Бивш шеф на КАТ: Проверките с газанализатори са безсмислени

Проверките с няколко газанализатора на повече от 1 млн. коли в София са безсмислени, още повече докато данъците за стари автомобили са по-ниски.

Обратно в новината

Коментари - Бивш шеф на КАТ: Проверките с газанализатори са безсмислени | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

безсмислени , но се презентират от зам. председател на ГЕРБ . Борисов запознат ли е ?

с какво е вредна старата ми кола, която я карам само на газ през пролетта, лятото и есента, а крайният продукт от изгарянето на това гориво е водна пара със съвсем малко примеси от изгарянето на маслото в двигателя?! След като сме "европейци" защо не сме като останалите, които карат по другите страни старите си но технически изправни коли, някои от тях и ретро, си без каквито и да е ограничения санкции?!

Не разбирам , отново се говорят глупости , просто на някой не му се работи ! Автомобилите в българия масова са с премахнати катализатори , дпф филтри и др. Без значение от годината на производство , масово няма да преминат през тестове с газанализаторите и ще трябва да бъдат спрени от движение над 50% от автомобилите като изкл . Новите автомобили до 5 г. В цяла Европа също се движат стари автомобили преди 2004 г. , но никъде не пушат както при нас , никъде не тече масло от тях , никъде не се паркират в тревните площи и също така не се махат катализатори и др.,Защото не могат да преминат твхнически преглед. Не виждам причина след като са закупени да не се ползват , а относно данъците не мисля че ще има положителвн ефект , това са малко митове в европа не са толкова високи данъците на стари автомобили та видиш ли всички се редят на опашки за нови ! Най голям ефект ще има , ако се използват газанализаторите по всички пунктове за ГТП и двата мобилни които са закупени за кат , но те явно не искат да ги ползват . Това за да се случи трябва да се засили контрола по пунктовете за ГТП , масово минават автомобили без катализатори и дпф филтри , които със сигурност не са в нормите и естествено да не забравяме всички неизправни ппс , които след като минат през газанализатор ще се окаже че са извън всички норми . Ако се упражнява контрол върху изправността на МПС, те със сигурност ще замърсяват по малко и много от тях ще бъдат спрени от движение докато не бъдат ремонтирани и не влезнат в допустимите норми и без да се увеличават данъците ще има ефект и то много по голям .

Ако в София има 100 хиляди коли, които са на възраст 15 години и за една година преминават по около 100 км всяка кола по улиците на София, както и още 100 хиляди коли, които са на възраст 5 години и за една година преминават по 50 хиляди километра всяка кола по улиците на София, то кой замърсява повече - 100-те хиляди стари коли или 100-те хиляди нови коли?

Катаджията на не дава акъл, защото сам го няма. Държавата първо да даде алтернатива на закупуването на стар автомобил, и който не се вмести, едва след това да бъде санкциониран с по-високи данъци - "не се се възползвал от възможността, която сме ти предоставили, въпреки, че си могъл - значи си виновен". Всичко друго не е европейска държава, а някаква тирания от сорта на КНДР. Колко хора с доходи от по 300 лева на член от семейството могат да карат нов автомобил, ако не са го откраднали? На тоя въпрос милиционерът отговор не дава. Ще глобяваме, ще наказваме, ще санкиционираме - милиционерщина и милиционерска мисъл в действие.

Даже и да спрем всички превозни средства, вкл. тролеи, трамваи и велосипеди, замърсяването в София пак ще си остане почти същото през зимата. Не можем да спрем вятъра, който вдига фини прахови частици от неизмитите улици и тротоари във въздуха, като това замърсяване е по-голямо от замърсяването от двигателите на колите сега. Да не говорим за основния замърсител през зимата - горенето на гуми, дърва и т.н., заради което само през зимата има наднормено замърсяване

Има решение!!!!ВЪРНЕТЕ НЕЩАТА от Комунизъма,да чакаме поне 10г.за автомобил и готово!!!

Дрън-дрън. Аз през 1987 година си купих колата 4 месеца след като направих вноската, като можеше и по-бързо, ако знаех още в началото за каква кола да я направя. Един мой познат преди 2-3 години година и половина чакаше за новата си кола, защото си я искаше с определени екстри, а не от готовите на склад при дилъра. Казано накратко, не се излагай с щампите. Все още сме живи, тези които сме били свидетели как беше. 10 години се чакаше само за Лада.

