Експерт: Държавата е абдикирала от пътната безопасност

Държавата е абдикирала от темата за пътната безопасност, каза Настимир Ананиев по повод катастрофата с автобуса край Вакарел в петък.

Обратно в новината

Коментари - Експерт: Държавата е абдикирала от пътната безопасност | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

На тази територия отдавна няма държава ...

Tuk magistrali niama.horata zagivat

дришлио са истропка оно и перо унгазот да си рагнеш и очеитемти прес денат да светат кат си пенделса купенкниша се си е тфа и ка мишоциту та дебан фаф красти кво очекфаш бен миндил малумну

а бе това да си политик е голяма работа - много да говориш и нищо да не казваш

В България няма почти никакъв контрол по пътищата ! Който е карал в западна Европа го знае . Ако се въведе Британският модел на контрол по пътищата тук повечето шофьори ще останат без книжки ! Полицай в храстите с приносима камера за скорост и бинокъл ?! Когато трябва да се ограничи скороста се поставя стационарна камера . Когато трябва да се ограничи скороста по цялата магистрала се поставят камери за средна скорост ! Това се знае много добре, но контролните органи не искат това да стане и всички знаем защо .....

Поставянето на колан в превозното средство е определено със закон, но реално никой от возещите се в автобус не го спазва. Причината - неудобството му при пътуване на големи разстояния, но най-вече - липсата на самодисциплина и желанието всячески да не се спазват правилата. В същото време обаче шофьорът на автобуса рискува огромна глоба (по 50 лева за всеки пътник, пътуващ без поставен колан), докато самите пътници са заплашени с глоба само и единствено за своята безотговорност. После всички обвиняваме шофьорите, без да се замисляме за безумията, които самите ние си причиняваме. Ако караме собствените си автомобили - коланите не ни пречат, ако сме в обществен транспорт - ревем до небесата...

Поредният "експертен" цирк. Колани в автобуси!?! Остава и в градският транспорт да ги въведат. За по сигурно- каски, наколенки и най-сигурно- индивидуални катапулти за всеки пътник. Пълна идиотия. Май проблема е другаде- манталитета на хората в "държавата" България и въобще ценностната ни система се е разложила. Вместо народ се превърнахме в сборище на индивидулности. Започнаха да стават неща, и то с неприятна честота, които не познавахме преди. Заменихме мисленето и чувството за отговорност ,и върховенството на писаните закони, законите на природата с измислени и плод на свършен факт правила. И нищо на този свят не съществува само за себе си.

Ти като си такъв експерт, как не си забелязал, че отвана това нашето не е държава. За каква държва говориш.

Без видео или експертиза не може да се твърди. че лекият автомобил е ударил автобуса в гумата на колелото. Ако е така по леката кола трябва да има сериозна гумена следа и частици гума от буса. А дали заключението на "експертизата" няма да е заповядано предварително е отделен въпрос.

Ами пияните и дрогираните младежи, които сядат зад волана? А тия без книяки или с купени книжки? Тях защо не ги от4итате в статистиката?. Конторл трябва от най-долу до НС. И който не си върши работата - вън, а не по приятелски и роднински или по партийна принадлежност да се протектира. Тая система да отпадне. Отдавна е показала, 4е не става за нищо. Комунистите я измислиха и още се следва, защото е удобна за некадърници.

Трябва да има ограничения на магистрала при опасни завои - 80 км. или 100 км. Така е направено в Гърция на магистрала. Нашата магистрала Хемус 30 км преди София трябва да е с максимални 80 - 100 км., т.к. завоите са много големи и не всеки може със 140 км в час да кара там!!! Резултата го виждаме с най ужасни катастрофи. В Гърция има ограничения и полицаи, които следят.

Аз пък предлагам за жените да има отделна лента за движение, по-широчка разбира се

Четете Дарвин. Там се говори за подбори. Този не го слушайте.

Този измислен и некомпетентен политикан е изключително неприятна личност, който се е самонарекъл експерт, няма ли да спре да ни се натрапва, да се скрие някъде вместо да нервира хората с безмислените си приказки. Той е един обикновен кариерист, алчен за власт, който нищо друго не умее освен да говори празни приказки.

Оферта за изработване на 8 бр. тръби Ф300 х3 L=600mm. Необходим материал за заготовка :б3х1000х2000 - 3 листа Цена 27 лв./ бр. без ДДС -труд-гилотина,подвеждане и огъване,заварка и калиброване. Допустима овалност-съгл.ГОСТ за "тръби стоманени електрозаварени" Срок на изработка :4 работни дни след доставката на метериала от ваша страна.

Дай си номера, за да ти звънна!

Държавата е абдикирала от всичко, не само от пътната безопастност. Всъщност няма държава. Има едни държавни служители които работят за себе си. Има едни министри и народни представители които работят за себе си. Има едни граждани които се защитават, борят с ежедневните несгоди, падат, стават сами за себе си. Има една територия между държавите Румъния, Гърция, Турция, Македония и Сърбия на която има едни хора самооцеляващи в житеиското ежедневие. И един "елит" който усвоява европейски програми.

