Войната на пътя ще продължи до „смяната на чипа“

Войната в мирно време по пътищата на България продължава и всеки ден черната статистика се пълни с нови данни за загинали.

Обратно в новината

Коментари - Войната на пътя ще продължи до „смяната на чипа“ | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

когато се сменят крадливите управляващи, когато се уважава труда и знанието на българите, тогава. целувайте ... на запад и на изток и ще си получите/получим/ заслуженото

чипа е сменен- болшинството са псевдообразовани,безработни и с отвратително манипулирано отношение към обществото, с ярко изразена липса на морални задръжки..... на този фон жертвите по пътя и в ежедневието са доста малко,лошото предстои

Надя, пиленце - защо не си написала статистиката, за която говориш? Никъде не съм я виждал, само тролове и журналисти говорят за нея, но без цифри. Та според един предишен трол на Герб, жертвите по пътищата са драстично намялали за последните 10 г. А според мен война по пътищата няма, а има измислица на Герб и Бойко с цел скриване на управленческата му немощ и всеобщо оглупяване на българите. Местния вал - Вале, глупости пишеш за глобите - с подобна теза милиционерите от Герб въведоха репресивни мерки, нечувани за нормална държава правомощия на полицията. Само рязко намаляване на репресивните мерки в закона могат да накарат българите да го уважават. Отнемане на правомощията на полицаите, които са доказано некомпетентни - значи наказание само през съда.

Изключително невярна и откровено манипулационна статия. За всеки непредубеден читател е ясно, че мерките, които до момента са взети и се вземат от държавата са откъслечни, формални и не насочени към ефективно противодействие на престъпменията и безобразията, които се вършат по пътищата. Въпроса, разбира се, не е в промяна на чипа на българския народ като цяло, защото това би означавало да включва всички съвестни и спазващи закона българи, които по всяко положение са повече от тези, които безнаказано го нарушават. Т.е. проблема не е в помяна на чипа на целокупния български народ, а само на тези, които наушават закона, първо и второ, идеята, която се внушава, а именно, че отговорни за смъртта по пътищата не са тези които управляват държавата защото, видите ли, те вземат строги и правилни решения, а целокупния български народ, който тряв.бва да си провени чипа. Оставям на уважаемия читател да прецени как всъщност се очаква да се промени чипа на народа, и респективно когат може да стане това. Всъщност внушава се идеята, че, тъй като чипа едва ли чоже да се очаква да се промени в обозримото бъдеще, то това практически означава хората да не надяват да се промени статуквото. Всъщност истината е,ч е няма политическа воля да се променят ефективно нещата. Примери могат да се дадат много, само ще посоча следнот - колко глоби и какъв размир глоби са наложени и колко е размера на събраните глоби, и най-вече защо тези глоби практически не се събират в преобладаващата част. А нещата могат да се променят, като се вземат действитено ефективни мерки - силно повишаване на наказателните и административни санкции, ефективно събиране на вече наложените глоби и ред други. В тази посока могат да се ползват правните системи на други държави, в които има вече установен ред и законност в тази област.

Празни приказки....за това че глобите могат да променят нещо...поне за момента. Ако човек си няма нищо в главата...какво ще променят глобите. Виждаме ежедневно ....откровено безразсъдно шофиране...което си е вследствие на манталитета което може да се обобщи като... Кой аз ли немога?...виж сега какво аз мога. Или На мен ще ми какзва някой как да карам>

Не е само чипа. Ако в едно стадо убиваш всички здрави животни и оставяш само болните какво ще получиш? Лоши чипове или специално подбрани калпави чипове? Огледайте се и вижте средностатистическите българи: агресивен шопар или изрусена патка, с нисък интелект, на които целият свят е длъжен и простотията неистово напира отвътре. Какво очакваме от този материал?