По принцип тези газанализатори са пълна безмислица - на всеки ГТП се прави такова замерване и то от специалист, а не от катаджия. В случая Фандъкова имитира, че прави нещо, за чистотата на въздуха в София, а реално нищо не прави. В тези относително топли дни, когато замърсяването с фини прахови частици е сравнително малко - около 90 мкг/м3 (1,8 пъти над нормите), дела на колите е около 12 мкг./м3, делът на неизмитите улици е около 30 мкг/м3, а делът на горенето на гуми, найлони, пластмаси, въглища и дърва е около 48 мкг/м3

Германците а го измислили....прочетете в чичко Гугъл за данък МПСв Германия и ще разберете колко справедливо са го определили т.е. топлата вода е открита и то не от пенсиониран полицай. От тях идват евро стандартите а ни е само си ги "превозваме" през интересите на този и онзи

Много им е нисък данъка на немците, от това, което прочетох в гугъл. На практика и те са направили данъка като в България, но по-ясно са разделили плащания за собственост и за екологичен данък.

Голяма разлика с Германия, няма що. Те са го направили според кубатурата на двигателя, а в България е според мощността. Другата разлика е, че те начисляват допълнителен данък за замърсяване, а в България се прави отстъпка за него.

Sm3hurk0

Тоя почна да поумнява на дърти години ! По-добре късно, отколкото никога !

Само наполовина. Освен някои верни неща, които е прочел по форумите, е наприказвал и доста неистини - типично за катаджия, вкл. и бивш.

Редно е колите които замърсяват повече да плащат повече, както и тези с по-голямо тегло, а и с по-голяма мощност, колко и как ще се мери е въпрос на законотворчество. Евро Стандартите са за производителите на автомобили, не за данъчните служби. Прочетох по-долу, че трябвало на пробег да се начислява данъка за емисиите което си е най-правилно но и неприложимо защото ще се явява като пост данък, отделно пробега на автомобила ако не се поддържа а само се търкаля неминуемо ще завиши емисиите които ще се измерят следващата година и данъка ако се начислява на измерване то той и ще бъде по-висок. Т.е. едно от най-добрите методи за контрол на замърсяването от МПС-та си остава замерването и плащането на данък според това което се замери, а не по стандарти. А пък като опре ножа до кокала си прави основен ремонт на двигателя, нов катализатор и кара почти нова кола в стар кожух, или я бракува, което му оттърва. А додтогава Ганьо ще си купува S класа от Германия или Италия на по 500,000км и повече с превъртян километраж, на половината цена на нов Голф, даже и по-малко за да се изпъчи пред обществото величествено димящ.

Това е данък собственост, а не екологичен данък, за какъвто пишеш. Основният принцип са данък собственост е, че плащаш данък според стойността на имуществото или както е записано в Конституцията: Чл. 60. (1) Гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество.

Горе са го написали от "ШШШШШ" - link Прочети за да ти стане ясно защо в Германия е по-добре, а в Ганая няма и явно заради такива като теб няма и да има оправия. А когато собственоста ти замърсява околната среда как го наричаш това? - и трябва ли да се контролира и как според теб?

Да не забравяме, че Фандъчкова и ГЕРП направиха билета за градски транспорт 1.60 - почти колкото в ЕС при заплати 5-10 пъти по-ниски от тези в ЕС ! Къде останата "еко визията" тогава крадлива даскалице ? А в събота видях, как къртят новонаправената вело-алея на един участък от Раковска. Кой ще плаща вашата герберска некадърност и непрестанния тормоз над хората чрез налудничевите, нескопосани, фригидни и безкрайни ремонти ?

Като му е мръсен въздуха в София да се връща на село от дето е дошъл.

Стар номер. Първо насъскват хората помежду си. После имат основание да вдигнат данъците. После си имат доста парички за разпределение. После нищо не се променя и въздуха пак си е мръсен. Кога хората ще разберат, че ги "работят"? Дрязгите между хората са стар номер на управляващите. Другия стар номер е отвличане на вниманието на народа от нещо важно със сензационни маловажни неща. Ама кой как го разбира.

