6-лентова магистрала "Рила" - мисия възможна? Петър Мутафчиев пред Dir.bg

За да имаме публично-частно партньорство, ни трябва нов тип Тол система, казва председателят на Форума за балкански транспорт и инфраструктура

Обратно в новината

Коментари - 6-лентова магистрала "Рила" - мисия възможна? Петър Мутафчиев пред Dir.bg | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Както и този жп тунел Самоков - Долна Баня ще е супер дълъг. Трябват много средства за това.

Според мен ако се прави жп линия от София до Самоков, тя ще е по пътя Симеоново - Белчин. Този път е 20 пъти по - равен, по - безопасен и с нископланински релеф (Плана). От Гара Искър през Герман в Панчарево и завива към Бистрица, после е наклон към Железница. След това полегато към Ярема и влиза в Самоковската котловина. През селата Ковачевци, Поповяне, Алино, Белчински бани и директно от баните към Рельово, Райово, завива към Самоков. Минава Продановци и в Самоков. После трябва жп линия Самоков - Костенец, която според мен ще бъде много възлова за хората от Тракия. Минаваме Шипочане и влиза в Ихтиманска Средна гора. Трябва да се направи дълъг жп тунел под Гуцал и излиза в Костенското поле. Минава Марица, Долна Баня и в Костенец се съединява с жп линия София - Пловдив. Тези две жп линии са важни за шопи и тракийци !

Идеята е много добра. И разумна. Другите магистрали не пречат на тази. Единствено съм против частното партньорство Пари има.

Ronaldo

Пак мислят да усвоят едни пари. Най-бързия вариант от Южна България към Самоков - Дупница е през Костенец, да се направи ТУНЕЛ след Долна Баня дирекно до Самоков . Още по-важно е да се направи бърза ЖП линия Бургас-Пловдив-Пазарджик-Костенец-Самоков-Дупница и оттам Благоевград-Сандански-Петрич/Кулата - Гърция/Македония. Това би отворило много бизнес възможности и намалило трафика през София. Тези дни бяхме в района и хората нямат никакъв бизнес, според тях - заради ужасните пътища. И да се оправи с тунели пътя София - Самоков - опасен и с ежедневните срутища. Живеем в 21 век, на Марс отидохме, сърца сменяме, а в България още караме по първобитни пътища, влаковете няма да ги коментирам, че там е трагедия - по-зле от Бангладеш!

Ние една магистрала като Хемус,не сме довършили докрай за толкова години и не се знае докога ще я правим,а на Мутафчиев му се иска нова магистрала.Ами какво да кажат хората,дето искат магистрала през Петрохан и тези дето искат тунел под Шипка.,а да не говорим че между двата най големи морски града Варна и Бургас,също няма магистрала.

Направихте Хемус, че почнахте Рила... Смешници

Ако има възможност не е лоша идея.Да се минава през гората обаче е скъпо и ненужно. Може да се свърже Хемус на Нови Хан след това да се слезе на пътен възел Ихтиман-от Запад и от Изток,след което едно кратко трасе пез Веринско и Живково.От там по съществуващото трасе между Ихтиман и Самоков.Какъв път това е отделен въпрос.

Като гледам надрасканото по картата на снимка 4, си спомням коментара на едни пишман туристи, които си направили много хубав маршрут, точно в Рила, по карта. И като се озовали на терен, почнали да псуват "Ма тя картата, мамичката и, равна! А то се оказа баир!" Засега мисля, че е много добра идея да оправят дупките по пътя Костенец - Самоков - Дупница,, щото има големи изненади по него. А ако подравнят и направят банкета с правилната носимост, даже при дъжд - магистрала няма да ни трябва по това направление още много време. Втора точка е да започне да се трасира нещо, което да е по-право трасе между Ихтиманското и Самоковскато поле с наклони до 5% и радиус на завоите не по-малък от три километра. Няма нужда да е магистрала от раз. Хубав двулентов път с такива карактеристики ще е чудесен. Ако го прекарат и преимуществено по южни склонове, за да се топи снега по-бързо - отлично. След това може да се усъвършенства с надлези, разширяване на пътя на три ленти в по-стъмните участъци и така с нарастването на нуждите да прерасне в магистрала, когято потрябва. Ако нещо подобно, изправяне на трасето и намаляване на наклоните започне и на отсечката Самоков - Дупница в участъкйа около село Клисура - още по-добре. Третото такова подобрение би било ако някак се свърже магистрала "Хемус", някъде между селата Потоп и Елешница, с магистрала "Тракия", някъде около Нови Хан. Така транзитния трафик ще си спести около 25-30 километра. Връзката не е нужно да е пак магистрала - двулентов път с налкони до 5% и радиус на завоите над три километра ще е напълно достатъчен.