специално за "умниците" дето се упражняват тук статистика на жертвите на пътя в България 1968г за първи път са над 1000 1981г 1219 души 1982г 1229 1989г 1280 жертви 1990г 1527 жертви това е пикът на идиотщината ни. 2015г.708 жертви 2016г. 684 жертви

68-ма имаше 1 000 коли в България:))

ами аз какво ти пиша ?? днес колите, викаме им автомобили са 4 130 195 ! и всеки изминава поне по три пъти повече километри от тогава, и въпреки това смъртните случаи намаляват!

А тая екстремално важна статтистика как се отнася към написаното в статията, приятелю Хансен? Треа ли да се спазват правилата или нема сми шото и без тва тренда е супер?

а ми трябва, смотльо! трябва да се спазват, и явно се спазват все повече, щом броят на загиналите е в пъти по малък!

А защо не извадиш статистика как сме спрямо ЕС, жертви на 1000 души население? Жертвите от 1968 намаляват в цяла Европа, не само у нас с повишаване качеството на пътищата и сигурността на автомобилите. Жалкото е, че пак ние сме най-зле в ЕС по отношение жертви на брой население. Отделно, че МВР криви статистиката, за да отчита дейност.

смъртност 8.3 на 100 000 души население! под средното световно ниво! при 48.5 автомобила на 100 души население! и не виждам защо аз трябва да ти давам тези данни, а не си ги търсиш сам! мързел или некомпетентност?

Не сме най-зле. И как точно МВР "криви статистиката", като всяка катастрофа със смъртници се показва по новините и не може да се скрие. Или казваш, че умират 2 пъти повече, ама МВР лъже и казва, че са по-малко.

Статистиката е вярна. Не разбирам обаче за какво ти пишат минуси. Предполагам, че всичко това се дължи на повишената безопасност на автомобилите - въздушни възглавници, по-добри спирачки, по-добри колани и пр.

28 години политици и хора около тях дават пример на народа как се погазват правилата. Това е резултата и плодовете на прехода. По българските магистрали картинката е следната. 90% от шофьорите карат постоянно в най-лява лента. От тях 50% карат с 20-30км над ограничението, а останалите с 20-30 км под ограничението. Почти всяка втора колона от лява лента се движи с висока скорост и броня до броня. Всичко това звучили ви като разумен материал, интелигентен? На Запад ситуацията е съвсем различна. В лява лента само се задминава и при първа възможност се престрояваш в най-дясна лента. Средната скорост на всички участници е еднаква и няма газ/спирачка, а се получава плавно и по-безопасно придвижване.

Браво! Типичен пример за лъжа на трол. По нашата магистрала (повече от една е вече лъжа) масово карат в дясната лента, в лявата има много по-малко коли, не ти пречат. В дясната карат с 110-120, икономично. В лявата рядко карат с 20 км над ограничението, иикновено с 10 под. Да, има рядко, но не 50% даже почти, а бих казал 1-2% от бързаците, които скъсяват дистанция - впрочем културно поведение, за предпочитане пред святкане с фарове. Така ти обръщат внимание, и ти, ако си поне толкова културен, им правиш път.

когато аз карах курса преди 35години смъртните случаи на пътя бяха 1200 годишно. сега за 2016г. са 684 , при тройно повече автомобили, и петорно по голям пробег на автомобил!

Правилно!! Изводът е, че правилата саза балачетата... евала ти праим... житай бенвето, житкай

Защо пишеш глупости, глупак? Нали утре и теб някой ще погуби на пътя!

какви глупости бе смот.льо? имаш интернет нали? том има статистика на жертвите по години! спри да пишеш, и прочети!

навремето в статистиката влизаха и тия които са починали в болницата. Сега се водят за загинали само тия които са починали на пътя. Правиш ли разлика???

ти осещашли се колко си неумен, да река, та да не те обидя?

