Откриха ученици фантоми в училище, проверка в цялата страна

МОН започна проверка на всички училища за източване на бюджета с мними ученици след журналистическо разследване в професионалната гимназия в град Бяла.

Обратно в новината

Коментари - Откриха ученици фантоми в училище, проверка в цялата страна | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Мчи то тва го знаят всички, само МО не знаят и се чудят. Майтап......

директорите затова са вечни-северозапад

Проверете и Текстилното училище в Кюстендил. От 70 ученика идват 4 на училище и всички са роми.

papion

А, здрасти, тия в министерството що се правят на луди. На всички е ясно, че в началото на годината се записват де що има циганета, които изобщо след това не ходят на училище, ама то това постигнахте с тези делегирани бюджети. Още тогава стана ясно, че ще се появят "мъртви души", пардон ученици. Сега на всяко училище трябва да назначите отговорник да ги брои всеки ден децата.

Този министър преди 10 г. бе главен секретар на МОН, когато министър бе Даниел Вълчев. В качеството си на икономист именно той въведе системата на делегираните бюджети. Те доказаха своята несъстоятелност. Хайде сега тоя умник да си подава оставката, защото 2/3 от училищата са с фиктивни ученици.Времето на делегираните бюджети свърши! Трябва да се спасява образованието час по-скоро, защото времето изтича.

Спасява се нещо дето може да се спаси! 2/3 от сегашните ученици са "туткуни" (П.Р. Славейков). И може да продължите да обсъждате проф. Христов по въпроса за дебилността.

Голямото източване пада от ремонти на училища, в които учат десетина ученика. После скъпо ремонтираните сгради ще се закупят от партийни дейци за нищожни пари и ще ги превърнат в старчески домове, щото сега деца няма, а има дядовци и баби.

Без фантоми ще закрият училището и от образователната система ще отпаднат деца, които искат да учат. Не разбирате ли, че е нелепо да приравнявате източването на здравната каса с това безумно финасиране на училищата. Какво целите все пак - българчетата да получават боразование или да ги лишавате от боразование по всевъзможни бюрократични критерии, както лишавате от здравеопазване цялата бедняшка общност в нашата страна?

А защо да няма дистанционно обучение, как в цял свят хората може да учат, когато се намират далеч от някаква метрополия, а само в България не може? Само тук съществуват изкуствени дилеми - ако не се запишат n на брой деца в едно училище, и ще го закрият, и съществуващите деца няма да има къде да учат и ще трябва да пътуват до незнам къде си. И защо? Интернет ли няма? Онлайн библиотеки ли няма? Интернет платформи за групово обучение в реално време ли няма? Всичко има, само няма желание от страна на МОН образованието наистина да се индивидуализира за децата и да стане гъвкаво. И затова ни се представят фалшиви дилеми. Браво на директорите, че като фалшифицират документално образованието на стотици деца правят възможно запазването на училището на това място. Това ли е целта? Да се запази училището? Не беше ли децата да се образоват?

И фонд Земеделие дават пари на бр. глави говеда, но се осъзнаха и искат фактури за произведено мляко. Трябва да се плаща за успеваемост.

Учениците не са говеда. Всеки един от тях е с различни заложби и възможности. За едно дете може да е по-голям успех да се научи да чете, отколкото за друго да спечели международна олимпиада. Успеваемостта, както и много други понятия, не се разбира правилно от мнозина.

А пък за други деца изглежда успеваемостта е да бъдат заключени в училище, за да не избягат.

Верно ли, бе? Не, не, не може да бъде!

това като проверките в болниците, просто системата е сгрешена, всичко трябва да е частно, да не се краде и за най-бедните да има към общините и църквите училища и болници, било е в БГ дори и то не толкова отдавна

Чудя се, наистина ли се опитват да ни убедят, че сега разбират за този известен на всички нас проблем и не знаят, че огромен брой деца завършват начално и основно образование, без дори да знаят азбуката. Кой носи отговорност за издаването на документи с невярно съдържание на тези "образовани" ученици?

В България всичко отдавна е лъжа. По документи всичко е ОК, а в действителност е огромна лъжа...., но важна е документацията. Никой не обръща внимание на реалността.

Капитализъм! Парите са над всичко ! Системата си работи перфектно с тази логика...но не за образованието ! Системата няма да сменят ! Капитализъм е !

