96% от катастрофите през 2018 са станали заради нарушения на водачите

През последния месец има тревожно повишение на пътните инциденти, заяви министър Младенов

Обратно в новината

Коментари - 96% от катастрофите през 2018 са станали заради нарушения на водачите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Интерсно в Германия на магистралите без ограничение на скоростта колко катастрофи има?

Ако по пътищата с дупки не се движат коли, катастрофи няма да стават, щото няма кой да се движи с "несъобразена" скорост.

Това изказване съвсем не кореспондира на официалната статистика за ПТП - там пише, че ПРЕВИШЕНАТА скорост е причина за 4 (ЧЕТИРИ!!!) ПТП, а НЕСЪОБРАЗЕНАТА скорост е причина за около 1/3 (2000) ПТП-та. А НЕСЪОБРАЗЕНАТА скорост е скорост в допустимите граници, но несъобразена с пътните условия или пътната инфраструктура не е отговаряла на изискванията. Та тези от снимката просто нагло лъжат!

"Та тези от снимката просто нагло лъжат!" Ха, Сефте!

100 % от катастрофите са по вина на водача! до сега несе е чуло паркирана в гаража кола де е причинила катастрофа!

Дори, когато една кола е паркирана и въпреки "неподвижното" си състояние причини ПТП, виновен е паркиралият я водач.

Само да отбележа което в случая е коствено важно че Министърът на МВР е бившият Секретар на МВР който отказаха публично да подаде оставка когато неговият Шеф тогава министър я подаде заради 20-те трупа край Своге миналалият Август. Тъ от лице което видимо доказа на всички че властта е по важна от морала недейте да чакате много. Освен това след като закона за движение по пътищата в послвдните 5-6 години някъде излезе инфо че е променян над 100 пъти и ефект няма то да го променят още 100 пъти ефекта ще е същият. Проблема е компексен като част от проблема е в ресора на министър Аврамова (въпреки че отказва да го признае). Другият проблем го знаем всички и той не е свързан с закона , глобите, зелените от Марс а именно проблема е в лица без капка морал на пътя за които правилата за движение са лист хартия. Аз се чудя защо лица които системно да хващани с алкохол в кръвта имат книжки. Алкохолизма е зависимост както наркоманията като и за двете книжката трябва да се отнема пожизнено! Ако на пътя има дебили на който не им дреме за живота на останалите на пътя то нито закони, нито глоби, нито отнемане на книжки ще ги откаже от дебилизма. За пореден път казавам че за доказана виновност на пилота за смърт на пътя или тежка инвалидизация трябва да има задължителна ефективна поне 5 годинша присъда и книжката да се отнема доживот. Само риска да заживееш в панделата може да вземе страхът на дебилите на пътя. Всичко останало е козметика и симулиране на работа

Брей какво нещо е гербавата статистика...

96% вина на водачите е брадата милиционерска лъжа!Тежко ни с такива "експерти",много още ще умират по разбитите ни пътища с автомобили-антики....

киро бе, в коя паланка живееш та ти е разбит пътя, бе киро? и защо още си караш москвича, а не си купиш автомобил?

96% от ръководството на МВР са тъпи дебили. Това звучи също, като заглавието на тази статия.

Не са. Те си създават работа и го правят добре. А, това дето ти го говорят е част от бизнеса.

Нека видим причините за катастрофите, при които се пребиха 60 човека този месец - Красна Поляна - гонка, превишена скорост. Случаят с възрастната двойка, отнела предимство. Двама мотористи загинаха и над 10 бяха ранени или заради превишена скорост или заради отнето предимство. Няколко пешеходци сгазени на пешеходна пътека. И така нататък. Ама Ганьо никога не е виновен, винаги някой друг му е срал в гащите.

Друга песен ще запееш, ако си участник в ПТП. ВСЕКИМУ СЕ СЛУЧВА по нашите пътища.

О! Пропуснах: Тогава непременно си погледни в гащите.