воината на пътя е измислица от медиите има полицаи които са бездушни към всичко ако те си стоят на място и никои неги заплашва с това че са уволнени или че са в затвора че на чичо лаиното е номер едно !!!!!!!!!!!!!!!1тука тези номера не минават съдия веднага и при хомото а тогава ще си помислиш да ли си син на боце или на коце !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

за недо разбрали в австрия за това че боята ти пада си аут !!!!!!за масло по земята нема да говорим !!!!!!!!1колега 2 дни назат се върна от там с глоба за това че капка масло е на паркинга !!!!!!!!!1това са закони ане в бг боце да се учи !!!!!!!!!!!!!!1

ало в бг събодете се а ?????????????колко дебили са на пътя с хартии и колко без тях !!!!!!!!!полицията е едно недоносено демократично бебе !!!!!!!!!!!!!!!1години назад те бяха страж и покровители на пътя а днес ????? само рушвети!!!!!!!!!!!!!!!!!

НА ЗАПАД НЕМОЖЕШ ДА ГИ ПОЗНАЕШ! СПАЗВАТ ВСИЧКИ ПРАВИЛА! ЗАЩО ТАКА?

колега там глобата е в заплати унас за 2 г

И на запад и тук правилата се спазват от обикновените дисциплинирани хора , има бандити които изкарват всеки ден огромни суми и такива никъде по света не можеш да ги накараш да спазват правилата. А у нас поради супер високата корупция на всички нива имаш ли много пари си на практика недосегаем. 1 колега с камиона го щракнали около париж че ремаркето минало на червено - 12000 евро глоба и дори след жалби и съд в брюксел глобата не е махната. У нас ако почнат да глобяват така мутрите със скъпите коли хазната ще се напълни за няколко месеца...

в еu за каране без чип на камион си аут веднага !!!!!!!!!!111даи има комп с данните на камиона и тогава капут без извинения !!!!!!!!!!!!тука скороста на камионите е 89 - 90 нема лабаво !!!!!!ако некои дебил се прави на исус то тои е готов за операция от даи веднага нема бг не руски нема кравар !!!!!!!!!1закона е един за всички камионджии !!!!!!5 мин . повече и 1000 евро ги нямя еми така да знаеш че си в еu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Глобите са ниски. Трябва да са от 300 нагоре и то ако се плащат веднага. Който не може да плати или не иска колата се прибира до паркинг за негова сметка и му се вземат документите. След 30 дни ако все още не е платил да остава без книжка и кола. А тези дето карат без книжки да полагат обществено полезен труд. Ако не се поправят ефективни присъди.

Трябва да се подобрят пътищата.Направете ги еднопосочни!Тогава да се прави статистика.

Всеки ден търкалям гуми по магистрали и Цариградско шосе.Имам едно интересно наблюдение-по магистралата кара с 110 в най-лява лента-по Цариградско в същата лента пак с толкова!Или в БУС-лентата,че и по-бързо!Шофьорите на автобуси пък си карат където им падне само не и в лентата!Имам чувството,че се прави нарочно?!?Там където можеш да караш малко повече дразниш другите!Там където трябва да си налегнеш парцалите - пак!!! Глоби и санкции и чипът сам ще се смени!Обаче ефективно налагани и прилагани!

Наистина трябват камери навсякъде и солени глоби (да се отнема книжката и да се спре колата от движение на момента, а когато си плати глобата, с касовия бон да си вземе книжката и да пуснат в движение). За нарушения като неправилно задминаване, минаване на червено и отнемане на предимство, превишена скорост да има и затвор, а ако е предизвикал катастрофа да се води ПРЕДУЛИШЛЕНО, без смекчаващи вината обстоятелства.

Проблемът и, че не може всички на хартия еднакви нарушения, да се поставят под общ знаменател. Например може да си в колоната на светофара, да си се разсеял и да е щракнало червеното. Или просто да не си видял поредния малоумен знак за скорост, поставен преди 100 години и кой знае защо не премахнат, когато отпадне необходимостта от него. Предумишленото е такавтакава глупост, че не заслужава коментар.

Имам богат транспотрен опит и мога отговорно да кажа ,че високата скорост не е предпоставка за ПТП. Неправилните маневри са по-опасни. Примери мога да дам много но е излишно. С глобите за превишена скорост по-лесно се пълни хазната.

повярвах ти. Карам със 100 и прицеп ме изпреварва. А кажи с колко е карал.