Атакаааа, вижте кой ни учи да лъжем-тези, които трябва да ни учат на морал, на възпитание, да не лъжем, да не крадем. А то какво става? Какъв пример дават учителите? Срам и позор. И ревът за заплати. И им се дават заплати. Отрупаха ги с пари. То в нашата държава само учители и полицаи има. Я да ходят на работа за 500 лв, да ги видим тогава. България е пълна с неграмотни деца. Срамота.

Ясна е работата! Пак директори и учители ще бъдат виновни. Министърът изглежда умен човек, а ако е така би трябвало да разбере една проста истина. ВСИЧКО Е ЗАРАДИ "ДЕЛЕГИРАНИТЕ БЮДЖЕТИ"! ТЕ СА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВРЕДНИ ЗА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ! ТЕ РАЗРУШАВАТ ДИСЦИПЛИНАТА В УЧИЛИЩЕ, ЗАЩОТО УЧЕНИЦИТЕ МНОГО ДОБРЕ ЗНАЯТ, ЧЕ НОСЯТ ФИНАНСОВИ СРЕДСТВА! ТОЧНО ЗАТОВА НЕ ПОСЕЩАВАТ УЧИЛИЩЕ, А НЕ СЕ Е РОДИЛ ОЩЕ ДИРЕКТОР, КОЙТО ДА ИЗКЛЮЧВА УЧЕНИЦИ! ЕТО ЗАЩО, ВИЕ ГОСПОДИН МИНИСТЪР ТРЯБВА ДА НАПРАВИТЕ НУЖНОТО, А СЛЕД ТОВА ДА РАЗСЛЕДВАТЕ И ТЪРСИТЕ СМЕТКА! Вие откъде падате? Тия неща не са ли ви известни? Има и друго. ЗАЩО ГОСПОДИН МИНИСТЪР, НЯМА МАНДАТНОСТ ЗА ШЕФОВЕ НА РЕГИОНАЛНИ ИНСПЕКТОРАТИ И ДИРЕКТОРИ НА УЧИЛИЩА? ПО КАКВА ПРИЧИНА? ТЕ КАКВИ СА? ИЗВЪНЗЕМНИ ЛИ? СЕГА В МОМЕНТА ЗА ДА СЕ ИЗВЪРШИ ТАКАВА СМЯНА, ЧОВЕКЪТ ИЛИ ТРЯБВА ДА СЕ ПЕНСИОНИРА, ИЛИ ДА УМРЕ! Има директори, които са такива повече от 15-20 години. Превърнали са се във феодални владетели; съвсем са се самозабравили. Считат, че това им е дадено пожизнено. Апропо, един директор на училище работи творчески първите 5-6 години. След това всичко е рутина, а това е изключително вредно. Ето защо, според мен най напред трябва да свършите тези неща, а чак след това да упреквате учители и директори! ВСИЧКО Е ВЪВ ВАШИТЕ РЪЦЕ ГОСПОДИН МИНИСТЪР! АКО ИСКАТЕ ДА НАПРАВИТЕ НЕЩО ЗА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ, ТРЯБВА ДА ДЕЙСТВАТЕ! И ТО РАДИКАЛНО! Това, че сте обърнали поглед към професионалното образование е правилно. Все пак в тая държава трябва да има и ръце, които да работят.Само с хуманитарни училища и ВУЗ-ове няма да стане!

Абсолютно вярно. Само дето го повтаряме тук, а никой не благоволява да предприеме каквото и да е. Аз лично съм много песимистично настроен.

В СОУ "Железник" в Стара Загора така източват пари от 1999 година. Огромни суми, и за ремонти, и за компютри...Така се надоха тези прасета там, без да ги е срам. Имаше един Динко Динев, зам. директор го раздаваше, едни ученички се бяха оплакали, че им предложил да ги поразходи с новата си кола. И двете ги изключиха...Там ако някой се разрови, доста ще се размирише.

Съветвам журналистите да направят разследване за ктб, за милионите на Боршош, ндк и ремона на дондуков а не за такива кокошкарски случаи.

Това най вероятно се парви за да не се закриват училищата. Колко училища са закрити? От там населените места без училища остават пусти без млади хора. Младите се местят в градовете, от там потреблението и в селските магазини пада, всички се местят в пренаселените градове и цели села и малки градове умират без училища и болници. Безумна е тая политика!

