37% от автомобилите у нас няма да могат да влизат в центъра на София

Столична община все още не е определила обхвата на зоната, която ще е забранена за неекологични коли

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ако една кола измине 1 000 000км, запазвайки емисиите си в норма, това означава, че само с емисиите, отделени при производството на една кола, някой е изминал 1 000 000км. Ако за същите километри бяха нужни 3 коли, това са 3 пъти повече материали и вредни газове, отделени в атмосферата за производството им. Ако санкционират броя изминати километри, а не количеството вредни газове, това е просто още една пълна измама, с която да откраднат от хората.

Дреме.ми че няма да влизам в центъра на село софия!Аре да видиче колко чист и кристален ще стане въздуха там!Свинщината ще си остане такава завинаги!Няма осветление,няма тротояри,мърсотия навсякъде ,те се загрижили за въздуха!Той дима от колите дето обикалят около центъра ще снои под команда от кметицата селска и няма да се стеле там където го отнесе вятъра,а ще е под команда от общината!Баси тъпаците!

'Айде първо определете ФПЧ с к'ъв произход са са: сажди от дизел, сажди от въглища, сажди от горене на пластмаса и гуми, прах от пясък, прах от пръст или каквото там е, а не да манипулирате с подвеждаща информация!

Газовете на автомобилът били перфектни, ама бил на много километри?! И какво като е на много километри, да не би те да имат отношение към замърсяването! Цялата работа ми прилича на "търсене на теле под вола"!

Живеете в държавата на фърчилото радев

не съм фен на президента, но той пък какво общо има с темата?

Българиня е толко тъп че немой да разбере че дизела замърсявя българина е толковя тъп че немой разбере че кат нямя пяри просто няма да кара кола бългярина е толко тъп че немой да разбере че да си купи нова кола не означава да си купи мерцедес или бмв а кола която орговяря ня стандарта му.Никой не е ддлъжен да ви диша боклуците друзя

Те пък като са се засилили тия автомобили от цяла България да влзиат в центъра на София...

Добре бе, това са 200-300 000 автомобила за София. Общественият транспорт може ли да поеме толкова пътници в час пик?

Може! В момента градския транспорт е на 60% натоварен

Какво значи попада в ниска категория защото е на много километри? Тази система нали щеше да отчита колко замърсяваш а не пробег или година на производство ?

Моля проверявайте си данните, преди да пишете статии, това: "Дизелите с екостандарт до Евро 4 са виновни за 86% от фините прахови частици " е фалшива информация, това са фактите: https://www.sofia.bg/news-archive-2017/-/assetpublisher/g0M0ZyT89hlj/content/nimh-izsledva-prinosa-na-razlicnite-iztocnici-na-zam-rsavane-s-fini-prahovi-castici-v-sofia/popup?101INSTANCEg0M0ZyT89hljviewMode=print&101INSTANCEg0M0ZyT89hljlanguageId=en_US

Скеч е тая "статия"... "Дизелите с екостандарт до Евро 4 са виновни за 86% от фините прахови частици" - повярвах веднага... Защо оня ден вечер, когато нямаше вятър, след полунощ в София картата на airsofia светеше в лилаво???? Коли не се движат тогава много, това е от печките и нерегламентирано отопление с боклуци!!! То даже си и мирише така.

Кой направи тая Цървулана "нещо"!?!

37% биха били ако всичките можеха да запалят.

Селянката от Белчин баня дали може да изфъфли смислено обяснение защо в неделя сутринта, когато почти НЯМА ТРАФИК по улиците, станците в София отчетоха тройно превишаване нормата за замърсяване с ФПЧ? ТРОЙНО! БЕЗ ТРАФИК!!!

Мълчат като пукали, винаги е било така тука, от улиците дето не се мият, строежите дет хвърлят яко прах, запалените печки - и то не дърва, а с каквото има.... колите имат вина, особенно неизправните ама тя е мноого малко от цялото.

