Време за зимни гуми

Утре предстои сериозна промяна на времето. По планините и планинските проходи ще вали сняг, а температурите ще бъдат около и под нула градуса.

Обратно в новината

Коментари - Време за зимни гуми | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И кво стана, познавачите? Искрено се надявам някой от остроумните имбецили-познавачи да е престоял 10 часа на Петрохан ;)))

са в главата на задкормилното устройство.Преди 40 г.да не би да съм карал със зимни гуми. Внимателно с дясното краче и това е:))

За всичко друго има мишелин кросклимат, да идва зимата...

ТВА СС ЗИМНИТЕ ГУМИ ХРАНИ САМО СУДЖУЦИТЕ И РАЗБИВА ПРЕДНИЦИТЕ НА КОЛИТЕ :))) ДАЖЕ ПРИ НАС НЕ СМЕ ГИ СЛОЖИЛИ ПОНЕЖЕ НЯМАМЕ ГЛАДНИ ГЕРБЕРАСТИ :))

Виж си отношението към шофьорите: "задкормилните устройства", виж си пак отношението към тях: "не ставали нито за зимно, нито за лятно време", и не ми пиши за арогантност. Другите ти били виновни, а ти си света вода ненапита. Аман от такива като теб.

Има едни гуми - всесезонни им казват. При тях всяко мнение ще е вярно и грешно. Само че се износват много по-бързо от два комплекта зимни-летни. Зимни гуми през лятото = с ботуши на плажа. Летни гуми през зимата = с джапанки в снега. И като допълнение: сместа на зимните гуми през горещото лято се вулканизира (кой разбрал, разбрал).

Страхотна статия - за пълнеж на рубрика в сайт. Или много добра работа в защита на вносителите на гуми (срещу хонорар или комплект зимни гуми) А що се отнася до истината в статията - ами господа журналисти малко е ранично за зимни гуми - къде видяхте трайно застудяване със средно дневни температури под 7 градуса???? Зимната гума е за зима (сняг студ и хлъзгави настилки) сложете ги сега и им скъсявате живота, а при температури над 25 градуса (и сух асфалт)- зимната гума има по лоши характеристики на управление от лятна гума. Стига психирахте народа, да не говорим, че този сайт е далеееч от специализираните автомобилни сайтове за да е компетентен по въпроса.

В автомобилните сайтове четат далееч по-интелигентни тъпунгери, като теб, викаш.

Да ме нарече "тъпунгер" неандерталец като теб, с две гънки в мозъка (една за ядена е една за ср..е) е комплимент. Явно си Ентелегент и ги рабираш "нещата", така че осветлини за твоя богат опит с гуми втора употреба дето се карат целогодишно............Идиот

Анти-зимниците си имат оправдания. Човек, който не е усетил ОРГАЗМА на шофирането на Петрохан със зимни гуми, които КОПАЯТ десетсантиметровата суха сняжна маса, ограден от двуметрови преспи отстрани, на фона на 20 метра видимост от мъгла и сняг, нямат шанс да са в час. Но пишете, няма проблем, дори се кефя!))))

Нормалните хора минаватб през Петрохан рядко и само през лятото.Иначе си стоят във Варна, Бургас и Равадиново.

Като ти спреш да шофираш. Просто е.

Аз нямам кола. На кое да сложа зимни гуми? От 15 години не мога да си купя 20 годишен стар голф 3-ка. Камоли поддръжка и застраховки после. Коли в България имат само богаташите.

Аз знам, че когато човек не работи повече от година или две проблема е в него, а не в някой друг.

Не е така. Защото познати ме измъкнаха от България и имах работа в чужбина. Работих там. Още от втората седмица ме взеха на работа. А в България никога не съм работил а съм над 30 години. Никъде не ме взимат, нямал съм стаж и опит. А години наред търсех. И не искат да ме вземат. Не съм от София. Проблема не е в мен, щом в чужбина ме взимат на работа веднага без значение имам ли стаж, а в България не искат. И то за работа каква да е в БГ и чужбина. Не си търся за висшист в БГ, а за същата която съм работил и в чужбина. Но у нас не искат, а сега ако отида в чужбина ще ме вземат пак.

да повторим и лафа за оправданията, които всеки си има, както и седалищни части)

Като гледам задръстванията в София явно богаташите са много. Да ти имам логиката!

