България е сред най-опасните за шофьори и пешеходци

157 пешеходци са загубили живота си у нас през 2017 г. Броят на жертвите бележи ръст спрямо предишната година, когато е бил 118.

Обратно в новината

Коментари - България е сред най-опасните за шофьори и пешеходци | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Какви са тия манипулации ! Всички знаят, че България е най-сигурната и безопасна държава. Тук няма никаква престъпност и всички шофьори и пешеходци спазват правилата. Щом бат Бойко казва, значи е така !

... и за пенсионерите...

И пак МВР не си вършат работата! Ако пускат нарушителите за по 20 лв. как се очаква да спаднат нарушенията? МВР затрива български граждани с бездействието си!

Шока е пълен, дори за БГ гражданин, коѝто дълго,дълго не е бил в Родината. Незнаѝно , защо тротоарите са за колите, а законните места за пресичане, съвсем не са безопасни,особенно в провинцията

Снимката е показателна! Не помня как е точно в закона и правилника за приложението, но е от типа "на водачите на МПС е забранено да говорят по мобилен телефон..." Трябва да има промяна - на участниците в движението по пътищата е ЗАБРАНЕНО да използват мобилни телефони! Всички в кюпа, защото всички са на пътя! Колегите водачи са ги виждали - пешеходците със слушалките на ушите, незнаещи къде се намират!!!

Да, на тротуар или зебра си е престъпление! Направо ги мачкай, ще слушат музика ...

Ъъъъъ ... нема те разберат ото си от друга ера. Не пътя, щото е мноо общо казано, пресичат улицата бе кадето и когато си сакат, забили поглед в смартфоно или налупил слушалки на ушите и друса чалга.... ама мнооооо правелно место са избрале за тезе занимания да ти кажем.... улицата, умноооо нали!

и не се правете, че не разбирате: всички гадости у нас са дошли и идват от русия.

бележи ръст

Убийствата на пешеходци по пешеходните пътеки ще продължат да се увеличават, защото присъдите на убийците са невероятно малки. Условни присъди за пиян шофьор /Сталийски/ и за превишили разрешената скорост в пъти. Това е причината за убийствата на пешеходци!

Не България е опасна, а простотията на българина! Тя е тази, която го прави убиец на пътя, комплексар и самовлюбен в лъскавото си "модерно" возило (което след 2 петъка престава да бъде толкова модерно)!?

Дори и "простият" българин бързо спира да дерибейства, когато му бръкнат в джоба ефективно и бързо. Справки по чужбина, след първата глоба какви хрисими и културни водачи стават!

МВР и КАТ не служат, а се прехранват с всякакви хранилки, глупости и наглост! Винаги ми е било срамно да обяснявам на чужденци защо полицате ни изглеждат като торби, които едва ли ще те надбягат или пък защо колите на КАТ спират така, че създават грозни предпоставки за катастрофи... А в чужбина нашите измислени бабаити стават хрисими, защото там си нямат КАТ и МВР. Дългият отговор е, че ние сме създали и търпим тези тарикати в униформи, които в повечето случаи нищо не вършат, имитират служба към гражданите, псевдо услуги, пълна юридическа некомпетентност (много често техните актове са неграмотни, незаконни и измислени) и не на последно място нямат дори минималното възпитание и обща култура.

Във Великобритания пешеходците не са приоритет. Тук тротоарите са тесни. Почти липсват пешеходни пътеки. Пешеходците се съобразяват с автомобилите, а не обратното. Автомибилите пък спазват ограниченията на скоростта и много много рядко изпреварват/правят го предимно чужденците/. Всеки си е предвидил време за пътуване с ограниченията. Велосипедистът тук има много по-голямо предимство пред пешеходеца. Така са научени и си го спазват. Проблемът в Бг е изнервената обстановка и бързането за някъде. Всеки кара сякаш е линейка. Липсата на адекватен контрол от страна на КАТ и възпитание у шофьори и пешеходци е причината. Само високи глоби не решават проблема, когато няма кой да ги наложи. Няма култура на шофиране. Няма култура на пресичане. Няма го човешкото на пътя.