Ами интересно как всекиму се случва, пък знаеш, че на мен не ми се е случвало. Всъщност ми се е случвало - веднъж ми взеха предиството и веднъж един автобус ме подпря леко на червен светофар. И пея същата песен защото вината беше у причинителите на катастрофата. Ако имаш предвид, че може да ми се случи аз да причиня катастрофа - ами сигурно може, но докато си карам в ограничението 50 с 50, а не с 90, не отнемам предимство, не минавам на оранжево, не влизам в насрещнот и спирам на пешеходна пътека крайно се съмнявам, че ще претрепя някого. Ама виж ако се засиля с над 100 в града и се усуча около стълб, като в Красна Поляна - е тогава вече може и да ми се случи. Също може да ми се случи ако се кача на мотор без да съм обучен моторист и да се засиля хубавичко. А също може да ми се случи ако в тъмното наближавайки кръстовище (по дефиниция пешеходна пътека) не се замисля, че трябва да подходя с повишено внимание и готовност за спиране. Също ако спазвам дистанция не е никак вероятно да се забия в багажника на резко спрелия пред мен. Нито пък има опасност да се завъртя в завоя и забия в автобусната спирка, при жалък опит за дрифт ако не правя такива опити. Това, че много от вас мсятат максималната разрешена скорост за минимална задължителна не означава, че всички сме така. Да, разбираемо е да се превиши с 5-10 км инцидентно скоростта, нормално е да забравиш да дадеш някой мигач (предполагам). Но не може при тенденциозно погазване на правилата някой друг да е виновен.

А, "нарушенията на водачите" са станали заради безнаказаността на нарушители и престъпници в тая територия. А, безнаказаността на нарушителите и престъпниците са станали, поради престъпните закони и престъпната "право"раздавателна система. Престъпните закони и престъпната "право"раздавателна система е станала заради престъпния "парламент". А престъпният "парламент" е станал заради престъпната система по която се управлява България през последните 30г.

Каквото и да си говорим, голяма част от шофьорите са дебили. Рядко съм в България, защото бързо ми писва, но ето миналата седмица бях и поне 10-15 пъти минах през деня около Южния парк в Сф, при ограничение на скоростта 40 или 50 км/ч само аз карах с толкова, всички други ме изпреварваха с над 70-80 км/ч. В бус лентите също беше пълно с дебили, хем има камери в момента...

Да се чете: 96% от причините за катастрофите са приписани на водачите. .... за останалите 4% просто нямаше как...

... и морето е презастроено заради къмпингувщите, а тротоарите са разбити заради майките с детски колички ....

Ох, водачите, та водачите... А кой им дава книжките, къде е КАТ, полицията? Жив полицай не се вижда по градските и извънградските пътища...

Е как хем не се вижда полицай, а в същото време във фейсбук е пълно с публикации „Патрулка на шела“ (примерно)? И така като кажете „слагат малоумни ограничения“, е честно то за джигита всяко ограничение е малоумно. Относно превишената - всеки си знае ама кога ще се научите, че ние нямаме пътища за висока скорост? Псуваш пътя колко е зле и настъпваш още повече. Защо? Смяташ, че окачването, каросерията и гумите някак ще компенсират?

Ама, естествено! В България, дори когато пътя е като след бомбардировка, водачът е длъжен да се съобпази. И се пише: "Шофиране с несъобразена скорост." Дори и ония 20 българи загинаха край Своге, заради "Шофиране с несъобразена скорост". А тоя Младенчо? Как спи? Дали някога се сеща, колко невинни жертви му лежат на съвестта. Или?... "Когато си тъп, нищо не усещаш. Другите страдат, край тебе. "

Ами като не се съобразиш ще си почупиш колата или ще се пребиеш. То си е за теб. Стана ми интересно ако тротоара е нагънат, с бабуни и дупки, локви и т.н. ти ще ходиш ли по него или ще тичаш? Българинът си мисли, че шофирането е лесна работа защото кормуването е лесно. Ами то може да е лесно ама кормуването е само елемент от шофирането. Отново ще кажа, за по-тъпите. Да караш 1. С несъобразена или по-често превишена скорост, 2. с гуми в лошо състяние 3. със спирачки в лошо състояние, 4. по нашите разбити пътища, 5. по които се движат други такива олигофрени убийци, и накрая да се жалваш, че някой друг ти е виновен, ами трябва да си много нагъл или много тъп... или и двете.

В колко протокола за ПТП пише не съобразена скорост.? Това имагинерна понятие!