Не е вярно, че данъка на новите коли бил в пъти по-висок от данъка на старите коли. Има две групи коли - тези над 100 к.с. и тези под 100 к.с., като държават стимулира само закупуването на нови по-икономични коли, т.е. под 100 к.с. При тях отстъпките за наличие на Евро 3, 4, 5 или 6 или изравняват данъка или го правят по-малък. По-малък е за колите на възраст 5-14 години. Например данъка за коли с Евро 3 и 4 е 75% от данъка на старите коли със същата мощност, които нямат катализатор. Само при новите коли до 5 години данъка е по-висок с 12% спрямо старата кола без катализатор, т.е. почти равни. При колите с мощност над 100 к.с., нещата са по друг начин, но всяко удоволстие се заплаща, в случая мощната кола. Все пак това е данък собственост, а не екологичен данък.

Все пак не трябва да сме с толкова къса памет. В този данък бяха включени и тъй-наречените "еко такси" - и това стана след като Боко от Банкя заграби властта в тази дъжава ! Либерастката мантра за "заплащането" на "удовлствията" доведе до безумно забогатяване на богаташите-либерасти и просешка тояга и липса на елементарни средства за съществуване (отопление например) за милиони хора. Резултаът е адският въздух над София не виждан никога до сега. А вие г-н либераст не забелязвате ли, че всички нови автомобили от среден клас и много от ниският са с двигатели над 100 к.с. ? Четири години като поп плащах данък от 500 лв. а съседа с 10 г. американски джип барутарник плаща по 50 лв. ?! Да не говорим за мутрата от съседната кооперация с 4 л. джип който е с N1 и неплаща нищо !

Не са всички, но наистина малко останаха моделите под 100 к.с. и законът трябва да се осъвремени, като границата се вдигне на примерно 150 к.с. Все пак това е политика на държавата, какво да насърчава и какво не. Колкото до джипа на мутрата, то и ти можеш да имаш същия джип, както и всеки друг и да на плащаш нищо, т.е. 20-30 лева, след което следва отстъпката за наличие на ЕВРО 3 или 4 (50%) и за ЕВРО 5 или 6 (60%) и още 5% за плащане до не знам коя си дата, което важи за всички. Е, ще плащаш повече за други работи, но за теб важното е данъка в общината, нали така?

Вчера (недела) минах по "западната дъга" на Околоврнъстното шосе и по моста над Бакърена фабрика. Положението е неописуемо. Мъглата и задимяването са като по времето на пожар в който гори цял квартал или град. Миризмите са на изгоряла гума, кабели, сметище и неизвестни за мен субстанции. ПЪЛНА ЛЪЖА е баснята на Фандъчкова и общината, че колите са виновни за замърсяването. МАНГУСТИТЕ ОТ ФИЛИПОВЦИ, ФАКУЛТЕТА, И МАХАЛИТЕ КРАЙ ВЛАКОВАТА ЛИНИЯ НА БАКЪРЕНА ФАБРИКА ГОРЯТ КАТО РАЗПРАНИ КАКВОТО ИМ ПАДНЕ - КАКВТО СА КРАДНАЛИ !!! Лъжците от ГЕРП се мъчат от това бедствено положение да ограбят още нещастният народец и да го обложат с още по-големи данъци, такси и глоби. А до тях са се подредили колонизаторите продавачи на нови таратайки, които до вчера ни обясняваха, колко екологични са техните дизели, а сега изведнъж обърнаха резбата и искат да си купуваме нови измишльотини на ток - като че ли тока не е скъп и расте по улицата ! СОФИЯ Е НАЙ-ГОЛЯМАТА И ОПАСНА КОЧИНА НА ЕВРОПА !

Браво на дира! Промиват ни мозъците с тиражиране на типично милиционерската мисъл - да повишим данъците, доброволно да отдадем и това, което нямаме само и само да е добре на тези, които събират парите ни и ги разпределят в своя полза - и за техните пазачи - българските милиционери!

При всеки евростандарт за колите, например Евро 6, освен разделението на бензинови и дизелови, има и други разделения, всяко от които си има отделна таблица с норми за замърсяване.леки (пътнически) МПС (категория М) лекотоварни МПС с маса 1305 kg (категория N1) лекотоварни МПС с маса 1305 1760 kg (категория N1) лекотоварни МПС с маса >1760 kg до 3500 kg За тежкотоварни МПС с дизелови двигатели -- При това има различия и в тези групи по други критерии. Това катаджията на улицата не го знае и никога няма да го научи.

И аз искам да карам нова кола, но не продавам наркотици,цигари без бандерол и си плащам данъците и здравното като момченце.Ако някои ми каже как да си взема кола на лизинг с тези доходи в Булгаристан да каже.Отделно после те качват на пързалката с гаранцията,смяна на масла,филтри и т.н. в оторизаран от продавача сервиз където ти съдират две кожи.Това е чист пи ар на вносителите на нови автомобили като не им вървят продажбите.Ако не бяхме най-бедната държава в ЕС нямаше да караме отпадъците на нормалните хора които си хвърлят колите на пет години и си купуват нови.Всичко е въпрос но можене а не на неизпълними желания.