"Рискът от загуба на живот в България е един от най - високите в ЕС" Рискът от неизвестен извършител или условна присъда за извършителя също е най-голям в България. Онзи дрогиран ром в Германия дали ще посмее да рита пак жени по стълбите а?

какво става по пешеходните пътеки? Ами, много често там нарочно се втурват в последния момент нахакани младежи с качулки или със слушалки на главата, без да се огледат и без да намалят хода си. И след това шофьорите виновни? Да, има и такива случаи, но нека направим анализ на това, което се случва именно на подобни места и ще се уверим, че провокацията на агресивния пешеходец в повечето случаи е с обратен знак срещу него самия. В Закона ясно е казано, че трябва всеки да е внимателен на пешеходната пътека, шофьорът от една страна и пресичащият от друга.

100% фалшива новина! Краят на войната по пътищата бе обявен преди година!

Ал

"Все още скоростта е най-често срещаната причина за катастрофи" ТОВА Е ЛЪЖА! Скоростта е причина дотолкова, доколкото колите се движат. Най-честата причина за катастрофи е лошата инфраструктура и неясната организация на движение. Износен и хлъзгав асфалт, дупки, локви и аквапланинг, тотално неадекватни полицаи.

С 90 или 120, все ще пристигнеш от точка А, до точка Б, което е целта! В градски условия с 30-40 до 50, или със 60-80 пак ще пристигнеш от точка А до точка Б. Каква е разликата, знаеш ли?

Друго иска да ти каже. За вредата от "препускането" всички знаем. На един хубав измит асфалт с 50 км/час ще спреш по един начин, а по леко намокрена прашасала софийска улица по друг. А ако има и някоя дупчица или бабунка...

Ал

Ако видиш статистиката, ПРЕВИШЕНАТА скорост е причина за около 7% от катастрофите, но НЕСЪОБРАЗЕНАТА (с лошата инфраструктура) е причина за над 50%. Накратко, убива ни не превишената скорост, а скритите лимонки на управляващите.

Стига с тази скорост....! Тука в Америка скоростта в градът е 72 км/ч и хората не се избиват защото просто улиците са широки и движението е организирано за удобство на хората ! За съжаление в БГ движението се организира сякаш нарочно да пречи на участниците и да е удобно на катаджийте да глобяват !!!

Не знам кой ви плаща, но умелото смесване на лъжа и истина постига своите негативни цели. Да, има редица проблеми с трафика у нас, но категорично не сме на челните места в света по смъртност. За миналата година индексът е oколо 8.5 души на милион, което е по-високо от Западна Европа (средно 5) и за "в пъти повече" изобщо не може да става дума. Индексът ни е по- добър като цяло от средния за Европа (9) и в 2 до 3 пъти по-добър отлколото средния в Азия, Южна Америка и Африка. Данните са в интернет. Защо сайтът се опитва да очерни допълнително България е важният въпрос.

То е достатъчно да излезеш навън, дали с автомобил или пеша, и ако не изпсуваш поне два пъти - се огледай дали теб не псуват...

Има и нещо друго. част от пешеходните пътеки не са осветени, и по тъмно пешеходците облечени в тъмни дрехи се виждат като сенки, или въобще не се виждат. А има и такива колоездачи. това трябва да се промени.

Поредната статия, която КАЗВА: КАТ (МВР) не си върши работата! До кога? Колко още жертви? Ако имаше контрол, тези нарушители биха ли си позволили така да "карат"?

Това е България.Тук, след идването на власт на новите демократи, всичко рухна.Образование, култура, ценностна система.За това,тя е смъртоносно опасна и за пешеходци и за шофьори.

много повече жертви има в русия нали от нея копираме

Иванов...не си прав...до 1990 година в БГ загиваха около 1000 души на година от ПТП,сега при броя на коли 15 пъти повече И 15 ПЪТИ ПО СИГУРНИ - загиват по около 750 човека !!! ТОВА Е СТАТИСТИКАТА-ДРУГОТО Е АЛА-БАЛА !!!

М А Н Т А Л И Т Е Т. За промяна са нужни столетия. Когато има желание за такава ...