Е те са там, не са в провинцията. Аз съм от провинцията, среден по големина град. Живота и стандарта на живот в София и провинцията е коренно различен.

"Коли в България имат само богаташите." Глупости! Сега сулю и пулю се е качило на кола, или на нещо наподобяващо кола. Пред нашия блок, до преди 10-15 години спирахме колите си само от едната страна на блока.Толкова бяха.Сега блокът е заобиколен от всички страни с коли, и пак няма място къде да спреш!

летните имат по-добро сцепление в студено време ,понеже загряват по-лесно.всичко става за парите,да печелят фабриките ,да продават много модели. ако си внимателен ,летните гуми са супер

Според мен личното ти сцепление е заминало, направи си диагностика при военните във ВМА.

Ти с това сцепление верно кефиш!;))) А зимните не се ли охлаждат сами през лятото, щото имат големи и гъвкави грайфери и въздухът ги охлажда?)))) Примерно, де.

Аман от празноглавци. Ще ти го дам като пример. Току ме разбереш. Ходих до Солун февруари преди няколко години. За голям ужас на гърците беше наваляло около 5 сантиметра сняг. Разбира се всички гърци по твоя почин си караха целогодишно с летни гуми. Само аз и неколцина други българи бяхме със зимни. Гърците се въртяха и не можеха да спрат и се бяха спекли и почти никой не беше излязал с автомобил. Тези със зимните гуми си карахме без абсолютно никакви проблеми свързани с пътя, но супер много внимавах да не ме натресе някой грък. Та това относно летните гуми през зимата.

Нямаш шанс в спор с човек, който всеки месец по веднъж отива от Студено Буче до Монтана!))) Или от Аврен до Варна!;)))

Tочно така, в Гърция, при сняг, зимните гуми за много по-добри от летните. Също и в България. А при сух път, още повече пък с горещ асфалт, зимните са много по-лоши. Двоен спирачен път при критичо спиране и поднасяне по завоите.

ЗИмни, летни гуми, гражданска, данък, а като падне снега се чисти централния булевард и по кварталите трябват вериги. За какво да си слагам зимни гуми? На сняг и лед каквото става в пресечките нищо не помага.

Предните години полемиката беше кое е по-добре -зимни или летни гуми при сняг и минусови температури. Сега полемиката станала кое е по-добре при инцидентни понижения до 5-10 градуса.

"...можете да повредите зимната гума буквално за няколко (десетки) километра..." Кой имбецил твърди подобна глупост? :))) Авторът, ако си няма елементарна от гуми - да не се мъчи да превежда неграмотно.

Карай при 38 градуса на въздуха(около 60 (шестдесет!) градуса на асфалта(може и повече, но говорим за средна стойност) няколко часа през юли. Натисни спирачка аварийно. Отбий. Погледни следите. Погледни гумите. Пак погледни следите. пак погледни гумите (зимни). ЧЕСТИТО!:)))

Глей ся умник :) Ходих на Корфу преди няколко години точно на 1 август, престой 10 дена, общо малко над 2000км. Предишната година до Закинтос, около 2400км. Повярвай ми :) Нищо им нямаше на гумите. Понеже тази кола се караше малко, няма и 10-15 000 на година - изкара с един чифт зимни гуми 3 години - зима и лято. А ти като си нямаш НИКАКВА ПРЕДСТАВА - мълчи и се прави на компетентен пред жена си или баба си :)

Отговорете с число: Над колко градуса е опасно да се кара със зимни гуми заради странично плъзгане и увеличен спирачен път?

Зависи дали е на сух и мокър път и с каква скорост се кара;)

И от вида на гумата зависи. Карал съм със зимни гуми на 2 зими, през април на виража над Бела, до Димово - нищо работа. Колко да е било, 25, 26 градуса на въздуха, скоростта - нормална за завоя, не съм някой чекиджия и ценя живота си и удоволствията в него. Така взе да размазва дъвката(в която се бяха превърнали) по асфалта задницата, човек, че - направо при гумаджията :)

Кажи за сух и за мокър, че има разлика в детайлите, а скороста да достатъчна, че да пострада пътник с колан при удар в стена.