Nikolai Vasilev

без чипа с 120km бг това е практика в европа затвор на място съдия веднага !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

Колегата тук (Канада), не видял училищен автобус с отворен знак СТОП. Е не спрял ... Глобата е 2000$ отнети точки 6 (от 15, след което ти става невалидна книжката автоматично). Застраховката му скача на 350$/ МЕСЕЦ и ще е така поне още две години. Колегата вероятно получава малко над 100 000$ годишно и за него това е убийствена глоба. Ще плати пресолено за невниманието си. Глобата за ползване на телефона по време на шофиране е 500$ ... В следствие на което, 90% от хората си карат супер внимателно и според знаците и правилника. Разбира се, има и глупави китайци, които не знаят какво правят. Има и нахакани индийци които са като нашите цигани, мислят си че могат всичко. Има уви и надрусани хора ... Но винаги има кой да се обади по телефона и полицията е винаги наоколо в немаркирани коли. Биват озаптени изключително бързо. Това няма да се случи в този живот в България според мен ... Жалко но факт.

Процентово глобите в България са много по- високи спрямо доходите. За другото сте прав. Трябва обществено съзнание. За съжаление анонимността тук е гарантирана само на теория при сигнал. Даже те карат да свидетелстваш. Приятел пострада, след като се обади....

Видими резултати след съботното събиране на кесяковци при премиера! Всичко е от тоталната простотия у нас, която се подхранва от горе!

Типично за Булгаристан, вината за липсата на адекватна инфраструктура и сигнализация, елементарна грижа за безопасност и организация на движението и законодателното безумие, се вменява на самите потърпевши.

Виж някъде на запад, примерно Германия какво става когато си на еднолентов път със завои - кара се с повишено внимание, съобразена скорост и с адекватна дистанция. А у нас масово се изпреварва в насрещното с нулева видимост. Е не е от инфраструктурата това. Иначе не знам какво още трябва да се направи за тия дето редовно правят ПТП-та на магистрали и булеварди.

Правилата и наказанията не могат да направят от маймуната човек. Те кучетата не стават хора, колкото и да ги дресираш, а вие за маймуните говорите. И кой ви казва, че маймуните изведнъж се преобразяват като отидат в чужбина? Това сериозно ли го мислите? Ами давайте тогава да ходим всички навън, щом така ще ни се вдигне IQ-то от дишане на чужбински въздух. :)

Човек няма да стане, ама със санкции ще е дресиран да е безопасен за останалите.

За да може "тарикатите" да осъзнаят, че ако се спазват правилата не си балък трябва да има бързи санкции без изключения. Камери му е майката, и то с автоматично издаване на глоба , автоматично отчитане за платена глоба и обществен достъп до информация за първите 10% по нарушения, както и за тези, които не са патили. Информацията да се пази поне на три независими места ида се сравнява. Едното , колкото и да е скъпо да е в друга държава. Да е ясно, че и министър-председателя бива глобяван за превишена скорост. Откъде накъде министър ще го возят със 120 при ограничение 50 - ами нали това ограничение е 50, защото е ОПАСНО ДА СЕ КАРА ПО-БЪРЗО. Или ако министър сгази дете - не е престъпление, има по-важна държавна работа , а деца колкото искаш. Та чипът си е чип, ама той се програмира , когато тарикатите се окажат балъци.

Шведите отдавна са го решили този проблем. Мангаляка, като отиде да живее там си караше както му падне. Вкраха закон, че за нарушение на скороста над 50 км/ч колата отива директно за скрап. Няма значение чия е и колко е нова. Зверски глоби+затвор както за джигитите така и за изнудвачите в униформи. Най-добре да извикаме турския КАТ. Пред онези шофьорите лазеха на колене и споменаваха алах.

Чипът се сменя "отгоре", от същото място от където се вмирисва рибата.Като спрат "онези" да крадат, хората ще сменят чипа.Дори младите като гледат как се краде - не на килограми , а на тонове и килотонове ,си казват - щом по върховете не се спазват правилата - аз ли да ги спазвам ? Не ги оправдавам ,но примерът трябва да дойде "отгоре".