Манталитет се променя или с много усилия или с големи глоби с тотална събираемост!

За какво плащаме данъци, и увеличаваме заплатите на полицаите с нашите данъци ? Да не могат да правят елементарен контрол по пътищата.....

селянина с бйенвето иска да си подпръцква...

Хората тук са наперени, нахални егоисти, които нямат боязън от закона. Блъскат се и се псуват в метрото, блъскат се в магазините, бутат се и се репчат по тротоарите, бият се в училищата и точно по същия начин шофират по улиците! Никой не се съобразиява с останалите, камо ли да ги уважава. Даже пътната обстановка (в която участват) не съобразяват... По същия начин и политиците се псуват и бутат един друг - без да се съобразяват с тези тревожни тенденции и без да уважават останалите от народа. И кат ги сменят - пак същата, щото ги избират от същия кюп...

В БЪЛГАРСКИТЕ СЕЛА И МАЛКИ НАСЕЛЕНИ МЕСТА ДЕЦА НА 13-14 ГОДИНИ УПРАВЛЯВАТ МПС- БЕЗ ДА ПРИТЕЖАВАТ СВИДЕТЕЛСТВО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА МПС. ТЕХНИТЕ РОДИТЕЛИ ИМ ДАВАТ ПРИМЕР НОЩНО ВРЕМЕ КАТО УЧАСТВАТ В ГОНКИ. СЕЛСКИЯ МАНТАЛИТЕТ СМЯТА, ЧЕ КАТО КАРАШ СЪС 200 КМ В ЧАС СИ ГОЛЯМ БАРОВЕЦ И СИ ИЗБИВАШ ВСИЧКИ КОМПЛЕКСИ ЗА МАЛОЦЕННОСТ. БЪЛГАРСКАТА СЕЛЯНИЯ Е В ОСНОВАТА НА ЛУДОТО И ПРЕСТЪПНО ШОФИРАНЕ.

"Най-безопасно" се пресича, като си сложиш качулката и света престава да съществува за теб. За по-сигурно говориш по смартфона и гледаш нагоре вместо да се огледаш в страни преди да се "хвърлиш" на пътеката, все едно си от друго измерение и автомобилите няма да ти навредят .

Ако пресичаш на зебра в Германия това е доста безопасно поведение всъщност, колкото и неразбираемо да звучи това в БГ.

Напразно се хабите!

То, ако караш с 20-30 км/ч, колкото е ограничението в кварталите или преди пешеходна пътека, дори и да тича и да ти изскочи, ще имаш време да реагираш...

Изобщо не е така! Лечен опит с едно бабе 1.40, което ми изскочи между две паркирани коли - успях само да кривна в насрещното, защото с периферното зрение забелязах някакво движение. Добре, че не идваше кола срещу мен. Е, не беше на зебра, нито дори на кръстовище, ама все пак... Нещата опират до много фактори. Шофьорът е човек и следи доста работи както ти може да не видиш идваща кола, така и той може да не те види или да те види секунда по-късно, което е... късно. Отдели 10 секунди да се огледаш добре и да се увериш, че и шофьорите са те видели, когато стигнеш до зебрата. Дори и някой идиот да ти отнеме нарочно предимството пак ще стигнеш на отсрещната страна жив, което е основната цел на упражнението.

Лош матриал са тези в БГ.

сАШЕ, ТИ ЛИ СИ ? Много си тъп, Саше.

тОВА Е ТАКА ЗАЩОТО В пРОСТАКЛАНДИЯ ПОЛИЦАИТЕ СА КОРУМПИРАНИ АМАТЬОРИ.

Ей просто племе това българите, ей. То, ако не бяха прости, нямаше да сме на това положение.

Така е.

Човек идващ от Германия не карал няколко години в БГ като дойде гледа с увиснало чене, нямате представа колко дивашко е това преливане от лента в лента без мигач и без дори да знае, че го прави съответният майстор и т.н. Като друга планета е.

Което значи ? Аз знам какво значи ама ти сещаш ли се ?

Де ще се сеща някой друг освен тебе за такива трудни неща, осветли ни моля.