Ама как хубаво стана...разделяй и владей и сега се делим на тези с новите и тези със старите коли. А що не оправите градинките?паркоместа?печки в които мангустите горят дрехи,масла и кабели?

Сложете 800 лв данък комин на къща/апартамент. Или ще си затворят комините бълващи всякакви гадости, или ще си плащат за удоволствието и привилегията да имат камина в София!

И 200 лв данък аспиратор да сложат също. По 100 лева данък отдушник. Също по 300 лева данък пушач. А, да не забравим и данък готварска печка, че нещо ако загори и той 50лв.

Корнелий

Ако сложат 10 стотинки данък глупост, хазната ще излезе на 10 милиарда излишък.

Теб да те задължат да носиш непрекъснато голям размер *нална тапа, че постоянно изпускаш парникови газове.

Ами хайде позаинтересувайте се малко от къде са 80% ФПЧ и после си слагате тапи, където ви е кеф! Сега 10 дена като нямаше пукната кола в София, що пак бе замърсено? Кажи бе, експерте!

От ауспусите Ви бе писачо. При тия ваши 20 часови тролови смени нагъвате само сухоежбина и сте изсъхнали вътрешно, и понеже постоянно се продухвате излиза прах и парникови газове.

"мерките" имат две "стратгически" цели. 1. Да убедят хората, че общината върши нещо по върпоса с най-мръсния въздух в Европа. 2. Че мрусният въздух си е всъщност тяхно дело, т.е. на таратайките им, а не НА ОГРОМНОТО КОЛИЧЕСТВО ТВЪРДИ ГОРИВА ИЗХВЪРЛЯНИ ВЪВ ВЪЗДУХА НА СОФИЯ ВСЕКИ ДЕН, НЕЗАВИСИМО ДАЛИ ИМА ТРАФИК ИЛИ НЕ, В ПРАЗНИК И ДЕЛНИК.

Предлагам акъл да дават само бивши катаджии, които имат интелект и мащабен поглед. Моите плахи и може би не толкова умни предложения са: 1. Да се гарантира финансово поносим и достъпен градски транспорт- метро в цяла София. 3. Да се изградят паркинги до крайните метростанции./ такива трябваше вече да са факт, с парите от синя и зелена зона/ 4. Да се повишат заплатите, за да се повиши и покупателната възможност за нови автомобили. 5. Понеже управляващите ще кажат, че не може да вдигнат заплатите, да дадат данъчни облекчения за старите автомобили с газови уредби. А, затова, че не мислим когато сме пред избирателните урни-това е друга доста дълга тема...

брат ама мисли малко де, ако ги направят тия неща ... колко хранилка ще отпадне ... не може да имаш нормален транспорт в София, защото ще трябва да уволнят сумай ти дай-кат-дебнещи за СМС-и; хората няма да са насилени да си ползват личния транспорт, а значи и много ще спадне нуждата от паркоместа (изобщо), защото кой ще си купува кола, като може да ходи с нормален транспорт? Е, от там ще трябва да уволняват данъчни, счетоводства, паяци, лапачка от предплатени паркоместа, разни адвокати, ще трябва да спират договори ... въобще - Апокалипсис. Та, мисли малко - сега като помисли, ясно ти е че никога няма да се случи.

Миналата седмица, въпреки много слабия следпразничен трафик във Варна, реших да си оставя колата в гаража и да си хвана автобуса. Аз по принцип си вървя предимно пеша в града, а колата я ползвам извън. Стоейки на спирката забелязах УНИФОРМЕН служител на КАТ, слизайки от почти новата си GOLF 7 и да води детето си на ЧАСТНО училище. Изводите оставям на вас. П.С. : заплатата ми на хартия би трябвало да е убедително по-висока от неговата без да гадая дори.

...а може и да е полицай....все тая!

Според данни публикувани през април 2015 година разпределението на колите по възраст в София е следното: над 20 години - 6,73% 15-20 годишни - 22,56% 10-15 годишни - 30,64% 5-10 годишни - 27,95% под 5 години - 12,12% - т.е. колите в София на възраст над 15 години са били 29,29%, а не 70% както лъже Стратиев. 70% и повече може да са по селата, но не и в София.