Обличаме се и караме коли втора употреба. Някой като карат издухано БМВ, се мислят за големи шофьори.Не са виновни лошите пътища. Най много жертви има по магистрала Тракия. Тя не е лош път. Чипът ни е лош.

нищо не може да се направи. боклоука в бг е над 65 protsenta

- - "Пътна полиция от години призовава" - май трябва да глобява, а не да призовава - - "кабинетът Борисов 3 поде поредната кампания"- пълни глупости - не се управлява с кампания(май само некадърниците) ТОТАЛНА ЛИПСА НА КОНТРОЛ - е главната причина

Няма ко да се лъжем. Има няколко основни проблема по пътищата. На първо място е лошата инфраструктура на главни пътища. Двулентови като за изпреварване се използва лентата за насрещно движение. Няма място където да се изпреварват по бавните коли. На второ място на тези пътища се движат товарни автомобили тъй като няма къде да се движат и зад всеки камион започва една гонка и изпреварвания в насрещното и там става тото който оцелее. На трето и НЕ НА ПОСЛЕДНО място е манталитета на шофиране на повечето участници в движението, няма елементарна отговорност като започнеш маневрата дали ще може да е завършиш. Има идиоти с Мерцедеси и БМВ и ГОЛФ2/3/4 карат с 200. Има идиоти пенсионери който карат с 40, камиони мотористи и като се съберат тези всичките фактори на едно на някои не им издържат нервите или уменията им да шофират и водят до челни сблъсъци. КАК ДА СЕ ОПРАВИМ??? Елементарно постройте магистрала Варна-София, махнете товарния трафик от там където карат автомобилите, да има присъствие на КАТ на всеки 50км. Глоби за безразсъдно каращите. Няма и едино общество някой, ако забележи, че някой шофира безразсъдно да се обади на полицията и на следващите 20км като го спрат и му набият един акт са научи следващия път да се пази защото всеки друг участник в движението може да го докладва.

пенсионер. Карам си с 90-100 без да преча на никой. Само че не съм пиян или надрусан и имам чувство за отговорност за тия които са в колата и останалите на пътя.

Актове, глоби!?.... Точно това обясняват в статията, че актовете и глобите не помагат, защото не ги плащат. Нарушителят не живее на адреса по лична карта, няма недвижимо имущество, не е на заплата и колата не е на негово име. Може да кара както си иска(дори се гордее с това) и не си плаща актовете. Какво ще му направиш на такъв? Само сваляне на номерата и спиране на колата от движение. Това ще подейства малко, но депутатите се обявяват против тази мярка, защото щяла да засегне собственика на колата, който я е дал на друг.... Ако се спира колата от движение за шест месеца или се конфискува, за грубо нарушаване на правилата(като преминаване на червено) ще има полза. При сегашното положение как да озаптиш румънските и турските шофьори? Същите тези шофьори стават много внимателни в Западна Европа.

Колата не се кара сама, че да я глобяват. Хората я карат. Като няма пари за глоба затвор.

Перфектен път (или магистрала) последвана от стеснение, отклонение или разбит път без предупреждение. Навлизаш с висока скорост и се оказваш в капан. Това ми прави впечатление в БГ в сравнение с други държави

На КАТ не им трябват "катаджии", а няколко инженера да монтират и поддържат камерите по пътищата. Само като елиминирате човешкия фактор, ще се пооправят нещата

Решението е много просто - държавата монтира GPS - и на всеки един автомобил за следене на скоростта и в момента когато чуем гласа на диктора Вие карате с превишена СКОРОСТ олекваме с 100-на лева,а може и с повече,много е лесно ,ще действа дисциплиниращо,глобите ще идват на момента по ЕГН в общината,гарантирам!