ченето увисва и след като си карал в USA и доидеш в BG

Нормално да е така при липсата на законност, не на закони, а на моменталното им прилагане, включително и еднакво за всички. Само така се учат уроци и се вземат поуки. За съжаление, житейските, вселенските и т. н. закони, обикновено имат забавено действие и само по-интелигентен човек ще прозре последствията от дадено дори наглед дребно нарушение. Въпреки това, смятам, че неприлагането на никакъв контрол и липсата на законност също е временно явление до достигане на критична граница. саморазправите са факт едва от няколко години, още малко и проблемите ще стигнат непосредствено и до тези, които сега се ослушват по по-високите постове и все нещо ще се промени. Когато се стигне дотам всички да се държат като арогантни мутри, бабаити и джигити на пътя, със сигурност нещо ще се промени, най-малкото броя на населението.

Освен простотията у шофьорите има и друго, което може би нарочно се премълчава. Аз вече над 25 години не съм видял полицай да стои до пешеходна пътека и да санкционира многобройните простаци-шофьори, които не дават предимство на пешеходците!

Къде по света си видял полицай до всяка пешеходна пътека?

Не до всяка.

В Германия полицаите на глава от населението са сигурно 10 пъти по-малко отколкото в БГ, не можеш да ги видиш. Но на зебра никога не са ме застрашили или да са ми отнели предимство. А ако някой го направи е доста вероятно случаен свидетел да му запише номера и да го наковлади - не всички го правят и не ми е симпатично и това поведение но го има - и е в основата на това хората да не смеят да не спазват правилата, има го и това "отде накъде тоя няма да спазва което спазвам аз, я да го обадя".

Така е в БГ. Аз бях в Будапеща само 3 дни и видях полицай, който стоеше на пешеходната пътека и следеше за спазване на предимството. Тука НЕМА такова нещо.

на коя точно пешеходна пътека в будапеща?

"Простотията у шофьорите", различна ли е от простотията у всички нас? С колко по-прости и по-прости ли са шофьорите от всички останали? Дали има някаква разлика, как мислите?

Простотията не се отнася за всички, а за по-голямата част от така наречените шофьори.

Проблема се решава много лесно ! Стриктно спазване на правилата по ГТП и стриктно спазване за отделянето на вредните газове и ще останат 30% от автомобилите в движение и всичко си идва на мястото !

Статията е непълна и тенденциозна!!! Какви са причините за тези произшествия на пешеходни пътеки, освен "превишена" скорост? Има ли лошо замислени пешеходни пътеки, недобре обозначени и в колко от тези случаи има вина и пешеходеца? Защото е много лесно да се хвърля вината само върху шофьора!? В Русе поне, почти всички шофьори спират дори в час-пик на пешеходните пътеки и твърдението в статията не го смятам за вярно!!! Но шофьорът е само една от многото страни в този случай!!!

Не знам как е в Русе но в София на ъгъла на Шишман и Гурко една леля с джип преди година и нещо успя да бутне майка ми, 80+годишна, с бастун, бавна и внимателна. Оная завивала от Шишман по Гурко, по средата на улицата я е бутнала - за да не види майка ми (която не е и дребна) трябва да е била много заета да си оправя прическата в огледалото или нещо от рода. Та дебили всякакви, предполагам навсякъде.

пипилота, все някога бай ви ганя водач и шифиор се натъква на друг участник в движението с КАМАЗ или ЗИЛ, може и форд пикап, шофиран от чичка, дето борави с гаечни ключове размер 36, и тогава нещата си идват на мястото по законите на физиката. приятен ден.

