Корабът беше задържан заради неизплатените възнаграждения от страна BSD "Шипинг Къмпани", наела украинската част от екипажа и "Интернет агенция" ООД, наела българската част от екипажа, предаде БГНЕС. “Перун” бе отдаден по договор за беърбоут чартър на българската фирма "Интернет-агенция" ООД. Поради неизплащане на дължимите възнаграждения от 1 февруари т.г. договорът с наемателя бе прекратен. Тогава спасителният влекач отплава от Дубай за България в края на февруари, след като 7-те украински моряци напуснаха кораба. От “Морска администрация“ ще направят постъпки всички разходи по завръщането на кораба у нас да бъдат поети от наемателя.
Около 300 000 лева са разходите по прибиране на “Перун” в родината, съобщи във Варна кап.Николай Апостолов, шеф на Изпълнителна агенция „Морска администрация”. От „Морска администрация” ще си търсят парите, дадени за гориво, проливни такси, застраховки и заплати на 12-членния екипажа, заяви още Апостолов. Над 78 000 долара дължи наемателят на “Перун” само на българските моряци. Други 48 000 долара са неизплатените задължения на украинските моряци, пътували с кораба. Отделно "Интернет-агенция" дължи на „Морска администрация” 150 000 долара по договора за беърбоут чартър.
Договорите на украинците с чартьора са били фалшифицирани. Случаят се проверява от украинска страна, разкри още кап. Апостолов.
По думите на шефа на „Морска администрация” от 1 февруари българските моряци от “Перун” са назначени на заплата в изпълнителната агенция, в качеството й на корабособственик.
Обмислят се два варианта за бъдещето на кораба “Перун”. Първият е той да бъде продаден, а вторият да мине към активите на “Пристанищна инфраструктура”, каза още кап. Николай Апостолов. Около 400 000 лева на година струва издръжката на “Перун”. Няма държава в Европейския съюз, която да си позволява подобна издръжка при условие, че кораба се ползва един или два пъти годишно, коментира кап. Апостолов.