Според мен единственото което би могло да намали всичко това е да кара сравнително мощна кола, а не някоя каруца под 100 коня, която има чип тунинг и развива скорости, непредвидени във окачването, спирачната система и цялостната сигурност на автомобила. Манталитета е проблема... мъчи се да докаже че колата му върви, защото не е убеден в това. Ако колата е мощна и някой път сам изхвърчи от завоя защото е дал гас без тракшън и ESP в завоя докато е мокро, определено след това ще се съобразява, защото колата просто наистина е мощна и трябва да внимаваш с нея. ще знае че колата върви и не е нужно постоянно да се доказва на останалите. Друго много добро учебно помагало е преживяна катастрофа, при която оцелява и реално е видял какво се случва и какви са последствията. Също така е добре да се учи малко физика... тя важи дори при селяните с BMW в България всеки си мисли че е селски тарикат: - купуваш кола 90 коня и си мислиш че е мощна като сложиш чип тунинг - купуваш евтин телефон със слаб хардуер и си мислиш че ще работи добре като смениш РОМ-а - жениш се за жена, която си мислиш че ще командваш, а реално тя ти разкава играта ... но важното е че си мислиш че си хванал далаверата

Нещо се опита да кажеш ли?!?

Ефективните присъди, а не взетите книжки са едиствения начин да се изкорени селенията. Просто всички тъпаци на пътя ще са в затвора, а тези които ги имитират няма да има какво да имитират.

А в САЩ КАК ЕФЕКТИВНИТЕ ПРИСЪДИ ГИ СПИРАТ? Ако има 1 година затвор при каране с 200 - да приберем тия 1000 човека които го правят. А те чипа в затвора само ще си го сменят.

Не е вярно.бърз резултат се постига с голяма тояга.контрол безмилостен.пълно е с камери.преди всичо в България се кара с превишена скорост.това може да ср пресече:камери,отнемане на книжката до плащане на фиша като се издава акт с който може да се кара 1 месец.при повторно нарушение с акт вече се отнема книжка за 1 месец и солена глоба-поне 1000лв.а за каране без книжка-няколко дена в ареста + отнемане на автомобила.айде да видим после как ще се кара.за нарушенията в градовете които са мнооого= камери и глоби по пощата.колите с неплатени глоби да не могат да минават преглед,а шофьорите при спиране с неплатени глоби-без книжка до плащане.

повече от половината катастрофи се случват заради лошите пътища - не добра маркировка, дупки, обратни виражи, тесни пътища и неадекватни ограничителни знаци...

катастрофите са в главите на тия, които си мислят, че може да правят каквото им е кеф на пътя!

Чети ЗЗД! Там е казано. Трябва да се кара според ситуацията и винаги с повишено внимание.

от катастрофите са по вина на задкормилното устройство.

но понякога са причинени и от друго задкормилно устройство без да си виновен

Като се замисля нещата в БГ са станали такива че санкциите от парични трябва да се направят .... физични - бой с камшика... превишение с 10 км/ч ... десет удара на голо... с 50км/ч - 50 удара на голо.... с 1 промил алкохол - 100 удара на голо.. и да се изтърпяват на място.... пък после да се оплаква на Арменския поп.... БОЙ- докъто му дойде ъкъла в главата..... то се е видяло, че друго тук не действа!!!

Твърде късно е. И боят няма вече да помогне. "Чипът" окончателно е дал фира.

Няма такова нещо.. никога не е късно да .... ядеш бой.... с бой и с мамата.. всичко се оправя по нашата географска ширина....

Нормално е да се обиди, кой прост човек не би се обидил от очевадната истина? Но, чипът сам няма да се смени, трябват солидни глоби и стрикното им събиране.. нека като мине на червено такиката да се одруса 500лв и ако не ги плати да му се блокира всичко, и да видим тогава дали ще има проблеми. Това на важи само за българина а за човека по принцип: няма ли силен репресиращ апарат той е като отвързан: вижте ги идващите тук британци и тнт туристи какви ги вършат

kirchevo

Трябва да се смени първо ЧИПА на МИЛИЦИОНЕРИТЕ да престанат да дрънчат по кюшетата и тогава работата може и да отлепи.