ЕТО ТОВА Е ЛЪЖА!!! СПОРЕД ИЗСЛЕДВАНЕ НА БАН ОТ КРАЯ НА МИНАЛАТА ГОДИНА, НАЙ- ГОЛЯМ ДЯЛ ОТ ФИНИТЕ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ СА ОТ ПОЧВАТА, Т.Е. ПРАХ, СЛЕД ТОВА ТАКИВА ОТ ОТОПЛЕНИЕ НА ТВЪРДИ ГОРИВА.... ЗАМЪРСЯВАНЕТО ОТ АВТОМОБИЛИТЕ Е С ДВЛ ЕДВА ОТ 5,% ПРИ ПРАХОВИТЕ ЧАСТИЦИ... ОЧАКВАМ КУХАТА ЛЕЙКА КМЕТИЦА, ДА СИ ПОДАДЕ ОСТАВКА ВЕДНАГА, СЛЕД КАТО СТАНЕ ЯСНО, ЧЕ МЕРКИТЕ СРЕЩУ СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ СА БУТАФОРИЯ И ЗАМЪРСЯВАНЕТО СИ ОСТАНЕ СЪЩОТО

Това е така, абсолютно си прав и аз ги четох резултатите от това проучване. И всеки ден се сещам за другарката по руски език, но не знам защо я търпим още! Защо пак я избират, фалшифицират ли изборите за кмет? Ето вчера като си тръгвам от работа, колата ми (естествено дизел) цялата окаляна! Не мога да вляза без да си изцапам якето! На кого да се оплача??? На арменския поп ли? Кого да съдя за нанесените ми вреди? Добре че имах препарат за прозорци та си измих стъклата - нищо не се вижда от калта, ама буквално кал хвърляна от камионите и колите минавали по улицата! Това само потвърждава проучванията на БАН! И всичко това ние го дишаме - не забравяйте това! И като спрат старите коли, това само ще направи кметицата на София по-доволна, защото центърът ще се опразни от коли и тя ще може да си джитка нашироко с новия луксозен автомобил, за наша сметка! А въздухът който дишаме ще си бъде същият. Не забравяйте, че всички респираторни заболявания, включително от коронавирус, се влошават при лоши показатели на въздуха! Какво да направим? Да си траем ли? Да се обърнем към омбудсмана ли? Или към арменския поп? Нищо няма да се промени ако си траем!

ЗАЩО ОТ СТОЛИЧНА ОБЩИНА НЕ КОМЕНТИРАТ ФАКТА, ЧЕ ТОПЛОФИКАЦИЯ СОФИЯ РАБОТИ ВЕЧЕ ПЕТА ГОДИНА БЕЗ КОМПЛЕКСНО РАЗРЕШИТЕЛНО (ЗАЩОТО НЕ ПОКРИВА ИЗИСКВАНИЯТА НА ЕКОЛОГИЧНОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО)?

Същата работа като фандъковите катализаторите по комините на хората преди години...

Ебати дивиотиите. Я се качете на Витоша, за да видите до къде се простира тоя смог! Как си представяте, че точно в центъра на столицата ще се получи "оазис" от чист въздух и тинтириминтири!?!

На всичкото отгоре сутринта научих, че обмсилят промяна в закона така че да могат да застроят Борисовата градина в София! Ако това е вярно, то Фандъкова и цялата администрация е за затвора, не знам в каква държава живеем, омбудсман нямаме ли, хората не ги ли е грижа, никой ли няма да протестира, да предприеме някакви действия да предотврати това безобразие? Или като послушни овци ще помрънкаме малко и като ни забранят да влизаме в центъра ще се кротнем, за да може другарката Фандъкова да се вози по празните булеварди в луксозния си Мерцедес без да и се пречкат някакви стари дизелови трошляци... И ще пием по една ракийка вечер, ще пустосваме и пак ще си траем??? А Фандъкова между другото бие всички рекорди по продължително заемане на длъжността кмет на София! Дори при Тодор Живков не е имало толкова дълго време един човек да бъде кмет на София!

Само "Мерцедесите" на УБО-то! Нещо като "забраненият град в Китай.

Добро решение!