Отново преписани пълни глупости. Няма летни или зимни гуми. Така наречените зимни, са с индекс M+S - кал и сняг. Доста от Марките слагат в имената на моделите "winter" - зима, но това е само име, а не определяне на сезон за ползване. Те се слагат когато максималните температури трайно не са по-високи от 24 градуса. При тях сместта е с повече каучук и показателите им са добри при по ниски температури, а нареза на протектора е по-висок и с ъгъл да изхвърля настрани кал, сняг и вода по-лесно. При "летните" плътността на сместа е по-плътна и омекват при горещо време над 25 градуса, но пък са прекалено твърди за сцепление при ниски температури.

Аз съм чувал за 7 градусовата граница. Ти откъде изкопа тези 24 градуса? Сигурно не си карал над 15 гр със зимни гуми.

Той си мисли , че в Англия карат целогодишно със зимни гуми.

''Летрните'' с по-твърдия каучук, дори да е 7 градуса асфалта при движение се загряват от самото триене и пак омекват достатъчно ;)

тва вече изби рибата с тактически ядрен взрив!))))))

Аз пък съм бил в Швеция, и там имаха напълно зимни гуми, за сняг. Без шипове. Gislaved NordFrost 3, по-късно и все още продавани под друга марка на същата компания - майка (Континентал). В Бг ви продават евро-зимни гуми и си прав, че не са зимни. Но в статията и средствата за промиване на мозъка се наричат "зимни". За улеснение на овчия мозък, нищо лошо няма.

Тъп ли си? Гумите "nordic" са по-добри на необработен сняг и лед, но с по-лоши показатели на мокро и киша. Производителите продават гуми според условията в конкретната държава. Не живеем на северния полюс все пак. Още повече гумите, които си цитирал са стандартна ширпотреба, която винаги се е продавала на българския пазар.

аз карам на всесезони и съм ок

Решението за октомврие много просто. Вместо да бързате да сменяте гумите, намалете налягането с половин атмосфера във всяка гума. При нови гуми летните добиват сцепление само с 5% по- лошо, отколкото зимни гуми.

Това е еднократно, аварийно почти-решение. Но няма да споря заради спора. Виж познавачите как обасняват, че сме като в Гърция и нема нъжда от зимни. Вчера бях на гумаджия, смених моите. Един беше оставил едни с дот 11 година, ама ГУД ИЪР бе деевеш, супер яката работа. Грайферът - позапазен за гуми на 6 години, зимни. Обаче като пипнеш...стомана!! Моите летни на две лета определено са по-добри от тия 6-годишни гудиърки, ама човекът си мисли, че кара със зимни. Колко процента от тук пишещите познавачи са наясно с тия неща, как мислиш?

От 2.2, на 1.7?! Много е това за лек автомобил:) По-скоро с 0.2 атмосфери - от 2.2 на 2 примерно ;)

Специално тези гуми на снимките ,са за самоубийци при температури 5-7 градуса и дъжд! И най евтините ''китайки'' с канали са по-добър вариант ;)

Лъжат тия "експерти". Според едно изследване от преди няколко години летните гуми имат по-добро сцепление от зимните при температури до -5 градуса при сух път. Тия щуротии (съвети) за подмяна още при първото захлаждане са платени от търговците на гуми.

Отивам да си сложа зимния ...презерватия, че судуклийките са много стриктни.

Половината и пвече ''зимни'' гуми, които всъщност са за сняг и кал, нямат никакви канали за дъжд! Вие си параете сметка какви самоубици ставате при 5-7 градуса , силен дъжд и некоя и друга тънка локвичка! За по-големи локви дори не споменавам. При такива темоература едни ''летни'' гуми с канали са в пъти по-добър вариант! Но вие си знаете . Сигурността си е ваша грижа..., както би казал Рейгън за случая :))))

Личи си опитът!))) Имаш ли представа, че масовите летни гуми....да го кажем така: Имат проблем с мокър път(летен). Да, по жега и в умерена температура са ОК, но ИМАТ ПРОБЛЕМ с мокър път. Не си ли чувАл?:)))

Гумите едва ли имат проблеми с дъжда,а по-скоро водачите които не се съобразяват с метеорологичната обстановка . Знам как се спира на дъжд с гуми без канали, моля ти се недей да ми обясняваш;)

Интересно че производителите при повечето летни гуми са сложили рейтинг "А" за дъжд, а при еквивалентни зимни "С/B" при мокра настилка.