Пак до манталитета си опираме... В далечната 1993 отиваме с моя мъж да си купуваме возило от Германия, купихме го и аз ( пушачка гадна;) си паля една цигара с кеф и си хвърлям фаса през прозореца - толкова ми е бил акъла тогава, но тук в БГ тогава( пък и сега) това не беше непростим грях! След няколко километра това ми струваше 200 марки! За мен поуката остана за цял живот - никога повече през живота си не си позволих да хвърля фас по този начин, нито тук, нито където и да било другаде където съм била, без оглед на специфичния манталитет на мястото!;)

"България се намира на едно от челните места по загинали на 1 млн. души население спрямо редица държави от Европа и света. Рискът от загуба на живот в България е един от най - високите в ЕС и е няколко пъти по - висок отколкото в Германия, Италия, Великобритания и Франция." А, тук (във форумите) доста "експерти" оспорват това. Ама, то простотията върви по хората. И в управляващите и калинките им, които ни заливат със стъкмистика, как пада % на престъпления и катастофи.

Ами въпрос на национален манталитет - и е без значение дали си пеш или си се качил на возилото! Като гледам снимката - как е забила поглед у телефоня, вместо да се оглежда и в двете посоки... А за шофьорския манталитет - преди 2 г. беше дошъл един познат германец, беше си наел кола и отиваме да го разхождаме и да му показваме гордостта наша - Сл. бряг;)) Човекът си караше и както си е свикнал - на всяка пешеходна пътека спира, спокойно изчаква... Да, ама бай Ганя вижда кола с бг номер и на всяко наше спиране - клаксони, нерви, свалени стъкла и жестове ;) По едно време германеца се усети и взе да пита какво става, защо ми свирят? Как да му го обясниш, че да те разбере;))

отговорих ви, г-жо, но излезе в отделен пост.

А ти си селски бедняк с никакви доходи, купил си таралясник за 3000лв със заеми от родата. Пари нямаш нито за нови гуми, нито за ремонти, нито за гориво.

България е сред най-простите за шофьори и пешеходци

опасна....само за шепата мутрфони дето са я заграбили е ок. Ама те си ходят със охрана, наче били народни избранници.

и не иска да си върши работата и дисциплината е изтървана тотално. В Индия е по добре вече отколкото в БГ!

Пак лъжите,не е скоростта ,а разбитите пътища и колите втора употреба дето стоварихте у нас .

забрана на коли над 10 години. Мизерните въшкари - с градски транспорт.

ти явно си някакъв комплексар-джендър, лед като се изказваш неподготвен.

Докато Боко само боядисва асфалта и кенефите по КПП-тата- така ще е.

А в русия как е? колко са жертвите за миналата година?

И кво те интересува? Или и тук да намесим Русия на всяка цена? А Путин дали не е блъснал лично няколко Бг пешеходци? Така за кеф?

за саяление,вбалгаря няма култура нароведение по патистата.това го видях когато бях в балгаря в отпуск.почти никои от шофиорите не спира на червено,а тук в испаня само като стапиш на пешежодната патека,колитеведнага спират.освен това трябва поне 20 години затвор за причинилите смарт по невнимание,и само тогава всеки шофиор сте се замисли дали да пресича на червено. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

.... включи светлините :(((

Много сполучливо са илюстрирали материала със снимка на пешеходка,зазяпана в телефона.

В комбинация със слушалки, качулка от суичър, тъмни дрехи, рязко навлизане по пътеката със самочувствие на безсмъртни...

на пешеходна пътека. там дето трябва да СПРЕШ и да чакаш докато се влачи ако ще 10 мин да и отнеме. Закона е такъв.

няма градска пешеходна пътека без плътно паркирали на нея коли. И съответно никаква видимост, особено за ниски пшеходци

ОЧЕВАДНО Основната причина за това не е нито колата,нито пътя,а МАЛОУМНИЦИТЕ,които се мислят за ,,безсмъртни''-поне до определен момент.После- късно за ,,втория акъл '' на българина....

Снимката е особено показатела - пешеходката си зяпа телефона и после, ама к'во стана.

ChatGPT

Те и шафьорите са така...

някакъв тъпак не знае правилника за движение и не е спрял на пешеходната пътека по която се движи зазяпаната пешеходка...дали телефона ще е виновен?

Абе, виновен е, трудно се разминаваш с тъпунгери дето си зямат телефоните вместо да гледат къде вървят... Правят трафика по пешехдоните пътеки/светофари ужасен... Друг е въпроса, че много малко шофьори намаляват скоростта преди пешеходна пътека.