Министърът пак греши. Детската градина няма да му реши проблемите. Не там е проблемът, а в това, че образователната система не е адекватна за нуждите на децата. Едно контролно по даден предмет може да се решава за пет минути от една част от децата, и в същото време да е непосилно за останалата част от децата. Като усреднявате критериите няма да решите проблемите, а ще ги задълбочите. Вместо да правите детската градина задължителна, което е във вреда на децата, чиито родители желаят да си ги гледат, трябва да има допълнителни занимания по български език за децата, чийто майчин език не е български. Толкова просто. Някой не разбира езика, не може да чете, не може да пише - значи трябва да има допълнителни занимания по български. Но нашата училищна система не е предназначена за индивидуалните нужди на децата, че да предлага диференцирано обучение според нуждите на децата. Един калъп за всички деца, и после - ама те не ходят на училище. За какво да ходят, като не им върши никаква полза. В тази възраст една голяма част от уязвимите деца работят вече - на черно, в чужбина. Момичетата са вече майки със собствени деца. По-будните деца не са спрели да ходят на училище защото образованието е ценност за техните семейства, но реално разчитат на странични курсове и уроци, за да си набавят нужната компетенция. На училище ходят само защото трябва, и когато има начин да не ходят - не ходят. Е кому е нужно цялото това упражнение, след като основният клиент - децата - очевидно нямат полза. Единственият извод, че образователната система обслужва нуждите на самата себе си - един куп хора по веригата да вземат заплати. А децата - те са само суровина, която оправдава заплатите.

И не само от определен етнос не ходят на училище има и немарливи майки или бащи, особено разделени. Аз съм потърпевша баба и сигнализирах неколкократно закрила на детето, директорката и класната на такова дете, което не е посещавало никога детска градина, предучилищна и първи клас сега посещава ден през ден. Да наистина боледуваше, но покрай боледуванията и отсъствията, разбира се оправдани къде с бележки и т.н. Включих се в един форум, когато детето не посещаваше предучилищна, като изказах опасения, че така ще е и в първи клас, доста майки ме критикуваха за това. Просто няма кой да стане сутринта рано и да го заведе. Детето е при майката, бащата няма достъп освен в определените дни и край. Не можеш да кажеш копче. Парите си идват в училището, а то че не е било там, какво от това. Трябва да се спрат тези пари-дете наистина. Стига тези бележки, стига тия семейни причини. И няма закони, които ще спрат това, законите са за обикновените работещи граждани, а тия с незнайните доходи са недостижими.

Не използвайте децата като боен фронт между родителите. Понякога, в стремежа да докажем другия колко е лош, ние превръщаме живота на детето в ад. Познавам семейство, което си изтегли децата от училище, защото не беше доволно от резултатите, взе учебници и програми и продължи в самостоятелна форма. Само че тъщата, понеже има зъб на зетя си, и понеже не е приела семейството на дъщеря си, не престана да праща сигнал след сигнал до социалните, че децата не ходят на училище. В крайна сметка децата успяха да учат в нормална семейна среда повече от половин година и много им хареса. Но заради баба им, родителите им бяха размотавани от социалните, и майка им вместо да се фокусира върху работата си с децата, трябваше да се занимава с глупости. В крайна сметка заради натискът на социалните децата са в училище, но са крайно нещастни, защото им хареса да учат вкъщи. И бабата, от голямо желание уж да помогне на децата, практически им навреди. Не знам във вашия случай как е, но когато отсъства нормална комуникация между възрастните, много често децата го отнасят. Ако не се карате с тази майка и подходите по-дипломатично, може и да стигнете до разбирателство с нея, така че децата да са добре.

Колко скапан народ сме някой осъзнава ли го..колкото и пари да се наливат все си е тая !

Този МИНИСТЪР се отказа да има мандатност в СУ. Директорите са се ояли, мафии, комбини, бардчедски назначения, толериране на некадърници. Назначаване на неграмотни зам. директори които "ръководят" учители с опит. Този не става. Това е един от проблемите в СУ. Слаб мениджър.

толкова време министърче ? Някой трябва да те "сръчка в хълбока" и най-вече в главата, за да проумееш, че С КАНЦЕЛАРСКО ТОПЛЕНЕ НА СТОЛА СИ, НЕ МОЖЕ ДА СЕ УПРАВЛЯВА ВЕДОМСТВОТО!! Защо не разбираш, че директор на учебно заведение, който е бил на поста 4 години, след това "се уяжда" и не може да "вижда" проблемите на заведението, защото те са динамични? Това се отнася И ЗА УЧЕБНИЯ ПРОЦЕС, И ЗА УЧЕНИЦИТЕ, И ЗА УЧИТЕЛИТЕ!! Напомням, че може да си подадеш оставката!?

Министърче, то в цяла България е така! Махайте делегираните бюджети и кой както иска да ходи на даскало! То за Вас политиците е важно, да има простаци за да Ви избират.