Естеееееееествено, че катастрофите за заради виновните шофьори! Даже не 97%, а 101% са! Вие управляващите имате минус 1% вина!!! :))))

когато съставящите документацията за ПТП и застрахователите играят в един отбор за измама на гражданите , то и статистиката ще е такава , но НИКОГА няма да отразява реалните причини , което от своя страна води до още катастрофи , та тия колкото и да ръсат умнотии си остават престъпници и убийци , виновни за близо 1000 жертви на година

В Германия и на Запад 85% от инцидентните са по вина на пътната обстановка!?!? Излиза, че тук пътищата са в пъти по-добри от тези в Германия! Ха ха ха!

Какъв извод?! Нямаше как да се досетя сам.....

Да благодарим на ЕС за мъдрите ни управници!

всички мутрити от герберасткото мутренско правителство са еднакво прости и алчни! я тиквата да каже на колко мангали и кретени са дадени книжки, без да могат да четат или просто са купени! катастрофите стават заради бездарност, непознаване на знаците, отнемане на предимство и неспазване на такова и шофиране на близка дистанция! тези, които стават поради това, че водачите запиват или им се случва нещо здравословно са отделно. докога ще има малоумни ограничения от 50-60 км на двулентови платна?! кога, гнусна, герберастка смрад, ще оправите пътя Стара Загора - Чирпан и ще махнете кретенското ограничение от 90 км, а там редовно полазват ушеви, за да ловят нарушителите, щото как да караш с 90 на магистрала?!

Е това няма как да бъде истина шофьорите да бъдат виновни, не са ли политиците виновни. Колко лесно би било вместо глоба от 10 000 лв за 10 км/ч превишение на максималната скорост, да се направят опреснителни безплатни и задължителни посещения в видео зала където да ти покажат и разкажат тежките последици от пиене и шофиране, от шофиране с 200 ... и прочие. Да се покажат и повечето позабравили тези неща шофьори на дали ще си позволят отново да натъпят смело педала без да помислят за семействата си. ... но вместо това слагат някакви смешни глоби от по 10 000 лв и си мислят,че по този начин ще дисциплинират шофьорите. Тези глоби са смешни за много български ГРАЖДАНИ, които взимат по 20-30 000 лв / ден ... те ще дисциплинират само тези които са на минимална заплата ... тези които са с 20 000 лв/ ден заплата ... НЯМА да дисциплинират а точно те са проблемните.

Превишаването на скоростта само по себе си не е предпоставка за катастрофа, ако скоростта е съобразена. Несъобразяването на скоростта с пътната обстановка и възможностите на автомобила и водача води до ПТП. Всъщност "органите" изобщо не гледат собствената си статистика. Говорят на кило, че ПРЕВИШЕНАТА скорост била "убиец No 1". А според статистиката им за 2018 (има я в интернет): - Загинали в ПТП поради превишена скорост: 1 (един); - Загинали в ПТП поради несъобразена скорост в рамките на ограничението: 202 (двеста и двама). И какво правят "органите"? Клечат в храстите и глобявят за ПРЕВИШЕНА скорост. В свободното си време дават предложения за завишаване на глобите за ПРЕВИШЕНА скорост. Същевеременно голяма част от шофьорите не могат да съобразят скоростта си в определени ситуации и мрат като мухи.

fresh portokalov

Скоростта убива, трябва дисциплина на шофьорите но не парична защото парите са кът за повечето българи с 240 евро заплата. Защо скоростта убива. Ако се движиш със 100 шанса да загинеш при евентуална катастрофа е по-голям от шанса да загинеш при 60 км/ч ... при 120 км/ч не говорим изобщо за шанс да загинеш а за шанс да оцелееш. при катастрофа с 50 км/ч какви ще са последствията ... един два калника, максимум счупена ръка на пътник или шофьор и уплаха...а при 120 км ще викат часовникар.

Стига катаджийски мантри. Най-малко жертви се случват по магистралите, където скоростта е най-висока. Това сочи и нашенската, и немската статистика. Скоростта сама по себе си не убива, убива несъобразявянето й с пътната обстановка и собствените способности.

Иначе казано, въпросът е да не се допуска катастрофа и какъв е шансът да се случи катастрофа, а не да се гледа какъв е шансът да оцелееш при евентуална такава. И с 50 км/ч може да се изсипеш в някое дере и да загинеш, ако не си съобразил скоростта си с условията. Жертвите по магистрали са най-малко в световен мащаб, защото въпреки високата скорост на движение, предпоставките за катастрофа са много по-малко.

