С промяна в цените на електрическа енергия от 1 юли и свързаното с нея извънредно отчитане, чешката компания ЧЕЗ Електро България е уведомила потребителите си за промяна в досегашния график на плащане, но не е предвидила достатъчно дълъг период за заплащане, в резултат на което се е стигнало до създаване на голямо натоварване в определените за касови плащания. Такава е констатацията на експертите от ДКЕВР и служители от администрацията на Омбудсмана Гиньо Ганев след проверката им в ЧЕЗ. В същото време дружеството е закрило 5 каси за заплащане на консумираната електрическа енергия и се е наложило всеки един от съществуващите пунктове да обслужи средно по 1200 абонати на ден. Направеното нарушение според Закона за енергетиката (ЗЕ) подлежи на глоба в размер от 20 000 до 1 млн. лева. Решение за точния размер на глобата ще бъде взето на закрито заседание на ДКЕВР, съобщиха от държавната комисия.
ДКЕВР ще наложи и парични санкции на „ЧЕЗ Електро България” АД, „Електроразпределение - Столично” АД, „Електроразпределение - София Област” АД и „Електроразпределение - Плевен” АД заради неспазването на 7-дневния срок, в който дружествата трябваше да променят Общите си условия. Задължителните указания на регулатора, които трябваше да бъдат отразени в Общите условия до 11 юли, са за периода на отчитане на електромерите, срока за възстановяване на прекъснато електричество, срока за извършване на проверка на качеството на електроенергията, както и периода за коригиране на сгрешените сметки. За това нарушение глобата ще бъде размер от 20 000 до 60 000 лв. за всяко едно от четирите дружества. Точният размер на санкциите ДКЕВР ще определи на закрито заседание.
В отговор на решенията за санкции на ДКЕВР от чешката компания изтъкнаха, че ще подготвят официално становище, което ще представят и обсъдят с комисиятя. От там припомниха, че са въвели различни улеснения за издължаване и отворили стотици нови места за плащане на сметките.
ИЗБРАНО