Дай сега да видим и кои колко се предвижват, че да стане напълно обективна картинката.

Абе рано или късно тия с таралясните ще бъдат прецакани. Ще се чудите къде да ги денете. Е тогава ще ви гледам сеира. Ха ха ха ха ха ха....

Колите в София замърсяват пренебрежимо малко, като по-голямата част от това замърсяване е по вина на задръстванията, които са следствие на лошата организация на движението и паркирането налагани от общината и кмета, а не заради това, че колите били много, както лъжат някои. Колите в София са малко в сравнение с подобни градове по света и е най-нормалното да се увеличават.

Просто физика и химия - закон за запазване на веществото, колкото е по-голяма кубатурата толкова повече са отпадните продукти. Ограничете движението на автомобили над 2000 кубика в рамките на София и въздухът ще се подобри значително.

Между обем на двигателя и отделено количество вредни газове има разлика.

Има двигатели от 1.0 литра, които са с повече коне от 2.0 литра. Съответни и горят повече.

Чиста двойка и по физика, и по химия. Сигурно си от новите с "више".

ау, и защо кола с двигател 2500 всъщност изгаря колкото е такава с 1300? Защо реално на всичко над 500куб.см. до около 3500куб.см разхода е между 5 и 10 на 100? И малките рена и супер-дупер мерцедес А правят разход около 5; а Хюндай или опел 2200 колко разход дават? 20 ли? Пак е 8-9. Тия неща с разходите и замърсяванията се определят от това, в какъв режим работи двигателя. В града двигателя работи в най-най-най-неподходящия режим. На магистралите работи в най-подходящия режим. Докато има на всеки 50м светофари, все така ще е. Едно време примитивния социализъм имаше син светофар. А сега, с мисъл за екологията дори сме задължени да караме целогодишно на фарове. Въобще не говорим двата ТЕЦ-а какво вадят, защото първо е денонощно и второ това са най-ама най-екологичните тецове на земята. Нищо че северния ТЕЦ прави от Малашевци-Орландовци-ХаджиДимитър пепелище, а южния ТЕЦ от Дружба и Горубляне. Както се казва, тури му пепел. Но не, имало по кръстовищата замърсяване. Еми ще има. Там стотици коли стоят с работещи двигатели и чакат малоумниците от оная жалката сграда да се източат.

Колите били замърсявали въздуха в София....но колко? Откак пуснаха завода за преработка на отпадъци, предимно нощно време, над софия се стеле тъмна мъгла от изгорени боклуци - всички печки и коли да горят гадости и за година не могат да достигнат нивата на Голямата Софийска инвестиция - завода за боклук! Ама той еко такси не плаща...по скоро ги прехвърлят пак на софиянци, за н-ти път за едно и също нещо!

А бе малоумници на прегледите нали слагат газанализатор, ако не си в норма да не те пускат, са ще харчиме пари за да купиме на така или иначе корумпираните милиционери още една хранилка!!!! Да ви *ера у управата

Абе умния! Ти май ГТП си виждал само по телевизията. Я мини един истински преглед да го видиш тоя газанализатор къде точно го включват и какво точно измерват

Най-смешното е че всички си мислят че като пиша тези коментари имам не знам си каква скъпа кола. А никой не допуска че може да нямам никава. Да аз никога не съм имал, нямам сега и не смятам да имам макар че наистина мога да си позволя да имам "нормална кола". Не ми липсва автомобил защото винаги намирам начин да се предвижа от едно място до друго бързо и удобно. Просто имам глава на раменете си и смятам че я използвам доста ефективно за човек.

От това, което пишеш е спорно дали имаш глава на раменете ....

Личи, че нямаш кола. Не се притеснявай. Най-вероятно нямаш и жена(то коя ли ще те търпи). Време е да загасиш и компа си, че много ток изгори и ще ти вдигне сметката. Заметнал си се с одеало върху якето, че да не се грееш, що е скъпо. Не ти трябва кола защото няма при кого да отидеш. До магазина ходиш пеша, носиш си торбичка и купуваш само типов хляб и ако има нещо на промоция с изтичащ срок на годност. Ясен си ни, не се стягай.

