да учи на близко и удобно място. Сами си я направихте тази простотия с "елитни" училища за първи клас.

Тези които са написали ДА сега е момента да обяснят защо ! Да ви чуя мили селяндури !!!

Приятелю, двете ми деца са с разлика 2 години, и бяха разпределени в различни училища (на 1500м едно от друго) заради приет нов принцип на близост. Дебилизъм.

ГРЕШКА ВТОРОТО ПРИ ПЪРВОТО.Но разпределение по местоживеене трябва да има