2003 ми е колата с работещ катализатор = Е1 2008 служебната без катализатор =Е3

И?

2005 с всички работещи системи и измервания - Е1...

Селяните вън!

А ти защо си мислиш че гражданите не карат коли без висока евро категория? И защо си мислиш, че няма нито един селянин който да кара последен модел Порше, Лексус, или друга подобна кола? Нито един няма дето е от село, тъй ли? Аз си спомням че в новините попадна един такъв преди време, забравих само от кое село беше, но наистина живее на село, не в София и караше такава баровска кола!

Всичко под Евро4 трябва просто да не може да влиза в София. Крайно време е да се разбере, че автомобилът е привилегия а не право. Който не може да си позволи нормална кола - има градски транспорт. Поне в София е добре развит.

А то щото въздуха не мърда, и все един и същи си стои на едно място? И като се движи колата зад околовръстно, въздуха нема да дойде в София! Аман от безмозъчни твари!

И ти ще отидеш при останалите от ГЕРБ някой ден! Така да знаеш! Но още ви е рано, имай търпение. Нареди се на опашката и си чакай реда. България, най-бедната, най-корумпираната, най-окаляната и мръсна държава в Европейския Съюз, в която не зачитат човешките права има нужда още от 12 години стабилно управление за да излезе от блатото в което ни натресе мафия ГЕРБ и да заприличаме на европейска държава! Да имаш кола е ежедневие а не привилегия! Привилегия е ако имаш яхта или самолет! Българското население бие всички черни рекорди по застаряване на населението, ниска раждаемост, емиграция, висока смъртност и в резултат намаляване на общия брой. Това естествено води до спад на икономиката и всички останали негативи за държавата като цяло!

какво пак почна ГЕРБ, та ГЕРБ. Политиката няма нищо общо. Прав е човека. И не само в София. Във всички големи градове не трябва да се допускат пушещите таратайки. Ще се качиш на градски транспорт. Не е унизително Или ще си купиш нова кола. А това със застаряването на населението - ами не виси в интернет, а бягай да правиш деца на жената. Ама и това не щеш.

Не съм влизал в София от пролетта на 2015, стойте си там и си карайте тротинетките...

Тая учительница русского языка докато не направи София да заприлича на Самоков няма да миряса!!! Докога ще я търпим и преизбираме??? Вчера колата ми (да дизел е) като си тръгнах от работа я заварих цялата окаляна! По улицата минават камиони, самосвали, строителна техника, и всички карат като на Цариградско шосе с бясна скорост! А по улицата трябва да внимавам къде стъпвам да не се окалям и аз! Имайте предвид че всичко това го дишаме, а сме столица на държава от Европейския Съюз! София по тези показатели повече прилича на Кабул! Но дизелите са виновни, не друго! Докога бе, хора? Сутринта научих друга гадна новина свързана със София - решили са да променят така закона, че да застроят Борисовата градина! И с това ще помогнат за чистия въздух ли??? Ама ние граждани ли сме или овце???!!!

скоро и всичики димящи печки.

Ще им се намали ли данъка? При техническия преглед защо проверяват само Моторс на бензин,а не на газ! Кой идиот ще си сложи газова уредба за 2..3000 лв и ще я кара на бензин? Мошенническс държава ?

Въздухът няма да стане по-чист...само дразните огромен процент от хората в България, които ги карат тия коли не защото им харесва а защото това могат да си позволят. Ще докарате някое Възраждане или подобна клоака да ни управлява на следващите избори с такива далновидни решения.

Не настъпвай котето (лъва) за опашката. Иначе са кротки животни.

Роден съм в София. С тъга на сърце признавам, че се предавам и ще местя да живея в прованса. Инсенератора за боклук и тая дивотия с колите бяха капката, която преля чашата. Забележете, че хората със скъпи автомобили имат по няколко. Това значи, че доста над 37% процента от шофьорите ще им е забранено да влизат във въпросните зони. За трошките на полицията, общината и т.н разбира се, че ще има специален режим. За някои по-равни също. Кмета разрежда графика на градския транспорт през месец, ама в центъра без кола ;) Ползвайте си го…

Друм

Миналата седмица видях Лада - Нива от 90-те, Е-3..... Честито , беше на служба Земеделие и гори

А знае ли някой, къде всъщност е идеалният Център на града? И втори въпрос - а самият град как точно се казва? Само истински софиянци-кореняци /ако са останали такива/ знаят отговорите!!!! По това ги познавам. Та помислете все пак, след малко ще ви кажа истината.....