Пак търсите под вола теле! 80% от замърсяването идва от отоплението на твърдо гориво. Т.е докато греенето на дърва е по-еффтино от това на ГАЗ и климатици, реално се пръскат сили, пари и медии за справяне с 10% от проблема. Или с други думи казано, много шум, проверки и ограничения, които я постигнат 2,5% ефект, я не! Гледам че една къща на каре на ден бълва толкова смрад, колкото всички коли, дето ще минат от там за 5 години напред. Сложете 50 лв еко такса на кубик дърва, сложете глоба по 5000 лв на тия, дето горят масло, куми и всякакви боклуци, пък да видим

Напълно съм съгласен с теб, обаче има един проблем ... мургав ... колко процента пт топлещите се с въглища дърва гуми дрехи дограми учебници и всичко намерено в кофата може да се заставят да не го правят и евентуално като се глобят да им се вземат тези пари.....

Стратиев малко послъгва, ама няма да му мине номерът. Държавата насърчава леко закупуването на по-икономични и по-екологични коли с отстъпката от данъка за колите според евростандарта, на който отговарят и тогава разликата в данъка меджу стари и нови коли не е в пъти, а съвсем малка. Например ако за кола на 15 години без катализатор плащаш 100 лева, то за същата по мощност кола на 10 години с Евро 3 или 4 ще платиш 75 лева, а ако е на 2 години с Евро 5 или 6, ще платиш 112 лева

Послъгва някой и това си ти! За чисто нова кола колега плащаше 600 лева. За 15 годишна кола под 100 коня се плащат 20-тина лева. Какво стимулира? -Дедовия

Ако си купиш самолет, ще плащаш и повече от 600 лева. Ти прочете ли, че се сравняват коли под 100 к.с., а не стара кола от 60 к.с. с нова кола от 300 к.с., както сравняваш ти. Има си правила в закона, по които можеш да изчислиш каква е разликата в данъка при сравними коли.

Хубава идея , но да не стане така както преди няколко години с еко данъка. Само да припомня, беше намален с 3-4 лева за НОВИ коли, ако си спомням правилно, за да се стимулира покупката на нови авомобили :)))) хохохохо.

Тия на хранилката със заплати от по 3000+ лв могат да си купят нова кола, тях не ги мислим. Те са тъпи и нагли по природа. А тия с 1500лв семеен бюджет и едно дете как точно да спестят 15000лв за нова кола, при месечен разход 1800лв? Проблема не е в поредният закон да свалят поредната кожа от гърба на трудещият се човек. Проблема е че доходите не стигат за нова кола, а без МПС много хора биха си изгубили работата. А за тия частици дето са писали и каква логика са извадили ... задължително тест за интелигентност на работещите в КАТ на управленчески пост, такава простотия не е допустима!

Даа, парно, вода, ток скъпи. Данъци коли - високи за ново, ниски за старо. Едни вземат големи заплати, други вземат малки заплати. Едни живеят природосъобразно, други - коремосъобразно. Много интересна ситуация - дали е само на Балканите или я има и по света? Но това,което обединява всички 'искам ...искам ...искам ', ама какво даваш в замяна? Само с искане няма да се получи ( дори и по време на европредседателството)?!

Този тъп катаджия, който от нищо не разбира да не говори за данъци... С данък се облага стойността на веща в случая данъчната оценка... таки, че този тапир да не открива топлата вода... разбира се че по-скъпите автомобили трябва да се облагат с много-повисок данък... Освен това доре един автомобил да е по-екологичен ако се кара повече той замърсва мнаого повече... Собствениците на скъпи возила ги карат много повече и особенно в градско защото за тях парите за бензин са стотинки в сравнени с тези, които са дали за возилото.... Следователно, причините/факторите за замърсяване са много повече от обикновенно изброените... Собсвениците на бедни таратайки карат много по-малко и повече извън града, защото за тях бензина/нафтата са много скъпи... Един нов автомобил каран главно в задръствания замърсява много повече от стар автомобил, но каран много по-малко... И това ли не е разбрал този тъп катаджия... Защо не разбира от честото или прекомерно ползване на колите и последиците от това, защо?????

Не вярно това, което си написал, не можеш да слаш всички под общ знаменател с тази си теза. Карам кола на 3 години и данъкът и е 300 лв, ако беше на 5 или повече години, същият щеше да бъде 160 лв. По-старата кола замърсява повече при равни други условия, нали? Или...? В града се движа основно с електровелосипед, защото е бързо и удобно. Колата се използва, когато е наистина необходимо. Обичам практичността. Та..., хайде пак ми обясни защо трябва да плащам повече за по-новата и по-екологична кола.

...С данък се облага стойността на вещта, в случая данъчната оценка (на колата)...