И откога полицейщината е нещо добро!? Намерили как да създават ред. Все същите дебили...

И после: Колко сме яки, върнахме незнам си колко стотин ученици в училище...

Какво прави Мегз в училищата хаха! Но, сериозно, държавното образование е като държавната Здравна Каша - пълен хаос, корупция и далавери! Единственото спасение, както със Здравната Каша, е само държавата да се оттегли!

То и Образовението, Здравеопазването, Социалната система, МВР и всички останали лапачи на държавната трапеза са каци без дъно. Налива се всяка година повече и повече, но никой не се оптва да спре течовете, за да не настъпи интереса на някой наш човек. А иначе откак въведоха системата пари на калпак за дете без да се взимат под внимание резултатите нивото на образованието се срина драстично. Лично за мен освен количеството деца всяка година учениците трябва да се явяват на няколко независими тестав в произволно училище. Спрямо резултатите от теста трябва да се решава и какъв бюджет да върви с ученика. По този начин ще се стимулира и качеството, а не само количеството както е в момента.

Заплатите на даскалите за две години скочиха с 30 процента а те се оказаха престъпници.Отделно от това по голямата част са и неграмотни.Чиновниците от просветното министерство са паразити,които ходят на работа да не правят нищо.

Престъпници са тия дето са те направили !

Всеки божен ден поредната гербераска смешка понеже до вчера се хвалиха с някакви 17000 ''върнати'' в училище а се оказало че приказките били за да се оправдаят средствата дето се наливат в училищата БЕЗ да се иска насреща някаква успеваемост а само някакви си имагинерни бройки...

Успеваемостта не знам как е, но успИваемостта несъмнено е висока.

Дираджиите едва ли търсят коректори та непрекъснато се показвате..Явно още не сте проумели от търсене на работа че това са форуми и може да се допусне грешка при писане...Дано ви огрее, че бая медии имат нужда от коректори преди пускане на пасквилите си..Когато човек няма доводи започва да търси под вола теле само и само да се покаже:((((

Защо са стигнали да 8,9,10 клас след като не могат да четат и пишат? Нали целта на училището е да образова на четмо и писмо, а не да усвоява държавни пари. Като не знаят нищо да си стоят в първи клас.

Защото Великото министерство направи така, че от 1. до 4. клас да не се повтаря. Знае, не знае - нагоре. А нагоре кой да го ограмотява, като се работи по съвсем различни учебни програми...

Откриха ученици фантоми в училище, проверка в цялата страна Така написано, заглавието показва, че за тези фантоми , не се е знаело досега. А бе тъпаци, защо се правите на луди? В кое училище, няма фантоми, бе малоумници. От край време е публична тайна, че учениците не посещават училище и никой не им пише отсъствията. Даже има едни деца, от един етнос, които само са записани и не са стъпвали в училище, но им се дават уверения, че ходят, за да си вземат помощите. Та, защо сега всички (министри, инспектори, директори) се правят на ощипани монахини? Все едно сега откриха топлата вода.

loyola

Системата е така направена бе хора! Директорът има две опции - или да закрие училището (т.е. да обрече себе си и колегите си на глад и да лиши малкото желаещи да учат от тази възможност), или да държи "мъртви души" (както го е описал още Гогол). Е, човека е избрал първото. Ама за уволняване (и затвор) е онзи дето вкара схемата дете-пари.

има и чрез инвалидни пенсии, от еврофондове, от здравната каса, да не продължавам. Делегирани или централизирани, бюджетите се източват. Не може да е виновна схемата дете - пари. Очевидно липсата на контрол и липсата на отговорност на контролиращия орган са причините.

Разбира се, че е една от основните причини. Както и делегираните бюджети. И след като се знае, какво още се чака?

КОЙЙЙ ДА ТИ КАЖЕ

Децата били от "уязвими групи". Бихте ли превели от неолиберален новоговор какво означава "уязвими"? Кой ги "уязвява" и с какво? Някой спрял ли ги е от училище, от работа, някой спира ли ги от блага и възможности?

Защо все след журналистическо разследване нещата се задействат тук?Вие в министерството имате ли глави на раменете си?Какво вършите,че докарахте образованието до пълен абсурд.Това на какво прилича.Учиш в елитно училище -Математическа със специалност информатика и излизаш напълно неподготвен по специалността .На частно трябва да се обучаваш.Закрийте всички училища те са ненужни.

Как пък не мога да се сетя какви са тези деца, дето ако не посещават детска градина, няма да знаят български език. Иначе в статистиките всички са българчета.