Точно така, вземат им колите, абсолютно правилно. Почват от тези, най-големите нарушители, дето закона не ги лови в момента. При 40-50 такива останали без коли и това да се публикува и тиражира много сериозно в медиите, тогава почти всеки ( без онези безмозъчните) ще се замисли как да кара. Сега всички търсят връзки и дават пари, след направено нарушение, написан фиш или акт. Да не говорим, ако нарушителят е от МВР.

Хората са прости, автомобилите - опасни. Освен че са прости са и бедни, което противно на логиката ги прави арогантни и мързеливи. ?!? Но в основата на всичко е простотията, елементарната генетична тъпота. Безопасното шофиране изисква макар и минимално мислене за конкретната ситуация. С наказания и правила неможе да се накара на маймуната да мисли!

Може,може!

В момента в който започнат да се налагат санкциите, войната по пътищата ще спре. как всички взеха да си слагат колани?

Какъв Чип, бе ? Трябва първо да пратят Славето Трифонов и селтиците му в някоя кабеларка , пък тогава опростачването може и да престане !!!

Това не е вярно. Първо трябва да започнат да спазват правилата от страх от наказание, а чипът ще се смени с навика от това. Просто наказанията трябва да са бързи и ефективни и да започнем от пътя е едно добро начало. Проблемът е, че тези, които би следвало да налагат спазването на правилата, са по-корумпирани и разюздани от уличните бабаити. Правила се налагат с авторитет, на КАТ и на МВР такъв тотално липсва, както и на всички държавни структури и институции. Оттам идва усещането за безнаказаност, което съчетано с ескалиращата човешка глупост, води до хилядите жертви на пътя.

Нели, човек като тръгне за Европа с колата, пътни полицаи може да види само у нас и в Сърбия. Нататък просто няма. Хората са съвестни и възпитани, карат един след друг на равни разстояния, все едно колите са част от броеница. Защо им са катаджии при това положение? Ето, това липсва у нас.

Много си проста!Хората ти казват какъв е изходът,ти пак дърпаш назад!Те,затова катастрофите няма да спрат,заради такива като тебе!

Нели е права, за тук трябват здрави глоби но и същата събираемост на глобите. Чужденците, които в държавите си карат като мишчици, тук са като отвързани, защото знаят, че с едни 20 лв. се оправя превишената скорост и ги боли шпагата. Познавам няколко такива. На запад е същото, няма полицаи но има камери, а и другите шофьори звънят веднага като видят някой да се прави на джигит, т.е. не са чак толкова дисциплинирани, а знаят, че няма да им се размине. И не на последно място размерите на глобите, имаше един случай преди години в Холандия, гонка между Порше и някаква друга подобна кола, хванаха единия шофьор, който се оказа някакъв мастит шеф в Нокия и платил глоба някакви хил. евра, защото глобата беше % от заплатата, не си спомням точно годишната или месечната.

На 100% съгласен със статията!

Поредните типични соц.въздишки в стил "не правете нищо, нищо няма да се промени". А къде са ефективните присъди и отнетите книжки, а? Стиска ли ви да питате шефовете на МВР? Журналя.

джигитите си карат и без книжки,алкохол и наркотици е друго.какво ще им вземеш,колата е на друго име....само бой до насиране и после пак.

почнете да отнемате колите, елементарно е......но пак се вайкаме

Кога да ги отнемат? След като вече е станала белята и някой е мъртъв? Те повечето олигофрени на пътя даже и една глоба сигурно нямат. Не мисля, че това ще помогне или подобри каквото и да е. Моля се само да не загиват невинни, причинителите на катастрофите трябва да плащат с живота си. Само така ще се реши генерално проблема!

В статията са прави, че никакви наказания няма да променят нещата. Трябва нов морал, ново възпитание и отказ от тарикатлъците като нещо дълбоко неприлично. Българинът в чужбина шофира по правилата, защото другите правят така и му става неудобно да се отличава от тях. Като се върне у нас, все едно че се прибира в къщи, където мята чорапите си на масата, а чехлите си ги изритва в двата срещуположни ъгъла на стаята. Така се държи на пътя, все едно всички останали са боклуци и са му длъжни, а той е най-важният, най тарикатът и може да прекара всички така че яд да ги хваща.