Този като гледа какво е в другите страни, нека да види, че само в България има билбордове в непосредствена близост с платното на магистралата. Във всички други страни билбордовете са на поне 50 метра извън магистралата.

От тези експерти и чеп за зелева каца не става. Един такъв тъпунгер твърдеше, че лекият автомобил не може да е обърнал автобуса. Колани му се приискали и на този малоумник. Елементарна физика не са учили. Сега някакви подобни говорят за тренировки на полигони. Ще тренират свободно падане. Неграмотници.

Тоя сега ли разбра, че в автобусите няма колани? Бах ти експерта. Той и като председател на съответната комисия в НС беше толкова в час. Експерти... Педали... Всеки гледа да се покаже безплатно по телевизията, ама с какви безсмислици ще трови ефира е без значение. Защото и каски, наколенки, налакътници, спасителни жилетки и т.н. да сложат в автобусите, когато шофьорите по пътищата са си купили книжките, ще загиват невинни пътници. Колкото и колани да сложиш, като се бухне автобус и се запали, тогава коланите ли ще предпазят пътниците? Ами сложете и огнеупорни костюми тогава! Не ЕКПЕРТЕ, трябва истински контрол по пътищата, а не катаджиите да се крият по храстите и да рекетират шофьорите, готови да дадат подкуп, за да отърват голямата санкция. Истински ефективен контрол и промяна в системата за обучение и изпити на шофьори. Останалото е божа работа. Ще има тъпи кокошки, каращи коли, ще има и преобърнати автобуси, но ще са по-малко. Само ако се прави това, което трябва, отговорно, съзнателно и без настоящите корупционни схеми в транспорта, само тогава по-рядко ще четем за жертви по пътищата.

Ами той не се е качвал в рейс за да види че няма

Точно този автобус е имал колани, но на българина никой не може да му каже какво да прави. Той се мисли за безсмъртен.И ако шофьора провери дали са сложени коланите, трябва ли да го прави при всяко спиране. А колко от коланите ще бъдат откачени веднага след проверката?Всеки пътник е ЛИЧНО отговорен за това. Просто в България липсва дисциплина и възпитание. Девизът е "Той ще ми каже на мене какво да правя".Резултатът е плачевен.

Днес задължително с колани, утре с каски, а след време със скафандър.

Експерт по трафик без шофьорска книжка. Не мога да спра да се смея :) Имаше един експерт по наркотичните вещества - той поне си признаваше, че е пробвал повечето неща, за да е наясно. Впрочем - тоя досега къде беше? Досега "десните" се бяха покрили, но предвид знаковото си скорошно обединение отсега ми опротивяват с напъните си да правят политически дивиденти от такова нещастие. Да бяха изчакали малко. Иначе за магистралата е прав- няма елементарно обезопасяване. Всеки, който е ходил на запад с автомобил е виждал разликата.П.С.: на английски език Настимир никак не звучи добре....нещо като Гадимир/Злобомир

Този е толкова експерт, колкото аз съм трамвай. Представяте ли си ситуация? КАТ спира автобус и полицая тругва между седалките да проверява за колани. Ами това си е пълен абсурд. Всичко е въпрос на възпитание. Моите деца винаги пътуват с колани (само първата ми кола нямаше колани на задната седалка), а внуците ми с детски столчета. Непрекъснато се разправях с познати и роднини за коланите на задната седлка, вече не ми се налага да го правя - колата ми пищи и те са принудени да ги използват.

Защо не, каква е работата на КАТ? Възпитанието е целенасочено усилие, не само на родителите но и на обществото и държавата. Мен лично са ме проверявали за колани в междуградски автобус във Франция и никой от пътниците не възрази..

Държавата от какво не е абдикирала?

Ако нечуваният брой полицаи, които са мутрите в настоящето работеха за добруването на хората, а не за себе си - това би било достатъчно! Повечето служители на реда, както се самоопределят, гледат да работят за бонуси и рушвети! Имат бонуси за глоби, крият се зад кофи за боклук, снимат на специално пресметнати със закон участъци с неадекватни ограничения за скороста (примери такива много), гледат като надрусани (даже гаранция има и такива, защото в облачно време крият очите си със слънчеви очила). Дано се смени скоро управлението, защото който не загине ще бъде брутално законно обран!

Този ми се чини експерт по свиркане! С обикновена устица ...

Всяко чудо за три дни, ако не се яви друго. Когато има катастрофа - колани, когато горя автобус- колко колани щяха да са причина хората да останат и изгорят в автобуса. Само малоумни журналисти могат да кажат, че липсата на колани била причина за тежкият инцидент( справка Нова ТВ) вместо да се каже истината- водачката на автомобил, която се удря в автобуса и неадекватната реакция на водача на автобуса! Половината водачи не реагират правилно, вместо да натиснат спирачка, завиват наляво или на дясно с висока скорост за да избегнат опасност!!!

Дали ще е спирачка или заобикаляне зависи от много неща. Така че недей да сипеш мозък ангро.