Идеалният център на София е обозначен с една малка обсерватория, която се намира зад военният клуб и малко в страни от храмът Св. Александър Невски.

Свиха ми супер професионално катализатора на колата пред блока, нов струва между 1500 и 2000 лева, а каква е гаранцията, че и него няма да откраднат? Затова си карам без тази екстра, но ако държавана гарантира, че няма да има такива обири бих ди сложил. На куков ден :))))) Няма да карам в центъра и готово, жалко за хората, чиято прехрана зависи от това :(((

Дрън, дрън!

Истински лъжи. Целта е на мафията да не им се пречкат разни безпарковци. От къде идва за мърсяванвто всеки знае но нищо не се прави

Този с минуса. Значи според теб дараците могат да си димят в Люлин, но виж в центъра да ги няма е голямо постижение. Нека като е, да е за всички и навсякъде. ИИИ да, катализатора ми го откраднаха, всеки ден ли да си купувам нов?

Цялата офанзива е "мижи да те лажим"!..

Тъкмо ще се опразни от гоУфаджии.

Такъв е случаят и със Светльо. Неговата шведска кола е произведена през декември 2005 г. Нивото на газовете е перфектно, но автомобилът е на твърде много километри. По тая логика депутатските коли няма да имат право да влизат в центъра.

Предизвика потрес и цял Перник е в тридневен траур.

Една кола на газ на 20 години замърсява много по-малко от кола на дизел на 7 години.

Аааа... Говорят за доклада с 2 дни замерване на Царигводско, дето отчел 10000 автомобила, но самите правещи изследването казали, че данните са компрометирани и не могат да се ползват? Така кажете. С такъв доклад направо 100% от колите трябва да се забрани да влизат от Вакарел до Перник.

Пак работят единствено за богатите,бедните да го дух.т! Статуквото си остана на власт!

Дано стане. В София има алтернативи.

Доста закъсняла мярка. Такива барутници са забранени от много години в нормалната част на Европа. Ганьо трябва да разбере, че като няма пари за нова кола, ще се вози в градския транспорт.

Също и всички с откраднат катализатор следва да си закупят нови автомобили. С новото гърне автомобилът им просто не отговаря на екологичните норми, а катализатори никъде не продават.

Идеята е добра но изпълнемоето както винаги е проформа. Може да се измерват емисиите и ако някой нее съгласен да ходи на незсвисим пункт за двойна проверка. Но това с годините и пробега е смехотворно. Да не говорим за перверзията да се лепят стикери за щяло о нещяло за да могат гербаджийските печатари да лапат милиони всяка година.. При положение че проверките могат да се правят с камери от регистрационните номера на колите!?!

Кой е този международен доклад, от кого е изготвен и за кой град се отнася? Защото се обзалагам, че това не са данни за София.

Лъжци са от кметството и крадци!

Степента на замърсяване трябва да се определя оп показателите на изгорелите газове, а не от годината на производство и пробега.

Колите на газ и метан? Моята е на метан и ппц тези които са на метан ги водят еко. На кадита-та пише еко, има зафири на които пише еко, и рейсовете от градския на които пише еко, са на метан...

Абсолютно. На метан можеш да се качиш на ндк то отгоре. :-) И аз съм на метан, но съм на 242 хил. Зад ауспуха можеш спокойно да си дишаш с пълни гърди. Безвредно е

Спокойно, това се отнася за депутати ,общински съветници и неколцина"БИЗНЕСМЕНИ"!!!!!

И всички го знаем,ама нали трябва да се отчита дейност пред господарите ....