Спрете колите за 3 дни докато отмине фронта. Не се връзвайте на препоръки .

На мойте гуми има обозначени за сняг и кал ,а не за зима?! След две седмици като стане пак 22-23 градуса , а асфалта се напече до 35 ,пак ли да въртим гумите с ''летни''?

Я ша сменяме гуменките. Я веднага тировете със зимни гуми иначе никакви магистрали за тях.

И след 10 дена, като стане пак 20 градуса? Декември Нови Зимни Гуми, ще купуваме.

Ясно е написано: 20 градуса ще става само в низините за 2-3 часа ПРИ КЪСМЕТ, през останалото време е нощ, облачно, мъгла и под 5-10 градуса. Изборът, както казваше Рейгън за бездомниците, си е лично техен. както и твоята безопасност - в твои ръце.

И при пет градуса какъв ти е проблема със зимни гуми. Да не мислиш , че в Гърция има някой със зимни гуми през зимата.

И през януари се случва да стане 20 градуса. Давай целогодишно с летния бакелит по тоо случай.

Нали автора ни плаши,че със зимните гуми при топло време за няколко ДЕСЕТКИ километри и ще ги прецакаме?!?

Къде се разпълзяха тук варненски селяци дееева. Статията е написана за единствения истински град в Бг - София.

Статията е написана от дървен шоп-прекалил с пърцуца и суджука.Даеееа и селските ви столичани мирзливи.

тук някой се опитв да ни обяснява като на олигофрени че зимата е по-добре да с екара със зимни гуми, алятото - с летни. Дотук добре. Аз, обаче имам малко по-различен въпрос. Може ли зимата да се кара безопасно с летни гуми? И как? Защото при над 90% от катастрофите през зимата колите са със зимни гуми. Някой си мисли че като сложи зимни гуми може да кара както си иска. Ето това е проблема - задкормилното устройство

Летните гуми са твърди, на сняг се пързалят като шейна. Зимните са меки, а шарката изкарва снега.

като на олигофрени, защото мнозинството СА олигофрени, ако се съди по долните коментари. Ясно е, че утре в планините ще бъде САМО за зимни гуми. А някакви варненски теляци се открехват. Съвсем обективно: виж коментарите долу. А огбщите приказки за идиотите са ясни: идиот и с летни, и със зи,мни, си остава идиот. Мъдър шофьор със зимни гуми увеличава шанса си да шофира безпроблемно. Кратко и елементарно.

Суджукли ефенди, че като вали в суджукландия във Варна със ботушите ли ще дойдеш бе потур.

А обезопасени ли са пътищата в проходите и планините,където ще вали сняг и ще трупа по дърветата,както са си с шумата и ще има да падат клони и дървета... Трябваше да се подрежат тези дървета около пътищата,защото сега с този сняг ще има много изпочупени дървета,шумата не е опадала още и тя ще задържи снега,което ще доведе до счупване на клони и цели дървета... Зимните гуми ще трябват само за планините и проходите,от средата на другата седмица идва циганското лято и зимните гуми няма да са необходими!

goose

Поредната малоумна статия ... Зимни гуми се слагат при трайно застудяване под 12 градуса, не когато синоптиците кажат "Утре ще вали сняг" ...

Над колко градуса е опасно да се кара със зимни гуми? А когато през януари вземе, че наистина завали сняг и грайферът с всичките му зимни ръбове се окаже износен от напечените при 20 градуса български пътища? В момента асфалтът е с температура над 20 градуса, във Варна.

Абе вас кой ви брои за хора във варна бе.Всичко това се отнася за Суджукландия.За Суджука другото е дреп-само Фъндаклийска околия е важна.Тази Суджукландия е задлъжнала на цяла България заради този регионал-шовинистичен Суджук.

Оправданията са като .ъза - всеки си ги има. Ако ще караш цяла зима около Декфинариума или в Аврен, откъдето вероятно пишеш, прав си, зимни гуми не ти трябват,

Пише от на майка ти....родното място.Ясно ли е бе суджукландец.

какви зимни гуми бе каун, ние още джиткаме по пишка на плажа.

ами и за нея си трябват гуми, освен, ако само си я джиткаш на плажа и не става за друго

Дали става или не, може да пробваш.Само да не ти стане навик.

А на скутера може ли с една зимна и една летна?