Умници има навсякъде ама в КАТ е най гъсто. Та решения/газанализатори, данъци, глоби..../ интелект струи на талази. А бе тиквеници умни кой е будала да кара стар автомобил ако може да е нов. Колекционерите и те не ги карат а само им бършат праха. Създай условия /вкл. и с кредити за нов автомобил с по ниски лихви/ и гледай как се решава проблемът от само себе си. Поне в Белгия е така.

И аз искам да съм Цар ама не съм и живея според това което съм или мога да бъда. Така и вие с колите. Като не можете да имате нова кола просто няма да имате никаква. Какво толкова. Сега като имате таралясник какво толкова печелите от цялата работа. Продължавате да сте бедни а на всичкото тгоре се чудите как да я обувате и хранете. Вие за себе си не можете да се грижите камо ли за автомобил. То за това мрете по пътищата сякаш нападате или защитавате Сталинград.

АКО МИ ПАДНЕШ ДОБРЕ ЩЕ ТИ НАМЕСТЯ КОКАЛИТЕ БОКЛУК ТАКЪВ ! ТИ С КРАДЕНИ ПАРИ ЛИ СИ КУПИ КОЛАТА БРЕ ? НОВА КОЛА С ЧЕСТЕН ТРУД НЕ МОЖЕ ДА СЕ КУПИ !!

Айде бе, не можело ... То гроздето кисело

Ха ха ха...ей нещастнико беден. Цял живот ще си таралясник какъвто сигурно ти е таралясника. Освен това да не се изненадаш ако ти ...как беше "ти падна". Първичния, първичен ще си остане ...ей за това ще живееш винаги зле.

Може може, една Дачия Логан MCV е 20 000 с ДДС. За 5 години лизинг и гаранция, месечната вноска е 270-300лв.

Умните хора отдавна са казали, че ако не можеш да формулираш едно нещо кратко и ясно, значи си далеч от разбирането му. Колкото си по-многословен толкова си по-далеч от истината. Животът го потвърждава, както и твоите километрични писаници, които едва ли някой е прочел докрай.

Е, поне ти явно си го прочел...

Не позна

Прав е бившият шеф. От друга страна за кола без катализатор, данъкът е двоен, след като ми го свалиха, поне така плащам всяка година.

Какви данъци, какви такси??? Тука става дума за пари...Като не отговарят на нормата има два варианта: Плащаш на полицая и те пуска. Не плащаш на полицая и те спира от движение и почваш ръсене по майстори и пак на полицията за да те пусне в движение. А хората,ако имат пари, няма да се мъчат с бръкми, а ще карат нови коли..............

новата далавера с катализаторите. Кка да караш нова кола с заплата от провинцията!?!?!?Всеки иска ново,Но !!! как?!?!Извода е. Беден си -кола няма да караш.

Явно Стратиев е прочел разни неща по форумите и сега се прави на експерт, какъвто не е. Още като казаха за тези нови газанализатори, първият въпрос по форумите беше, че са ненужни, защото на всеки ГТП се прави такъв анализ от лице, което знае как да борави с уреда, а не от неукия катаджия. Коментираше се и че има различни изисквания според това на кой евростандарт трябва да отговаря колата, както и според теглото на колата в рамките на един и същи евростандарт, освен разделението на бензин и дизел - нещо непосилно за катаджии.

Има нужда от генерална промяна в данъчните закони и то най-вече за МПС-та. От край време обсъждам с този проблем с МПС-та, замърсяването, разбитите пътища и натоварения трафик и за жалост много малък % подкрепят идеята ми за промяна на Данък МПС а именно: Въвежда се национален данък МПС (общините получават % от този данък). Данъка се разделя на 4: 1. Данък Мощност - 0,50лв/Kw, това е и т.н. данък богатство защото ако си собственик на повече от едно МПС (говоря за леки автобили до и включително 7 места) обяваваш основното ти МПС, а за всяко следващо данъка е двоен т.е. 1,00лв/Kw. Автомобилите от типа Peugeot 3008 и други подобни са си леки автомобили а не лекотоварни както се счита сега и плащат мизерните данъци от 15-20лв. 2. Екологичен Данък - мери се CO2 емисията и се плаща 1,00лв/кмCO2. Например измерено ти е 250grmCO2/km - плащаш 250лв данък. Мерят го представители на Екоминистерството, не някакви си полицаи или ДАИ-та. Като бръкнеш в джоба на данъкоплатеца ще изреве яко и ще си тури колата в екологичен режим (ремонти, подмяна на катализатори и т.н.) 3. Пътен Данък или Данък тегло - плащането на този данък ти осигурява винетката - плащаш за година наведнъж вземаш годишна винетка, плащаш на месец или тримесечие получааваш месечна или тримесечна винетка. Седмичните Винетки остават само за транзитно преминаващи през България МПС-та или гости от чужбина. Данъка е Нетното Тегло на автомобила / 10 + 50% от товароподемноста / 10 или ако едно МПС тежи 1500кг и може да поеме 500кг товар то Пътния Данък или данък тегло става 1500/10 + 500/10/2 = 175лв на година. Който кара по-тежки автомобили редно е да плаща повече защото те са тези които трошат пътищата най-вече.