Правилните приоритети са: 1.Довършване на започнатите магистрали(КАЕСТВЕНО)! 2.Ремонт на всички междуградски пътища(КАЧЕСТВЕНО)! 3.Ремонт на всички градски пътища(КАЧЕСТВЕНО...дори и НОВОНАПРАВЕНИТЕ)! 4.Тунели през Стара Планина на най-наложителните места! 5.Ремонт на старите магистрали(КАЧЕСТВЕН)! 6.Магистрала Черно Море! 7.Магистрала Дунав( според мен така трябва да се кръсти :) ), която ще е 3 вариант за пътуване изток - запад и обратното но ще подпомогне за развитието на северната част на България! 8.Продължаване на магистрала Марица до Тракия после и до проекто магистрала Дунав! 9.Евентуаааално...ако все още има нужда да се мисля такива безсмислици като магистрала Рила, които да намаляват малко натоварването от големите градове! Ама евентуално ако наистина има нужда! И равносметката от моите приоритети са: 3 магистрали по дължина(Дунав,Хемус,Тракия), 3 по ширина(Струма,Марица,Черно Море) още няколко тунела през Стара Планина и читави обикновенни междуградски пътища, както и градски!!! Повече според мен не ни трябват!!! И ще НАТЪРТЯ ТУК...ВСИЧКО ДА СЕ ПРАВИ КАЧЕСТВЕНО И ПО-ВЪЗМОЖНОСТ ОТ ЧУЖДЕСТРАННИ ФИРМИ ДОКАЗАЛИ СЕ В ИЗГРАЖДАНЕТО НА ПЪТИЩА,МАГИСТРАЛИ И Т.Н. А НЕ ПОЛОВИНАТА КИНТИ ПО ДЖОБЧЕТА И ЧЕКМЕДЖЕНЦА ЗА СМЕТКА НА КАЧЕСТВОТО И МАТЕРИАЛИТЕ И ПОСЛЕ НИЕ ДА СЕ ИЗТРЕПВАМЕ ПО ПЪТИЩАТА ИМ!!!!

И по пътя Русе -Стара загора да продължи да се трепе народа, а? Ама шоплука да е добре!

Направете Хемус и Русе-В.Търново, че Северна България умря.

4 хиляди евро на метър Добра цена за бг, тва с рушветите ли е?

Сега си представи, че този метър дължина на магистралата има минимална ширина 29 метра. Там са около 28 квадратни метра асфалт с дебелина само на носещия асфалт около педя. Сам смятай колко кубика е. Но под асфалта има доста "подложки" - долу - горе слоевете са минимално три метра. Тоест към 90 кубика изкопни и насипни работи. При това има 4 метра мантинели в този метър магистрала (по две мантинели на всяко платно) с поне две колчета за мантинела. Има и два метра ограда. И това по правото и равното. А мостове, тунели и пътни възли - и те са в тази обща сметка. Добре е да има и паркинги за почивка с чешми и тоалетни. Абе направи ли се магистралата както трябва, може и да не стигнат. Да не говорим, че носещия асфалт трябва да е повече от това което ние слагаме. На немските магистрали е 35 сантиметра. Е да не е колкото тях, но минимума трябва да е 25, а може би 28 сантиметра.

Трафикът през тази отсечка не покрива наполовина нужния трафик за магистрала с 4 ленти. Иначе и аз искам през наше село поне шест ленти

Тол система, та тол система??!! Друго няма в устата си тоя олигофрен! Негова фирма ли ще събирапаричките?! ЕС НЕ РАЗРЕШАВА И ВИНЕТКИ И ТОЛ ТАКСИ!!! Набий си го в главата бре!!!

Галфони, първо завършете тези който вече се строят.Стига дръкахте бе нещастници.

Тия почнаха като Путин - ще, ще,.. едни грандомански проекти.. накрая - нищо, гласувайте пак за нас, за да стане.

Този е прозрачен - Постройте магистрала с парите на данъкоплатците и я дайте на концесия на "правилните хора".

В цяла Европа системите за пътни такси са смесени, изключение прави Германия, в която пътна такса - Тол се плаща от тежкотоварни МПС-та, а леките автомобили до 3.5 тона не заплащат такси. В Румъния, Холандия, Швеция системата е само винетна. Във всички останали европейски държави, в които леките автомобили трябва да заплащат за ползване на главни пътища и автомагистрали се заплаща винетка, а за тежкотоварни автомобили - тол.