Абсолютно съм съгласен, че има причини голяма част от шофьорите да са такива идиоти. Но стигнахме до политиците - обаче дай да видим кой е виновен, че са ни такива политиците. Не искам да вменя, че само ние сме си виновни, де да беше толкова просто. Но каквато и да е причината за нея пък има друга причина. Проблемът е, че това е просто прехвърляне на вина. По същата логика всеки престъпник казва „ааа то обществото ме накара, аз не съм виновен“. Виж винаги е имало келеши, които крадат на родителите си колите. И много от тези хора са живи защото са имали акъл да учат и да спазват правилата, просто не са искали да чакат докато станат на 18. И са живи и здрави, и продължават да карат внимателно, единият е професионален шофьор дори сега. И винаги част от тези деца са се пребивали рано или късно - дали преди или след като вече изкарат книжка. Мисълта ми е, че в края на краищата решеието си е лично твое. Колата вдига 200 - ограничението е 50. Производителят ти дава възможност да го нарушиш. Ако го направиш той ли е виновен? Имаш трилентово международно с 50 ограничение (международното в Русе - не знам там още ли е 50) - дали ще го спазиш си решаваш ти. Иначе съм съгласен, само драконовски мерки са решението - за грубо нарушение конфискация на автомобила и продажба на търг - парите в бюджета за пътищата плюс евентуално 30-60 арест. Но дори политиците да искат да направят нещо подобно виждаш ли възможност да бъде реализирано?

Все нови и нови агенции се появяват и високо платени държавни чиновници които могат само да говорят, но нищо не могат да свършат като хората....това е държавната администрация на ГЕРБ и Бойко Боца, която ние издържаме с данъците, а те просто нищо не вършат.

Сдухана държава и противен народ, никога няма да разбере кое правилно и кое не, дано се затрие!

Първи си ти ...

Защо не променят закона и да няма никакви заобиколни за убийците на пътя!!!

Защото както и да променят закона, ако нивото на водачите е същото, статистиката ще е същата. Кои са "убийците на пътя"? Наскоро беше една 60+ годишна жена, помела две други 60+годишни жени, пресичащи на пешеходна пътека във Варна. Как точно да се промени закона? Дори шофьорката да влезе до живот, това няма да промени способността на останалите шофьорки да съобразят ситуацията и да не се стигне до подобен фатален изход. Нормално хората не се качват в автомобила си, за да убиват, та ако може да дефинирате кои са "убийците на пътя", че да може да се дефинира законодателно, и убийците да се вкарат предварително в затвора...

Много ясно. Каквото и да стане водача е виновен щото кара с "несъобразена скорост с пътните условия". В краен случай кара с "несъобазена скорост с други условия". И това е.

'ми много ясно, че е така. Съобразяването на скоростта е основен момент при шофирането, както и при практикуването на всеки един спорт, свързан със скорост. Във всеки един закон за движение по пътищата е ясно разписано, че основната отговорност на шофьора е да се движи с такава скорост, че да не допусне инцидент.

Да. Но защо тогава навсякъде имаме ограничения на скоростта? Да махнем ограниченията (нека станат препоръчителни) и да оставим шофьора да съобразява скросостта, щом по закон му се вменява това.

Напълно си прав. Редно е да има само препоръчителна скорост, а в случай на инцидент наказанието да е по-тежко, ако скоростта е била над препоръчителната. Със спестените средства трябва да се направят филмчета, в които да се показват ситуации, при които лесно се допуска грешка при съобразяването на скоростта, и последствията са тежки.

Е, спестените пари ше си останат у нас. А, полицията ще загуби 90% от доходите от глоби.

защо тогава навсякъде имаме ограничения на скоростта? - ами защото хората са се сетили, че само с пожелателен характер няма да стане, а на Ганьо си му трябва и забрана. Ама не са предвидли, че за Ганьо всичко е с пожелателен характер. Забележете, че човек съобразява скоростта си когато ходи, за да не се блъсне в някой друг, което би ми донесло известен дискомфорт, в по-редки случаи падането може да завърши със счупена кост. Колкото повече се увеличава скоростта обаче толкова по-смел и самоуверен става и толкова по-малко мисли какво може да стане.

Мне, просто са записани така, че е по-лесно!