Тъпак , а на тези с колелата си забравил да се плащат дотации . На пенсионерите дотации бедност. Шибяняк системата ти е за пълнене гушите на номенклатурата, явно си от нея.

Ти защо цвилиш бре, какъв ти е проблема? Като искаш да караш 15годишен умрял трудно дишащ трактор навъртял половин милион километра ще си плащаш за това, като поп и поподия ще си плащаш. Сърбят ме ръчичките да одера кожичките на димялките по пътищата и бараките самоубийци.

Лекенце номенклатурно карам каквото си пожелая, от една слизам на друга се качвам. И въздуха който дишам е по чист от този в полите на Витоша. И пак ти казвам заври си идеята за нови данъци в Д-то

Стратиев с 20те заплати от пенсионирането си, явно си е взел нова кола, но не се сеща какви доходи имат милионите не полицаи.

Абе и аз искам да карам чисто нова кола! И аз искам да мога да дам ей така 20-30к а нов автомобил и аз искам да мога да ходя до морето с новиа си джип да ама когато заплатата ми е 710 лв. и това е една от най-високите заплати за моя роден град (като изключим политическите наместници ама те не са и опрели до заплатите си де), та как да стане това бре драги ми зрители!?

Дори при двойно по-висока заплата,няма никакъв шанс да се случи....

4. Данък Старост или Данък Амортизация - за всяка следваща година след първата по 5лв на година. Т.е между първа регистрация и навършване на 1-вата година такъв данък не се плаща. Или ако си си закупил 10 годишен автомобил втора употреба автоматически този данък става (10-1)*5 = 45лв на година. Този данък да влиза във специален фонд за обезщетение на пострадалите от катастрофи и вредите нанесени на инфраструктурата и екологията от ПТП. Това си е и т.н. Данък Риск от остарял автомобил, защото е доказано че старите автомобили са по-рискови при движение и с по-голям риск за увреждане на пътниците при ПТП (умора на материала), въпреки че зависи от човека как си е поддържал автомобила и как си го управлява най-вече. P.S.1 Няма изключения и преференцие за електрични, водородки, метанки и т.н. Така или иначе електричките няма да плащат Екологичен данък (2) защото няма да имат емисии това е достатъчно облекчение за собствениците. Хъбридките си плащат като попове всичко защото си имат и двата вида задвижващи агрегата (ел и двг) каква е тази хбридка при кочта двг-то ти е дизелак с мощност 250kW и сложили един ел.двигател от 30kW за парлама колкото да изпъчи гърди собственика и да каже аз съм вери еко / или да плати по-малко данък защото така решил тъпунгера законотворец. P.S.2 Данък Добавена Стойност ДДС за автомобилите (леките, до и вкл. 7 места) става 10%, електроавтомобилите (100% ел.) ДДС 5%; хибридките ползват отстъпка в ДДС-то в процентно съотношение т.е. ако ел.мощност е 30% от двг мощноста ще има право да ползва отстъпка от 1,5% от ДДС-то или да плати 8,5% ДДС, ако е 50% - 7,5% ДДС

В София средната възраст на регистрираните коли е под 11,5 години. В София според изминатите километри, средната възраст на колите е под 8 години. В София регистрираните коли на над 20 годишна възраст са около 6,5%. Това са фактите. Колите в София замърсяват пренебрежимо малко.

Добре де, това Алекситата се раждат увредени или после нещо се обърква. Това тъпо парче как пък за сума години една свястна мисъл не му проблесна?! 90% от дъртите кошници се движат на пропан или метан. Щото има корелация между цената на автомобила и парите за гориво, които собственика е склонен да плаща. Ама то трябва и акъл де ....