Винетки има на много малко места предимно в нашия регион. В Италия, Франция, Германия и Испания няма винетки

На този етап проектът е преждевременна глупост. Има 2 посоки със смисъл - да поемат потока за и от Кулата и Гюешево, т.е. излизане и влизане в страната. От десетки години нито Гърция нито Македония (като част от СФРЮ) изразяват несъгласие и отказват да разширят капацитета на 2-те ГКПП. Това обезсмисля увеличаваен пропускливостта на наша територия. Ако влезем в Шенген (за с Гърция) и С Македония влезе в ЕС, тогава е ОК.

от Юг от Гърция през дупница минава повечето от търговията ни. ЗА Пловдив, Пазарджик, София вероятно и Стара Загора и Ямбол че дори Бургас е по-евтино да внасят и изнасят през Солун от колкото през Черно Море. В Черно Море ние реално нямаме търговия. Под 7-8% е. Основното ни пристанище е солун, колкото и да е странно - вноса на всичко дори коли, износа на всичко минава през Солун.....

Това е така, защото на солунската митница те обмитяват по каквото си декларира, а във Варна на каквото реално внасяш

няКОЙ пита ли Ви съгласни ли сте да ПЛАЩАТЕ за МАГИСТРАЛИ - скоро гласувахте? КОЙ КОЙ КОЙ Ви пита?

коя партия освен ДБ има въобще нещо като програма? То и на ДБ е тотална глупост. Нахвърляни идеи на половина развити. ГЕРБ имат някакви намерения уж т.е. не е съвсем щета... ама ги знаем, че тия намерения са като обещанията на кметицата на София.... Другите партии дори не обещават нещо и нямат приоритети.......

За мен първо трябва да се дострои до края автомагистрала Хемус след това АМ Черно море но тя да почва от Румъния да преминава на юг през Резово чак до турската граница! След това Струма и чак най накрая да се мислят такива работи като АМ Рила! Да не говорим че в Северна България има доста пътища още да се строят тунела под Шипка там е много належащ пътя от Казанлък през Шипка до Плевен е много тежък тези завой там като минаваш може да си издрайфаш червата там трябва да има задължително тунел!

Кой идиот ми удари минуса за коментара какво нередно казах и неправилно?

Аз ти писах дори 2 -. Нарочно ли изпусна Р-ВТ или от некомпетентност?

Тунел под петрохан, Е най - важното, за да свържем Северна и Южна България. Северозападна България ще живне много бързо. Бизнесът и имотите ще се раздижат! Гласоподавателите ще са щастливи!

Да плъзнат тамошните ромите из цялата страна! НЕ! Стена, а не тунел трябва!

И този сънува милиони от магистрали..........

Не сме направили тия, че почнахме и да ги свързваме.

Аспаруховият мост ще падне, селските пътища са пред изчезване а ме се чудят как да прилапат някой лев за своите хора. Куче влачи параход а парите за пътищата са най - лесни за присвояване.

То земя не остана, магистрала до магистрала, откъде ще вземаме пари за ремонт и поддръжка? Не е ли по-добре да възстановим железницата?

Този тип е толкова компрементитан...колкото магистралите на Радев...

Като завършим всички останали магистрали, ще разгледаме тази идея

Този тип е толкова компрементитан...колкото магистралите на Бойко

Eто това е едно хубаво нещо. Само типично балканският тутлявеж не ми харесва. Когато до 3 месеца е готов проекта, а до 2 години прережем лентичката, тогава можем да кажем че сме европейци.

колко гладни строители имало , Боко замина и веднага се появиха строителните плъшоци ... смех

По скоро Варна/Бургас да направят, че маса народ се изтрепа там. Не, че по проходите не стават катастрофи.

О, неразумни юроде!!! Завършете и обновете "Хемус" (старите участъци са плачевни), "Тракия", "Черно море", Русе-Велико Търновов, Видин-Кулата, пък след това почвайте другите... Пък журналягата да си отвори очите и да ги инспектира строящите се пътища, че е плачевно състоянието - още непостроени се пре*бават.

Коментарите по-долу са добър пример защо сме на дереджето, на което сме. Всеки селяк си мисли, че магистрала до неговото село е единствения важен проект и никакви други в държавата не трябва да има, защо ако има други няма да останат пари за пенсията му. Виж, ако има магистрала от неговото село до съседното, тогава е друга работа, тогава може!

Каква свързаност с Хемус когато тя не е готова или отново всичко около София трябва да се развива първо!

Тая заобикаля София. Кьорав ли си?

Другари, стига с тези магистрали! Нали асфалта не се ядеше?

асфалта не се яде, ама това дето ББ го "слага" и го "строи" и асфалт не е! Най-напред трябва да се направи магистрала към Видин, след това между Русе и Капитан андреево и след това от Гюешево до Варна. Колкото по-бързо kick-start-нем северозападналият край толкова по-бързо ще се изстреляме у космоса (с или без македонци).