И що министъркинката не уточнява - по полицейската стъкмистика 96%.. Щото съвината на дупките по пътя, на липсата на ефективно отводняване при дъжд и т.н., и т.н. СЪпричини довели до ПТП-то неграмонтите катаджии не ги отчитат. Дали защото не могат, или са принуждавани да не отчитат.. И още нещо - добре е таз министъркиня да си прочете мотивите към един закон от 1968-ма година.. С който се ЛИКВИДИРА ДАИ!! Защото същите доводи само с промяна на датата ще са и много удобни за един НОВ закон.. Щото промените в сега действащия са вече на повече страници, от съдържанието на самия закон.. Добре е също така и да поиска от метовото шофьорче един анализ - С КОЛКО СЕ Е ПОВИШИЛА АДМИНИСТРАТИВНО-НАКАЗАТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ НА КАТ.. И СЪБИРАЕМОСТТА НА ГЛОБИТЕ.. ЕФЕКТИВНОСТТА НА НАКАЗАНИЯТА.. Щото вече няма място къде да са се кичат с камери и катаджиите, и колите им.. А камерите само регистрират.. Сами не фащат нарушители.. Има и още много, много нещица.. Например - да се забрани на катаджиите повече да попълват протоколите за ПТП-та на НЕГРАМОТНИТЕ ШОФЬОРИ НА ТАКСИТА.. Щото те не можели да си ги напишат.. Не знаели как се държи химикалката..

виновен си! не мрънкай. като не ти харесва се премести в друг град. аз така направих

и повече ще станат като не работи пътната полиция! катаджиите само взимат рушвет и нищо не контролират, всеки си кара както иска, щото знае, че е кат цветанов, т.е. недосегаем :(

Не 96% а 106% са виновни водачите. В констатациите на КАТ винаги водачите са виновни.. Може ли от София до Варна да карате 30 и да не изпреварвате. Ще стигнете За 12 часа. 21 век.

Брях какъв си математик!!! Казваш, 500 километра, със скорост 30 км в час, се минават за 12 часа? Айнщайн се върти в земята, Питагор тихо плаче в ъгъла...

Предполагам, че статистическите и данни са от КАТ... А както знаем, данните от КАТ са.... “винаги супер достоверни”.... от тъп катаджия статистика.... Те не могат да пишат!

Всъщност "органите" изобщо не гледат собствената си статистика. Говорят на кило, че ПРЕВИШЕНАТА скорост била "убиец No 1". А според статистиката им за 2018 (има я в интернет): - Загинали в ПТП поради превишена скорост: 1 (един); - Загинали в ПТП поради несъобразена скорост в рамките на ограничението: 202 (двеста и двама). И какво правят "органите"? Клечат в храстите и глобявят за ПРЕВИШЕНА скорост. В свободното си време дават предложения за завишаване на глобите за ПРЕВИШЕНА скорост. Същевеременно голяма част от шофьорите не могат да съобразят скоростта си в определени ситуации и мрат като мухи.

те горките само това могат, да заявяват тревога..... Не тревога идиоти долни е нужна, а действия. Строги закони, високи глоби, адекватни наказания, силни и добре организирани проверки...... . Вземайте поне пример от западняциите бе телета такива. Хората са го измислили отдавна. Не трябва да откриваме топлата вода....

чанта смрадлива, 100 процента са станали заради ужасяващтто състояние на пътищата и кражбите от "магиситалите на бандитчето Тиква -Бориосов заради което трбава да му скъсат задника от дела и в панделата

Айде, пак Бойко виновен. У вас, некадърни и неграмотни шофьори, грешка няма. Вече ставате скучни и банално!

последно 96, или 93% и за останалите до сто, кой е виновен, автомобилите ли?

Българинът разбира само от бой и яки глоби! Това е решението! Друго няма!

Нямаме пътища никакви, водамите били виновни.

Мафията така ги обявява, за да не ги съдят....

“96% от катастрофите през 2018 са станали заради нарушения на водачите” ?!?!?!?Нали все пак някой трябва да кара?

Изобщо няма да коментирам удобното определение "несъобразена скорост". Така може да изкарате, че шофьорите са виновни за 101%. Толкова прости хора никога не е имало във властта. Отчайващо е просто.

