Корабът беше задържан заради неизплатените възнаграждения от страна BSD "Шипинг Къмпани", наела украинската част от екипажа и "Интернет агенция" ООД, наела българската част от екипажа, предаде БГНЕС. “Перун” бе отдаден по договор за беърбоут чартър на българската фирма "Интернет-агенция" ООД. Поради неизплащане на дължимите възнаграждения от 1 февруари т.г. договорът с наемателя бе прекратен. Тогава спасителният влекач отплава от Дубай за България в края на февруари, след като 7-те украински моряци напуснаха кораба. От “Морска администрация“ ще направят постъпки всички разходи по завръщането на кораба у нас да бъдат поети от наемателя.
Около 300 000 лева са разходите по прибиране на “Перун” в родината, съобщи във Варна кап.Николай Апостолов, шеф на Изпълнителна агенция „Морска администрация”. От „Морска администрация” ще си търсят парите, дадени за гориво, проливни такси, застраховки и заплати на 12-членния екипажа, заяви още Апостолов. Над 78 000 долара дължи наемателят на “Перун” само на българските моряци. Други 48 000 долара са неизплатените задължения на украинските моряци, пътували с кораба. Отделно "Интернет-агенция" дължи на „Морска администрация” 150 000 долара по договора за беърбоут чартър.
Договорите на украинците с чартьора са били фалшифицирани. Случаят се проверява от украинска страна, разкри още кап. Апостолов.
По думите на шефа на „Морска администрация” от 1 февруари българските моряци от “Перун” са назначени на заплата в изпълнителната агенция, в качеството й на корабособственик.
Обмислят се два варианта за бъдещето на кораба “Перун”. Първият е той да бъде продаден, а вторият да мине към активите на “Пристанищна инфраструктура”, каза още кап. Николай Апостолов. Около 400 000 лева на година струва издръжката на “Перун”. Няма държава в Европейския съюз, която да си позволява подобна издръжка при условие, че кораба се ползва един или два пъти годишно, коментира кап. Апостолов.
Около 300 000 лева са разходите по прибиране на “Перун” в родината, съобщи във Варна кап.Николай Апостолов, шеф на Изпълнителна агенция „Морска администрация”. От „Морска администрация” ще си търсят парите, дадени за гориво, проливни такси, застраховки и заплати на 12-членния екипажа, заяви още Апостолов. Над 78 000 долара дължи наемателят на “Перун” само на българските моряци. Други 48 000 долара са неизплатените задължения на украинските моряци, пътували с кораба. Отделно "Интернет-агенция" дължи на „Морска администрация” 150 000 долара по договора за беърбоут чартър.
Договорите на украинците с чартьора са били фалшифицирани. Случаят се проверява от украинска страна, разкри още кап. Апостолов.
По думите на шефа на „Морска администрация” от 1 февруари българските моряци от “Перун” са назначени на заплата в изпълнителната агенция, в качеството й на корабособственик.
Обмислят се два варианта за бъдещето на кораба “Перун”. Първият е той да бъде продаден, а вторият да мине към активите на “Пристанищна инфраструктура”, каза още кап. Николай Апостолов. Около 400 000 лева на година струва издръжката на “Перун”. Няма държава в Европейския съюз, която да си позволява подобна издръжка при условие, че кораба се ползва един или два пъти годишно, коментира кап. Апостолов.