Припомням! Държавата не е пъдар на пътния трафик. Скорощните катастрофи издават личната неопитност на водачите. Жена кара кола, навежда се и удря автобус?! На магистрала не може да си отклоняваш вниманието с други неща. Не може автобусния водач да излиза от лентата си дори и при удар!! На 30 си млад, но ако возиш хора нямаш право да грешиш така. Бус се обръща на другия ден и още двама пострадаха- пак ли държавата да им държи воланите питам? вчера пострадали деца?? Днес как не се появи онзи мошеник от Асоциацията на пострадалите от ПТП да ни обяснява, че камерите регистратори са решение. И докога ще дават книжки на идиоти и ще поддържат идиоти? Властта също дава пример как се нарушават правилата, постоянно светят по магистралите и подобни продължават да светят , защото не се сещат за мигачите си... Държавата е в устата на безпомощни кретени.

Десеебаните откачалки иксперти да си слагат колани на тъпите костовашки тикви,причината не е в липса на колани и мантинели,а в нагли,неграмотни,напушени кифли!

Много е зле този експерт, добре че са вън от парламента...а колко са данъците в Германия и колко евро се отделят на километър бееее

Не знам данъците колко са, ама няма винетки и толове в Германия!

Е кой ще е този шофер ,който ще си трови нервите всеки ден с 50 пътника да си слагат коланите,като половината ще му скочат на бой ,а другата ще се оплачат в телевизиите ,че им нарушава правата? Един друг малуомник икспертин,дори предлага катаджиите да глобяват пътниците!? И как ще види този катаджия от патрулката край пътя кой е с колан и кой не е ? Заради една тъпа овца,която се гримира докато изпреварва,дайте да изгорим юргана,за да унищожим бълхите!

Просто е, застрахователя не плаща за този който не слага колан. В самолета що слагате? Пък се води по безопасен транспорт.

Оди се плякай бе тъпанар! И оттам ли парички искате да гушите!

Решил кмета да ремонтира една улица. Не знаех та се набутах в нея. Гледам колчета. Добре, заобикалям. По едно време колчетата ме избутаха в насрещното и не ми остана нищо друго освен да приема, че съм се набутал в затворена улица(който се сигнализира по принцип) та се принудих да поема по ремонтираната част, че обратния завой беше невъзможен. Понеже бях първа кола в колоната та се наложи да видя как останалите автомобили се движат та да разбера организацията. Тъпанарите просто си бяха оградили пътя и толкоз - няма знак за двупосочно движение, няма ги сините знаци с белите стрелки за насочване на трафика, нищо. Трябва да си идиот за да пропуснеш тази сигнализация или да си се возил само в автобус - тоест в пътната полиция и администрация работят откровени глупаци освен голямата част от шофьорите. Улица Струга Бургас.

Според статистиката на КАТ близо 50% от жертвите са в ПТП поради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост в рамките на ограничението. Под 1% са жертвите в ПТП поради превишена скорост. Под 1% са жертвите в ПТП поради алкохол/наркотични вещества. Същевременно от КАТ ръсят мозък, че превишената скорост и алкохолът били убиец номер 1, а статистиката им казва съвсем друго нещо.

За да се правят изводи трябва акъл.А както се вижда в КАТ и МВР се изпълняват заповеди.Акъл няма.

Между другото причината за челните удари също до голяма степен са несъобразяване на скоростта/дистанцията/състоянието на пътя. Както и "самокатастрофирането" в дърво. Накратко, ако КАТ се закрие, а с парите се направят кратки обучителни филми, ефектът би бил значително по-голям. Никой нормален не прави катастрофи нарочно, катастрофите се случват поради липса на опит и несъобразяване на ситуацията.

Ако това е експерт......жална ни майка. Като гледам какви "експерти" коват законите...нищо добро не може да се очаква. Само празно говорене на глупости.

Chovekat e prav. Na zapad slagat kolani otzad. V bg i garcia taksimetradjiite nikoga be si slagat kolani i im e stranno, kogato nie s maja mi si slagame kolani otzad, kato che li ni sme nenormalnite, a ne shofiora bez kolan!

Коланите са част от средствата за предпазване, но няма да ви помогнат много при преобръщане - те са само за кръста. Много по-важно в случая е при подготовката на шофьорите да има и поне 30 часа за психологическа оценка на кандидата - на школите по безопасност на запад имат над тридесет точки по които се оценява. А този нещастник - експерте по-добре да млъкне ида не се изказва - такива като него правиха законите, а после държавата(която се представлява от тях) им е виновна. Управляването на автомобил е доста повече зависимо от човешкия фактор и по-малко от техническото състояние на автомобила.

ChatGPT

Експерте, то няма колани в автобусите бе! как да проверяват за тях!

Стига са търсили под вола теле. Виновна и жената, която е ударила автобуса. Всичко останало е плод на ситуацията. И аз имах такъв случай когато една много малка кола ме избута от пътя. Бях двойно по тежък. Защо за тази жена не се пише нищо. А и при това правосъдие ще влезе ли в затвора? Аз се съмнявам.

Защо ни пробутвате като експерти неуспели политически лица? Настимир Ананиев беше депутат от реформаторския блок.