Повече от 4 милиона лева е инвестицията за модернизация на железопътния гаров комплекс в Карнобат. Ще бъде ремонтирано не само приемното здание, но и пероните и подлеза. Ще бъдат извършени конструктивни укрепвания, архитектурно обновяване, както и изграждане на асансьори и съоръжения за лица с намалена подвижност за достъп до пероните. Това каза в Карнобат министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков. Днес той даде старт на реконструкцията на жп гара Карнобат.

Това реално ще бъде една нова гара, която ще запази духа на времето, когато е строена, за да има устойчивост и приемственост. Строителството ще продължи две години, като през този период няма да бъде преустановена дейността на гарата, за да продължи да обслужва пътниците, отбеляза Желязков.

Той посочи, че железопътна гара в Карнобат е изключително важна и е единствената жп връзка между Югоизточна и Североизточна България. Тя е четвъртият по големина железопътен възел в страната и е част от транспортния коридор Пловдив - Бургас. Министърът заяви, че от гарата в Карнобат ще започне развитието на направлението Бургас - Синдел, като амбициите са да бъде и част от инфраструктурата, която ще продължи към Русе.

Министър Росен Желязков обяви, че карнобатската гара не е ремонтирана от изграждането си през 80-те години на миналия век. По думите му общо шест гарови комплекса ще бъдат реконструирани по приоритетна ос 3 на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" - Карнобат, Подуяне, Искър, Казичене, Стара Загора и Нова Загора. Общата стойност на всички обекти е около 30 милиона лева.