Понятието "съобразена скорост" го има във всички ЗДвП във всички държави. Едно от най-важните умения на шофьора е да съобразява скороста със собствените си възможности, тези на автомобила и настилката, както и с видимостта. Зимата като се бяха нанизали 30 коли в мъглата по АМ "Струма", проблемът беше именно НЕСЪОБРАЗЕНАТА скорост. Обаче от КАТ седят и пеят за ПРЕВИШЕНАТА скорост, щото това е най-лесно и най-доходоносно.

Все тая

Да приемем, че е така. Не ми се проверява. Много държави, много чудо :) Това прави ли определението вярно/справедливо и обективно? Краткият отговор, за мен, е не. Толкова е условно, че практически превръща всеки шофьор в престъпник по презумпция. Пример: при ограничение от 50 км/ч, човек се движи с 15, щото такава му е преценката. На 1 метър пред колата ми изскача индивид, който е прескочил заграждение. Следва удар. Идват плувките и пишат акт за "несъобразена скорост". Сега, за какво скорост точно наказват? "Несъобразена" ще кажете Вие. Несъобразена с какво? По-висока или по-ниска е трябвало да бъде? Ако автомобилът се е движел с 18 км/ч е щял да изпревари пешеходеца, ако се е движел с 12 км/ч е щял да мине след него. Значи, излиза, че освен добър (абсолютна глупост и напълно неопределимо практически) шофьор, човек трябва да е и мегадобър ясновидец, за да знае, че в даден момент ще се случи дадено нещо. Терминът, аз така гледам на него, няма абсолютно никакво друго предназначение, освен да генерира подобни стъкмистики, пари и да прави властта да изглежда компетентна и направила възможното. Просто огромна условност, защото така е удобно и по този начин вината никога, абсолютно никога не може да бъде ничия друга, освен на водача. Ако се метнете в дупка с 1 км/ч, какво пречи скоростта да е несъобразена? Ако автомобилът беше в покой, няма как да е в дупката, нали?

Така е. Даже 100% са по вина на водачите. Според допотопният и удобен на администрацията закон за движение по пътищата, водачът е длъжен да очаква зимата да не е опесъчено, да има огромни дупки по пътищата, да има неподстригани храсталаци криещи видимостта, пясък и как по пътя,

Глобите не са адекватни, а и няма кой да ги събира. Защо не ги вържете с данъците? Неудобен въпрос, който разкрива мутренското състояние в държавата. В Бг има интерес да цари хаос за да може да се краде и да се взимат подкупи.

Събират глобите по някакъв начин.В информационната система на МВР е въведено всичко. Подменях международен паспорт. В МВР казаха да платя нарушение за превишена скорост преди 2 години, за което не знаех, но бях на това място. Ако не - няма паспорт.

Амчи, къ?! При тези идеални пътища, няма как да е друго. #hubavoe Небрежен разбор на "мъдрите" думи на поредното насекомо: "... За да се подобри безопасността на пътя е необходимо да се обърне сериозно внимание на пътната инфраструктура и поведението на водачите"" - ако за 96% сме виновни ние, простите, некадърни и отвратителни шофьори, защо в изказването първо трябва да се обърне внимание на инфраструктурата? " По думите й инцидентите в последните дни стават предимно на нови и ремонтирани пътни участъци." - що? Защото са много качествени? Айде, Г3 или Г8, к`вото си изберете! Тази компетенция може ли да ми каже скоростта, с която трябва да се съобразявам, на околовръстното между кръстовището за "Суходол" и непрестанно рушащото се кръгово за "Банкя"? Преди кръговото ме ограничавате на 60 км/ч. От? 50? С километри можеш да караш и да не знаеш максималната допустима скорост. За сметка на това около Кресна можеш да се побъркаш. Има участъци, в които за няма и 30-ина метра има почти всички знаци В26. Един път те свалят на 30 км/ч, буквално след няма и 3-4 метра има знак за макс. скорост от 70 км/ч, на 5 метра след него има В26 за 50 км/ч, след него има такъв за 70 км/ч и моментално след него е В26 за 60 км/ч, защото имало кръстовище. Колко зарязани знаци имате по "магистралите" след ремонта на ремонта на ремонта? Караш със сто и изведнъж ти се изплясква значе за 30 км/ч и такъв, че ще преминаваш в насрещното. Естествено човек се подготвя и накрая - нищо. Или да спомена за съвсем пресен случай при поредния ремонт на ремонта на "магистрала" "Струма"? Изпреварваш в лявото платно, изведнъж срещу теб се оказва редица от знаци, че тая лента се прибира в дясната. Няма предупреждение, няма нищо. За сметка на това първите няколко знака бяха газени многократно. Не отричам, че много може да се работи по дисциплината на водачите, но ме поставете в нормална и ясна пътна обстановка, а не в тия безумия! Малоумници!