тука бая еко активисти и биолози събрани, къде бяхте като горяха тоновете боклуци от европа? къде бяхте бе палячовци

Ама защо ми преразказвате ко казал някой в един сервиз? Дайте я тази наредба да я прочетем. Няма как автомобил който не си покрива стандарта за годината на производство да мине в по ниска категория. То се спира от движение докато се оправи. Ако не се оправи отива на екарисажа или в двора или гаража на собственика със свалени номера.

Пак не си разбрал... не става въпрос за стандарта, а че автомобила който проверяват е на много години бил... Колко много години -никой не ти казва. Интересното е ако си купиш сега автомобил на 8-10 години -при средна възраст 17-18г, у нас, ако е на МНОГО километри -като нищо може да изгориш и да те сложът в първа категория -там дето са ГОЛФ 2/3 1994-та! Аз така го разбирам от написаното тук! Това е най-големия проблем -километрите! Излиза че ако си платиш примерно преди да я регистрираш у нас да я направят на малко км, ще си на най-голяма далавера -което е много тъпо -но така излиза според написаното дотук.

Никакъв проблем не ми е да си направя колата и на нула километра :) даже се замислям….

Избираме лъжци - мутри и тъпанари да ни управляват и после се жалим. Произвеждаме повече електричество, отколото ни е нужно и го продаваме по евтино навън, и вдигаме цените му у нас. Комунистите, които ни ограбиха и станаха най богати, тръбят, че защитават интересите на най бедните и те им вярват. Искаме да сме в ЕС и НАТО, а избираме руски агенти, които искат да ни върнат на русия. Единствени в Източна Европа не лустрирахме ДС и комунистите и им позволихме още да ни управляват и поучават.. Позволяваме на комунистите да уволняват и отстраняват всички хора в държавната администрация, които са техни политически противници…

Абе стига с тия комунисти, те отдавна измряха, а герберите взеха властта и осраха държавата, пък сега новите либерали ще ни довършат.

От дома ми до работата ми е 20-30 мин с кола. С градски транспорт се прикачвам и отнема между 50 мин и 1ч и 30 минути. Има спирки дори без навеси!!! Айде Данчето да си напъне акъла и да помисли как да ме откаже да си ползвам колата?! Кой е луд да губи по 1-2ч отгоре на ден, за да ползва нещастния градски транспорт вместо да се прибере, да си почине, да погледа някой филм , да си обърне внимание на половинката, на децата или да се отдаде на хоби?!

и какво толкоз работиш бе драги, утре ще измислят един алгоритъм или робот да те замести на работата и да ти реши проблема с транспорта. Да нси мислиш, че държавата се е загрижила за обикновените консуматори като теб. Хората, от които наистина зависи прогреса спряха да вече не ходят в офис отдавна не му викат ходене на работа. Разбираш ли ми приказката ?

Разбира се господине начини има - синя зона, зелена зона, през ден ще ви вдигат автомобила с паяка, ще отнасяте глоби за неразрешено паркиране защото знаците ги поставяме ние, ще търпите забрани за навлизане в определени дни поради това, че не отговаряте на нашите условия, ще ви се наложи да плащате и куп налози върху горивото, също определени от нас. Докато проумеете че варианта ви е градски транспорт или велосипед, както правят в цяла Европа. В Холандия всички карат велосипеди примерно

Да правите сравнение с Холадния е като да сравнявате пирон с круша. Първо, в Холандия през зимата рядко пада под 2-3 градуса. Тук (в София) имаме месеци с доста ниски температури и леден вятър. Второ, през лятото пък пече убийствено в доста дни (30+ градуса). И в двата случая пристигаш на работа измръзнал или жестоко изпотен. Реално това с велосипеда може да се случи единствено в късите пролет и есен. Градски транспорт? Хаха. Той е едновременно трагедия и смешка, с изключение на метрото. Нередовен, нехигиеничен, нелогичен, несвързан. На повечето хора им се налага да сменят по няколко превозни средства, за да стигнат до точката която ги интересува. И накрая - в условията на пандемия - е страхотен развъдник на вируси.

Боли на уя