Защо няма допитване до народа на Р.България? Във всички случаи има нужда от други по-важни пътища да се направят,а не да се наливат пари НЯКЪДЕ!

Нали българския народ трябва да се дои със заеми и мизерия за да е послушен. ТОЛ системи, ЕКО стикери за градовете, Три лентови магистрали, ,Европейски коридори и редица други глупости. От времето на министър Краус до 2017 г. за изграждане на жп трасето София - Капитан Андреево са " глътнати" от всички правителства над 3/:три/ МИЛИАРДА долара и едва 45 на сто от трасето има някакво развитие. Само една чешка строителна фирма се отсрами с отсечката Свиленград - Капитан Андреево. Това го има в един скрит доклад на Сметната палата. Проверете.

РУСЕ ТЪРНОВО Е ДАЛЕЧ ПО ВАЖЕН ПРОЕКТ

Русе - Стара Загора, щото ще се ударим в Балкана!

Ако в България трябва нещо да се прави то това е да се разшири Тракия с още по една лента във всяка посока. Тя вече е достигнала, и надминала нормалната натовареност за двулентов път. Доказателство за това са ежедневните произшествия които стават на нея. Ако на една магистрала не можеш да си включиш круиз контрола защото трябва постоянно да намаляваш, и ускоряваш значи тя вече е спряла да бъде магистрала.

На този етап проектът е преждевременна глупост. Има 2 посоки със смисъл - да поемат потока за и от Кулата и Гюешево, т.е. излизане и влизане в страната. От десетки години нито Гърция нито Македония (като част от СФРЮ) изразяват несъгласие и отказват да разширят капацитета на 2-те ГКПП. Това обезсмисля увеличаваен пропускливостта на наша територия. Ако влезем в Шенген (за с Гърция) и С Македония влезе в ЕС, тогава е ОК.

От 20 години основно се развива Южна България. Като видим Русе-Търново, Ботевград-Видин, тунел под Шипка + 100 км обновени (или нови) жп линии в Северна България, можем да говорим за АМ Рила. Другото се нарича умишлена сегрегация

Варна...

ама той Тулупът още миналата година каза, че бил построил 12-лентови магистрали. Къде ги е построил? В Съня си ли? Щото аз не съм ги виждал.... А тази година се разбра и колко са дълги! - половин милиард километра - хахахаха

ЖП линия се строи по-лесно, по-лесно се поддържа и има по-голяма пропускателна способност. Ма нимойш да се качиш на жипката и да надуеш газта с 200

Я па тоа наФталин от дека долази па ти бре? Нали хасФалт не ручате бре? Копелдак!

Трябва да се обърне внимание на идеята за плавателен канал около София и връзката му с Дунав, Черно море и Средиземно море. Да е толкова широк , за да се вижда от космоса.

Да да да да! Това е мега идея! ++++++++++++++++++++++++++++++ ;)

София - център на света! На три морета и 10 езера!

Ами има едни планове да се свърже с плавателен канал Солун с Белград. Ние ще можеме да сме конкурентен маршрут - Офриньо - Оряхово.

Каква магистрала Рила бе брат? Належащи съ първо Видин да Ботевград, Русе-В. Търново- до турската граница и по черноморието една от север на юг.

В момента се работи по изброените, от идеята до изпълнението бая години ще минат, така че нека се говори за АМ Рила.

То хубаво, ама тез говорят за нови приоритети на МРРБ и кинтите от ОП Транспортна свързаност, където са Шипка и Р-ВТ.

Кога ще е готова в участъка на Кресненското дефиле? Тази магистрала нарочно я изоставиха за да е затруднено движението към Гърция и да отиват по - малко хора там. Но да отиват в хотелите на бг олигарсите.

Вчера отново я лансираха тази идея, ОСНОВНИЯ ЗАМИСЪЛ БЕ ДА СЕ ФИНАНСИРА КАТО ИНВЕСТИЦИЯ ОТ ПЕНСИОННИТЕ ФОНДОВЕ разбирайте, някой им е хвърлил око, че 16 млрд лева стояли ей така, и не могат да бъдат окрадени.

...момент, бе, другари! Нали асфалт не се ядеше?! Какво станА? Проядохме ли? Че и за концесии говорите, че и Ники Василен Премиер.. цар Слави Сакскобурготски...

Лейка, асфалт не се яде по принцип, ама тоя дето съществува някой го яде, гледай какво става по пътщата :(

примерно 100 ленти на 10 нива

Поредният труп, който изпълзява от гардероба. Тази магистрала е пълно безумие, и само някой дебил може да я използва, като предтекст да добие малко слава!!