Във Варна няма нито една камера за превишена скорост. Няма и патрулки. През лятото в събота вечер застават на входа на града откъм Златните и проверяват за алкохол. Това е! Полицаите вече и при ПТП-а не искат да идват, а питат дали не можем да си попълним сами протокола. Затова всеки си кара, изпреварва и паркира, както му харесва. Няма контрол, няма ред.

"Петя Аврамова: 96% от катастрофите през 2018 са станали заради нарушения на водачите" Добавям и заради пълното безхаберие на КАТ навсякъде, освен на хранилките. Заради пълната липса на контрол за паркиране, спазване на правилника и закона от органите.

Строг контрол на водачите да се въведе. Зад волана са неграмотни, дрогирани, пияни, психари без шофьорски книжки.

Първо - това няма начина да стане, защото щедро поръсените с меланин ще ревнат, че са дискриминирани, когато дискриминирани сме ние, които се учим, плащаме данъци и се държим като граждани, но паразитът гласува по команда, така че - абсурд да се въведе образователен ценз за книжка. Второ - първо да създадат ясна и логична пътна обстановка, а не тоя хаос и кочина, в който караме всеки ден, пък тогава глоби и т.н.!

Колко шофьори дават мигач? Единици! Сякаш се крият да не ги види някой на къде ще отидат. Колко шофьори са се научили как да отреагират случващото се пред тях? Масово се опитват да заобиколят и въобще не се опитват да натискат спирачката. То затова има толкова челни катастрофи (никой не иска да влезне в канавката). А изпреварването е направо върха на сладоледа. Вместо да стане нормално, то ето как се прави масово - Дава се колкото се може повече газ, а след изпреварването маневрата завършва с вклинване плътно зад колата, пред изпреварваната. И това защото всеки иска да изпреварва ама дали има възможност няма значение. "Я ке се врем, все едно съм у рейса". Ама никой не мисли какво ще стане ако кола, зад която се вклинват, се наложи рязко да намали?

Така ги устройва да ги отчитат. Явно и в Своге хората умряха заради несъобразена скорост. Как да съобразиш че асфалта е с ниско качество и става на пързалка като е мокър и мантинела няма. 50% от катастрофите стават, защото водачите не вярват на знаците. Знаците лъжат в 50% от случаите. Знак 40 или 60 в единия случай е измама останала там за да храни полицаите на прав участък без населено място с две ленти в посока. Но има и знак 40 който е там и има причина но няма кой да му вярва

Каквото и да им кажеш, те са си прави! Комунистите винаги са прави! затова докараха всичко до това състояние! Всички в парламента са комунисти без значение какво име има партията им!

Как пък не са се сетили, че още комунистите им виновни, а не чалга дебилите, онези 80 и кусур процента.

Комунистите са чалгарите! Те създадоха чалгата! Кой им раздаде куфарите с които да сътворят това лайно наречено чалга? И ти си комунист и се опитваш да се прикриеш!

Винаги ми е била странна фразата: Несъобразена с пътната обстабовка скорост. Ами когато пътната обстановка е тип лунен пейзаж, без маркировка, без мантинела и с неорязани храсти и дървета - каква трябва да е скоростта? Може би 15-20 км/час. Разбирам че храстите ги оставяте нарочно - да има къде да се крият господата с камерите, ама поне не се правете на загрижени за хората. Пука ви само колко ще влезе в хазната от глобите....

То докато има оня член в закона: “Несъобразяване с пътната обстановка” Винаги шофьорите ще са виновни. Никога няма да е строителя, никога общината, никога АПИ, никога КАТ за несъобразена маркировка, липса на знаци, лоши пътища, непочистени, заледени и неосветени пътища и всички други фактори.

В София почти няма контрол. Няма полиция по улиците, пред мен милиони пъти са се случвали нарушения, например преминаване на червено.. Има усещане за безнаказаност и липса на всякакъв контрол. Това нещо води до точно до още повече безредици и инциденти. Хората ще правят това, което е позволено, за съжаление.