Това коментира при завръщането си от Белград председателят на АТЮР /Алианс на туризма в югоизточния регион/ Мария Инджова. Бизнесдамата беше в сръбската столица като част от българската делегация, която представи страната ни по време на провелата се там международна туристическа борса.

Според Инджова от изложбените щандове на Хърватска, Южна Африка, Египет, Гърция, Сърбия, Македония, Монте Негро и Италия са били излъчени силни сигнали за край на икономическата криза в бранша. Представителите на АТЮР осъществиха истински пробив с установяването на сериозни контакти с туроператорски компании от ЮАР. Пратениците на африканската страна са били привлечени от потенциала, който притежават курортите Южното Черноморие и най-вече от спокойствието и непознатите исторически паметници.

Възможностите за туризъм в България бяха представени от Созопол и Несебър, от Варна, София, пет туристически агенции и ресорното министерство. Като минус Мария Инджова посочи липсата на самостоятелни рекламни материари на община Бургас и Бургаска област, както и обидно оскъдния асортимент от сувенири / на българския щанд виното се е сервирало в пластамасови чаши, а розите във вазите са били изкуствени/.

От АТЮР смятат, че е недопустимо Южното Черноморие със своята най-голямата леглова база и общо 111 плажни ивици да отсъства от рекламата на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма за сметка на Варна. Според известната бургаска дизайнерка е много вероятно на предстоящите международни туристически борси в Берлин, Москва и Букурещ регион Бургас отново да не бъде рекламиран самостоятелно от щанда на ресорното министерство.