В България всеки човек произвежда 94 кг хранителни отпадъци на година. Само домакинствата са виновни за 57% от всички изхвърлени храни в страната, което означава, че човек хаби повече храна от ресторанти, супермаркети и производители взети заедно. Това показват данните в Националния план за управление на отпадъците 2021-2028 г. Според изискванията на европейската директива се очаква до 2030 г. да намалим наполовина този процент.

Тази година над 60 учeници от училища в цяла България ще дадат своя принос в борбата за намаляване на хранителните отпадъци у нас и ще работят върху създаването на работещата и ефективна стратегия за социални медии в полза на каузата, като част от третото издание на програмата на dentsu за развитие на потенциала на учениците - The Code.

The Code е част от глобалната социална политика на маркетинг комуникационанната група dentsu, чиято цел е да превърне предизвикателствата на дигиталната икономика в положителни възможности, които работят за всички членове на обществото. Тази година тя си партнира с "младежката ръка" на Световния икономически форум - Global Shapers Community в София и Монделийз България за създаването на положително социално влияние сред младежите у нас.

В продължение на една седмица и изцяло онлайн младежи от 7 до 12 клас от столичните 91 Немска езикова гимназия, ТУЕС, 19 СУ, ЧСУ БГ Школо София и, заедно със СУ "Н.Й.Вапцаров" в Приморско и ПГАСГ"Арх.Камен Петков" в Пловдив, ще бъдат обучавани от ментори от Carat, iProspect, dentsu X и професионалисти по електронна търговия от Isobar, част от глобалната комуникационна група на dentsu, как да превърнат своите естествени познания за социалните мрежи в професионален медиен продукт, с който публиката да е готова да се ангажира и дори да даде своя принос в полза на социална кауза.

С изграждането на маркетинг стратегия за популяризиране на реално съществуващ социален проблем, The Code ще подготви учениците в прогимназиален и гимназиален курс за възможностите на дигиталната икономика. Програмата на практика ще им позволи да разберат и използват силата на най-популярните канали за комуникация на тяхното поколение - социалните медии - като професионален инструмент за маркетинг и социално влияние върху обществото.