14 г. от потъването на кораба ”Хера” - 17 българи загинаха

На 13 февруари 2004 година корабът "Хера” потъна край Босфора. Загинаха 17 български и 2-ма украински моряци. И до днес няма осъдени за трагедията.

Обратно в новината

Коментари - 14 г. от потъването на кораба ”Хера” - 17 българи загинаха | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Мак-грегор на няколко секции с колела и задрайки е / беше. Пъровначално бяха спуснати 2 робота с камери, преди да пуснат водолазите от Кортек. От всички записи се вижда, че капака не си е на мястото. Като цяло хамбар но. 1 е "скрит" между бака и марса на бигата. Кап Наско докладва на Сектор Тюркели, че взима вода в 1 хамбар. Вариантите според мен са 2 - пробойна в носовата част или изключителна небрежност при затварянето на хамбара в Южний (според пилота, кораба е тръгнат с отворен 1 хамбар за да се "слегнат" / "тримират" въглищата в комингса). Втория вариант ми звучи абсурден, като познавам цялата офицерска команда. Тъй като кораба потъва с носа, има вероятност и поради настъпила деформация на носовата част, задрайките да са се скъсали и капака да се е отделил. Но все пак кораба е взимал вода в 1 хамбар, според доклада на Наско и точно този капак е "паднал". Какво точно го е причинило. Това се чудя вече 14 г....

с некадарен спуснат адвокат_комсомолски адвокат толкова

Нека почиват в мир и нека Бог даде утешение на близките им.

:)

Абе айде стига бе.Путин е виновен.

На подводния запис правен с робот от турците, се вижда че капака е далеч от кораба и лежи на дъното. Въглищата са около него. Пак казвам - това е въпроса, как се е отворил !

Кораба натоварен с въглища беше изключително стабилен. Първи хамбар си имаше задрайки. Защо се е отворил хамбара, това е въпроса !!

Глупости ! - Товари от Южний, а не от Керч. - Единият моряк от обявените 5, НЕ Е изваден от кораба, а намерен на брега. Пише го в Турското и Българското следствие. Само може да гадаем, къде са намерили другите 4-ма... - Има намерени над 10 спасителни жилетки на ХЕРА на брега - делото в България е заведено само за да парира делото в Страсбург срещу България. Фактите на следователите са смешни Балчев, Минчев и Турция крият истината за потъването и спасителната акция след това !

Здраней Макс, Не казваш нищо за подводниците???

фактически тогава корабът "хера" под себеси прикриваше руска ядрена подводница която бе сканирана от натовските шпионски спътници след което руската бе посрещната от турска подводница в апекса на босфора... изстреланото торпедо от турската се отбива от бронираният корпус на руската и поразява кораба. случаият е засекретен от нато и русия за да не предизвиква ядрена воина.

...изстреланото торпедо от турската се отбива от бронираният корпус на руската и поразява кораба... ПРОЧЕТОХ И СЕ РАЗРИДАХ - ОТ СМЕХ много филми гледаш, Убаче - нема такИвИ брони дето да отбиват торпеда - па даже и на великите сюблимни неповторими РУСКИ подводници ... и освен това подводниците са били 5 - 2 руски, 2 турски и една с пренабити номера и без документи, а до ФРЕНСКИя спУтник летело НЛО и не могал да снима точно иначе сериозно ПОКЛОН ПРЕД ПАМЕТТА НА ЗАГИНАЛИТЕ МОРЯЦИ има такива професии, при които като отидеш на работа - понякога се случва така, че не се връщаш.никога.

въглища?!Пишете глупости!

Натоварените въглища по всяка вероятност са били замръзнали, после се размразяват, отделяйки вода и от силното вълнение се пресипват от единия борд към другия. Увеличава се статични крен към един борд. Допълнително може би уплътненията на хамбарите са били остарели и са пропускали вода в трюмовете. Интересното е, че капитана е поискал разрешение да подаде сигнал за бедствие, но директорите не са му разрешили и така се е стигнало до трагедията. Всички други описани по-горе причини са меко казано смешни - замяна на ламарини, сваляне на товарни съоръжения и т.н.

12 тона въглища. Че тва са 3 самосвала. Не могат да стигнат за 2 къщи за една зима. И за това да се разкарва цял кораб с 19 души.

"Малка" грешка! В бързината да ни информират са пропуснали 3 нули...

Интересно как преустройство на кораба чрез свалянето на 16 товарни стрели с прилежащото им оборудване е влошило якостното състояние на конструкцията на кораба?